PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

gringo
Posty: 1405
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 20:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gringo » 20 maja 2010, 17:10

Ambrosios, co prawda to prawda, miałem ang w mozilli ;) ale to niczego nie tłumaczy, juz mam odpowiednie kolorowanki :]
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3640
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 21 maja 2010, 19:52

gringo, No Passio to nawet za darmo bym nie założył, szkoda autka. W dupowozach zakładam klebery, albo nokiany (zależy na co jest promocja :) ), a do fiaciora kupiłen falkeny - były tańsze niż passio i okazały się nienajgorsze. Mam je miesiąc i już prawie 150km natłukłem :D Szukaj też ceneo.pl i skąpiec.pl
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
Jurij
Posty: 196
Rejestracja: 28 listopada 2008, 11:16
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jurij » 21 maja 2010, 21:22

Ta... opony, które leżą 2-3 lata w magazynach i są sprzedawane w promocji.


Ja kiedyś kupiłem Passio i mam je na Fiacie bo wtedy nie stać mnie było na lepsze.

Opony spisują się przyzwoicie i za darmo to bym wziął jak najbardziej ;)

gringo
Posty: 1405
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 20:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gringo » 21 maja 2010, 21:26

Jurij, co do pasio, to tak jak mówie navigator albo navigator 2, max 20zł wiecej a opony o niebo lepsze, mimo ze navi to uniwersale to w lecie sprawują się lepiej niż letnie pasio. co do wieku to zawsze zwracam uwagę. :]
Ostatnio zmieniony 21 maja 2010, 21:26 przez gringo, łącznie zmieniany 1 raz.
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3640
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 22 maja 2010, 12:25

Jurij, Opony w promocji czasami są świeże :) Daty sprawdzam zanim kupię.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
Jurij
Posty: 196
Rejestracja: 28 listopada 2008, 11:16
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jurij » 24 maja 2010, 09:36

Okej okej niech wam będzie. ;)

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 24 maja 2010, 12:31

Odpowietrzanie hamulców:
Można odpowietrzać pojedynczo (przedni prawy itp.), czy trzeba kompleksowo przedni układ i tylny ??
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

czeczun
Prezes Zarządu
Posty: 3283
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:14
Lokalizacja: Toruń

Post autor: czeczun » 24 maja 2010, 12:36

wszystko =)

tak, żeby sobie roboty narobić więcej i móc więcej browarów wypić =)
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, 12:37 przez czeczun, łącznie zmieniany 1 raz.
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 24 maja 2010, 12:39

Dzękować. :564:
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 24 maja 2010, 16:38

Pavel pisze:Można odpowietrzać pojedynczo (przedni prawy itp.), czy trzeba kompleksowo przedni układ i tylny ??
O ile mi wiadomo, to się zaczyna od najdalszego koła od pompy (czyli prawy tył, potem lewy, w razie robienia przodu prawy przód i lewy) Ja tak robię i jest git. Jedna sekcja na drugą nie ma wpływu, ale jak jest mocno zapowietrzona to i tak hamowanie jest do dupy.

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 24 maja 2010, 16:46

W praktyce jak jest maly uplyw, to mozna nawet pojedynczo. Jak wiekszy, to tak jak napisal Janisz. A najlepiej przy okazji wymienic caly plyn i przeczyscic klocki, tarcze i slizgacze, bo to 2h roboty a roznica w hamowaniu znakomita.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, 16:46 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 24 maja 2010, 16:56

Dzięki Panowie.
Zastanawiam się nad przewodami czy czasem ich nie zmienić. Na pewno muszę je przejrzeć. A płyn do wymiany, bo aby ciągle dolewany jest :/ i nawet nie wiem czy był kiedyś wymieniany.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 24 maja 2010, 19:13

No to jak już rozpinasz układ, to zaszalej i przewody zmień, koszt niewielki. tylko, że zaopatrz się w sześciokątną oczkową dychę z rozcięciem do przewodów i to dobrą, co się nie rozgina. I najlepiej palnik.

Awatar użytkownika
BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1408
Rejestracja: 03 stycznia 2007, 18:25
Lokalizacja: Warszawa - Wola

Post autor: BolimA » 24 maja 2010, 23:56

Jezeli nie wiesz czy wymieniac, to tak jak Janisz napisal - wymien. Jak bys wiedzial, to bys wiedzial co robic...
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

SPAjK
Posty: 1206
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: SPAjK » 25 maja 2010, 00:04

mozesz odpowietrzac tylko przedni albo tylny, jesli zmieniales plyn w przednim, tylnego nie ruszaj
spajki

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 25 maja 2010, 07:23

BolimA pisze:Jak bys wiedzial, to bys wiedzial co robic...
?? masło maślane ??
SPAjK pisze:jesli zmieniales plyn w przednim, tylnego nie ruszaj
Przecież obwody są połączone przez zbiorniczek który jest jeden wspólny. Jeśli zmienię płyn w zbiorniczku, muszę zmienić płyn też w przewodach, racja ??

Kurczę ale wzbudziłem zainteresowanie.

W takim razie jeszcze jedno głupie pytanie. Jakiej średnicy ma być wężyk który zakładamy na odpowietrznik ?
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

SPAjK
Posty: 1206
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: SPAjK » 25 maja 2010, 07:42

nie to ze połaczone, mimo ze masz jeden zbiorniczek to w srodku jest przegroda która ratuje jak z jednego układu ucieknie płyn

no ale jak chcesz zmienic płyn to odpowietrzasz oba
spajki

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 25 maja 2010, 09:24

Pavel pisze:Jakiej średnicy ma być wężyk który zakładamy na odpowietrznik ?
Taki jak od spryskiwacza.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 25 maja 2010, 10:01

Dzięki Panowie za Wasze odpowiedzi. Ale i tak się muszę wstrzymać z działaniem. Na magazynach stan zerowy potrzebnych części, trza czekać aż przywiozą :/ . Pomału zaczyna się robić klimat jak za PRL z częściami :D
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 25 maja 2010, 11:07

Chciałem zauważyć że najbardziej narażony na zużycie jest plyn znajdujący się w cylinderkach/zaciskach. Zanieczyszczenia i temperatura.
Więc wymiana płynu w samym zbiorniczku nei ma sensu. Trzeba wypłukać płyn z zacisków.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 25 maja 2010, 12:20

Masz racje, ale zanieczyszczenia i temperatura to jedno a silna higroskopijnosc plynu hamulcowego to drugie. Jakby nie patrzec, powietrze jest wilgotne a najwiekszy kontakt z nim ma akurat plyn w zbiorniczku. Zreszta przy takich cenach i pojemnosci calego ukladu to watpliwa oszczednosc. Trzeba zrobic wszystko po kolei.

Edit: Pavel, wlej DOT4, firma dowolna. Mala roznica w cenie a jest bardziej odporny na przegrzanie.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2010, 12:23 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 4 razy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

philips
Posty: 960
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:07
Lokalizacja: Mikołów, k. Katowic
Kontakt:

Post autor: philips » 25 maja 2010, 12:44

Podłącze się pod rozmowę. Jaki wpływ na hamowanie ma "świeżość" płynu hamulcowego? Pochwale się teraz nie lada rarytasem, jak mój ojciec dbał o auto i zawsze wszystko wymieniał jak trzeba, to twierdził, że płynu hamulcowego się nie wymienia, i takim oto cudem mam oryginalny płyn hamulcowy :| Auto hamuje tak, że trzeba kopać w hamulec, generalnie jest dobrze tylko, że trzeba dużej siły. Jak na zlocie prowadziłem Jurijowego kanta to nie umiałem wręcz tak lekko naciskać pederasa.

Teraz sprawa wygląda tak: mam wątpliwości co do serwa, także kiedyś już kupiłem nowe serwo z pompą, ale nie wiem czy to nie wina płynu, który jest stary jak auto. Jakby jednak wymieniać to co myślicie o przewodach, czy płukać to, czy od razu zakładać wszystko nowe. Teraz auto ma garaż więc można się bawić, nie chce żeby jakoś hamowało tylko jak już robić, to tak żeby było najlepiej jak się da.
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 25 maja 2010, 12:48

Jak plyn ma wiecej wody w sobie, to przede wszystkim obniza sie jego temperatura wrzenia. Wiec jak sobie pare razy porzadnie zahamujesz, to pedal moze wpasc w podloge i stracisz hamulce.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 25 maja 2010, 12:51

Na starym płynie z woda, pedał jest stosunkowo miękki i wpada głęboko, po kilku ostrzejszych hamowaniach robi się jeszcze bardziej miękki.

philips
Posty: 960
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:07
Lokalizacja: Mikołów, k. Katowic
Kontakt:

Post autor: philips » 25 maja 2010, 12:55

Z tym problemów nie ma, pedał jest zawsze strasznie twardy, mocne hamowania też różnic nie robią. Hamuje się podobnie jak maluchem jeżeli chodzi o siłę nacisku na pedał. Czyli jednak serwo jest do dupy.
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

SPAjK
Posty: 1206
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: SPAjK » 25 maja 2010, 17:00

albo tłoczki stoją
spajki

philips
Posty: 960
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:07
Lokalizacja: Mikołów, k. Katowic
Kontakt:

Post autor: philips » 25 maja 2010, 20:28

Tłoczki są ok, przeglądam i smaruję co jakiś czas, cały układ hamulcowy działa ok, jedynym minusem jest to, że trzeba strasznie mocno deptać.
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

SPAjK
Posty: 1206
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: SPAjK » 25 maja 2010, 20:42

a zawór jednokierunkowy na przewodzie serwo-kolektor jest drożny? dziala?
spajki

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 25 maja 2010, 20:54

No wlasnie, a przewod kolektor-serwo? Zmien go najpierw, nawet jak wyglada na caly.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

philips
Posty: 960
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:07
Lokalizacja: Mikołów, k. Katowic
Kontakt:

Post autor: philips » 25 maja 2010, 21:03

To też sprawdzałem, na próbę wkładałem nawet inny przewód z jeszcze jednym zaworem ale też brak efektu... choć gdzieś nie ma szczelności bo po paru dniach pedał jest twardy.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2010, 21:04 przez philips, łącznie zmieniany 1 raz.
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

ODPOWIEDZ