PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi »

Ziemovit pisze:Witajcie
Klapa w Caro +
Fabryczny siłownik ma podgięte ucho, to, które się mocuje na "karoserii" (czyli to czarne, na "grubej części). W którą stronę to ma być podgięte? W kierunku do środka samochodu, czy na zewnątrz?
Siłownik-podróbka ma proste uszy...
O ile mi wiadomo, Caro Plusy i minusy miały takie same amortyzatory klapy i zawsze miały one proste "oczka" na śruby.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j »

Plusy chyba miałby nieco mocniejsze, 600N, minusy 500N. Ale kilka przewinęło się przez moje łapska, demontowane z kilku seryjnych poldów (OIDP to producent Delphi) i faktycznie, były proste...

Ziemovit
Posty: 67
Rejestracja: 17 czerwca 2011, 22:22
Lokalizacja: Uniejów

Post autor: Ziemovit »

Więc powinienem wyprostować to oczko/ucho?
Klapa pewnego razu "się urwała". Ja dokupiłem - jak pani solennie zapewniała - oryginał Delphi (farba z niego zeszła, utrudniał poważnie podniesienie klapy, wydając z siebie dźwięki godne średniowiecznej furty klasztornej), więc dziś go wywaliłem. Ale ze zdziwieniem stwierdziłem, że fabryczny (2000rok) ma zgięte ucho. Niestety moje stwierdzenie miało miejsce po wykręceniu tego fabrycznego - stąd moje pytanie. Poza tym oba "siłowniki" mają inną budowę oczek. Jakby z innej maszyny wyszły....
Kolejne pytanie: czy prostując oczko w fabrycznym mogę podgrzać go?

Dzięki za odpowiedzi.

raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi »

Z podgrzewaniem pojemnika z olejem/powietrzem pod ciśnieniem to lepiej ostrożnie. Ja bym spróbował na zimno, tylko z wyczuciem.

Co do siłowników - widywałem takie z oczkami okrągłymi i takie z oczkami nieco podłużnymi, dającymi pewne możliwości regulacji na oczku. Nie wiem, które lepsze i czy to w ogóle gra jakąś rolę, bo się z tematu nie doktoryzowałem. Po prostu jak amortyzatorek padał, to wymieniałem na drugi, najtańszy, za 20-30zł.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Ziemovit
Posty: 67
Rejestracja: 17 czerwca 2011, 22:22
Lokalizacja: Uniejów

Post autor: Ziemovit »

Analiza pod lupą wykazała jasno i jednoznacznie, że "się" skrzywiło oczko temu siłowniku ;-/

Spróbuję to więc wsadzić w imadło i sprostować. Na zimno.

Przepraszam więc za niedorzeczny post i dzięki za odpowiedzi.

Przy okazji jeszcze pytanie:
Czy jest sposób, aby rozróżnić siłowniki 500N od 600N? - Nic na nim nie jest napisane (poza "Wysokie ciśnienie). Jedyna różnica, jaką widuję (poza uszami) to kolor pręta: czarny, albo stal polerowana.

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j »

Na cylindrze siłownika jest napisane 500 albo 600N, jedyna metoda...

Mam 500N z czarnymi i polerowanymi prętami.

raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi »

Klapa Plusa jest cięższa, więc jak zamontujesz nowy siłownik, a klapa dalej będzie Ci opadac pod własnym ciężarem, to siłownik jest za słaby.

W minusie odwrotnie - jak po zamontowaniu nowego siłownika klapa startuje wzwyż jak rakieta i ciężko ją zamknąć, to amortyzatorki są zbyt mocne.

Tak sprawdzisz to, co już masz jezeli nie ma na tym żadnych napisów. Bo jak są napisy, to jak napisał jurek_r - najłatwiej przeczytać ;-)
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

stranger
Posty: 25
Rejestracja: 10 lutego 2012, 22:02
Lokalizacja: Brzóza

Post autor: stranger »

Czy oryginalna pompa wody w GSi posiada jakieś oznaczenia lub inne znaki szczególne?
Polonez Atu Plus GSi 23E 1998
Polski Fiat 125p 1969

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j »

Przez parę ładnych lat w minusie miałem 600N. Całkiem możliwe, że był już niepierwszej młodości.

W sumie bardzo chwaliłem sobie takie rozwiązanie. Nic nie waliło do góry z kolosalnym impetem, jak również dało się to bez większych problemów zamknąć. Teraz to albo mam jakieś opadające amory, albo wydające z siebie dziwne dźwięki. Chyba czas odgrzebać i odmalować tamte 'sześćsety'...
Ostatnio zmieniony 23 maja 2016, 18:44 przez jurek_j, łącznie zmieniany 1 raz.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Czy ktoś z Was kojarzy może od czego jest taki przewód, wychodzący z wiązki przy lewym amortyzatorze pod maską w Abimexie? Jestem w trakcie swapowania na rovera, OHV wyciągałem dawno i nie mogę skojarzyć :(

Obrazek

raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi »

Cześć,
rozrusznik do Poloneza 1,9 GLD (1995r) to Valeo D7R12? Czy może D7R10?
Zna ktoś może katalogowy numer części w Citroenie/Peugeocie?
A może ktoś ma taki rozrusznik na zbyciu? Najchętniej nowy oryginał :)
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon »

pumex, jakieś druciarstwo.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Dzięki :) Wyglądało mi na fabryczne...

A czy kojarzysz może jakiego koloru jest, albo skąd z wiązki wychodzi, przewód do czujnika oleju w Abimexie? Mówię o tym zwykłym czujniku, nie "barometrze" - nie mogę go namierzyć

maciejowski
Posty: 3833
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski »

konektory są z zemu, więc nie wiem, czy jednak nie fabryka. ale nie chce mi się teraz schematu przeglądać. :P

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Idzie głęboko w wiązkę pod deską, wygląda na fabrykę - wszystko fabrycznie owinięte itd. Właśnie patrzę po schemacie wg koloru i nie bardzo mi to do czegokolwiek pasuje

leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon »

w okolicy korektora hamowania nie było nic do podłączenia, zobacz lepiej dokąd ten kabel sięga.

fabryczna instalacja szła w peszlu, nie pamiętam tam parcianych izolacji.
Ostatnio zmieniony 05 czerwca 2016, 12:15 przez leon, łącznie zmieniany 1 raz.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Parciana to moja przeróbka, ale nią jest owinięty tylko przewód który idzie do czujnika temperatury (musiałem go przerobić przy swapie). Reszta jest owinięta zwykłą izolacją, taką jak fabrycznie, peszli chyba nie było fabrycznie... Nie wiem czy to robi jakąś różnicę, ale korektora fabrycznie nie było w tym miejscu (pold był na starym układzie)

Postaram sie zobaczyć dokąd dokładnie idzie, ale ciężko pod deską wychwycić. Dokładnie to to był Abimex 95 rok, jeszcze bez lambdy
Ostatnio zmieniony 05 czerwca 2016, 12:25 przez pumex, łącznie zmieniany 1 raz.

danielewicz
Posty: 765
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 18:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: danielewicz »

Abimex bez lambady miał tam gdzieś w okolicy na nadkolu potencjometr od składu mieszanki, może to?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

maciejowski
Posty: 3833
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski »

na drugim nadkolu i zdecydowanie inaczej to wyglądało.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

No właśnieeee :(

sta1416
Posty: 135
Rejestracja: 08 marca 2011, 17:31
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: sta1416 »

Od lampki oleju przewód wychodzi w okolicach serwa, bo czujnik jest na bloku. Do czujnika dochodzą dwa przewody, jeden od żarówki a drugi od przekaźników pompy paliwa. Popołudniu zajrzę pod maskę i Ci napiszę jakie tam są kolory.

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j »

Biało-czarne. Wczoraj z ciekawości sprawdzałem. Ale w mojej gliździe jeden przewód łączył się praktycznie od razu przy czujniku ciśnienia, a nie gdzieś na fartuchu.

Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki »

Witam.
Mam trochę gratów w garażu i tu pytanie do znawców.
A) czy ta głowica z fiata pasuje do poloneza?
Obrazek Obrazek
B) miska olejowa jest od dużego fiata?
Obrazek
C) Czy tylne lampy on nysy są takie same jak w warszawie?
D) od czego te koła pasowe?
Obrazek

Pod linkiem większe zdjęcia.

https://picasaweb.google.com/1045666737 ... LeG75fspgE#

Z góry dzięki
Ostatnio zmieniony 06 czerwca 2016, 11:12 przez Serocki, łącznie zmieniany 1 raz.

Bajer@#
Posty: 492
Rejestracja: 11 czerwca 2008, 12:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Bajer@# »

Gdzie podłączona jest masa silnika wentylatora dmuchawy w Borewiczu? Podłączam APE i nie mogę znaleść masy. Z lewej strony obudowy nagrzewnicy wychodzą dwa przewody, ale są to dwa plusy od 1 i 2giego biegu dmuchawy.
FSO Polonez 1500 LE '86

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

sta1416 pisze:Od lampki oleju przewód wychodzi w okolicach serwa, bo czujnik jest na bloku. Do czujnika dochodzą dwa przewody, jeden od żarówki a drugi od przekaźników pompy paliwa. Popołudniu zajrzę pod maskę i Ci napiszę jakie tam są kolory.
Hmm, właśnie w Abimexie z tego co pamiętam pojedyńczy dochodził to czujnika oleju, czy się mylę?
Konektorki z tego na zdjęciu nie pasują mi zresztą za bardzo do czujnika oleju :) I za ładny jest ten kabel jak na wiszenie obok bloku

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j »

Bajer@# pisze:Gdzie podłączona jest masa silnika wentylatora dmuchawy w Borewiczu? Podłączam APE i nie mogę znaleść masy. Z lewej strony obudowy nagrzewnicy wychodzą dwa przewody, ale są to dwa plusy od 1 i 2giego biegu dmuchawy.
Nie jestem pewny, czy mi dobrze w głowie świta, ale masa chyba jeszcze w obudowie jest podłączona, tak miałem w moim kancie. Dziwnie ten przewód był poprowadzony, przykręcany razem z metalową płytą do budy.

Bajer@#
Posty: 492
Rejestracja: 11 czerwca 2008, 12:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Bajer@# »

jurek_j pisze: Nie jestem pewny, czy mi dobrze w głowie świta, ale masa chyba jeszcze w obudowie jest podłączona, tak miałem w moim kancie. Dziwnie ten przewód był poprowadzony, przykręcany razem z metalową płytą do budy.
Ehhh czyli najpewniej czeka mnie rozbiórka dolu obudowy nagrzewnicy i dostanie sie do silnika...
FSO Polonez 1500 LE '86

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j »

W dobrym przypadku dołu. :)

maciejowski
Posty: 3833
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski »

Serocki, miska do fiata.
koła pasowe, na pompę wody do uaza/wołgi.

Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki »

Dzięki :564:

ODPOWIEDZ