PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Nabauab
Posty: 567
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 03:14
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Nabauab » 04 lipca 2012, 20:25

Głupie pytanie: Jak należy prawidłowo zakładać pasek rozrządu, tzn wsuwać go na koła do końca, czy nie do końca, tylko tak, żeby z drugiej strony nie wystawał?:)
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo - FSO Polonez Caro Plus - 1.6 GSI 1999
Daewoo EroTico DLX 2000

mardom89
Posty: 98
Rejestracja: 14 maja 2009, 08:53
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mardom89 » 04 lipca 2012, 21:38

mam pytanie w sprawie modułów zapłonowych z fiatów 132 do silnikow 2.0 DOHC gaznikowy - poszukuje oryginalnego Magnetti Marelli, natomiast znalazlem goscia ktory posiada moduł Bosha. Czy te dwa moduły roznia sie czyms specjalnie? Chodzi mi o to zeby był konkretnie od tego modelu, a nie polonezowski.
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1600GSi
Polonez ATU plus 98' 74e 1600GSi
www.klub125p.pl

WRB
Posty: 356
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 06:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: WRB » 04 lipca 2012, 23:37

są na jebaju :
http://www.ebay.de/itm/ZUNDMODUL-FIAT-1 ... 588b7fbaed
jeżdżę na M- M już kilka lat. myślę że nie różnią się jakością.
świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym domu.

mardom89
Posty: 98
Rejestracja: 14 maja 2009, 08:53
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mardom89 » 04 lipca 2012, 23:57

nie o taki sie rozchodzi, ten to chyba nowszy typ, mi chodzi o taki przypominajacy wygladem moduly ładowane do ostatnich 125p. Byl jeszcze w sobote na allegro taki, cewka jest mocowana na nim, ale sie zlisilem, powiedzialem ze załatwie taniej, a tu sie okazuje ze jest ciezko.
Ostatnio zmieniony 05 lipca 2012, 00:06 przez mardom89, łącznie zmieniany 1 raz.
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1600GSi
Polonez ATU plus 98' 74e 1600GSi
www.klub125p.pl

WRB
Posty: 356
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 06:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: WRB » 05 lipca 2012, 00:32

http://moto.allegro.pl/fiat-125-131-132 ... 55414.html
oto Ci chodzi? pod cewką siedzi ten moduł. spod tylnej części cewki jest widoczny jego fragment.
świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym domu.

mardom89
Posty: 98
Rejestracja: 14 maja 2009, 08:53
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mardom89 » 05 lipca 2012, 00:49

O widzisz, tym linkiem rozjasniles sytuacje. Wlasnie ta aukcje znalazlem i nie zdecydowalem sie odrazu, tylko ogladalem ja na telefonie, nie dojrzalem wszystkich szczegołow, a na zywo tego nie widzialem. czyli o cos takiego mi sie rozchodzi.

W kazdym badz razie nie posiadamy do tego radiatora, wiec sam modul pewnie odpada?
Chwilowo bede sie starał podpiac to na polonezowskim module, bedzie to wspoldzialac ze sobą?
Ostatnio zmieniony 05 lipca 2012, 00:58 przez mardom89, łącznie zmieniany 1 raz.
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1600GSi
Polonez ATU plus 98' 74e 1600GSi
www.klub125p.pl

mardom89
Posty: 98
Rejestracja: 14 maja 2009, 08:53
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mardom89 » 05 lipca 2012, 07:54

Niestety, edytowac juz nie moge, cały czas mam jakies watpliwosci co do tego modułu. Tak to jest jak sie nie widzialo nigdy tego czego sie szuka. Mam przed sobą aparat i przewod (czujnik - moduł) konkretnie od tego silnika ktory mam, jak juz wiadomo brakuje mi modułu. Niestety patrzac na ten moduł ktory pokazał mi kolega WRB ni cholery mi to do siebie nie pasuje. Moze jak pokaze fotki tego co mam to jakos mi pomozecie dojsc do odpowiedzi, byłbym wdzieczny

Aparat:

Obrazek

Obrazek

Przewod czujnik-moduł:

Obrazek

i sam pin z przewodu, przez ktory to cale zamieszanie:

Obrazek

Obrazek


WRB, dzieki za dotychczasowe odpowiedzi!
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1600GSi
Polonez ATU plus 98' 74e 1600GSi
www.klub125p.pl

WRB
Posty: 356
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 06:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: WRB » 05 lipca 2012, 09:59

dziękując za dotychczasowe odpowiedzi, domagasz się następnych :) ale ja taki silny nie jestem. na zdjęciu to rozdzielacz zapłonu (do mocowania w głowicy)- nie aparat zapłonowy. działania aparatu przejął układ elektroniczny- komputer. w takim układzie też występuje ta cewka z modułem i radiatorem, choć u mnie współpracuje z układem klasycznym. przewód z czujnikiem położenia wału korbowego, podejrzewam że z jakiejś przednio- napędówki.
świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym domu.

mardom89
Posty: 98
Rejestracja: 14 maja 2009, 08:53
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mardom89 » 05 lipca 2012, 11:25

faktycznie, moglem cos pochrzanic, nie zabardzo sie na tym znam. Dzieki za checi w kazdym razie. I tak jestem do przodu z wiedza. Bede dalej drazyl temat z tata, troche bardziej sie na tym zna niz ja. Pozdrawiam
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1600GSi
Polonez ATU plus 98' 74e 1600GSi
www.klub125p.pl

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 05 lipca 2012, 14:21

Marcin z jakiego powodu kombinujesz z tym zapłonem?
To ja dowcipas. Salve!

mardom89
Posty: 98
Rejestracja: 14 maja 2009, 08:53
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mardom89 » 05 lipca 2012, 15:07

tak w sumie to nie ja kombinuje tylko ojciec, bo mu tak wygodniej bedzie mowi. Ja bym wolal pozostac przy klasycznym rozwiazaniu, ale z drugiej strony ktos to wymyslil chyba po to bo jest lepsze nie?
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1600GSi
Polonez ATU plus 98' 74e 1600GSi
www.klub125p.pl

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 05 lipca 2012, 15:26

Chcesz to wrzucić do twojego silnika? No to pracowałbym z aparatem z poloneza i ewentualnie z zespołem cewka-moduł. Samych wariacji na temat zapłonu w Polonezie też było sporo. M-M do Poloneza robił SM 800 AX.
Ostatnio zmieniony 05 lipca 2012, 15:35 przez arnold, łącznie zmieniany 1 raz.
To ja dowcipas. Salve!

mardom89
Posty: 98
Rejestracja: 14 maja 2009, 08:53
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mardom89 » 05 lipca 2012, 15:56

do 2.0 DOHC łódkowego, gdzie tam do mojego takie wygibasy, Panie :P
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1600GSi
Polonez ATU plus 98' 74e 1600GSi
www.klub125p.pl

Awatar użytkownika
Crocodile
Posty: 92
Rejestracja: 03 czerwca 2012, 20:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Crocodile » 05 lipca 2012, 19:04

Ambrosios pisze:Widok weza sikajacego benzyna jeszcze lepszy :)
Wcale mi się to nie podobało :P
Dzisiaj w trasie, na szczęście już niedaleko domu! na jednym ze skrzyżowań, podjechał do nas miły człowiek i poinformował nas, że leje nam się z auta paliwo!
Jak widać DRUCIARSTWO nie popłaca! Wężyk gumowy (elastyczny, dosztukowany) zaczął przepuszczać na połączeniu z tym sztywnym.. Sprawdziliśmy to gdy tylko udało nam się znaleźć miejsce do zatrzymania się. W wyniku tego spalanie w Krokodylu znacząco wzrosło ;) Straciliśmy dobre 3/4 baku paliwa.... :571:

Koleżanki i Koledzy jeśli wiecie GDZIE kupić NOWY przewód paliwowy (ten centralny, sztywny idący wzdłuż całego samochodu który u mnie był "drutowany").. to proszę dajcie mi pilnie znać.

PS: Mężczyzna wku%#$*ny bo to on zanurkował pod auto dokręcać wężyk. Całe ręce miał uwalone od bitexu rozpuszczonego dużą ilością benzyny..

Ratunku!

edit:
Obrazek

Taki widok ukazał nam się po zdjęciu koła.
Wystarczyło dotknąć i połączenie przestało istnieć! Mieliśmy w ręku dwa oddzielone od siebie przewody!
Jeszcze szanowny pan mechanik naskoczył na mnie i prawie się obraził gdy w rozmowie telefonicznej nazwałam rzeczy po imieniu..
Ostatnio zmieniony 05 lipca 2012, 19:13 przez Crocodile, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Atu Plus 1.6GSI
krokodylteam.blogspot.com

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 05 lipca 2012, 20:11

Gdyby nadłożył coś tego przewodu i użył ściągacza który się nie przekręca to miałoby to jakiś sens. Ale tak jak te zdjęcie prezentuje, to chyba ciśnienie paliwa normalnie od środka "zdejmowało" przewód.
To ja dowcipas. Salve!

philips
Posty: 960
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:07
Lokalizacja: Mikołów, k. Katowic
Kontakt:

Post autor: philips » 05 lipca 2012, 20:19

Zrobić teraz mechanikowi taką naprawę, odpalić papierosa jak odjedzie po czym rzucić zapalniczkę na strumień benzyny i "yupikayey mother fucker" :D :D :D
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

Awatar użytkownika
Crocodile
Posty: 92
Rejestracja: 03 czerwca 2012, 20:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Crocodile » 05 lipca 2012, 20:26

Spokojnie spokojnie :-)
To jest Krokodyl. On ma w tym roku dojechać do Grecji i wrócić! :-)

Wystarczyło dotknąć tego połączenia i jedna z rurek zjechała z drugiej. Jestem załamana..
Jak można tak podchodzić do tematu? Dawał dwie głowy (swoją i swojego guru), że my na tym połączeniu do Grecji i z powrotem obrócimy, a padło po 50km..

Odbierając auto zapowiedzieliśmy, że gdy tylko uda nam się kupić ten wąż to go wymienimy.. ale nie spodziewałam się, że będzie aż tak źle.. :567: :567: :567:
Polonez Atu Plus 1.6GSI
krokodylteam.blogspot.com

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 05 lipca 2012, 20:54

Crocodile pisze:Odbierając auto zapowiedzieliśmy, że gdy tylko uda nam się kupić ten wąż to go wymienimy.
Oby u innego szpeca.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 05 lipca 2012, 21:16

Jak wygląda wymiana panewek wałka rozrządu? Czy da się do wykonać samemu bez specjalnych narzędzi, czy potrzebna jest prasa żeby wcisnąć nowe na miejsce? Czy trzeba rozbierać cały silnik, czy wał i korby mogą zostać na miejscu?
Ostatnio zmieniony 05 lipca 2012, 21:16 przez pumex, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Crocodile
Posty: 92
Rejestracja: 03 czerwca 2012, 20:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Crocodile » 05 lipca 2012, 22:14

leon pisze:
Crocodile pisze:Odbierając auto zapowiedzieliśmy, że gdy tylko uda nam się kupić ten wąż to go wymienimy.
Oby u innego szpeca.
Spokojnie. Auto odbieraliśmy 50km temu.
Mechanika zmienimy.

edit:
Macie pomysł gdzie szukać tego przewodu paliwowego (pn: 066308)?
Ostatnio zmieniony 05 lipca 2012, 22:16 przez Crocodile, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Atu Plus 1.6GSI
krokodylteam.blogspot.com

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9936
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 05 lipca 2012, 22:21

Polparts (Gorzysława)? Motohurt (Milczańska)?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 06 lipca 2012, 09:10

a nie mówiłem ,że może nie wytrzymać :) :570:
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Awatar użytkownika
Crocodile
Posty: 92
Rejestracja: 03 czerwca 2012, 20:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Crocodile » 06 lipca 2012, 09:37

SeBa89 :-)
Nam też się to bardzo nie podobało.
Dobre kilka razy głośno i wyraźnie wyraziłam swoją wątpliwość przed panem mechanikiem. Mężczyzna też.

Opinie wśród Was były podzielone, a mechanik zapierał się na wszystko, że to co zrobił wytrzyma wyjazd do Grecji. Postanowiliśmy zaryzykować, i pojeździć na tym super połączeniu (TYLKO) do czasu aż uda nam się kupić właściwy przewód paliwowy.

Naraził nas bardzo. My nie kapaliśmy, my zostawialiśmy za sobą linie paliwa. Dobrze, że jakiś miły człowiek stojący za nami na światłach to zobaczył i nas oświecił.
Ciekawa jestem jak ta sprawa się zakończy.
Polonez Atu Plus 1.6GSI
krokodylteam.blogspot.com

philips
Posty: 960
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:07
Lokalizacja: Mikołów, k. Katowic
Kontakt:

Post autor: philips » 06 lipca 2012, 15:01

pumex pisze:Jak wygląda wymiana panewek wałka rozrządu? Czy da się do wykonać samemu bez specjalnych narzędzi, czy potrzebna jest prasa żeby wcisnąć nowe na miejsce? Czy trzeba rozbierać cały silnik, czy wał i korby mogą zostać na miejscu?
Panewki trzeba po założeniu rozwiercić - droga sprawa, u mnie wołali kiedyś za wymianę z rozwiertem 400zł. Dobrze byłoby mieć blok "w ręce".
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 06 lipca 2012, 18:10

Jest jakiś sprawdzony sposób na założenie wałka kolumny kierowniczej na przekładnie kierowniczą?

Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 06 lipca 2012, 20:56

Po wciśnięciu sprzęgła pojawia się taki szum jakby coś co sekundę przycierało.Czego to może być objaw.

Slawek
Posty: 46
Rejestracja: 23 czerwca 2011, 22:26
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Slawek » 06 lipca 2012, 21:16

Łożysko wyciskowe? Jak podniesiesz pedał sprzęgła powyżej pozycji neutralnej to ucicha?

Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 06 lipca 2012, 21:18

Słychać tylko jak się wciśnie sprzęgło takie regularne dźwięki tarcia przy każdym obrocie.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 07 lipca 2012, 07:45

philips pisze:
pumex pisze:Jak wygląda wymiana panewek wałka rozrządu? Czy da się do wykonać samemu bez specjalnych narzędzi, czy potrzebna jest prasa żeby wcisnąć nowe na miejsce? Czy trzeba rozbierać cały silnik, czy wał i korby mogą zostać na miejscu?
Panewki trzeba po założeniu rozwiercić - droga sprawa, u mnie wołali kiedyś za wymianę z rozwiertem 400zł. Dobrze byłoby mieć blok "w ręce".
Dzięki :) Już oddałem goły blok razem z panewkami i nowym wałkiem do szlifierni - 120 zł :)

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 08 lipca 2012, 12:54

Grizli, łożysko wyciskowe

ODPOWIEDZ