PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

klysek1
Posts: 2833
Joined: 24 November 2007, 12:11
Location: Warszawa
Auto: Polski Fiat

Post by klysek1 »

Czy te amortyzatory podejdą do 125p na tył? Jeżeli tak, to plug and play czy trzeba coś przerabiać?
http://moto.allegro.pl/polonez-caro-amo ... 16351.html

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Najwyzej podkładki pod śrubę na górze.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Bomber
Posts: 227
Joined: 15 December 2008, 18:15
Location: Warszawa

Post by Bomber »

Które komplet łożysk kół tylnych brać- NSK czy SKF? Cena to odpowiednio 80zł i 110 zł.

marck1
Posts: 1199
Joined: 01 May 2007, 22:22
Location: Warszawa

Post by marck1 »

Stawiam na SKF.
Fiat 125p 1300 1974r.

gringo
Posts: 1405
Joined: 12 August 2009, 20:34
Location: Lublin

Post by gringo »

popieram marck1,
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Tym bardziej, że SKF niektóre łożyska kupuje w Polsce. :D
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

gringo
Posts: 1405
Joined: 12 August 2009, 20:34
Location: Lublin

Post by gringo »

Dobre bo Polskie! :D
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

Grizli
Posts: 1272
Joined: 16 January 2007, 11:13
Location: Częstochowa

Post by Grizli »

Czy łożysko SKF 6306 2RS C3 będzie dobre na półoś do plusa czy ma być koniecznie C4?
Takie coś do plusa podejdzie?
http://www.rufus.pl/933-fso-125-p-polon ... y-skf.html
Last edited by Grizli on 26 June 2012, 09:50, edited 1 time in total.

Crocodile
Posts: 92
Joined: 03 June 2012, 20:09
Location: Poznań

Post by Crocodile »

Nie odzywam się od kilku dni, bo Zielony trafił do mechanika, dla oszczędności czasu.
My możemy w nim dłubać tylko po pracy lub w weekendy, do tego nie mamy kanału, a to nam strasznie spowalnia przygotowania auta do wyjazdu (tak tak, jedziemy na ZŁOMBOL).
Deklaruję, że gdy tylko znajdę czas (dużo czasu), usiądę i otworzę temat poświęcony Krokodylowi i naszym przygotowaniom auta do rajdu.

Póki co.. mam pytanie.
Dzwonił do mnie mechanik. Jedną z wymian eksploatacyjnych jaką mu zleciliśmy była wymiana filtra paliwa. Stary filtr usunął wycinając go z kawałkiem przewodu paliwowego, bo jak twierdzi inaczej się nie dało. (Jest to możliwe?) I w miejsce tego brakującego fragmentu (ok 10cm) przewodu paliwowego nadsztukował jakiś inny elastyczny wąż paliwowy i zabezpieczył to połączenie opaskami.

Mam się bać? Napiszcie co robić.. Czy to wytrzyma? I przede wszystkim czy takie łączenie jest bezpieczne?
Osobiście boimy się, że się rozpadnie.
Przypominam Krokodyl to Atu Plus 1.6 GSI 1999
Last edited by Crocodile on 27 June 2012, 10:54, edited 1 time in total.
Polonez Atu Plus 1.6GSI
krokodylteam.blogspot.com

SeBa
Moderator - Technika
Posts: 3740
Joined: 10 January 2007, 21:20
Location: Kozienice

Post by SeBa »

Niestety umiejscowienie tego filtra do najszczęśliwszych nie należy, więc zapewne nie mógł go odkręcić i ukręcił sztywny przewód paliwowy.Czy gumowy przewód na opasce wytrzyma -śmiem wątpić,bo w przypadku MPi jest wyższe cisnienie pracy i może cieknąć , w Boschu taki manewr spokojnie by przeszedł.Co do przewodu -ciekawe który ukręcił,bo jak ten krótki to idzie go jeszcze dostać,a ten długi co biegnie przez cały samochód trzeba dorabiać na zamówienie,albo szukać po szrocie-lecz tutaj tez trzeba się liczyć z tym, że się ukręci go w tym samym miejscu :D
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Crocodile
Posts: 92
Joined: 03 June 2012, 20:09
Location: Poznań

Post by Crocodile »

Mechanik twierdzi, że w wielu autach taki manewr wykonał i sam by tak jeździł..

Tylko dla mnie to nie jest argument. Bo wiem, że w Atu Plus 1.6GSI ciśnienie jest wyższe..
Teraz nie wiem co zrobić.. bo jak się okazuje skrócił ten dłuższy przewód.. :/

Co radzicie?
Jak trzeba będziemy dorobić to dorobimy. Ma być porządnie i bezpiecznie.
Polonez Atu Plus 1.6GSI
krokodylteam.blogspot.com

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

GSI nie jest wyjątkiem, przecież mnóstwo aut ma układy MPI i przez to pompy tłoczące do 4 bar, więc w przypadku tego mechanika to rutynowa naprawa. Tylko nie jestem w stanie stwierdzić w jakim stopniu on jest druciarzem. Zasadniczo przewody zbrojone i cybanty bez problemu znoszą takie ciśnienia, no ale z paliwem żartów nie ma i do tego szkoda go.
To ja dowcipas. Salve!

philips
Posts: 960
Joined: 09 January 2007, 19:07
Location: Mikołów, k. Katowic
Contact:

Post by philips »

Crocodile wrote:Stary filtr usunął wycinając go z kawałkiem przewodu paliwowego, bo jak twierdzi inaczej się nie dało. (Jest to możliwe?) I w miejsce tego brakującego fragmentu (ok 10cm) przewodu paliwowego nadsztukował jakiś inny elastyczny wąż paliwowy i zabezpieczył to połączenie opaskami.
Zmień mechanika. Co to w ogóle za kultura techniczna. Prowizora, ignoracja i lenistwo.
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

jose
Posts: 4344
Joined: 08 January 2007, 18:20
Location: Warszawa

Post by jose »

Crocodile wrote: Mam się bać? Napiszcie co robić.. Czy to wytrzyma? I przede wszystkim czy takie łączenie jest bezpieczne?
Wytrzymuje 6-8 barów w różnych driftowych wydumkach i nikt nie jęczy. Baa sporo seryjnych samochodów tak ma. Zakuwane przewody do tak niskich ciśnień to przerost formy nad treścią.

BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1408
Joined: 03 January 2007, 18:25
Location: Warszawa - Wola

Post by BolimA »

Jezeli to GSI to wezcie ze soba przewod elastyczny (paliwowy) ktory doprowadzac paliwo do rampy wtryskowej. Z tego co pamietam, lubi dac ciala...
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

Zmień mechanika. Co to w ogóle za kultura techniczna. Prowizora, ignoracja i lenistwo.
ty to piszesz na serio? jesli tak to powodzenia przy pierwszej naprawie wymagającej minimum improwizacji i dorobienia czegoś - nic nie zrobisz bo druciarstwo?

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

BolimA wrote:Jezeli to GSI to wezcie ze soba przewod elastyczny (paliwowy) ktory doprowadzac paliwo do rampy wtryskowej. Z tego co pamietam, lubi dac ciala...
Potrafi podnieść ciśnienie! Widok CAŁEJ komory zapsikanej paliwem bezcenny.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Ambrosios
Posts: 3497
Joined: 15 January 2007, 13:17
Location: Warszawa
Contact:

Post by Ambrosios »

Widok weza sikajacego benzyna jeszcze lepszy :) Stary waz co prawda parcial, ale przepuszczal tylko lekko. W nowym guma wyrwala sie czesciowo z zagniecenia po 100km i wtedy benzyna zaczela sikac po pracujacym silniku. Okazalo sie, ze to koncowka byla za krotka i za slabo zagnieciona. DJ ostatnio gdzies kupil bardzo ladnego weza, moze maja jeszcze w tym sklepie.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Crocodile
Posts: 92
Joined: 03 June 2012, 20:09
Location: Poznań

Post by Crocodile »

Koledzy Koledzy spokojnie. Ten wężyk już wymieniliśmy :D
Na brand new :-)

edit:
Póki co, ma ktoś z Was dostęp do katalogu części Poloneza (Atu Plus 1999)?
Last edited by Crocodile on 28 June 2012, 13:14, edited 1 time in total.
Polonez Atu Plus 1.6GSI
krokodylteam.blogspot.com

BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1408
Joined: 03 January 2007, 18:25
Location: Warszawa - Wola

Post by BolimA »

Crocodile wrote: Na brand new :-)
Dlatego wezcie ten stary ze soba ;)
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

philips
Posts: 960
Joined: 09 January 2007, 19:07
Location: Mikołów, k. Katowic
Contact:

Post by philips »

qdlaty wrote:ty to piszesz na serio? jesli tak to powodzenia przy pierwszej naprawie wymagającej minimum improwizacji i dorobienia czegoś - nic nie zrobisz bo druciarstwo?
Improwizować można jak się coś zdupi na drodze. Kiedyś musiałem na szybko łatać bak i poleciałem do kiosku po gumę do żucia, więc skoro zdało egzamin to mam to tak zostawić? Poza tym tu jest kwestia, że robi tak mechanik, nie byłoby Ci wstyd coś zdupić, potem odstawić prowizore i wziąć za to pieniądze? Gdzie prowadzi takie podejście?
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

Cendra
Posts: 1937
Joined: 14 January 2007, 21:31
Location: Ciechanów / Warszawa

Post by Cendra »

Muszę zmienić klocki hamulcowe we fiacie, wymienić przy okazji gumki i nasmarować tłoczki :?: Czy muszę do odpowietrzać układ, robione to było 2 tyg temu.
jest:
Image
Image
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

Marcin125p
Posts: 3659
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Jak nie rozszczelnisz układu to nie musisz odpowietrzać.
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

Grizli
Posts: 1272
Joined: 16 January 2007, 11:13
Location: Częstochowa

Post by Grizli »

Czy włączniki wentylatora w plusowej chłodnicy sa takie same czy różne.Jeżeli różne to który gdzie ma być wkręcony i który wentylator ma się załączyć jako pierwszy

Slawek
Posts: 46
Joined: 23 June 2011, 22:26
Location: Biłgoraj

Post by Slawek »

Ten od strony kierowcy ma niższa temperaturę załączenia, bodajże 92-93 st. C. Ten od strony pasażera załącza się dopiero gdzieś powyżej 100 st. C

Grizli
Posts: 1272
Joined: 16 January 2007, 11:13
Location: Częstochowa

Post by Grizli »

Slawek wrote:Ten od strony kierowcy ma niższa temperaturę załączenia, bodajże 92-93 st. C. Ten od strony pasażera załącza się dopiero gdzieś powyżej 100 st. C
Teraz mowa o czujniku czy wentylatorze bo czujniki sterują wentylatorami na krzyż czyli czujnik od strony kierowcy wentylatorem pasażera a czujnik od pasażera wentylatorem kierowcy.

Slawek
Posts: 46
Joined: 23 June 2011, 22:26
Location: Biłgoraj

Post by Slawek »

O widzisz, o tym nie wiedziałem że one działają na krzyż. Jutro to sprawdzę.

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

philips wrote:Poza tym tu jest kwestia, że robi tak mechanik, nie byłoby Ci wstyd coś zdupić, potem odstawić prowizore i wziąć za to pieniądze? Gdzie prowadzi takie podejście?
no to widze ze Ty z kolei masz takie podejscie ze rozkrecajac wydech nie ma prawa sie sruba ukrecic? trzeba sie pogodzic, ze pewne polaczenia po kilku latach staja sie jednorazowe - raz polaczone nie puszczaja bez uszkodzen. To normalne, jak rowniez normalnym jest wstawieny zamiennie przewod elastyczny paliwa....

philips
Posts: 960
Joined: 09 January 2007, 19:07
Location: Mikołów, k. Katowic
Contact:

Post by philips »

qdlaty wrote:no to widze ze Ty z kolei masz takie podejscie ze rozkrecajac wydech nie ma prawa sie sruba ukrecic?
Hmm, nie wiem jak to jest bo mam na nierdzewkach skręcony ;) ;) ;)

Tylko chyba się nie rozumiemy bo ja nie mówię o moim podejściu tylko podejściu mechanika. Sytuacja jest tutaj spoko jakby to naprawiał na drodze, albo jakby to był kumpel, wtedy normalna sytuacja, wiesz, udupiło się, zrobiłem tak żeby się dało dalej jechać, a nie że człowiek robi coś takiego i BIERZE ZA TO PIENIĄDZE. Mnie by było wstyd. Można po prostu zadzwonić i powiedzieć, podczas wymiany pękł wąż, dobrze by było założyć nowy, zakładać? Wtedy jest tak jak mówisz, nic nie jest wieczne, wiadomo, że się może urwać i nie można mieć ani do mechanika pretensji ani węża, nawet lepiej, że się wysypał na miejscu, ale zróbmy tak jak trzeba, zwłaszcza, że koleżanka serwisuje wóz przed złombolem więc chyba chce jechać ze świadomością, że ma w pełni sprawne auto a nie myśleć, wytrzyma, czy nie wytrzyma.
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

strowger
Posts: 188
Joined: 14 February 2007, 13:15
Location: Świebodzin

Post by strowger »

Slawek wrote:O widzisz, o tym nie wiedziałem że one działają na krzyż. Jutro to sprawdzę.
No i jak tam? Temat mnie żywo interesuje, bo ostatnio zaliczyłem wymianę jednego z termowłączników. Okazało się, że po obydwu stronach mam 95-90 i tak też zostawiłem, ale zastanawiam się czy tak powinno być. W każdym razie i tak załącza się tylko wentylator od strony akumulatora, drugiego jeszcze nie słyszałem... może usłyszę, jak będzie prawdziwy upał i stanę w korku z włączoną klimatyzacją...
Polonez Caro Plus 1.6GSI '99 - 410kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/69918
Polonez Caro Plus 1.6GSI '01/02 - 140kkm
Chevrolet Nubira '07, 77kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79/ - Polonez daje radę ;)

Post Reply