Strona 99 z 181

: 02 czerwca 2012, 17:04
autor: jacekes
O moc się nie martw. Lepiej zainteresuj się kropkami i przecinkami w swoich postach. W przeciwnym wypadku posypią się punkty karne...

: 02 czerwca 2012, 17:38
autor: Rusty
oki postaram sie ale jestem dyslektykiem dlatego mam problem z tym ;/

: 02 czerwca 2012, 17:52
autor: leon
Rusty pisze:dyslektykiem
Nie uznajemy tutaj takiego zjawiska. Znamy za to lenistwo i w-dupie-manie.

: 02 czerwca 2012, 19:23
autor: Rusty
leon pisze:
Rusty pisze:dyslektykiem
Nie uznajemy tutaj takiego zjawiska. Znamy za to lenistwo i w-dupie-manie.
nie było to miłe a tym bardziej tolerancyjne, każdy ma wady

: 02 czerwca 2012, 19:46
autor: qdlaty
Rusty, życie nie jest miłe i tolerancyjne.

W pracy też powiesz/mówisz że napiszesz do kontrahenta z błędami bo masz dysleksje?

: 02 czerwca 2012, 19:51
autor: OLO
Zasadniczo napisałeś OK, tyle że ciurkiem. Przeczytaj to przed wysłaniem i tyle.

: 02 czerwca 2012, 21:27
autor: Rusty
ok spoko będę na to patrzył.

a co do pytań ktoś coś wie w sprawie mojego pytania o alarm??

: 03 czerwca 2012, 11:00
autor: jacekes
Dobra dobra, Panowie, spokojnie, post Maciejowskiego poleciał, nie jesteśmy tu po to, żeby sobie takie wrzuty robić. Pan Zardzewiały się postara, a jak nie, to po prostu polecą ostrzeżenia.

: 03 czerwca 2012, 12:35
autor: Grizli
Czy zestaw naprawczy łożyska tylnej półosi jest we wszystkich rocznikach poloneza taki sam?

: 03 czerwca 2012, 14:20
autor: radzio1975
Pytanie jest takie:dlaczego po ustawieniu zapłonu na ciepłym silniku na 10 stopni,po przejechaniu paru kilometrów po kolejnym pomiarze wychodzi 12-13 stopni.Czy to sprawka modułu?Chodzi o dohc.

: 03 czerwca 2012, 16:03
autor: maciejowski
jacekes pisze:Dobra dobra, Panowie, spokojnie, post Maciejowskiego poleciał, nie jesteśmy tu po to, żeby sobie takie wrzuty robić. Pan Zardzewiały się postara, a jak nie, to po prostu polecą ostrzeżenia.
ale jak to, dlaczego? to jest wzorcowy przykład. :P

: 03 czerwca 2012, 18:36
autor: qdlaty
Grizli pisze:Czy zestaw naprawczy łożyska tylnej półosi jest we wszystkich rocznikach poloneza taki sam?
na pewno truck i cargo miały inne

: 08 czerwca 2012, 11:49
autor: Marcin125p
Jeżeli klin uszczelki szyby w 125p pasuje, po przeróbce, od Łady, to kompletna uszczelka szyby z klinem od Łady pasuje do 125p bez przeróbek?

Edit: Już se znalazłem ;) http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtopic.php?t=2420

: 12 czerwca 2012, 17:59
autor: Toten
Witam serdecznie ! Mam problem z uruchomieniem mojego Poloneza (Caro 1.9 GLD) po dłuższym okresie nieużytkowania. Problem prawdopodobnie dotyczy elektryki - żadna z kontrolek się nie świeci, również po zmianie akumulatora. Możliwe, że to stacyjka, zauważyłem że w module świec żarowych jest napięcie. Niestety nie mam wiedzy ani doświadczenia w zakresie własnoręcznych napraw, a bardzo zależy mi na przywróceniu tego auta do użytkowania, stąd moje poszukiwania fachowej pomocy.

: 12 czerwca 2012, 19:14
autor: centurion
Podstawowa sprawa to sprawdx czy ci kabel masowy niezgnił nezasniedział. Przeczyśc styki na tych grubasach. Często gesto jak dlugo auto stoi to para z pod auta niszczy od dołu.

Moje pytanie w temacie klimy.
Panowie coraz bardziej się uswiadamiam że magiczne koło 3 pasowe do GLE(gaźnik) to nic innego jak surówka do zrobienia pod abisexa lub boscha plusowego.
Czemu? a poniewaz że to dziadostwo nawet niewłazi mi w otwór w osłonie. Wyglada na to ze wlasnie to tylko surowizna do ztoczenia i frezowania. Wiec ponawiam moje pytanie czy ktos widział w realu kombinacje na gaxniku pompa wspomy i klima? Czy to tylko mit internetowy i faktucznie 3 biezniowe koło jest tylko półproduktem.
Help.

Tak to u mnie wyglada na ori wsporniku z klimy wiec w miejscu gdzie ma byc pompa nie ma szans na jej instalacje.
Obrazek

Gdzies na necie znalazłem tez taką rzeźbe coby to poupychać
Obrazek

Wiec szukam namiaru na tego magika co to wystrugał. Lub info jakiegokolwiek foto czy ori było jakos upchane.
Podobno na chiny szły tylko z klima i wspoma "podobno" napisał mi to gosc z Fabryki naszych powozów.

: 12 czerwca 2012, 22:29
autor: Crocodile
I ja mam szybkie pytanie :-)
Jaki alternator powinien znajdować się w Polonezie Atu Plus (wersja bez klimy): 55A czy 70A?

: 12 czerwca 2012, 22:58
autor: HOMZIK
Jak masz 70 A to wstawiaj. Nic nie zaszkodzi, a dodatkowo możesz sobie wtedy zapodać akumulator 70 Ah zamiast fabrycznego 55 Ah.

: 12 czerwca 2012, 23:26
autor: Crocodile
Dlaczego pytam? Pomimo dzisiejszej wymiany klem i kabla akumulator-alternator nadal mam problem z ładowaniem.. Jest lepiej (samochód już mi nie gaśnie kiedy stoję na skrzyżowaniu :-) i obciążam go kierunkiem, stopem i co mi tam jeszcze do głowy przyjdzie) ale w pomiarach nie jest zadowalająco. W trakcie obciążeń pomiar spada do 13,6V.. a ja jeszcze nie podłączyłam radia (jeszcze nie zamontowane), a co dopiero gdy będę chciała w trasie naładować telefon, czy podłączyć nawigacje, nie mówiąc już o CB..

Na odpalonym silniku bez żadnych włączonych odbiorników miernik wskazuje 14-14,24V
Samo włączenie świateł mijania spowodowało spadek napięcia do 13,8V

W zeszłym tygodniu kupowałam szczotkotrzymacz. Człowiek, który mi go sprzedawał był bardzo zdziwiony, że w Atu Plusie szczotkotrzymacz występuje BEZ regulatora napięcia, nie jako jeden element, a dwa oddzielne (tak jest w zielonym). Stąd moje pytanie, może mam za słaby alternator, bo np.. gdzieś tam kiedyś ktoś go wymieniał i wymienił na słabszy, bo był tańszy, albo łatwiej dostępny (?)

Pytanie jak było fabrycznie z tym ALTERNATOREM? Alternator 55A czy 70A?

edit1:
A może macie jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu?
edit2:
Klemy i kabel akumulator-alternator wymienialiśmy ponieważ ten kabel (AKU-ALT) był prawdopodobnie złamany. Ruszanie nim zmieniało napięcie. Czy w związku z tym (praca na różnym napięciu) akumulator mógł dostać w ucho i w tej chwili on powoduje problemy z ładowaniem?

: 12 czerwca 2012, 23:31
autor: JOZEF_S
Ja mam pomysł !!
Siekiera i podpalić !! :D

A tak serio, wymiana alternatora powinna być ostatnią rzeczą ktorą wymienisz :)
Potem to ty lko wymiana auta :D

: 12 czerwca 2012, 23:32
autor: Ambrosios
Jezeli bez zadnych wlaczonych odbiornikow jest tak niskie napiecie, to cos jest nie tak z samym alternatorem... i nie dlatego ze jest za slaby, bo przy tak malym wydatku pradu kazdy poldkowski bedzie pracowal z duzym zapasem.

: 12 czerwca 2012, 23:34
autor: Crocodile
Dwie edyty w poście powyżej.

Ambrosios
14-14,24V to niskie napięcie?

: 12 czerwca 2012, 23:49
autor: Ambrosios
Teoretycznie bez wlaczonych odbiornikow pradu a jedynie przy pracujacym silniku, powinno to byc 14,4-14,8V. Pytanie, jaki powinien byc spadek napiecia przy wlaczonych kolejnych odbiornikach. Trzeba sprawdzic w sprawnym Plusie.

: 13 czerwca 2012, 06:13
autor: OLO
Fabrycznei w plusach był 70A. 55 był z szerokim caro. I regulator powinien być dostosowany do altka. Pamiętam kiedyś miałem w 44A regler od 55A i ledwo ładował.
ALe faktycznie możesz mieć zmotę. Tylko poza napisami na obudowie to nie wiem jak to sprawdzić. 44 i 55 różniły się średnicą wirnika. Może dla 70 też tak będzie.
Generalnie 14-14,2 to nie jest źle.

: 13 czerwca 2012, 10:58
autor: Crocodile
Dzięki Panowie :-)

Wolałabym, żeby wymiana alternatora była krokiem ostatecznym.. bo to nie jest kolejna część do Poldolota, która kosztuje 25zł ;-)

Dzisiaj rano odpalony, na biegu jałowym pokazał: 14,4V bez obciążeń i 14,2V ze światłami. Poprawiło mu się! g:okulary g:hmm
Trzeba będzie przemierzyć kable, sprawdzić masy, włącznik świateł i mikroprocesor.

A słowo zmota kojarzy mi się bardzo jednoznacznie :580:
Obrazek

Krokodyl go nie przypomina :P ani odrobinkę :D

: 14 czerwca 2012, 20:30
autor: centurion
Altki plusowe były 70Ah minusowe w szerokim Caro 55. Różnica taka ze w plusowym regulator z szczotkotrzymaczem jest i ma plastikowa zasłonke z tyłu w caro nie było takiej a regulator i szczotkotrzymacz był osobno. Patrzac od przodu to plusowe miały na ośce wgłebienie pod imbus dla łatwiejszego odkręcenia wiatraka i reszty.
Na fotach minusowy i plusowy.
ObrazekObrazek

Oba na 9 diodach wczesniej były 45 tak jak w kantach ale one miały 6 diod.

: 15 czerwca 2012, 06:24
autor: OLO
centurion pisze:Oba na 9 diodach wczesniej były 45 tak jak w kantach ale one miały 6 diod.
Stawiaj przecinki.
45A występowały w obudowie poldkowej z 9d, fiatowskiej z 9d i fiatowskiej z 6d

: 15 czerwca 2012, 09:16
autor: Slawek
Panowie, jaka jest grubość blach z których wykonane są podłużnice w Dużym Fiacie?

: 16 czerwca 2012, 20:17
autor: Nabauab
Na śrubie od koła rozrządu podobno jest jakieś zabezpieczenie z cyklu zagięta podkładka, ja nic takiego nie widzę, ale śruba ani drgnie. Czegoś nie dostrzegam, czy po prostu wredna śruba?

: 16 czerwca 2012, 22:34
autor: OLO
W fiacie jest. W podlku jest mocniejsza sruba i mocniej doje...na

: 18 czerwca 2012, 20:09
autor: pumex
Który dokładnie bezpiecznik w abimexie spośród tych za schowkiem odpowiada za pracę pompy paliwa?