PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 14 listopada 2011, 22:52

Pavel pisze:w Polonezie 1500 po ciemniaku (w nocy) lepiej się jedzie z atrapą z okrągłymi lampami czy z kwadratami ?
Miałem i to i to. Zdecydowanie lepsze są okrągłe. Kwadraty świecą szerzej, ale bliżej, długie do stolec do sześcianu.

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 15 listopada 2011, 06:52

w PNie pasek rozrządu wytrzymuje książkowe 60tyś?

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5373
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 15 listopada 2011, 08:40

qdlaty pisze:w PNie pasek rozrządu wytrzymuje książkowe 60tyś?
tak.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 15 listopada 2011, 16:39

Dzięki chłopaki, wczoraj prowadziłem dyskusję i w pewnym momencie padło pytanie która wersja oświetlenia lepsza (daje więcej światła)
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

danielewicz
Posty: 762
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 18:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: danielewicz » 15 listopada 2011, 18:35

qdlaty pisze:w PNie pasek rozrządu wytrzymuje książkowe 60tyś?
Nie, od 7 kkm do około 18 kkm ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 15 listopada 2011, 18:42

danielewicz, pytam bo np w twin sparkach realny czas zmiany byl krotszy niz wg ksiazki bo nie zawsze wytrzymywal tyle

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 15 listopada 2011, 19:00

OHV w PNie to takie dychawiczne g... ze nie ma mocy, ktora by mogla zuzyc pasek. ;) IMHO teoretycznie mozna go nie wymieniac w ogole. W sumie pare razy wymienilem w roznych Poldkach, zawsze przy ponad 100 tys. km i nie byl specjalnie zmeczony, mimo ostrego traktowania. Robilem to tylko profilaktycznie, przy okazji innych napraw. Zreszta... ZTCP to nie jest silnik kolizyjny :)
Ostatnio zmieniony 15 listopada 2011, 19:06 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 2 razy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 15 listopada 2011, 19:16

Ambrosios pisze:ze nie ma mocy, ktora by mogla zuzyc pasek.
Zdziwiłbyś się.
Ambrosios pisze:zawsze przy ponad 100 tys. km i nie byl specjalnie zmeczony, mimo ostrego traktowania.
Guma się starzeje, to raz. Zużycia oplotu nie widać z zewnątrz, to dwa. Pasek kosztuje grosze, więc nie ma co na tym oszczędzać, to trzy.
Ambrosios pisze:ZTCP to nie jest silnik kolizyjny
Jest kolizyjny z zaworami ssącymi. Krzywią się laski albo pękają dźwigienki.

Jeśli to Gates, to marne szanse, że wytrzyma.
Ostatnio zmieniony 15 listopada 2011, 19:16 przez jose, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 15 listopada 2011, 19:27

Masz racje, z tym ze paski ktory wyjmowalem nie byly specjalnie zmachane, popekane (guma) czy nieelastyczne (oplot). Wyglada wiec na to, ze po prostu mialem duzo farta oraz mimo wszystko nie jezdzilem tak ostro, jak Ty. :) Swoja droga silniki (wiec paski raczej tez) nie mialy wiecej niz 4 lata przy wymianie...
Ostatnio zmieniony 15 listopada 2011, 19:29 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 2 razy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

danielewicz
Posty: 762
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 18:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: danielewicz » 15 listopada 2011, 20:33

qdlaty pisze:danielewicz, pytam bo np w twin sparkach realny czas zmiany byl krotszy niz wg ksiazki bo nie zawsze wytrzymywal tyle
Odpowiedziałem całkiem poważnie, takie przebiegi osiągałem między wymianami.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

GAD
Posty: 603
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 18:49
Lokalizacja: 3CiTy

Post autor: GAD » 15 listopada 2011, 20:44

danielewicz pisze:między wymianami.
a konkretniej miedzy zerwaniami ;)

btw: w tym roku zalicżylem 200 km z uszkodzona rolka napinacza w zosce, na szczescie pasek przetrzymal

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 15 listopada 2011, 20:56

danielewicz pisze:Odpowiedziałem całkiem poważnie, takie przebiegi osiągałem między wymianami.
Gates?

danielewicz
Posty: 762
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 18:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: danielewicz » 15 listopada 2011, 21:14

Przetestowałem wszystkie dostepne na rynku.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5373
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 15 listopada 2011, 23:12

danielewicz pisze:Przetestowałem wszystkie dostepne na rynku.
Doszukałeś się co miałeś krzywe ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

danielewicz
Posty: 762
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 18:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: danielewicz » 16 listopada 2011, 22:10

Niestety nie znalazłem przyczyny, niby wszystko ok a jednak nie ok.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Magic
Posty: 756
Rejestracja: 10 lutego 2008, 21:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Magic » 17 listopada 2011, 12:54

Czy jest to normalne, że obroty silnika po wciśnięciu pedału hamulca kilkanaście razy na postoju wzrastają z ok. 1000 do 1500. Przed chwila w innym starym temacie na forum przeczytałem, że podobno tak. Prawda to czy nie ?

u mnie kilkukrotne szybkie nacisniecie i puszczenie pedalu hamulca powoduje jakies skoki obrotow
ale to chyba normalne, bo przeciez silnik dostanie wtedy troche "lewego" powietrza
Był: Caro 1,6 GLE- 329 343 km
Był: Caro 1,5 GLI- 64 325 km

Awatar użytkownika
Cendra
Posty: 1937
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 21:31
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra » 17 listopada 2011, 15:06

Pierwsza chłodna noc i aku w dupowozie opadł lekko z sił... Pewnie będę się musiał rozejrzeć za nowym (ale wieczorem sprawdzę czy wszystko ok z ładowaniem), jakie marki byście polecili :?: chodzi o 55 Ah, kupiłbym taki jak do tej pory, ale mam Volvo-ski więc chyba może być za drogi :P
jest:
Obrazek
Obrazek
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 17 listopada 2011, 15:07

ja kupuje zwykla centre i nie narzekam, nie sa drogie a sa dobre.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 17 listopada 2011, 19:32

Co do akumulatorów, mogę z czystym sumieniem polecić Periony. Są to te same akumulatory, które sprzedaje Varta, ale pod tą marką są sprzedawane znacznie taniej. Mam taki akumulator (45Ah) od trzech lat w Maluchu - a tam, ze względu na słabe ładowanie akumulator nie ma łatwego życia. Spędzał zimy na dworze, wielokrotnie był głęboko rozładowywany, a mimo wszystko jak teraz pójdę po miesiącu przepalić samochód, to robi wzium wzium i działa :)


Z innej beczki:
Czy w polonezie jest jakiś przełącznik trójpozycyjny, który działa w taki sposób, że ma takie pozycje:
0 - wyłączony
1 - włączone pierwsze urządzenie
2 - włączone drugie urządzenie i wyłączone pierwsze

czyli coś takiego jak włącznik świateł, tylko żeby na ostatniej pozycji było włączone tylko jedno urządzenie (a nie dwa, jak światła pozycyjne i mijania w przypadku świateł)? Potrzebuję taki przełącznik, najchętniej taki sam jak te w Poldku :)
Ostatnio zmieniony 17 listopada 2011, 19:35 przez pumex, łącznie zmieniany 3 razy.

Wegorz91
Posty: 349
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wegorz91 » 17 listopada 2011, 19:37

Włącznik wentylatora nagrzewnicy taki z fiata lub starego poloneza.

http://imageshack.us/f/228/mr83009.jpg/

nr 41 ze schematu.
Ostatnio zmieniony 17 listopada 2011, 19:40 przez Wegorz91, łącznie zmieniany 2 razy.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 17 listopada 2011, 19:54

Dzięki :)
Ostatnio zmieniony 17 listopada 2011, 19:59 przez pumex, łącznie zmieniany 2 razy.

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 17 listopada 2011, 20:40

pumex, wlasnie wyl. od swiatel sie do tego nadaje - przy wylaczony wszystkie styki rozwarte, potem zwarte L-V, potem L-H.

Awatar użytkownika
marck1
Posty: 1199
Rejestracja: 01 maja 2007, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marck1 » 17 listopada 2011, 21:41

Cendra pisze: kupiłbym taki jak do tej pory, ale mam Volvo-ski więc chyba może być za drogi
A, jaki to jest Volvo-ski?
Fiat 125p 1300 1974r.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 17 listopada 2011, 22:12

qdlaty pisze:pumex, wlasnie wyl. od swiatel sie do tego nadaje - przy wylaczony wszystkie styki rozwarte, potem zwarte L-V, potem L-H.
Ale przy światłach masz na ostatniej pozycji włączone i pozycje i mijania, a ja chcę żeby na ostatniej pozycji była włączona tylko jedna rzecz :)

Wegorz91
Posty: 349
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wegorz91 » 18 listopada 2011, 11:05

Ja mam takie łatwe pytanie.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 283%29.jpg

Czy ten fiat jest koloru L-59 ?

BORYS
Posty: 2669
Rejestracja: 11 września 2007, 18:34
Lokalizacja: z Luksemburga

Post autor: BORYS » 18 listopada 2011, 11:08

Wegorz91 pisze:Ja mam takie łatwe pytanie.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 283%29.jpg

Czy ten fiat jest koloru L-59 ?
Mi to wyglada na lakierowany samochod a kolor nie jest z palety FSO stosowanej do 125p.
Ale to tylko moja subiektywna opinia.
Ura Bura Szef Podwóra

Wegorz91
Posty: 349
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wegorz91 » 18 listopada 2011, 12:02

To nie dobrze. Nie mogę nigdzie znaleźć zdjęcia fiata l-59.

Znalazłem sklep w Krakowie gdzie sprzedają lakiery autorenolak mają wzorniki to zobaczę jak l-59 wygląda.

Czy to będzie dobry lakier żeby pomalować fiata ?

BORYS
Posty: 2669
Rejestracja: 11 września 2007, 18:34
Lokalizacja: z Luksemburga

Post autor: BORYS » 18 listopada 2011, 12:10

Ja mam wzorniki ale co bym nie zrobil to chyba przez internet Ci ich nie pokaze.

Zerknij natomiast tutaj : strona wioorka

Tam zobaczysz kawalek Fiata w kolorze L-59

Powodzenia
Ura Bura Szef Podwóra

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 18 listopada 2011, 13:48

BORYS pisze:Mi to wyglada na lakierowany samochod a kolor nie jest z palety FSO stosowanej do 125p.
lakierowany na 100% i to tak sobie, w zeszłym roku wrzucałem jego fotki.

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 18 listopada 2011, 14:42

pumex, patrzales jak dziala wlacznik swiatel, czy tylko tak piszesz bo piszesz?

napisałem Ci jak dziala, da się włączyć 1 rzecz. jeszcze raz napiszę, postaram się jeszcze prosciej:
L +12V
V odbiornik 1
H odbiornik 2
dodatkowo masz jeszcze 1 wyjście zdublowane z H i ono jest wykorzystywane do zapalenia pozycyjnych przy właczonych mijania. Jak tak podlaczysz to bedziesz mial tak, jak chcesz - wez miernik w reke i sobie przedzon styki.
W najblizsza srode postaram sie byc na spocie, to Ci moge pokazac o co mi chodzi

ODPOWIEDZ