PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty »

arnold, kompresje mierzy sie na goracym silniku

UPDATE:
Jak się flanszę z mostu ściaga - odkręcam nakrętke, i co schodzi, czy jakiś ściągacz czy coś potrzeba jeszcze?
Ostatnio zmieniony 22 października 2011, 17:56 przez qdlaty, łącznie zmieniany 1 raz.

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

qdlaty pisze:arnold, kompresje mierzy sie na goracym silniku
Myślałem o tym żeby właśnie wyszła nieszczelność na pierścieniach, gdy części nie są rozszerzone. Bardzo luźne założenie.
To ja dowcipas. Salve!

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Oszalałem i nic nie rozumiem.
Zmierzyłem ponownie kompresję na tym najgorszym, czwartym cylindrze. Od wlania oleju minęło prawie 20 godzin. Kompresja jest - około 12 barów, czyli wręcz świetna jak na niedotarty silnik. Mierzyłem 5 razy pod rząd.
Co w takim wypadku może powodować taką pracę? Świece podmieniane, źle chodzi i na gazie i na benzynie...

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

Sprawdź luzy zaworowe. Przy odłączaniu cylindrów widać różnicę w pracy?
To ja dowcipas. Salve!

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Zaworki sprawdzałem już trzy razy ;)
Ogólnie mam wrażenie, że na samym początku chodził tylko na dwa gary (i wtedy odłączałem kable z 3 i 4 i nie było żadnej różnicy), a teraz już chodzi czasami na 3, a czasami chyba i na 4 - ale nie próbowałem odłączać kabli - zaraz to zrobię.

EDIT:
sprawdziłem: trzeci na pewno momentami pracuje (jak zdjąłem kabel to zmieniła się praca silnika), czwarty nie pracował - ale czasami chyba przez chwilkę pracuje.
Co myślicie o nieszczelności pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą? Może dać aż taki efekt?
Ostatnio zmieniony 23 października 2011, 11:28 przez pumex, łącznie zmieniany 1 raz.

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

Wydawać się może że stabilizuje Ci się jego praca.
To ja dowcipas. Salve!

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Na 100% momentami chodzi lepiej a momentami gorzej.
Edytowalem posta w tym momencie w którym pisałeś, zobacz ;)

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

Tak. Jak wygląda twój zapłon? Może gdzieś iskra ucieka?

Edit: Czytanie ze zrozumieniem.
Ostatnio zmieniony 23 października 2011, 12:31 przez arnold, łącznie zmieniany 1 raz.
To ja dowcipas. Salve!

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Też już myślałem nad zapłonem, ale co może być nie tak w zapłonie abimexa? Iskra jest, widać to zresztą jak zdejmę kabel w czasie pracy, wtyczki z kablami sygnałowymi są podpięte, nie bardzo wiem co jeszcze tam może być - bo jeśli by cewka czy moduł padły, to przecież nie byłoby iskry na tych kablach...?

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

Boscha znam. Ale Abimexem to nie wiem co możesz powodować ew. Wypadania zapłonów.
Poddaje się ;)
To ja dowcipas. Salve!

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Spróbuję znaleźć kogoś chętnego do pożyczenia cewki i modułu na podmianę.
Jeszcze jedno pytanie - napisałeś, że nieszczelność pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą wyszłaby na pomiarze ciśnienia. Dlaczego? Przecież kompresja jest mierzona w komorze spalania, w momencie w którym oba zawory są zamknięte, co ma do tego kolektor ssący?

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

Nie coś Ty nie doczytałem, przepraszam. To bardzo wpływa na wolne obroty.
To ja dowcipas. Salve!

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

No więc tak.
Okazało się, że był słaby styk na wtyczce od czujnika temperatury w kolektorze ssącym. Po jego poprawieniu chodzi już moim zdaniem na wszystkie cylindry, jeździ, wkręca się fajnie. Zmyliło mnie to że nie chodził też na gazie (sądzę że wynikało to z tego, że na benzynie go zalewało a na gazie chodził zbyt krótko żeby oczyścić świece) Dalej mam jednak problem: przy schodzeniu z obrotów i na wolnych obrotach nim konkretnie telepie. Komputer wyrzucił dwa błędy: sondy lambda i silnika krokowego. Jako że problem jest i na gazie i na benzynie to można póki co zignorować lambdę (ona przecież nic do gazu nie ma), ale moim zdaniem telepanie pasuje do silniczka. Czy da się jakoś sprawdzić sam silniczek i to czy dochodzi na niego poprawne napiecie (jakie powinno być na jakich pinach?) Ewentualnie czy macie jeszcze jakieś inne propozycje?

Podaję link do filmu, na którym widać pracę silnika:
http://dl.dropbox.com/u/2804265/video_2 ... _01_18.avi

EDIT:

Odłączyłem zasilanie krokowca i praca silnika w ogóle się nie zmienia - czyli wychodziłoby na to że jest niesprawny. Tylko jak sprawdzić czy nie działa on, czy jego zasilanie?
Ostatnio zmieniony 25 października 2011, 15:00 przez pumex, łącznie zmieniany 1 raz.

lemin
Posty: 30
Rejestracja: 08 września 2011, 11:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lemin »

wtrysk poszedł by na zasilaniu grawitacyjnym?

świeżo wymieniona pompa paliwa odmówiła współpracy i bardzo mnie kusi żeby wypieprzyć bak i ograniczyć się do małego baku ( np rodem z motocykla ) pod maską, który służyłby tylko do odpalania ( i tak jest zagazowany )
Fhtagn!

Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios »

Nie poszedlby, bo kazdy wtrysk (jak zreszta nazwa wskazuje) pracuje pod cisnieniem (Bosch=1 bar, Multex=3,5 bar)
Ostatnio zmieniony 25 października 2011, 15:24 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon »

Ambrosios pisze:Nie poszedlby, bo kazdy wtrysk (jak zreszta nazwa wskazuje) pracuje pod cisnieniem (Bosch=1 bar, Multex=3,5 bar)
Jakby odpowiednio wysoko powiesić zbiornik. :D
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

Tak :D 10 metrów wystarczy idealnie dla 1 atm :D
To ja dowcipas. Salve!

Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios »

Jeszcze zostaje zasilanie cisnieniem z kola zapasowego, jak spryskiwacze w garbusach :D
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

babu
Posty: 7
Rejestracja: 12 października 2011, 10:16
Lokalizacja: warszawa

Post autor: babu »

wymieniłem cały wydech od kolektora ale mam problem drży przy ruszaniu i niema mocy jak przed wymianą złe zamontowanie czy co może być
polonez caro plus gsi 2001 r

Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios »

pewniekablezaplonoweodwrotniezalozone i ogolniebrakumiejetnosciwyrazania sie
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

OLO
Posty: 9163
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

A jak z sondą?
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty »

babu, a zalozyles wszystkie zbiorniki? :564:

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK »

Termostat.

Czy ktoś ma link do tekstu objaśniającego dokładnie zagadnienie temperatury otwarcia termostatu?

Mam termostat 88 stopni, a pytanie brzmi czy podana na nim temperatura to początek jego otwierania czy to temperatura przy pełnym otwarciu ?
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

fafik1988
Posty: 33
Rejestracja: 29 czerwca 2008, 15:35
Lokalizacja: Ruda Śląska, Giżycko

Post autor: fafik1988 »

W książce Naprawa Samochodów FSO 125p jest napisane ze termostat zaczyna otwierać sie w temperaturze 81-85 *C a cołkowite otwarcie nastepuje w temperaturze 96*C.
Wynika z tego ze to co jest napisane na termostacie to temperatura początku otwierania termostatu

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty »

poczatek otwierania, na maksa w okolicy 100 lub troche mniej sie otworzy

Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli »

Spotkał się ktoś z kierownicą taką jak w polonezie kombi tyle że na gruby wieloklin?

OLO
Posty: 9163
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Na szczescie takie nie istnieja :)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli »

OLO pisze:Na szczescie takie nie istnieja :)
To co to kurde jest w takim razie:/

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 listopada 2011, 10:05 przez Grizli, łącznie zmieniany 1 raz.

Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki »

Wybryk natury :)

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty »

a to nie od nexii jest?

ODPOWIEDZ