PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 01 lipca 2011, 20:31

dzięki za info, jutro będę szukał w węższym przedziale ;)
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 01 lipca 2011, 20:54

A jestes pewien ze to odpadlo od Twojego auta?:)
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 01 lipca 2011, 21:07

pewien nie jestem, ale tylko ja tam parkuje. Zresztą jutro sobie obejrzę dokładnie komorę silnika ;)
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 01 lipca 2011, 21:32

Maurer, to sie nazywa konektor, konkretnie żeński 6,3mm. :)
no i sie zsunął z wsuwki, śrubka się rozkręciła i wypadł. Jakby był plusowy, to raczej by się zorientował że coś przestało działać (zapewne by na gazie nie jeździł), poza tym wykorzystanie przewodu ochronnego sugeruje masę (wiem, są debile itd)
Ostatnio zmieniony 01 lipca 2011, 21:32 przez qdlaty, łącznie zmieniany 2 razy.

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 01 lipca 2011, 21:36

Wiesz, u mnie w castoramie konkretniejsze przekroje przewodow byly dostepne tylko w takiej izolacji, wiec wzialem jaki byl:) trudno po zdjeciu powiedziec, wiem jak wyglada konektor 6,3mm, i nadal wydaje mi sie ze ten jest ciut inny. Ale nie wiem, może ktoś w ten oryginalny sposób poprawiał masę na lampach.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 02 lipca 2011, 14:54

No to wracamy do kabelka masowego ;)
Obrazek

czyżby brakujący kabelek masowy powinien znaleźć się tuż obok białego ?
Obrazek
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 02 lipca 2011, 15:07

Wyglada na to ze tak:) to chyba jakis elektrozawor, dziala bez niego?
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 02 lipca 2011, 15:29

no tak, jeździ normalnie na lpg. Tylko rano jak zimny to ciężej się go zapala, ciężej niż wcześniej.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3642
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 02 lipca 2011, 15:31

Marcin125p pisze:No dobra, to od elementu od którego odpadł kabel :D
A nie mówiłem :D
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1408
Rejestracja: 03 stycznia 2007, 18:25
Lokalizacja: Warszawa - Wola

Post autor: BolimA » 02 lipca 2011, 15:32

To elektrozawor benzyny. Nie bedzie dzialal bez masy. Ale ma jeszcze mechaniczny zaworek, ktory byc moze jest zakrecony i blokuje doplyw paliwa niezaleznie od tego czy elektrozawor jest otwarty czy nie.
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 02 lipca 2011, 15:56

hmm .... na benzynie i tak póki co nie hulam bo jakiś syf pływa w baku i zapycha cały układ, ale czas się tym zająć.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

gringo
Posty: 1405
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 20:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gringo » 02 lipca 2011, 16:30

Polecam Venol :)
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 02 lipca 2011, 18:10

ale, że co Venol ? - pierwsze słyszę.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 02 lipca 2011, 23:26

Jak odpalić fiata "na krótko"? Które kable do kupy z którymi, które na stałe, który chwilowo? Wiązka 5-przewodowa.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 02 lipca 2011, 23:35

Znalazłeś fajnego kanta na mieście ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 02 lipca 2011, 23:42

No, niestety pasuje tylko klucz od drzwi, od stacyjki już nie.

Dobra, chyba źle spinałem. Przejrzałem schemat i wychodzi mi, że:
czarny + niebiesko-czarny
brązowy + różowy + czerwony do rozrusznika

Może to ktoś potwierdzić?
Ostatnio zmieniony 02 lipca 2011, 23:50 przez jacekes, łącznie zmieniany 1 raz.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 03 lipca 2011, 00:11

Kaim, wydanie VI, rok 1979 - to chyba instalacja 5 zylowa?

Z tego wydania mam nastepujace wyprowadzenia (nr wg Boscha - kolor - wyjscie na):

1. 30/51 - gruby brazowy - alternator i akumulator plus
2. 15 - gruby rozowy - tylna szyba oraz cienki blekitny - cewka
3. 50 - gruby czerwony - rozrusznik
4. 30 - gruby czarny - przekaznik szyby ogrzewanej (i drogowych) oraz cienki czarny - wylacznik swiatel
5. 56 - gruby blekitno-czarny - wylacznik swiatel

Wychodziloby, ze do plusa (brazowy) nalezy podlaczyc cewke (blekitny) czyli dac zaplon, a potem na krotko czerwony (prad dla rozrusznika). Zeby wlaczyc swiatla, nalezy podlaczyc do brazowego cienki czarny (pozycyjne, deska) i gruby blekitno-czarny (swiatla wlasciwe). Gruby i cienki to oznaczenia z ksiazki, nie faktyczny przekroj.
Ostatnio zmieniony 03 lipca 2011, 01:21 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 5 razy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 03 lipca 2011, 11:24

Czyli 1 i 4 to źródła zasilania i trzeba po prostu spiąć je na stałe z wyjściami i do któregokolwiek na chwilę podpiąć czerwony, żeby rozrusznik zadziałał. Czyli w sumie tak robiłem.
Zmontuję sobie dzisiaj wieczorem jakąś hybrydę. Mam nadzieję, że przekaźnik 30 A wystarczy na zasilanie automatu. Chociaż Jose kiedyś pisał, że automat bierze 40 A.
Sprawdzę też wsuwkę na automacie, chociaż to nie będzie łatwe.
Kurde, możliwe, żeby przez kolektor GSI zdechł mi drugi rozrusznik w ciągu 2 miesięcy? Osłonę termiczną mam.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 03 lipca 2011, 11:27

Drogi Jacku, zepnij wszystkie kable razem poza czerwonym, dociśnij na chwile czerwony i voila.

Pamiętaj, że administracja forum nie popiera czynów karalnych. Jeśli w dowodzie owego samochodu nie widnieje Twoje nazwisko, możesz mieć kłopoty z prawem.


Pozdrawiam, Administrator :D

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 03 lipca 2011, 11:35

Łał, jaki piękny disclaimer.
Skąd mam wiedzieć, jakie widnieje nazwisko, nie widziałem dokumentów. :P
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

gringo
Posty: 1405
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 20:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gringo » 03 lipca 2011, 13:45

Panie Administratorze, być może należałoby pomyśleć o zgłoszeniu Policji. Mimo wszystko jednak wydaje mi się że nie powinniśmy wyciągać pochopnych wniosków. Zapewne najzwyczajniej zagubiono kluczyki :P
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 03 lipca 2011, 16:59

jacekes pisze:Czyli 1 i 4 to źródła zasilania i trzeba po prostu spiąć je na stałe z wyjściami i do któregokolwiek na chwilę podpiąć czerwony, żeby rozrusznik zadziałał. Czyli w sumie tak robiłem.
Zmontuję sobie dzisiaj wieczorem jakąś hybrydę. Mam nadzieję, że przekaźnik 30 A wystarczy na zasilanie automatu. Chociaż Jose kiedyś pisał, że automat bierze 40 A.
Sprawdzę też wsuwkę na automacie, chociaż to nie będzie łatwe.
Kurde, możliwe, żeby przez kolektor GSI zdechł mi drugi rozrusznik w ciągu 2 miesięcy? Osłonę termiczną mam.
W czasach kiedy mialem otwieranie bagaznika oparte o automat rozrusznika, bezpiecznik 20A wystarczał.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

sem
Posty: 127
Rejestracja: 29 czerwca 2008, 07:28
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd

Post autor: sem » 09 lipca 2011, 16:17

Pytanie od kolegi, który nie ma w tej chwili dostępu do internetu:

Jak zdjąć pokrywę tylnego uszczelniacza wału korbowego w dohcu?
Odkręcił 6 śrubek i nie chce zejść.
Patrzę i milczę, to wystarczy za komentarz.

sem
Posty: 127
Rejestracja: 29 czerwca 2008, 07:28
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd

Post autor: sem » 09 lipca 2011, 16:45

Dobra, już coś mamy :) Powinien chyba zejść po odkręceniu kilku śrubek z miski olejowej, ale bez ściągania miski.
Patrzę i milczę, to wystarczy za komentarz.

OLO
Posty: 9124
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 10 lipca 2011, 18:52

Będziesz zakładał temat "jak uszczelnić miskę"?
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 12 lipca 2011, 17:18

1. Jakie mazidło jest stosowane przy wymianie uszczelki na pompie paliwa ?
2. Czy mogę zastosować filtr paliwa (drugi) przed pompą paliwa ? Jeśli tak, czy nie będzie jakoś uprzykrzał pracy pompy p. ?
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 12 lipca 2011, 17:24

1. Ściągnij to co ci rzygnęło na blok i jazda :D
2. Możesz zastosować :)
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 12 lipca 2011, 17:28

Ad. 1 jakie znowu mazidło? Chodzi o uszczelkę tekturową między pompą a blokiem?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 12 lipca 2011, 17:40

Da.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
klysek1
Posty: 2829
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klysek1 » 12 lipca 2011, 17:46

Ja tekturkę obleciałem jeszcze czerwonym silikonem do wysokich temperatur. Na samej tekturce zawsze mi ciekło.

ODPOWIEDZ