PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 28 maja 2010, 06:42

OLO pisze:W gumkach jest rowek i tam warto nanieść smaru. Niestety guma wyciera metal aż miło. Mam plan aby w obejmach zamocować kalamitki do okresowego smarowania poduszek.
polecam grubo owinąć stabilizator grubą taśmą teflonową do kanalizacji, w miejscach gdzie wchodzi w te gumowe elementy, działa przez jakiś sezon, potem czynność trzeba powtórzyć...
Obrazek
Obrazek

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 28 maja 2010, 07:07

To raczej reanimacja wytartego stabilizatora. Robiłem to raz - za szybko się wytarła.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

philips
Posty: 960
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:07
Lokalizacja: Mikołów, k. Katowic
Kontakt:

Post autor: philips » 28 maja 2010, 12:11

Chodziło mi o to czy trzeba wymieniać zawory na PNowe bo rowek, w którym wcześniej był odrzutnik oleju teraz może zniszczyć uszczelniacz, lub też nie, stąd moje pytanie.
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

Wegorz91
Posty: 349
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wegorz91 » 28 maja 2010, 21:44

Wymieniłem wydech i w GSI zamiast katalizatora wstawiłem zwykły tłumik w to miejsce jak pisał Ambrosios. Problem w tym że auto jest głośniejsze, dochodzą ewidentne głosy z tego tłumika jakby się spaliny rozbijały po nim. W aucie powyżej 3 tys jest zdecydowanie za głośno :D Chociaż mam wrażenie że auto się szybciej zbiera bez katalizatora ale to może być wrażenie przez głośny wydech..... Pytanie co robić teraz, szukać innego tłumika czy założyć stary katalizator?
Ostatnio zmieniony 28 maja 2010, 21:45 przez Wegorz91, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 28 maja 2010, 21:57

Moze jakis kijowy tlumik kupiles. Mialem okazje kiedys ogladac oryginal i podrobke firmy krzak. W tym drugim juz na zewnatrz bylo kiepsko, ale jak zajrzalem do srodka to sie wystraszylem. Nie dosc, ze malo trwaly to prawie na bank bylby glosniejszy i wieksze opory generowal. G... totalne jednym slowem. Oczywiscie kupilem oryginal.

Moze ty zle spasowales wydech? Nowa uszczelka za tlumikiem i pleciona "obraczka" przy kolektorze tez z reguly sa potrzebne.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2010, 21:57 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3640
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 28 maja 2010, 21:57

Mój znajomy mechanik czyści katy młotkiem :D Jak taka forma naprawy się sprawdza to nie wiem, bo w 1978r nie montowano katów, a dupowozy mam na oranżadę ;)
Ostatnio zmieniony 28 maja 2010, 21:57 przez Marcin125p, łącznie zmieniany 1 raz.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 28 maja 2010, 22:04

Wegorz91 pisze:Pytanie co robić teraz, szukać innego tłumika czy założyć stary katalizator?
Strumienica jakakolwiek, zdecydowanie wyciszy ci auto. Koszt solidnej około 80zł. Sprawdzone, przetestowane. A jak kupisz strumienice w obudowie identycznej jak katalizator to przechodzisz każde badania techniczne.

http://www.allegro.pl/listing.php/searc ... nge_view=1
Ostatnio zmieniony 28 maja 2010, 22:07 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 2 razy.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
smuggi
Posty: 57
Rejestracja: 06 lutego 2010, 15:05
Lokalizacja: Poznan

Post autor: smuggi » 28 maja 2010, 22:29

philips pisze:Chodziło mi o to czy trzeba wymieniać zawory na PNowe bo rowek, w którym wcześniej był odrzutnik oleju teraz może zniszczyć uszczelniacz, lub też nie, stąd moje pytanie.
Naturalnie zawory z PN bo maja tylko jeden rowek, a DF ma 2 bo drugi na oring. No i zamki do zaworow i miseczki tez od PN.
Polski Fiat / FSO 125p 1500 '78 kombi
FSO 125p 1500 '87 1.4 sedan

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 28 maja 2010, 22:31

Marcin125p pisze:Mój znajomy mechanik czyści katy młotkiem
Powodzenia. Szczególnie z ceramicznymi!
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3640
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 28 maja 2010, 22:34

OLO pisze:Powodzenia. Szczególnie z ceramicznymi!
,

Pewnie masz rację, bo tak jak napisałem, nie miałem okazji sprawdzać wyników Jego działań.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Wegorz91
Posty: 349
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wegorz91 » 29 maja 2010, 07:49

Ambrosios tłumik fabryczny używany ale w dobrym stanie, przed chwilą wróciłem z krótkiej trasy i mam wrażenie że się trochę wyciszył. Spasowanie jest dobre, uszczelki wszytko jest ok.

HOMZIK co do strumienicy to myślałem o tym ale zastanawiam się co oprócz bezstresowego przeglądu ona da ? Piszesz że wyciszy ale nie było by to to samo jak bym wyciął tłumik i wstawił kawałek rurki albo łącznik elastyczny ?

Awatar użytkownika
Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki » 29 maja 2010, 08:27

Wegorz91 pisze: HOMZIK co do strumienicy to myślałem o tym ale zastanawiam się co oprócz bezstresowego przeglądu ona da ? Piszesz że wyciszy ale nie było by to to samo jak bym wyciął tłumik i wstawił kawałek rurki albo łącznik elastyczny ?
Nie kombinuj bo Ci konie uciekną jak Homzikowi ;)
Mam u siebie zamiast kata zwykły tłumik i jest to dobre rozwiązanie. Nawet kiedyś na ptk robili porównania tłumików i wyszło im, że zamiast kata najlepszy jest tłumik od GLE.

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 29 maja 2010, 08:58

HOMZIK pisze:Strumienica jakakolwiek, zdecydowanie wyciszy ci auto
czyli rurka w wiekszej obudowie (udajacej katalizator/tlumik) jest cichsza niz tlumik? baardzo ciekawa teoria

a co do wymiany kata na tlumik i poprawy osiagow - jesli kat byl zapchany, a tylko takie sie wycina to oczywiste, ze wstawienie tlumika poprawi osiagi

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 29 maja 2010, 21:34

Panowie, czy ten rozrzad jest ustawiony dobrze? sory za takie fotki, moze jutro sprobuje cos lepszego zrobic.
ObrazekObrazekObrazek
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 29 maja 2010, 21:35

Głównie chodzi też o to że wydech jest nisko i jakikolwiek dodatkowy element w postaci jakiejkolwiek puszki, obniża prześwit w tym miejscu. Wcześniej jeździłem na standardowym wydechu bez katalizatora ze strumienicą w jego miejscu. Kompletnie nie było różnicy w odgłosach z tej okolicy.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 29 maja 2010, 21:38

Julo pisze:czy ten rozrzad jest ustawiony dobrze?
Jesli znak na kole dużym i znak na kole małym na wale, są w jednej linii prostej to jest OK.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 29 maja 2010, 21:40

HOMZIK pisze:
Julo pisze:czy ten rozrzad jest ustawiony dobrze?
Jesli znak na kole dużym i znak na kole małym na wale, są w jednej linii prostej to jest OK.
mam krzywe oczy. przeciez wiem jak powinno byc, ale juz zglupialem i nie wiem jak jest, nie wiem co konkretnie widze :)
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 29 maja 2010, 21:49

Julo, nie pij to ci się oczy wyprostują :570: Jeśli podczas zdejmowania paska i zakładania nie ruszyło ci się żadne koło to skręcaj i odpalaj.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 29 maja 2010, 21:59

Julo, krzywe zdjecia robisz :D A okulary faktycznie potrafia zepsuc optyke. Wez sobie sznurek czy linijke i sprawdz czy wszystkie znaki sa w linii przechodzacej przez srodki osi obu kol.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 29 maja 2010, 22:04

probowalem i i tak mi nie idzie :D ale to mzoe dlatego, ze wiecznie po ciemku :P
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 29 maja 2010, 22:08

HOMZIK pisze:Jeśli podczas zdejmowania paska i zakładania nie ruszyło ci się żadne koło
Homzik, mi ogolilo zeby z paska :D musialem wszystko ustawiac od zera, ale fakt faktem, ze pasek wszedl bez problemow, tzn nie musialem ani odrobine przesuwac kol czy cos, po prostu wszedl na miejsce
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 30 maja 2010, 09:49

Kolejne pytania:
1. czy glowica od wtryskowca jednopunktowego jest taka sama jak w gaznikowcu?
2. czy do zdjecia glowicy trzeba odkrecic kolektor od dwururki, czy da rade odkrecic kolektor od glowicy i go przesunac w bok?
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Magyster
Posty: 261
Rejestracja: 16 lipca 2008, 13:15
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: Magyster » 30 maja 2010, 15:09

odnośnie 2 pytania to kiedyś odkręciłem kolektor od głowicy, ale nie odsunął się wystarczająco by zdemontować głowice, więc korzystając z kanału odkręciłem łapę mocującą dwururkę do skrzyni, ale nie sugeruj się tym do końca, bo w moim cudeńku, znajdowały się różne ,,usprawnienia" układu wydechowego ;)

Awatar użytkownika
smuggi
Posty: 57
Rejestracja: 06 lutego 2010, 15:05
Lokalizacja: Poznan

Post autor: smuggi » 30 maja 2010, 15:14

Znaczy co do 2 pytania to tak:
zeby odkrecic kolektor wydechowy od glowicy musialem generalnie odkrecic dwururke na dole, potem odkrecic ja od kolektora i dopiero potem sam kolektor. Ale moze da sie tak zeby odkrecic glowice i potem wysunac ja z kolektora w bok.
Polski Fiat / FSO 125p 1500 '78 kombi
FSO 125p 1500 '87 1.4 sedan

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 31 maja 2010, 06:57

Julo pisze:czy glowica od wtryskowca jednopunktowego jest taka sama jak w gaznikowcu
Taka sama. Tylko że im nowsza tym badziewniej wykonane kanały
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 31 maja 2010, 08:24

no wlasnemoge miec nowsza z wtryska ale z obrobionymi kanalami itd, z kajtkowego poloneza z lublina
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 31 maja 2010, 13:21

Bomber pisze:Zawsze podnosiłem za most
Więc położenie mostu względem budy się nie zmienia, wiec korektor też nic nie koryguje, więc problemu nie ma. Ninczen! Myśleć trzeba! :D

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5367
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 31 maja 2010, 13:26

Jakie powinno być napięcie na kablu idącym z ECU do sondy lambda po odpięciu tej ostatniej ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Wegorz91
Posty: 349
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wegorz91 » 31 maja 2010, 17:15

Ja mam jeszcze takie proste pytanie. Coś mi skrzypi w C+ po prawej stronie z przodu. Odgłos jak jadę przez miasto co najmniej jak by ktoś zarzynał świnię :D

Dodam że dzieje się to przy ruszaniu, hamowaniu i kręceniu kierownicą lewo prawo na postoju oraz jak podnoszę podnośnikiem.

I mam pytanie czy jest to jakaś tuleja, guma, odbój czy jednak sworznie do wymiany ? Nie wiem za co się zabrać.

santi
Posty: 1663
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:12
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: santi » 31 maja 2010, 17:34

Wegorz91, wymień auto :P
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

ODPOWIEDZ