PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Lukasz_FSO
Posts: 106
Joined: 22 October 2012, 09:32
Location: Przasnysz

Re: PROSTE PYTANIA

Post by Lukasz_FSO »

Panowie, w jaki sposób objawiają się zużyte łożyska kół w Polonezie? Czy ich huczenie ustaje przy odjęciu pedału gazu?
(f)FSO-OBRSO
Fabryka w której spełniały się marzenia.

diodalodz
Posts: 801
Joined: 28 August 2008, 23:58
Location: Łódź

Re: PROSTE PYTANIA

Post by diodalodz »

Nie. Przednie cichną w zakrętach a tylne słychać bardzo dobrze na luzie.

Lukasz_FSO
Posts: 106
Joined: 22 October 2012, 09:32
Location: Przasnysz

Re: PROSTE PYTANIA

Post by Lukasz_FSO »

Czy w takim razie huczenie które swoje epicentrum ;) ma w przedziale 90-110km/h ale ustaje zupełnie po zdjęciu nogi z pedału gazu może mieć przyczynę w krzyżakach? Nie mylić tego z wyciem mostu choć tez dochodzi z tylnej części nadwozia.
Byłem u maga od mostów bo ja obstawiałem konający dyfer. Facet obadał temat stetoskopem na uniesionych kołach i stwierdził że przyczyną są uszkodzone łożyska w kolach.
Pacjent to Caro 1.6GLE
(f)FSO-OBRSO
Fabryka w której spełniały się marzenia.

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Re: PROSTE PYTANIA

Post by jacekes »

Z cyklu: nie ma głupich pytań, są tylko głupi ludzie.
Czy da się kupić nowe wtryskiwacze do 1.4 K16?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Maćko
Posts: 337
Joined: 04 September 2011, 13:27
Location: Radom
Auto: ATU LPGTi

Re: PROSTE PYTANIA

Post by Maćko »

Da się, tylko po co? W cenie nowych zrobisz swapa na 1.6 na właściwym kompie i wtryskach w cenie :D

Widziałem gdzieś ostatnio po ~300zł sztuka, jak sobie przypomnę to podlinkuje.
Facet obadał temat stetoskopem na uniesionych kołach i stwierdził że przyczyną są uszkodzone łożyska w kolach.
Jak dla mnie to takie badanie nie ma sensu, bo most inaczej zachowuje się z kołami w powietrzu (bez obciążenia).
Był: Polonez Caro MR'91,5 L49 :)
Jest: LPGTi - Polonez ATU + 97' 23E

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Re: PROSTE PYTANIA

Post by jacekes »

Podlinkuj prosze, jak znajdziesz. Ewentualnie nie pogardzę też producentem i typem wtryskiwacza, to sam spróbuję znaleźć.
O sensowność proszę nie pytać.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Marcin125p
Posts: 3659
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Re: PROSTE PYTANIA

Post by Marcin125p »

Bo jaki jest sens jeżdżenia Polonezem :D
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

Lukasz_FSO
Posts: 106
Joined: 22 October 2012, 09:32
Location: Przasnysz

Re: PROSTE PYTANIA

Post by Lukasz_FSO »

a jaki jest sens wydać 120tyś cebulionów na Superba TSI w którym po 40.000km strzela łańcuch rozrządu a sam silnik pije olej 1L/1000km?
Jaki jest sens kupić nową BMW 520d za 200tyś cebulionów w której po 50tys osiadają tuleje cylindrowe i silnik nadaje się jako wsad do huty?
WYTŁUMACZ MI TO PROSZĘ...
(f)FSO-OBRSO
Fabryka w której spełniały się marzenia.

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Re: PROSTE PYTANIA

Post by leon »

Jak ktoś ma takiego pecha, to nie powinien nawet flaszki kupować, bo się okaże że to czeska wóda.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Re: PROSTE PYTANIA

Post by jacekes »

Ja tam nie wiem, ale przemyslenie osobiste mam takie, że rovera trzeba było sprzedać, dopóki jeździł, jakiemuś napaloemu gimbusowi, dołożyć trochę kasy i kupić golfa 4 w benzynie i automacie.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Re: PROSTE PYTANIA

Post by leon »

jacekes wrote:
16 October 2017, 18:06
... dołożyć trochę kasy i kupić golfa 4 w benzynie i automacie.
A tak nie było ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Re: PROSTE PYTANIA

Post by jacekes »

Miało tak być.
Ale ojciec stwierdził, że naprawił. Sie naprawiło. Samo.
Ale nie na długo.
I tak już chyba piąty raz.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Marcin125p
Posts: 3659
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Re: PROSTE PYTANIA

Post by Marcin125p »

Lukasz_FSO wrote:
16 October 2017, 18:00
a jaki jest sens wydać 120tyś cebulionów na Superba TSI w którym po 40.000km strzela łańcuch rozrządu a sam silnik pije olej 1L/1000km?
Jaki jest sens kupić nową BMW 520d za 200tyś cebulionów w której po 50tys osiadają tuleje cylindrowe i silnik nadaje się jako wsad do huty?
WYTŁUMACZ MI TO PROSZĘ...
Łomatko. Ty tak poważnie? Bo ja nie :P A sens większy od jeżdżenia Polonezem widzę w 125p jako klasyku, i Gofrze/Astrze/Focusie/Megance/itp itd z początku wieku jako dupowozie. Sensu kupowania aut które wymieniłeś nie widzę wogóle. Za taki piniondz masz 4 auta i hale do nich :D
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

Daniel22
Posts: 1022
Joined: 14 January 2007, 13:58
Location: z elektrody

Re: PROSTE PYTANIA

Post by Daniel22 »

Największy sens ma tico w gazie. Albo np. jetta albo cokolwiek ocynkowane z lat 80-90 w dobrym stanie, w dieslu. Tylko w pierwszym dostałbym koorwicy od ciasnoty i ogólnego paskudnego wszystkiego, a po jeżdżeniu drugim śniłby mi się ten paskudny klekot. Ale sens mają większy od poloneza, bo pierwszy pali 6 litrów gazu na setkę, gnije, złomujesz, kupujesz następny, a drugie kupujesz, jeździsz tanio, naprawiasz co się zepsuje na bieżąco, lejesz ropę i tyle.
Pozdrawiam

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Re: PROSTE PYTANIA

Post by jacekes »

Daniel22 wrote:
17 October 2017, 00:04
w dieslu
bleeeee
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Maćko
Posts: 337
Joined: 04 September 2011, 13:27
Location: Radom
Auto: ATU LPGTi

Re: PROSTE PYTANIA

Post by Maćko »

jacekes wrote:
16 October 2017, 16:22
Podlinkuj prosze, jak znajdziesz.
http://www.motozbyt.net/fso-polonezduzy ... 4-16v.html
Był: Polonez Caro MR'91,5 L49 :)
Jest: LPGTi - Polonez ATU + 97' 23E

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Re: PROSTE PYTANIA

Post by jacekes »

dzięki
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Bomber
Posts: 227
Joined: 15 December 2008, 18:15
Location: Warszawa

Re: PROSTE PYTANIA

Post by Bomber »

Tuleje i gumy łączników i poduszki stabilizatora tył są takie same jak z przodu?

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Re: PROSTE PYTANIA

Post by jacekes »

Wtryskiwacze do K16 - historii ciąg dalszy.
Może ktoś rozszyfrować numery:
0280150703
0280150749
Dzięki z góry.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Maćko
Posts: 337
Joined: 04 September 2011, 13:27
Location: Radom
Auto: ATU LPGTi

Re: PROSTE PYTANIA

Post by Maćko »

Jeśli dobrze kojarzę to 0280150703 jest od polonezowego 1.4 i starszych roverów kanciaków z wtryskiem typu full-group, a 0280150749 od nowszych z wtryskiem półsekwencyjnym.

Ale to musi ktoś potwierdzić bo piszę z głowy. Multec ? :)
Był: Polonez Caro MR'91,5 L49 :)
Jest: LPGTi - Polonez ATU + 97' 23E

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Re: PROSTE PYTANIA

Post by jacekes »

Ooookay. Dzięki i za to.

K16 1,4 w polonezie ma full grupę? Myślałem, że tylko felicia mpi miała taki skansen. :D

Jakie teoretycznie mogą być konsekwencje podmianki wtrysków 703 na 749? Zalewanie silnika?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Multec
Posts: 724
Joined: 08 March 2008, 19:26
Location: Radom

Re: PROSTE PYTANIA

Post by Multec »

Tak, prymitywna full-grupa. Wtryskiwacze 749 mają ponad 40cc/min więcej od 703 i efektem będzie, tak jak mówisz, zalewanie. I to dość solidne.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Re: PROSTE PYTANIA

Post by jacekes »

Komp pewnie nie nadgoni takiej róznicy wydatku skracając czas?

A macie może sprawne 703ki na sprzedaż? Dasie to jakoś rozebrać, wyczyścić, regenerować?

K-Jetronic love :D
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Multec
Posts: 724
Joined: 08 March 2008, 19:26
Location: Radom

Re: PROSTE PYTANIA

Post by Multec »

Nie nadgoni, bo i tak full grupy mają krótkie czasy. A wtryskiwacze można spróbować wyczyścić ultradźwiękowo. I to na tyle tanim kosztem. Raczej szukaj całej listwy używanej. Ja nie mam niestety...
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Maćko
Posts: 337
Joined: 04 September 2011, 13:27
Location: Radom
Auto: ATU LPGTi

Re: PROSTE PYTANIA

Post by Maćko »

Mam całą listwę z wtryskami od poldorovera, mogę rozważyć sprzedaż :D

Ale w ogóle dlaczego czepiasz się wtrysków? Napisz jaki jest problem z tym 1.4 i co już wykluczyłeś, coś pomyślimy (no chyba że już gdzieś opisywałeś problem i nie zauważyłem) :P
Był: Polonez Caro MR'91,5 L49 :)
Jest: LPGTi - Polonez ATU + 97' 23E

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Re: PROSTE PYTANIA

Post by jacekes »

Problem z tym roverem jest taki, że okresowo przestaje jechać. Na wolnych chodzi +/- ok, w czasie jazdy brak mocy.
Wymienione świece, przewody, kopułka, filtr paliwa, filtr powietrza, lambda. Wywalony kat, wstawiony tłumik. Pompa paliwa była sprawdzana, niby daje odpowiednie ciśnienie.
Ja ogólnie nic przy tym aucie nie robię, nie umiem, nic nie wiem, ojciec nim jeździ i próbuje naprawiać troche swoimi siłami, trochę siłami okolicznych mechaników (C&G).
Przez kilka lat jeździł tylko na benzynie 98 tankowanej na stacji "u Cześka" w samym środku dupy. Mozliwe, że przez wszystkie te lata było to paliwo z jednej dostawy z 1997 roku.
Ojciec twierdzi, że najbardziej pomagało dolanie do paliwa płynu do czyszczenia wtrysków.
Dlatego kupił gdzieś wtryskiwacze "od rovera" (jak się okazało 749), podmienili i niby auto jeździ. Tzn. przejechało 60 km bez fuckupu. Ale to zdarzało się też wcześniej.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Maćko
Posts: 337
Joined: 04 September 2011, 13:27
Location: Radom
Auto: ATU LPGTi

Re: PROSTE PYTANIA

Post by Maćko »

A jak się ten fuckup zdarzy to co? Trzeba go ściągać lawetą/na hol czy jakoś się jeszcze przemieszcza ? Nie śmierdzi benzyną ?

Rozrząd do sprawdzenia, w szczególności małe koło od rozrządu, które lubi zmieniać pozycję i może powodować okresowe braki mocy. Regulator ciśnienia paliwa, czujnik położenia przepustnicy (chociaż ten jakby się zesrał to cały czas by świrował).

pb98 nie ma sensu dla tego silnika, tylko strata kasy i mocy :D Testowałem wielokrotnie u siebie, na 98 pracuje bardziej miękko, ale czuć że jest słabszy.
Był: Polonez Caro MR'91,5 L49 :)
Jest: LPGTi - Polonez ATU + 97' 23E

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Re: PROSTE PYTANIA

Post by jacekes »

Jak się zdarzy, to jedzie, ale słabo. Nie śmierdzi.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

FSOmaniak
Posts: 186
Joined: 03 April 2007, 20:45
Location: Kraków

Re: PROSTE PYTANIA

Post by FSOmaniak »

Czy wiecie może czy przerywacze kierunkowskazów i awaryjnych starego typu (tzn te blaszane) w 125p da się zastąpić jednym przerywaczem elektronicznym, który był stosowany chyba od roku '89 do '91??

Ktoś może przerabiał już ten temat ?

Magmor12
Posts: 129
Joined: 25 November 2014, 17:15
Location: Sandomierz

Re: PROSTE PYTANIA

Post by Magmor12 »

Owszem da się :)

Proszę bardzo na tej stronie masz rysunek jak to wykonać http://forum125p.pl/viewtopic.php?f=39&t=2228

Post Reply