PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 27 czerwca 2017, 12:30


Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 27 czerwca 2017, 12:58

Tu akurat byłem, widziałem komplet, ale na stanie tego nie mają obecnie i nie wiedzą, czy i kiedy będzie. Oddzielnie możesz kupić tarczę i docisk Valeo, ale już łożysko wyciskowe jest nie jest dostępne i obsługa nie wie czy i kiedy będzie.

Kupiłem Luk. Zobaczymy.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 27 czerwca 2017, 14:36

Dobry LUK nie jest zły, będzie żył. ;)

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 27 czerwca 2017, 17:49

raffi pisze:Tu akurat byłem, widziałem komplet, ale na stanie tego nie mają obecnie i nie wiedzą, czy i kiedy będzie. Oddzielnie możesz kupić tarczę i docisk Valeo, ale już łożysko wyciskowe jest nie jest dostępne i obsługa nie wie czy i kiedy będzie.

Kupiłem Luk. Zobaczymy.
a od cytryny 1.9 D to by pasowało?
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 28 czerwca 2017, 21:02

Nie mam pojęcia. Obstawam, że mogą się różnić, może nie sama tarcza, bo ta teoretycznie musi pasować do jednego i takiego samego koła zamachowego, ale już np. docisk i łożysko owszem - mogą być inne. Ale to tylko strzał - nie miałem nigdy jak porównać. Może ktoś inny wie.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

michal939
Posty: 519
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 04 lipca 2017, 21:28

Caro minus-przy tankowaniu wywala paliwo na zewnątrz i kapie spod spodu auta-trzeba bardzo delikatnie lać pistoletem. Co do wymiany,przetkania? Zuwazyłem ze guma łączaca wlew z bakiem jest sparciała,ale wywala benzyne chyba przez zatkane odpowietrzenie?
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 04 lipca 2017, 22:16

No i temat mojego sprzęgła się wyjaśnił - tarcza sprzegła i docisk były w porządku, nawet je sobie zabrałem, bo wciąż wyglądają bardzo dobrze, mimo 100 tysięcy nalotu.

Za to łożysko wyciskowe to był już trup - wyraźnie słyszalny szum, wyczuwalny luz i większy opór toczenia (nie chodziło płynnie). Jeżeli zaś chodzi o małe łozysko HK1210 to prawdopodobnie ono było przyczyną moich problemów ze sprzęgłem - po prostu go nie było. Wałeczki i bieżnie zmielone na drobny mak, nie bardzo było nawet o co zaczepić ściągaczem by zdjąć z wałka.

Ale mi teraz lekko i przyjemnie sprzęgło chodzi :) Aż się miło jeździ :D Przy okazji zrobiłem termostat+wymiana płynu, doszczelnienie skrzyni i wymiana oleju z niej.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 05 lipca 2017, 05:41

teraz to sie bedzie samo wciskac :-D
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

chiken
Posty: 35
Rejestracja: 20 września 2016, 19:56
Lokalizacja: Wawa

Post autor: chiken » 08 lipca 2017, 19:02

Czy może ktoś zna stronkę lub sklep ( Warszawa), gdzie mógłbym kupić komplet przewodów od układu chłodzenia do 1.5 sle?

OLO
Posty: 9124
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 08 lipca 2017, 22:56

Ten na dole:
Obrazek
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 09 lipca 2017, 11:32

A ja bym chciał komplet elementów gumowych (takich fabrycznych, nie żadne rzemo!) do 1.4. :D
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Bajer@#
Posty: 492
Rejestracja: 11 czerwca 2008, 12:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Bajer@# » 10 lipca 2017, 10:11

Może mi ktoś łopatologicznie napisać jak założyć aparat zapłonowy do silnika? Stawiam 1.6 na hydro na osprzęcie z gaźnikowca i jestem w takim momencie składnia, że mogę założyć aparat zapłonowy.

Obrazek Obrazek Obrazek

Aparat zapłonowy 4498. Założyłem też wspomaganie i mam przerobione koło pasowe z Boscha (przetoczone ząbki do odczytu z czujnika wału oraz dorobiony znacznik do ustawiania zapłonu)

Obrazek

http://forum125p.pl/viewtopic.php?f=8&t=573

Bazując na tym ustawiam znak na kole pasowym na 10 stopni, patrze gdzie jest mijanka na zaworach po czym ustawiam palec aparatu zapłonowego żeby wskazywał pierwszy cylinder?

Jeszcze jedno pytanie: Można się pozbyć plastikowej przekładki pod gaźnik? Mam LPG i z mikserem obudowa filtra słabo się mieści pod plastikowym chwytem powietrza mimo, że jest już dogięty na gorąco.
FSO Polonez 1500 LE '86

OLO
Posty: 9124
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 11 lipca 2017, 08:06

Prościzna. Odkręcasz korek oleju i patrzysz na dźwigienki zaworów 1 gara. Ustawiając wał na 0 stopni (znacznik) sprawdzasz czy dźwigienki się ruszają, czy nie. Jełśli sie ruszają to zapłon ma być na 4 cylindrze, jak stoją nieruchomo to na 1. Powiedzmy żę na 1 - tak zawsze ustawiam.
Ułóż sobie kable na silniku i kopułce - w poldku 1 cylinder na kopułce był przy regulatorze podciśnieniowym. Kolejność 1342. I teraz musisz ustawic aparat palcem tak aby trafiał we właściwe miejsce kopułki. Elektronik ułatwia to zadanie, bo magnes ustawia krzyż impulsatora na miejscu. Wkładasz aparat.

Wstepne ustawienie: Ustawiasz znacznik na kole na 10 stopni. Zapłon następuje kiedy krzyż minie krawędź impulsatora. Przekręcasz aparat tak aby dla owego połozenia 10 stopni nastąpił zapłon. Skręcasz i jazda. Potem warto ustawić na lampę. Jak ustawiam tą metodą "na oko" to korekta będize raptem kilka stopni.

Izolator zapobiega odparowaniu beny z gaźnika. Dla LPG można go pominąć.

Szkoda że upitoliłeś zęby - porównałbym na którym zębie wychodzi znacznik GMP
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Bajer@#
Posty: 492
Rejestracja: 11 czerwca 2008, 12:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Bajer@# » 11 lipca 2017, 18:59

Dzięki OLO, teraz już wszystko jasne :564:
FSO Polonez 1500 LE '86

Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 336
Rejestracja: 04 września 2011, 13:27
Lokalizacja: Radom
Auto: ATU LPGTi

Post autor: Maćko » 11 sierpnia 2017, 12:49

Firma Verto - spotkał się ktoś z czymś takim ? Mam nowe łożysko oporowe ze starych zapasów, wybite oznaczania FSO i napis "licencja Verto". Jutro będę zmieniał skrzynię biegów w moim 1.4, mam 3 łożyska i zastanawiam się które założyć :D
Był: Polonez Caro MR'91,5 L49 :)
Jest: LPGTi - Polonez ATU + 97' 23E

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 11 sierpnia 2017, 12:57

A co za różnica na czyjej licencji ktoś wyprodukował łożysko? :)

Gdyby było napisane "zdjełali Cytryn & Gumiak, Wola Dzbądzka 13, licencja Giorgio Armani" to by znaczyło że to jest dobre łożysko? :)
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 336
Rejestracja: 04 września 2011, 13:27
Lokalizacja: Radom
Auto: ATU LPGTi

Post autor: Maćko » 11 sierpnia 2017, 17:48

jacekes pisze:Gdyby było napisane "zdjełali Cytryn & Gumiak, Wola Dzbądzka 13, licencja Giorgio Armani" to by znaczyło że to jest dobre łożysko? :)
Najlepsze :D

Po prostu nigdy nie spotkałem się jeszcze z tą firmą, kilka łożysk i zestawów sprzęgła widziałem z licencją Valeo, ale Verto - pierwszy raz widzę.
Był: Polonez Caro MR'91,5 L49 :)
Jest: LPGTi - Polonez ATU + 97' 23E

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 11 sierpnia 2017, 22:50

Maćko pisze:Mam nowe łożysko oporowe ze starych zapasów, wybite oznaczania FSO i napis "licencja Verto".
z tym się spotkałem kilkukrotnie, z oryginalnym verto nie.

Mgacek
Posty: 163
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 20:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mgacek » 12 sierpnia 2017, 20:43

Mam prośbę, które sprzęgło wybrać do GSI?? Nie wiem czy oba pasują. Możecie coś podpowiedzieć??

Klik numer jeden - LUK

Klik numer dwa - SACHS
Polonez CARO PLUS GSI.

michal939
Posty: 519
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 12 sierpnia 2017, 20:51

To pierwsze bym brał
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

diodalodz
Posty: 792
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 12 sierpnia 2017, 22:32

założyłem LUK, twardy docisk, dużo siły trzeba. Teraz przerzuciłem sam docisk na Verto korzuchów i jest o niebo lepiej. Fakt, że LUK mógł przenieść większy moment.

michal939
Posty: 519
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 12 sierpnia 2017, 22:43

A nie czasami Valeo?
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 336
Rejestracja: 04 września 2011, 13:27
Lokalizacja: Radom
Auto: ATU LPGTi

Post autor: Maćko » 13 sierpnia 2017, 15:14

Pacjent FSO 125p, 1990r, silnik poloneza 1.5 AB. Przy dodawaniu gazu szarpie i przerywa, towarzyszą temu gwałtowne skoki wskazówki obrotomierza.

Zielony kabelek czy coś innego?
Był: Polonez Caro MR'91,5 L49 :)
Jest: LPGTi - Polonez ATU + 97' 23E

autowidol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1650
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:27
Lokalizacja: Czapelki, gm. Świecie
Kontakt:

Post autor: autowidol » 13 sierpnia 2017, 20:32

Bingo!

diodalodz
Posty: 792
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 13 sierpnia 2017, 23:12

zielony kabel, ułamany przy konektorku w aparacie zapłonowym. Odłącz i zatkaj podciśnienie z aparatu to przestanie szarpać.
Ostatnio zmieniony 13 sierpnia 2017, 23:12 przez diodalodz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 14 sierpnia 2017, 16:05

Potrzebuję łożyska piast przednich do plusa.
Coś polecacie lub odradzacie?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 15 sierpnia 2017, 11:53

Witam. Najlepsze będą CBK-087 oraz CBK-088.

A na poważnie. Od jednego sprzedawcy, kupowałem u niego.

http://allegro.pl/lozysko-stozkowe-cbk- ... 23838.html

http://allegro.pl/lozysko-stozkowe-cbk- ... 15305.html

Pozostaje jeszcze kupić simmering, ja akurat dobrałem corteco w pierwszej lepszej hurtowni. :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 15 sierpnia 2017, 11:55

Jeśli dobrze widzę, to ten sam sprzedawca ma w zestawie ten simmer: http://allegro.pl/uszczelniacz-simering ... 15407.html

Niech mnie ktoś poprawi, jak pomyliłem wymiary :].
Pozdrawiam

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j » 15 sierpnia 2017, 12:11

To już nie można kupić gotowego zestawu naprawczego, z simmeringiem i nakrętką?

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 15 sierpnia 2017, 12:40

Obrazek
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ