PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 01 maja 2017, 09:49

Zależy, w której scenie, jakbym zrobił listę, to zwiesiłoby forum, a przynajmniej tą stronę w temacie, chyba tego nie chcesz. :D Roli mówionej żadna nie miała, jeśli o to chodzi.

Tutaj za to mamy jedną krótką scenkę z łyżką w roli statysty: https://www.youtube.com/watch?v=tcUkW4-aVn0
Ostatnio zmieniony 01 maja 2017, 09:51 przez Daniel22, łącznie zmieniany 2 razy.

chiken
Posty: 35
Rejestracja: 20 września 2016, 19:56
Lokalizacja: Wawa

Post autor: chiken » 09 maja 2017, 14:47

Może ktoś podpowiedzieć jakie są łożyska w alternatorze A125-70p?

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 09 maja 2017, 20:49

Google podpowiada, że 6203 2RS.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 12 maja 2017, 16:32

Szybkie pytanie: Spory luz (Caro, szerokie, bez wspomy), moim zdaniem na przekładni kierowniczej. Konieczna wymiana, czy wystarczy gdzieś podkręcić by skasować? Ewentualnie jak sprawdzić, czy wymiana, czy kasowanie luzu?

Z góry dzięki za odpowiedźś.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j » 12 maja 2017, 19:49

Można próbować kasować. Od góry na przekładni jest śruba z nakrętką kontrującą, którą to wkręcając kasujesz luz. Oczywiście koła na prosto, jak ustawisz na skręconych, to nie pokręcisz potem. Luz skasuj tak, żeby kierownica też za ciężko nie obracała się. No i warto przy okazji zobaczyć czy w przekładni kierowniczej w ogóle jest olej jeszcze.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 12 maja 2017, 20:25

Kasowanie, sam dzisiaj to robiłem, wcześniej przekładnia się tłukła na nierównościach i był spory luz. Jak śruba była wiele lat nie ruszana trzeba będzie czymś wcześniej zlać gwint, bo nakrętka odkręca się prosto, ale sama śruba regulacyjna niekoniecznie. No i przygotuj sobie jakąś blaszkę/krótki śrubokręt, jak nie dasz rady ruszyć tym to robisz kontrę drugą nakrętką i idzie.

chiken
Posty: 35
Rejestracja: 20 września 2016, 19:56
Lokalizacja: Wawa

Post autor: chiken » 13 maja 2017, 13:24

Witam

Takie coś znalazłem w pokrywie filtra powietrza i w przepustnicy (sprężynka). Podpowiedzcie co to takiego i gdzie się to upierdzieliło w gaźniku?

Obrazek

Obrazek

BORYS
Posty: 2668
Rejestracja: 11 września 2007, 18:34
Lokalizacja: z Luksemburga

Post autor: BORYS » 13 maja 2017, 16:43

Tloczek ssania. Zajrzyj pod pokrywe filtra, przyjrzyj sie i odkryjesz skad to wylatalo.
Ura Bura Szef Podwóra

chiken
Posty: 35
Rejestracja: 20 września 2016, 19:56
Lokalizacja: Wawa

Post autor: chiken » 15 maja 2017, 11:47

Faktycznie wiem już skąd :D Skąd (jak mniemam) takie ciśnienie, że wywaliło ten tłoczek?

OLO
Posty: 9123
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 15 maja 2017, 14:34

Znikąd. Samosie. Sądze że wystarczy to złożyć i zapunktować ponownie tulejkę.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

chiken
Posty: 35
Rejestracja: 20 września 2016, 19:56
Lokalizacja: Wawa

Post autor: chiken » 15 maja 2017, 18:00

No dobrze, od razu powinienem się zapyać jak to zamontować ponownie. Na początek sprężynka, potem tłoczek tylko w którą stronę i tulejka?

OLO
Posty: 9123
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 16 maja 2017, 07:15

Od razu to powinieneś przymierzyć to do gaźnika i pokombinować co do czego. To tylko trzy elementy.
Obrazek
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 16 maja 2017, 07:57

:one:

chiken
Posty: 35
Rejestracja: 20 września 2016, 19:56
Lokalizacja: Wawa

Post autor: chiken » 16 maja 2017, 15:48

:564: :one:

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto » 16 maja 2017, 20:51

Odgłos świerszczy podczas dodawania gazu Polonez 1,4. Czy ten odgłos mogą emitować wtryski ?

Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 336
Rejestracja: 04 września 2011, 13:27
Lokalizacja: Radom
Auto: ATU LPGTi

Post autor: Maćko » 16 maja 2017, 21:04

Wtryski tylko cykają.

Nagraj może jakiś filmik żeby było słychać o czym w ogóle rozmawiamy, ale jak dla mnie to łożysko w alternatorze/pompa wody/rolka napinacza rozrządu.
Był: Polonez Caro MR'91,5 L49 :)
Jest: LPGTi - Polonez ATU + 97' 23E

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto » 16 maja 2017, 21:47

Właśnie jest to cykanie od strony wtrysków tylko jak na wtryski głośne.

hasky
Posty: 48
Rejestracja: 28 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Jeziorno

Post autor: hasky » 18 maja 2017, 15:41

magneto pisze:Odgłos świerszczy podczas dodawania gazu Polonez 1,4.
Sprawdź czujnik położenia wału i jeżeli ten silnik posiada to czujnik położenia wałka rozrządu. Miałem podobne ”cykanie” w BMW m52 i winny był właśnie czujnik położenia wałka rozrządu.
Właśnie za to kocham swojego poloneza, że silnik ohv ma ilość elektroniki :D ograniczoną do minimum. :D

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 18 maja 2017, 17:45

hasky pisze:
magneto pisze:Odgłos świerszczy podczas dodawania gazu Polonez 1,4.
Sprawdź czujnik położenia wału i jeżeli ten silnik posiada to czujnik położenia wałka rozrządu. Miałem podobne ”cykanie” w BMW m52 i winny był właśnie czujnik położenia wałka rozrządu.
Właśnie za to kocham swojego poloneza, że silnik ohv ma ilość elektroniki :D ograniczoną do minimum. :D
Tylko, że w takim GSi to elektroniki jest więcej niż w Roverze. K16 ma wtrysk prosty jak budowa cepa, oparty na podstawowych czujnikach.

Jeśli chodzi Ci o cykanie wtryskiwaczy to tak ma być. Rover ma wtrysk full-grupowy, tzn. wszystkie wtryskiwacze na raz, przez co cykanie jest dosyć donośne.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2017, 17:47 przez Multec, łącznie zmieniany 1 raz.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

OLO
Posty: 9123
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 19 maja 2017, 05:48

Multec pisze:ylko, że w takim GSi to elektroniki jest więcej niż w Roverze. K16 ma wtrysk prosty jak budowa cepa, oparty na podstawowych czujnikach.
Temp powietrza - jest
temp wody - jest
podciśnienie - jest
krokowy kontra serwomotor
cztery wtryski - są
CPWK - jest
czujnik rozrządu - w obu nie ma
przepływka - tak samo.
zapłon - w zależnosci od wersji, pomijając archaiczną kopułkę to podobne.

Oba wtryski są na bazie cepa.
A GSI ma spinaczową diagnostykę :)
Ostatnio zmieniony 19 maja 2017, 05:48 przez OLO, łącznie zmieniany 1 raz.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto » 21 maja 2017, 21:48

Silnik Poloneza 1,4 został zalany olejem mobil 5w 50 . Będę robił wymianę i nie wiem czy ten olej jest odpowiedni do tego silnika .

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 21 maja 2017, 22:19

Jak sie nie rozbebłał i nie porozlewał, nie masz plamy oleju po odjeździe z miejsca postojowego to znaczy, że dobry.

Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 336
Rejestracja: 04 września 2011, 13:27
Lokalizacja: Radom
Auto: ATU LPGTi

Post autor: Maćko » 22 maja 2017, 08:39

magneto pisze:Silnik Poloneza 1,4 został zalany olejem mobil 5w 50 . Będę robił wymianę i nie wiem czy ten olej jest odpowiedni do tego silnika .
A mocno pałujesz silnik? :D Im większa liczba po W tym lepsza lepkość przy wysokiej temperaturze. Jeśli nie trzymasz przez 30minut silnika na odcięciu, nie jeździsz w KJSach i nie pałujesz spod każdych świateł to wg. mnie nie ma sensu lać takiego oleju.

Ja od 3 lat jeżdzę na oleju Elfa 5W40 (dokładnie to chyba Elf 900NF) i nie mam żadnych problemów ze smarowaniem silnika.
Był: Polonez Caro MR'91,5 L49 :)
Jest: LPGTi - Polonez ATU + 97' 23E

michal939
Posty: 519
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 22 maja 2017, 22:10

Ja zalałem w piątek totala 5w40 i zaczeło hydro klepać :/ Stanie się coś jak na tym będe jeździł czy wymienić na inny olej?
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j » 29 maja 2017, 06:54

Ile waży most od szerokiego poloneza?

OLO
Posty: 9123
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 02 czerwca 2017, 06:56

Szybkie pytanie na CITO.
Jaka jest długość wałka do przekładni ze wspomaganiem ZF a jaka dla JKC z poloneza?
Zapakowałem do kombi JKC i nie moge złożyć kolumny bo kuso z wałkiem. Zanim zacznę go przełużac chciałbym poznać parametry fabrycznych rozwiązań.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

cbl13
Posty: 1
Rejestracja: 16 kwietnia 2017, 16:46
Lokalizacja: Nałęczów

Kod lakieru felg stalowych - poszukiwany

Post autor: cbl13 » 09 czerwca 2017, 07:03

Panowie, Panie:) JAki jest oryginalny kod lakieru bądź zbliżony felg stalowych?? Konkretnie chodzi o Borewicza

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 09 czerwca 2017, 10:09

"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

nodajspokój
Posty: 74
Rejestracja: 22 listopada 2011, 20:08
Lokalizacja: Puławy/Lublin

Post autor: nodajspokój » 09 czerwca 2017, 13:33

Jak bardzo problematyczna jest zamiana polskiego mostu na jugola i co potrzeba do takiej przekładki oprócz mostu i wału jugol?

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 11 czerwca 2017, 07:36

zależy do czego chcesz to wrzucić. Ja mam jugola w polonezie kombi. Nabyłem jugola z koncówką wałka atakującego typ długi, wiec nie było potrzeby wymiany wału napędowego. Musiałem dospawać uchwyty na skośne amortyzatory oraz na stabilizator. Utoczyłem na tokarce dystanse do kół 25 mm grubosci i kupiłem dłuższe śruby do kół. Hamulce mam tarczowe z tyłu wpiete do układu lukasa. wymiana wężyków na tylnym moscie wraz z trójnikiem. do trójnika wkręcona przelotka żeby wpiąć gwint lukas do gwintu jugolowego. I wymiana linki ręcznego. wszystko śmiga ładnie. Jeżeli nabędziesz jugola z krótką końcówką wałka, to wał napędowy wtedy trzeba wymienić. Zdjecie jugola wrzucałem w temacie SIE CHWALE. Wada- na układzie lukasa trzeba często wymieniać tylne klocki hamulcowe.
Zaleta- odnosze wrażenie, że na tarczach z lukasem hamulce są lepsze i skuteczniejsze
Ostatnio zmieniony 11 czerwca 2017, 07:39 przez piotrek33, łącznie zmieniany 1 raz.
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

ODPOWIEDZ