PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 21 kwietnia 2017, 06:52

mam pytanie- skoro bitex jest do DUPY, to co proponujecie do konserwacji podwozia. Ktoś coś? Tak żeby było w przystępnej cenie i dobre.
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 21 kwietnia 2017, 07:01

Jeszcze jedno pytanie- gdy włącze wycieraczki czasowe (polonez kombi) to czasami włącza się na kilka sekund tak jakby najszybszy bieg wycieraczek. Nie ma jakiejś określonej reguły na to. Po tych kilku sekundach wszystko wraca do normy. Czy to objaw uszkodzenia urządzenia mikroprocesorowego?
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 21 kwietnia 2017, 10:50

raffi pisze:
Daniel22 pisze:Problem tylko może być z dostaniem "lepszych" łożysk, bo np. SKF czy FAG nie udało mi się nigdy dostać.
A próbowałeś gdzieś w sklepach nie motoryzacyjnych, a takich czysto z łożyskami? Łożyska mają to do siebie, że są znormalizowane - znając typ można iść i kupić takie by pasowały, ale wyprodukowane przez porządną firmę.

W ten sposób zrobiłem z łożyskiem na podporze wału.
Pytałem w hurtowniach, ale przejadę się do większych. Na razie rozwiązałem problem znajdując FŁT na allegro i zrobiłem zapas :) .
piotrek33 pisze:mam pytanie- skoro bitex jest do DUPY, to co proponujecie do konserwacji podwozia. Ktoś coś? Tak żeby było w przystępnej cenie i dobre.
Nie, no skądże. Jest najlepszy do poloneza, obok przepracowanego oleju w progach, oleju "selektol do silnika", indyjskich/chińskich łożysk ciosanych młotkiem i przecinakiem, a jak lakier to tylko renolak. To tylko FSO :P

A tak poważnie, znajomy na mancie B położył tectyl i bardzo sobie chwali. Pogooglaj sobie fora oldtimerów/youngtimerów, nikt poważny tam nie poleci bitexu, mimo, że jest taki och ach :) . Ja mam na podłodze warstwę preparatu Mike Sanders, ale czy to jest skuteczne wyjdzie dopiero w praniu.
Ostatnio zmieniony 21 kwietnia 2017, 10:53 przez Daniel22, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 336
Rejestracja: 04 września 2011, 13:27
Lokalizacja: Radom
Auto: ATU LPGTi

Post autor: Maćko » 21 kwietnia 2017, 11:02

raffi pisze: A próbowałeś gdzieś w sklepach nie motoryzacyjnych, a takich czysto z łożyskami? Łożyska mają to do siebie, że są znormalizowane - znając typ można iść i kupić takie by pasowały, ale wyprodukowane przez porządną firmę.
Przypomnę swój temat sprzed roku: http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtopic.php?t=7434

Łożysko półosi do osobowego PN'a ma oznaczenie 6306-2RSR C4, ja montowałem z luzem C3, bo C4 były niedostępne. Za FAG'a płaciłem 30zł, a SKF był na zamówienie za całe 150zł sztuka :D A no i takie rzeczy to nie w motoryzacyjnym tylko w hurtowniach/sklepach stricte z łożyskami.
Ostatnio zmieniony 21 kwietnia 2017, 11:02 przez Maćko, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Polonez Caro MR'91,5 L49 :)
Jest: LPGTi - Polonez ATU + 97' 23E

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 21 kwietnia 2017, 13:08

Właśnie też wczoraj znalazłem te FAG-i za 30zł, wiszą na allegro, ale z luzem C-3. I jak, nie masz z nimi problemów?

michal939
Posty: 519
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 21 kwietnia 2017, 13:54

Ja mam zestaw optimala założony pod koniec grudnia,a w lutym już zaczeło chrobotać i od nowa trzeba wymieniać :563:
Ostatnio zmieniony 21 kwietnia 2017, 13:55 przez michal939, łącznie zmieniany 1 raz.
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 336
Rejestracja: 04 września 2011, 13:27
Lokalizacja: Radom
Auto: ATU LPGTi

Post autor: Maćko » 21 kwietnia 2017, 15:41

Daniel22 pisze:Właśnie też wczoraj znalazłem te FAG-i za 30zł, wiszą na allegro, ale z luzem C-3. I jak, nie masz z nimi problemów?
Jak badałem temat przed wymianą to wyczytałem, że można założyć C3 i żadnych problemów nie będzie.

Z mojej perspektywy (rok czasu odkąd montowałem) też bez zastrzeżeń, rok przejeździłem, prawie 8tys km, autostradą ganiałem z prędkościami 160/170+ i koło nie odpadło więc jest git :D
Ostatnio zmieniony 21 kwietnia 2017, 15:41 przez Maćko, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Polonez Caro MR'91,5 L49 :)
Jest: LPGTi - Polonez ATU + 97' 23E

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 22 kwietnia 2017, 21:20

michal939 pisze:Ja mam zestaw optimala założony pod koniec grudnia,a w lutym już zaczeło chrobotać i od nowa trzeba wymieniać :563:
Dziwne, przecież takie dobre łożyska, pewnie źle zamontowałeś albo zmyślasz :P
Maćko pisze:
Daniel22 pisze:Właśnie też wczoraj znalazłem te FAG-i za 30zł, wiszą na allegro, ale z luzem C-3. I jak, nie masz z nimi problemów?
Jak badałem temat przed wymianą to wyczytałem, że można założyć C3 i żadnych problemów nie będzie.

Z mojej perspektywy (rok czasu odkąd montowałem) też bez zastrzeżeń, rok przejeździłem, prawie 8tys km, autostradą ganiałem z prędkościami 160/170+ i koło nie odpadło więc jest git :D
No to chyba sobie też zamówię, trzeba zrobić zapas. A w jakim kraju klepane z ciekawości spojrzałeś? Wiele lat temu trafiłem na chińskie podróby z FAG-a, ale w sumie już po pudełku można poznać, że to nie oryginały :) .
Ostatnio zmieniony 22 kwietnia 2017, 21:21 przez Daniel22, łącznie zmieniany 1 raz.

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j » 22 kwietnia 2017, 21:41

Maćko pisze:Z mojej perspektywy (rok czasu odkąd montowałem) też bez zastrzeżeń, rok przejeździłem, prawie 8tys km, autostradą ganiałem z prędkościami 160/170+ i koło nie odpadło więc jest git
Zupełnie tak samo jak na optimalach :D.

Proponuję dowiedzieć się, czy na terenie fabryk są jakieś kanciapy wynajmowane dla firm zewnętrznych, w tym przypadku stricte zajmujących się sprzedażą łożysk, zaopatrujących fabrykę w ów łożyska, ale przy okazji okolicznych kontrahentów. W moim przypadku była to Prema, sprzedawała tylko SKF'y, które pracowały w ciężkich warunkach.

Zaś dopasowując się do dyskusji - do smarowania, to nie żadne orlenowskie ŁT4S3 jak radzą inżynierowie z książek, no bo oni też radzą Selektola, o zgrozo. Kluber, Divinol, Arcanol, cokolwiek innego na pewno będzie dziadowaniem po całości i wstyd w ogóle przekręcać kluczyk stacyjki auta, w którym są inne smary.

Czas puścić lotka, naprawdę nie spodziewałem się, że aż takie szczęście mi sprzyja!

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 22 kwietnia 2017, 21:59

Mehehehe :D

No cóż. Kilkanaście lat temu z kolegami kupowaliśmy sobie chińskie "pegasusy". Wszystkim się już dawno popsuły (zazwyczaj dżojstik padał, potem zasilacze lub coś innego się psuło). Jeden znajomy ciągle ma swojego i mówi, że nie wie, jakim cudem my popsuliśmy te swoje, bo jego ciągle działa, tylko jeden klawisz coś czasem nie teges.

Wniosek? Chińczyk ciosający Twoje łożysko dostał większą miskę ryżu, albo jego szef dostał tego dnia nowy bat do gonienia pracowników i koniecznie chciał go przetestować :P Albo mało jeździsz.

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 447
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 23 kwietnia 2017, 09:09

Jaka jest różnica w masie pomiędzy stalowymi felgami z Poloneza a oryginalnymi alufelgami?
FSO Polonez Caro 1.6GLE

michal939
Posty: 519
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 25 kwietnia 2017, 15:01

Jak się nazywa,ewentualnie czy ktoś zarzuci linkiem,jaki element odpowiada za to żeby lewarek od biegów się nie kręcił,jesli ma to znaczenie to polonez plus.
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 25 kwietnia 2017, 15:56


OLO
Posty: 9121
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 26 kwietnia 2017, 09:55

Wklej lewarek na klej na gorąco. Zapomnisz o temacie.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

michal939
Posty: 519
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 26 kwietnia 2017, 21:58

Maćko pisze:Łożysko półosi do osobowego PN'a ma oznaczenie 6306-2RSR C4, ja montowałem z luzem C3, bo C4 były niedostępne
A ja dzisiaj kupiłem w sklepie z luzem c4 bez problemu,z tym że ma osłony metalowe zamiast gumowych,ale jakby uparł się na gumowe to na "po weekendzie majowym" mógłbym sobie zamówić kazda ilość FŁT z luzem c4 i gumowymi osłonami ;p
OLO pisze:Wklej lewarek na klej na gorąco. Zapomnisz o temacie.
Takie coś to dopiero w ostateczności,skoro w roverze mam fajny sztywny nie kręcący się lewarek to znaczy że chyba da się naprawić ten rozklekotany :P
Dzięki Grizli
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 26 kwietnia 2017, 22:06

W jakiej cenie te FŁT zamawiasz?

OLO
Posty: 9121
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 27 kwietnia 2017, 09:42

michal939 pisze:Takie coś to dopiero w ostateczności,
Dlaczego. Skuteczne i odwarcalne (opalarka lub nawet wrzątek)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

jama
Posty: 189
Rejestracja: 01 czerwca 2012, 12:37
Lokalizacja: ściana wschodnia

Post autor: jama » 27 kwietnia 2017, 10:52

piotrek33 pisze:mam pytanie- skoro bitex jest do DUPY, to co proponujecie do konserwacji podwozia. Ktoś coś? Tak żeby było w przystępnej cenie i dobre.
te dwa są ok, na bazie bitumicznej

Obrazek
Obrazek

i mniej "klejący się" zawodnik, na bazie bitumiczno-kauczukowej

Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 kwietnia 2017, 10:52 przez jama, łącznie zmieniany 1 raz.

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto » 27 kwietnia 2017, 21:47

Łożyska FŁT w dużej mierze to chiński import. Jeżeli na łożysku nie jest wybite made in poland to je china.

michal939
Posty: 519
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 28 kwietnia 2017, 14:43

Daniel22 pisze:W jakiej cenie te FŁT zamawiasz?
NSK made in poland kupiłem. Na fłt mi się nie chciało czekać,także nie wiem jaka cena.
OLO pisze:
michal939 pisze:Takie coś to dopiero w ostateczności,
Dlaczego. Skuteczne i odwarcalne (opalarka lub nawet wrzątek)
Źle się będe czuł wiedząc,że mogłem to naprawić tak jak to powinno być ;p
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

OLO
Posty: 9121
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 28 kwietnia 2017, 20:15

Bardziej niż fabryka nie spierdolisz.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 29 kwietnia 2017, 12:38

Potrzebuję złączkę / kostkę do wyłącznika wstrząsowego.
Takiego, jak poniżej na fotce.
W fordzie ma to podobno oznaczenie WPT-414.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 kwietnia 2017, 12:38 przez jacekes, łącznie zmieniany 1 raz.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

OLO
Posty: 9121
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 29 kwietnia 2017, 23:11

WPT miało numer 818
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 30 kwietnia 2017, 08:02

jprdl :/
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

OLO
Posty: 9121
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 30 kwietnia 2017, 15:40

Co forum to odpowiedź.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 30 kwietnia 2017, 16:13

Zapytam na elektrodzie.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3641
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 30 kwietnia 2017, 18:39

Może na latarniach ulicznych ktoś będzie wiedział?
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 30 kwietnia 2017, 19:34

jama pisze:
piotrek33 pisze:mam pytanie- skoro bitex jest do DUPY, to co proponujecie do konserwacji podwozia. Ktoś coś? Tak żeby było w przystępnej cenie i dobre.
te dwa są ok, na bazie bitumicznej

Obrazek
Obrazek

i mniej "klejący się" zawodnik, na bazie bitumiczno-kauczukowej

Obrazek
Dzieki
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 30 kwietnia 2017, 19:38

Marcin125p pisze:Może na latarniach ulicznych ktoś będzie wiedział?
Witam.

Po konsultacji z kolegami z forum lighting-gallery dowiedziałem się, że WPT-818 (414 jak trafnie zauważył kolega OLO to błąd) to numer taksówki ze zmienników.

Podobne kostki były stosowane jako połączeniowe w amerykańskiej oprawie ulicznej rtęciowej typu "Kojak".

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 kwietnia 2017, 19:39 przez Daniel22, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 01 maja 2017, 09:20

Jakie latarnie graly w zmiennikach?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

ODPOWIEDZ