PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

trucker
Posts: 439
Joined: 31 March 2013, 19:44
Location: Kraków
Auto: MR89

Post by trucker »

Daniel22 wrote:
trucker wrote:Krótka piłka: łuszczy mi się baran z progów, chcę to czymś odnowić, co polecacie? Chlorokauczuk to bardzo głupi pomysł?
"Baran", czyli ta warstwa badziewnej konserwacji ala bitex? :D
Nie. Ta czarna farba na progach. Zaczęła mi się łuszczyć, więc ze dwa lata temu odnowiłem to Bollem w sprayu, teraz odpada 2x bardziej. Bitexu w ogóle nie biorę pod uwagę, przy wsiadaniu ciągle smyram spodniami po progu, a nie będę przecież dodawał rozpuszczalnika do proszku do prania. No chyba, że chcesz, żebym zamontował listwy progowe z Caro, na pewno będą się świetnie komponować.

jurek_j
Posts: 1477
Joined: 09 January 2007, 20:07
Location: FGW

Post by jurek_j »

Może po prostu kupić czarnego barana w pistoletem go nałożyć na progi?

I paradoksalnie, w przeciwieństwie do tego co tutaj już było pisane - baranek z Bolla najmilej wspominam. Pewnie im droższy, tym lepszy, ale takie coś w zupełności wystarczy.
Dobrze to potem czymś pomalować, jakimś chlorokauczukiem, czy akrylem, bo jednak dziadostwo pozostawione same sobie strasznie siorbie wodę. No i podłoże przed nałożeniem baranka dobrze zabezpieczyć.

trucker
Posts: 439
Joined: 31 March 2013, 19:44
Location: Kraków
Auto: MR89

Post by trucker »

O, nawet nie pomyślałem o tym, żeby baranek pokryć chlorokauczukiem. Dzięki :)

danielewicz
Posts: 765
Joined: 09 January 2007, 18:33
Location: Gdynia

Post by danielewicz »

Bezbarwnym, przetestowane. Tylko trzeba kupić baranka którego można malować, polecam wurth.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Lukasz_FSO
Posts: 106
Joined: 22 October 2012, 09:32
Location: Przasnysz

Post by Lukasz_FSO »

Jaki kolor miały fabrycznie bębny Lucasa w Polonezie? Czarne czy złoty ocynk?
(f)FSO-OBRSO
Fabryka w której spełniały się marzenia.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

rude żeliwo
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Daniel22
Posts: 1022
Joined: 14 January 2007, 13:58
Location: z elektrody

Post by Daniel22 »

U mnie są takie ciemnoszare wpadające w granat, więc zapewne czarne były fabrycznie :)

michal939
Posts: 519
Joined: 01 August 2011, 13:15
Location: Częstochowa

Post by michal939 »

Gdzie w caro 96 znajde kostki do podpięcia elektrycznych szyb i el. lusterek? Do podgrzewanych siedzeń to rozumiem że kable sa wypuszczone?
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Image

jurek_j
Posts: 1477
Joined: 09 January 2007, 20:07
Location: FGW

Post by jurek_j »

Jak sobie dorobisz kostki, to je znajdziesz... :)

zmiennik1313
Posts: 187
Joined: 18 January 2010, 12:59
Location: Ust-Ilimsk

Post by zmiennik1313 »

Lukasz_FSO wrote:Jaki kolor miały fabrycznie bębny Lucasa w Polonezie? Czarne czy złoty ocynk?
Czarne, mam jeszcze na swoim a przebieg około 50tyś. km.

SeBa
Moderator - Technika
Posts: 3740
Joined: 10 January 2007, 21:20
Location: Kozienice

Post by SeBa »

michal939 wrote:Gdzie w caro 96 znajde kostki do podpięcia elektrycznych szyb i el. lusterek? Do podgrzewanych siedzeń to rozumiem że kable sa wypuszczone?
Szyby w minusie oryginalnie podłączone są pod instalację zapalniczki , jeśli chodzi o grzane siedzenia w tym roczniku już nie było wyprowadzonej wiązki koło gaśnicy , najczęściej 94/95 miały.
Last edited by SeBa on 01 January 1970, 01:00, edited 3 times in total.
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

danielewicz
Posts: 765
Joined: 09 January 2007, 18:33
Location: Gdynia

Post by danielewicz »

96 też miały instalację grzanych zydli
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

michal939
Posts: 519
Joined: 01 August 2011, 13:15
Location: Częstochowa

Post by michal939 »

SeBa wrote:
Szyby w minusie oryginalnie podłączone są pod instalację zapalniczki
Tak po chamsku były wpięte w inne kable?
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Image

stranger
Posts: 25
Joined: 10 February 2012, 22:02
Location: Brzóza

Post by stranger »

Czy ktoś z Was mógłby "rozkodować" oznaczenie gaźnika 34 DCHE 21? Z jakiego Fiata może on pochodzić? Czy gaźnik tego typu będzie pasował do silnika 116C?
Last edited by stranger on 22 March 2017, 22:01, edited 1 time in total.
Polonez Atu Plus GSi 23E 1998
Polski Fiat 125p 1969

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Internety mówią, że Fiat 125 Special. Czyli "kwadratowe" 1,6 98 KM.
Na kolektor od 116C powinien siąść, może się różnić dyszami, rurkami, zwężkami itp.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Rozstaw szpilek na kolektor jest taki sam. Filtr możę nie pasować.
Wydaje mi sie żę różni się też rozstaw gardzieli. Ale jak sie da podkładkę izolacyjnąz OHV z owalnym otworem to nie powinno nic przeszkadzać.
Nie chciałbyć gaźnika od 1.3 OHV? w jakim stanie jest Twój? Bo ja mam takiego DOHCa

Jacek - to do wersji 1608 czy 1592?
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

1608
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

trucker
Posts: 439
Joined: 31 March 2013, 19:44
Location: Kraków
Auto: MR89

Post by trucker »

Pytanie bardzo nie na temat, ale wynalazłem to w odmętach internetu i mnie zaciekawiło:
Image
Dobrze widzę, że to tzw. hakowiec do przewozu kontenerów? Jak żyję nie widziałem takiej zabudowy na Starze 660. Czy ktoś z tu obecnych zna może więcej szczegółów dotyczących takiej konstrukcji, albo ma więcej zdjęć tego ustrojstwa?

Bajer@#
Posts: 492
Joined: 11 June 2008, 12:36
Location: Bydgoszcz

Post by Bajer@# »

https://youtu.be/5g-PZyjS1hs Atu'wka w końcu się zepsuła. Od czego zacząć diagnoze? Przy depnięciu strzela w obudowe filtra. Na wolnych obrotach czasem wypada zaplon. Przy kreceniu silnik jak by się blokuje i zwalnia. Zapłon jest w złym momencie. Jak odepne cewke to kreci gładko i nic go nie spowalnia. Na wysokich obrotach jeździ normalnie. GLI - Bosch. Świece i kable w miare świeże. To samo na gazie i na benzynie.
Last edited by Bajer@# on 23 March 2017, 18:08, edited 1 time in total.
FSO Polonez 1500 LE '86

autowidol
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1650
Joined: 10 January 2007, 09:27
Location: Czapelki, gm. Świecie
Contact:

Post by autowidol »

Czujnik położenia wału?

Bajer@#
Posts: 492
Joined: 11 June 2008, 12:36
Location: Bydgoszcz

Post by Bajer@# »

Mam drugi, jutro podmienie
FSO Polonez 1500 LE '86

Daniel22
Posts: 1022
Joined: 14 January 2007, 13:58
Location: z elektrody

Post by Daniel22 »

Caro to moje pierwsze auto z hamulcami lucasa do których muszę zajrzeć, więc pytanie do użytkowników tego systemu hamulcowego: auto ma przejechane 70 tysięcy, warto się skusić od razu na taki zestaw:

http://allegro.pl/szczeki-bebny-polonez ... 72359.html

Czy poszukać samych szczęk jakiejś lepszej firmy? Pamiętam z malucha, że jak bęben nie ma zbyt wielkich rowków to można wymienić same szczęki i jeździć dalej, ale skoro komplet bębnów ze szczękami kosztuje 144zł, a same szczęki około 50, to może warto od razu wymienić obie części ;).

raffi
Posts: 1370
Joined: 14 July 2013, 15:42
Location: Warszawa

Post by raffi »

Odpowiadania na to pytanie to takie trochę zgadywanie w jakim stanie masz bębny.

Jak nie są zjechane, wymiana nie ma wielkiego sensu, co najwyżej przetoczyć lekko z rdzy i aby wyrównać powierzchnię, ale i bez tego powinny dać se radę.

Ja na twoim miejscu bym kupił, a o wymianie zadecydował jak będziesz miał rozebrane i zobaczysz co tam jest. Jak się okaże, że wymieniać nie trzeba, to położysz na półkę nowe bębny i poleżą sobie czekając na swoją kolej - to nie mleko, nie zepsuje się po tygodniu.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Daniel22
Posts: 1022
Joined: 14 January 2007, 13:58
Location: z elektrody

Post by Daniel22 »

Co do bębnów to jasne, że dopiero po demontażu się dowiem, czy jest tragedia czy nie, bardziej mi chodziło o to, czy bębny od tego producenta to nie jakieś kwadratowe badziewie w porównaniu do oryginału, skoro są tak tanio.

OBI
Posts: 494
Joined: 10 April 2007, 20:46
Location: Kraków

Post by OBI »

Truck 1.9 ze wspomaganiem,jak tam jest rozwiązane naciąganie paska?
P.S oczywiście kupiłem kolejnego gruza ;)
Last edited by OBI on 30 March 2017, 21:02, edited 2 times in total.
Oni się wożą a ja jeżdżę.

jama
Posts: 189
Joined: 01 June 2012, 12:37
Location: ściana wschodnia

Post by jama »

OBI, fabrycznie jest taki dosyć rozległy wspornik, będący tak jakby "rozwinięciem" mocowania alternatora. Pompa wspomagania znajduje się ponad alternatorem. Jest jedna rolka prowadząca i jedna napinająca.

OBI
Posts: 494
Joined: 10 April 2007, 20:46
Location: Kraków

Post by OBI »

Image
Juz sie do tego dobrałem to jest ta najniższa napinająca,ale kurde brak dostepności takiej rolki.Faktycznie nie do kupienia?
Last edited by OBI on 01 April 2017, 19:15, edited 1 time in total.
Oni się wożą a ja jeżdżę.

Maćko
Posts: 337
Joined: 04 September 2011, 13:27
Location: Radom
Auto: ATU LPGTi

Post by Maćko »

Potrzebuję wymienić odpowietrzniki w przednich zaciskach (hamulce Lucas), niestety nigdzie nie mogę znaleźć wymiarów gwintu, skoku itd. Ktoś się orientuje jakie powinny być? Wiem tylko że numer katalogowy to 063578.

Internet podpowiada M7X1X29 - ale te są do cylinderków w bębnach z tyłu.
Był: Polonez Caro MR'91,5 L49 :)
Jest: LPGTi - Polonez ATU + 97' 23E

raffi
Posts: 1370
Joined: 14 July 2013, 15:42
Location: Warszawa

Post by raffi »

Staram się podejść do tematu resorów z tyłu. W sieci widzę, że są różne rozmiary tulei - grube, cienkie...
I teraz pytanie ile i których trzeba kupić, by ogarnąć temat kompleksowo i wymienić wszystkie tuleje w tylnym zawieszeniu w Caro 95 (jeszcze z prostymi amortyzatorami).

Coś mi tłucze na wybojach, zamiast szukać i zgadywać zrobię kompleksowo to będzie spokój na dłużej. Da się temat reanimacji (wymiana tulei) w resorze ogarnąć samemu na działce (brak najazdu, tylko podnośniki ze dwa)? Trzeba jakiś specjalnych narzędzi?
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

grube na przód, cienkie na tył. ale...
przednie się praktycznie nie zużywają, za to tylne szybko. możesz też mieć wytłuczone tuleje we wspornikach resorów, albo w drążkach reakcyjnych.
zapomnij, że to bez prasy ruszysz. podobno są szczęśliwcy, którzy przy pomocy długiej śruby i odpowiedniej tulejki wyjmowali, ale mnie nawet solidnym imadłem, żadnej z 8 tulei nie udało się wydobyć.
i najważniejsza rzecz, jak guma jeszcze nie wygląda źle, to nie wymieniaj. jakość współczesnych cześci jest ujemna. chyba, że jakimś cudem trafisz fabrykę, to ok.
Last edited by maciejowski on 04 April 2017, 17:46, edited 1 time in total.

Post Reply