PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 20 lutego 2017, 21:48

Są do dostania bez problemu na allegro nowe. Od kanciaków, od 820tki.
Ja nigdy nie miałem takiej sytuacji żeby mi Rover nie odpalił, od 5 lat jak jeżdżę. A trzaskałem nim trasy do Szczecina, Ustki, czy ostatnio do Augustowa bez zastanawiania. Żadnych gratów zapasowych nie wożę. Jedyna awaria jaką miałem to alternatora, od Opla Zafiry... :P
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 22 lutego 2017, 12:55

Panowie, taki manometr ma jakiś sens, czy wskazania będą mocno teoretyczne?

http://allegro.pl/miernik-tester-poziom ... 45848.html

Lub też taki: http://allegro.pl/miernik-cisnienia-spr ... 42037.html
Ostatnio zmieniony 22 lutego 2017, 13:02 przez Daniel22, łącznie zmieniany 1 raz.

diodalodz
Posty: 791
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 22 lutego 2017, 13:08

mam to Yato i jest ok. Zrobiłem dużo pomiarów i nadal żyje. Jedynie troszkę brakuje sztywnej rurki z gwintem, bo przez to że w pudełku jest wygięta rurka to ciężko ją wkręcić w silniki z ukrytymi świecami w dziurach.
Ostatnio zmieniony 22 lutego 2017, 13:09 przez diodalodz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 22 lutego 2017, 14:44

Chodzi głównie o dokładność, chcę wiedzieć, jaki silnik kupuję :).

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 22 lutego 2017, 14:55

Daniel22 pisze: chcę wiedzieć, jaki silnik kupuję
to wróżkę zatrudnij. te wszystkie diwajsy może pokażą że jeszcze nie złom.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 22 lutego 2017, 18:57

Chyba lepiej kupić silnik z kompresją przykładowo 10, niż 7-8 i równą na wszystkich cylindrach, a nie 9-7-6-8 .

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 22 lutego 2017, 19:16

Spodziewaj się raczej 12-11-6-11. :)
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 22 lutego 2017, 21:34

To jakaś reguła? W camelu i fiacie 1300 mam najgorszą kompresję na trzecim cylindrze. :)

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 22 lutego 2017, 22:55

Ja ostatnio mierzyłem 2 silniki, oba miały jakoś tak podobnie.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 23 lutego 2017, 09:22

Daniel22 pisze:To jakaś reguła? W camelu i fiacie 1300 mam najgorszą kompresję na trzecim cylindrze. :)
To taki system specjalny. Po odpaleniu chodzi na trzech garach, oszczędza paliwo i nie daje pałować na zimno. Potem cylinder się włącza automatycznie. Różne koncerny potrzebowały elektroniki by zrobić takie systemy inteligentnego wyłączania zbędnych cylindrów, ale tylko FSO zrobiło to za pomocą samej mechaniki :D
Ostatnio zmieniony 23 lutego 2017, 09:23 przez raffi, łącznie zmieniany 1 raz.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

OLO
Posty: 9123
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 27 lutego 2017, 13:47

michal939 pisze:Czujnik wału to sobie kupie na zapas i bede go woził w bagażniku wraz z kluczem grzechotką :D
Najpierw zrób próbę czy wyjmiesz stary :)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Abuk
Posty: 5
Rejestracja: 12 listopada 2016, 20:33
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Abuk » 27 lutego 2017, 20:58

A o co chodzi z tym słynnym trzecim cylindrem? Serio pytam, bo wiele razy o tym słyszałem.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 27 lutego 2017, 21:07

Ja nie wiem, ja tylko napisałem swoje spostrzeżenia. :)
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto » 04 marca 2017, 22:49

Atu Plus ma takie ustrojstwo jak odpowietrzanie baku paliwa.ostatnio pod koniec tankowania zaczęło lecieć paliwo pod samochód. pomyślałem że to łącznik ale nie. trochę pojeździłem i znowu zaczęło lecieć paliwo pod auto z tego odpowietrznika. czy można to wywalić i założyć wlew od Caro albo jakoś naprawić?

Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 336
Rejestracja: 04 września 2011, 13:27
Lokalizacja: Radom
Auto: ATU LPGTi

Post autor: Maćko » 04 marca 2017, 23:42

Można a nawet trzeba :D

Najprościej - zostawić początkową część wlewu z ATU (ale najpierw dobrze poskładać i skleić jakimś dobrym specyfikiem), a w miejsce ch_jpuszki wstawić gumę z Caro i dorobić łącznik (np. odcinając fragment na który zakłada się gumę wlewu w ch_jpuszce) aby połączyć z gumą z ATU.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 04 marca 2017, 23:43 przez Maćko, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Polonez Caro MR'91,5 L49 :)
Jest: LPGTi - Polonez ATU + 97' 23E

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto » 05 marca 2017, 07:34

Dzięki.

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 07 marca 2017, 11:32

podepnę się. A czy jak czuć paliwo wewnatrz samochodu po zatankowaniu do pełna, to ten patent pomoże? Pacjent-Kombi GSI, z tego co mi wiadomo, to u mnie tez jest ch_jpuszka. I z tego, co juz sie oczytałem, to winna jest właśnie ta ch_jpuszka. Zatankowałem ostatnio do pełna beny i czuć, wczesniej tego nie miałem.
Ostatnio zmieniony 07 marca 2017, 11:35 przez piotrek33, łącznie zmieniany 2 razy.
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 336
Rejestracja: 04 września 2011, 13:27
Lokalizacja: Radom
Auto: ATU LPGTi

Post autor: Maćko » 07 marca 2017, 15:17

To ustrojstwo jest główną przyczyną bolączek ATU/Kombi typu zapach benzyny wewnątrz po zatankowaniu, czy wyciek paliwa podczas tankowania. W środku idzie dodatkowo wąż karbowany przypominający rurę od odkurzacza, jeśli puszka jest nieszczelna i podczas tankowania układ się zapowietrzy to na łączeniu połówek prawdopodobnie wywali wachę.

Można też wywalić górną część i zastosować cały wlew od Caro, ale w takim wypadku nie wiem czy połączone gumy wlewu caro+atu wystarczą na długość.
Był: Polonez Caro MR'91,5 L49 :)
Jest: LPGTi - Polonez ATU + 97' 23E

Lukasz_FSO
Posty: 106
Rejestracja: 22 października 2012, 09:32
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Lukasz_FSO » 07 marca 2017, 15:45

Wystarczy nie tankować pod korek :one:
(f)FSO-OBRSO
Fabryka w której spełniały się marzenia.

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto » 07 marca 2017, 20:28

Lukasz_FSO pisze:Wystarczy nie tankować pod korek :one:
Też o tym myślałem.

Magmor12
Posty: 129
Rejestracja: 25 listopada 2014, 17:15
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Magmor12 » 07 marca 2017, 21:58

Mam takie pytanie proste w Polonezie Caro MR93 podświetlenie przełączników włącza się razem z zapłonem czy dopiero po włączeniu świateł?

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 07 marca 2017, 22:33

z zapłonem

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto » 11 marca 2017, 16:52

Jaki akumulator do Poloneza 1,4 ? Wsadziłem 52 ah . Czy wystarczy?

Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 336
Rejestracja: 04 września 2011, 13:27
Lokalizacja: Radom
Auto: ATU LPGTi

Post autor: Maćko » 11 marca 2017, 17:32

Spokojnie wystarczy.
Był: Polonez Caro MR'91,5 L49 :)
Jest: LPGTi - Polonez ATU + 97' 23E

Awatar użytkownika
trucker
Posty: 439
Rejestracja: 31 marca 2013, 19:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: MR89

Post autor: trucker » 11 marca 2017, 18:42

Krótka piłka: łuszczy mi się baran z progów, chcę to czymś odnowić, co polecacie? Chlorokauczuk to bardzo głupi pomysł?

Lukasz_FSO
Posty: 106
Rejestracja: 22 października 2012, 09:32
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Lukasz_FSO » 11 marca 2017, 18:46

Ja bym położył na to po prostu konserwację. Moim zdaniem najlepsza w rozsądnych pieniądzach to Valvoline Tectyl lub nasz polski Bitex. Broń Boże Boll/APP.
Teraz moje pytanie: ma ktoś rysunek techniczny paneli głośnikowych do minusa? Lub takowe na sell?
(f)FSO-OBRSO
Fabryka w której spełniały się marzenia.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 11 marca 2017, 19:58

Na co?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 11 marca 2017, 20:42

trucker pisze:Krótka piłka: łuszczy mi się baran z progów, chcę to czymś odnowić, co polecacie? Chlorokauczuk to bardzo głupi pomysł?
"Baran", czyli ta warstwa badziewnej konserwacji ala bitex? :D
Ostatnio zmieniony 11 marca 2017, 20:42 przez Daniel22, łącznie zmieniany 1 raz.

danielewicz
Posty: 761
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 18:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: danielewicz » 12 marca 2017, 12:50

Bitex? To już lepiej posolić i tak zostawić :D
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

michal939
Posty: 519
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 12 marca 2017, 13:23

Lukasz_FSO pisze:Teraz moje pytanie: ma ktoś rysunek techniczny paneli głośnikowych do minusa? Lub takowe na sell?
Jak ręcznie będziesz wykonywał to chyba najlepiej sobie odrysować szablon orginalnego panela,wraz z otworami na wkręty + dodać mu troche wysokości,żeby głośnik 16 wszedł. Jak to po paru latach przerwy spowrotem wznowili sprzedaz paneli w firmie basser http://sklep.basser.pl/pl/dystanse-mdf/ ... stans.html ale aktualnie chyba ich im brakło :P
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

ODPOWIEDZ