PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Spoks21
Posty: 43
Rejestracja: 05 lutego 2017, 22:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Spoks21 »

Będą pasować bo mam piękne koła mangelsy 14' w chromie i kupiłem migacze na błotniki też w chromie i halogeny zelmot nówki chrom i mam pióra wycieraczek w chromie. Kolor poldziarza czerwony, teraz nie zrobie foty bo stoi w garażu zastawiony toną różnych gratów, jak się ociepli bo teraz mi żal, to go wstawię pod wiatę na parkingu strzeżonym i pocykam foty, to mój nowy nabytek kupiony raptem w styczniu.

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto »

nabyłem takie ustrojstwo Obrazek nie mam do tego instrukcji .moze ktoś ustawiał zbieżność na takimi czymś i wie co jak i do czego . Będę wdzięczny za info. Jak tego nieuruchomie to myślę zrobić szafkę na narzędzia.

OLO
Posty: 9159
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Najpierw sprawdź czy masz wszystko:
https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=fmc+9909+manual - pozycja nr 2.
Ciesze się że mogłem pomóc.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto »

Widziałem wszystko jest . Zastanawiam się nad sensem uruchamiania tego.

piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 »

Orientuje sie ktoś jak ustalić kod lakieru polonez plus? Ktoś? coś?
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec »

Wyślij zdjęcie.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa »

Na tabliczce znamionowej masz kod lakieru, chyba że pytasz orientacyjnie to tak jak pisze Multec daj foto to Ci podpowiemy
Ostatnio zmieniony 01 stycznia 1970, 01:00 przez SeBa, łącznie zmieniany 1 raz.
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Daniel22
Posty: 1022
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 »

Kojarzy ktoś, czy na dźwigni zmiany biegów w polonezie caro ten okrągły element, który trzyma gumę jest przyspawany, czy przykręcony? Nie zdążyłem dojrzeć w garażu.

Junak
Posty: 85
Rejestracja: 02 sierpnia 2015, 20:14
Lokalizacja: Sulechów/Kruszuna
Kontakt:

Post autor: Junak »

zgrzany, dziś się temu przyglądałem bo myślałem że może da się to usunąć, bo do kanta potrzebuje drugi drążek

Daniel22
Posty: 1022
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 »

No to słabo, chciałem zamontować mieszek z plastikowej krowy, bo ta fabryczna guma utrudnia wrzucanie trójki i piątki :/ .
Ostatnio zmieniony 17 lutego 2017, 21:52 przez Daniel22, łącznie zmieniany 1 raz.

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j »

Gumki między skrzynią a lewarkiem zobacz, coś tam jest źle złożone, albo zużyte.

A drugie - ten pierścień nie przeszkadza w założeniu mieszka ze skajki i nawet dobrze to wygląda.

Daniel22
Posty: 1022
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 »

Według mnie wygląda słabo, w dodatku nie da się założyć starszej gałki biegów, która jednak lepiej leży w dłoni.

Zajrzę do tamtych gum, ale z tego co pamiętam w wąskim caro po wyrzuceniu gumy i założeniu zwykłego, skajowego mieszka łatwiej się wrzucało biegi.

piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 »

SeBa pisze:Na tabliczce znamionowej masz kod lakieru, chyba że pytasz orientacyjnie to tak jak pisze Multec daj foto to Ci podpowiemy
znalazłem na tabliczce 74U, zdjęcie robione telefonem:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 lutego 2017, 07:40 przez piotrek33, łącznie zmieniany 1 raz.
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

nodajspokój
Posty: 74
Rejestracja: 22 listopada 2011, 20:08
Lokalizacja: Puławy/Lublin

Post autor: nodajspokój »

Na tej stronie znajdziesz chyba najlepszy opis kolorów polonezów od 1997 roku.
http://www.darewnoo.pl/filmyn/kolory-da ... owa-wersja

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j »

Daniel22 pisze:Według mnie wygląda słabo, w dodatku nie da się założyć starszej gałki biegów, która jednak lepiej leży w dłoni.

Zajrzę do tamtych gum, ale z tego co pamiętam w wąskim caro po wyrzuceniu gumy i założeniu zwykłego, skajowego mieszka łatwiej się wrzucało biegi.
Starej, długiej owszem, nie da się. Ale starą krótką to już tak. Jak mi 5 wypadała to właśnie miałem zamontowaną starą - łatwiej było wbić ten 5 bieg niż na seryjnej.

Jak już opanowałem sytuację z gumkami, to nawet sprawdziłem, czy na tej harmonijce biegi wchodzą bez problemu, no i tak było - bez problemu... Ale zostawiłem skajkę, lepszy dostęp jest do półki na tunelu, delikatnie bardziej ergonomiczne rozwiązanie...

Daniel22
Posty: 1022
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 »

O widzisz, o starej "krótkiej" nawet nie wiedziałem.

Swoją drogą, zauważyłem, że ten pierścień jest mniejszy na innych drążkach, choćby nowym z regmotu. U mnie ma większą średnicę, przez co mieszek po nałożeniu wygląda fatalnie, ściągać tego nie mam na razie zamiaru bo pamiętam cyrk z nakładaniem drążka i plasticzkami, które go mocują :D . Więc musi wrócić guma, chyba, że będę miał tyle cierpliwości i potnę go brzeszczotem.
Ostatnio zmieniony 18 lutego 2017, 10:53 przez Daniel22, łącznie zmieniany 1 raz.

klysek1
Posty: 2833
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:11
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Polski Fiat

Post autor: klysek1 »

Co to za felgi?

Obrazek

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto »

Co warto mieć na zapas dla silnika 1,4 Rover.

jacekes
Administrator
Posty: 9977
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

Drugi silnik. :D
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 »

predzej chyba tylny most napędowy :-)
Ostatnio zmieniony 19 lutego 2017, 20:57 przez piotrek33, łącznie zmieniany 1 raz.
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec »

Akurat silnikiem to bym się nie przejmował.
Most 4.3, skrzynia biegów, elementy układu chłodzenia.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto »

Ok. dzięki.

SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa »

Ewentualnie czujniki -temperatury i położenia wału bo lubią zaskakiwać ;)
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

jacekes
Administrator
Posty: 9977
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

Dajcie spokój.
K16 = zaraza.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

michal939
Posty: 519
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 »

Uszczelke da się przeżyć,ale osprzęt silnika potrafi zawieść. Dziwię się jak niektórzy jeżdżą tym na codzień.
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto »

Ja zacząłem właśnie przygodę z takowym silnikiem.jestem zielony . Kiedyś miałem df-a z silnikiem 1,6 na gaźniku nie miałem problemów. jeżdżę polonezem GLD trzeci rok zero awarii. roczne przebiegi to ok.10000 . wszystkie auta użytkowaniem użytkuje na codzień. Zastanawiam się co mnie czeka z 1,4 Rover.

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec »

michal939 pisze:Uszczelke da się przeżyć,ale osprzęt silnika potrafi zawieść. Dziwię się jak niektórzy jeżdżą tym na codzień.
Wystarczy wymienić czujnik położenia wału, temperatury i sondę na nowe i po kłopocie. Tam za specjalnie nie ma co się zepsuć. Osprzęt bardzo prosty, podstawowe czujniki.
Silnik też sam w sobie się nie psuje. Dobrze zrobiona uszczelka pojeździ dłuuugo. Lepiej wymienić uszczelkę niż panewki w OHV, szczególnie że Rover ma przynajmniej dobrze wyosiowany blok. :P Albo szukać twardego wałka do GSi. ;)
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

jama
Posty: 189
Rejestracja: 01 czerwca 2012, 12:37
Lokalizacja: ściana wschodnia

Post autor: jama »

jacekes pisze:K16 = zaraza.
o to to :564:

:D :P

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j »

Ja bym zwyczajnie zastanowił się, czy na pewno jest sens sprzedawać polda gld.

Ani jakieś panewki, ani jakieś czujniki, ani jakieś uszczelki, tylko stale te kleklekle. Fakt, to porzygu wręcz, co może być niewskazane dla osób nielubiących monotonii.

michal939
Posty: 519
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 »

Multec pisze: Wystarczy wymienić czujnik położenia wału, temperatury i sondę na nowe i po kłopocie. Tam za specjalnie nie ma co się zepsuć. Osprzęt bardzo prosty, podstawowe czujniki.
Czujnik wału to sobie kupie na zapas i bede go woził w bagażniku wraz z kluczem grzechotką :D A jak jest z tym czujnikiem temperatury? Bo słyszałem,że podobno jest problem z dostepnością,z jakimi roverami jest zamienny? Pasuje od starych kwadratowych roverów 214 i 114? Cóż rover rekompensuje swoje wady,fajną kulturą pracy,dźwiękiem i osiągami :P
Ohvka ma może swoje wady i jest to prehistoria,ale nie odpali tylko wtedy gdy aku jest rozładowany,swoim troszke zwiedziłem Polski przez ostatni rok Czechy,puławy,radom,kilkukrotnie warszawa,ze 20 razy kielce,do pracy na śląsk 80 km w jedną strone zdażało mi sie nim jeździć i nigdy nie zawiódł :P
Ostatnio zmieniony 20 lutego 2017, 21:26 przez michal939, łącznie zmieniany 1 raz.
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

ODPOWIEDZ