PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

stranger
Posty: 25
Rejestracja: 10 lutego 2012, 22:02
Lokalizacja: Brzóza

Post autor: stranger » 16 czerwca 2016, 15:06

Czy tłoki silnika 1500 różniły się między Polonezem a Polskim Fiatem?
Polonez Atu Plus GSi 23E 1998
Polski Fiat 125p 1969

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3647
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 16 czerwca 2016, 15:10

Tak.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 21 czerwca 2016, 13:11

Czy wkład nagrzewnicy w 125p i Polonezie Mr 84 jest taki sam?

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 21 czerwca 2016, 14:12

Tak
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

jama
Posty: 189
Rejestracja: 01 czerwca 2012, 12:37
Lokalizacja: ściana wschodnia

Post autor: jama » 21 czerwca 2016, 16:34

Mam proste pytanie. Na szybko.

Czy pompa oleju z silnika 125p różni się czymś od tej z poloneza? Widziałem obie pompy i widać że napewno trzeba przełożyć ten metalowy "wężyk" przykręcany na dwie śruby M6.

Jakieś inne różnice?

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3647
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 21 czerwca 2016, 19:24

Grubsza jest, ale swap wykonalny. Gdzieś jest co i jak.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 24 czerwca 2016, 07:25

Hej, ma ktoś opis jak podłączyć wężyki podciśnieniowego sterowania nagrzewnicą w plusie? chodzi mi o podłączenie przy panelu sterowania. Zgapiłem się przy rozbieraniu, nie zapisałem sobie i chyba coś nie tak podłączyłem przy składaniu, bo nawiewy działają w cały świat. Będę wdzięczny za pomoc.

Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 24 czerwca 2016, 19:06

Pojedyńcze wężyki od panelu odpinałeś?Tam jest wtyczka którą wypinasz w całości.

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 24 czerwca 2016, 21:49

jama pisze:Mam proste pytanie. Na szybko.

Czy pompa oleju z silnika 125p różni się czymś od tej z poloneza? Widziałem obie pompy i widać że napewno trzeba przełożyć ten metalowy "wężyk" przykręcany na dwie śruby M6.

Jakieś inne różnice?
Nie przełożyć a przespawać. Nie pasuje P&P
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

jama
Posty: 189
Rejestracja: 01 czerwca 2012, 12:37
Lokalizacja: ściana wschodnia

Post autor: jama » 25 czerwca 2016, 10:15

OLO pisze:Nie pasuje P&P
niestety przekonałem się o tym osobiście. Potwierdzam: nie pasuje. Jak się przełoży tylko wężyk to brakuje 2 cm do szczęścia :D

Pompa z poloneza jest dłuższa/wyższa. No nic. Trzeba poszukać innej pompy ze 115. Ogólnie mam jeszcze pytanko odnośnie oceny stanu pompy. W morawskim znalazłęm jak posprawdzać luzy i to jest dla mnie całkowicie jasne. Ale jak w porsty sposób sprawdzić czy zawór ciśnieniowy pracuje właściwie?

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3647
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 25 czerwca 2016, 10:21

Ja będę przerabiał rurkę. Wydajniejsza pompa oleju to fajna sprawa warta zachodu.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 25 czerwca 2016, 20:58

Ja też.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 26 czerwca 2016, 21:47

odgrzewam kotleta- czy ktoś wie jak podłączyć wężyki do panelu sterowania nagrzewnicy w plusie? Grizli pytałeś, czy odłączałem wężyki pojedynczo. Odpowiadam-tak. To, że jest tam wtyczka, to zorientowałem się przy składaniu, ale było za późno. Będę wdzięczny za pomoc. Nie wiem jak u Was, ale u mnie te wężyki mają paski w różnych kolorach i chciałbym się dowiedzieć, którym kolorem, gdzie podłączyć...

Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 27 czerwca 2016, 08:36

piotrek33 pisze:Nie wiem jak u Was, ale u mnie te wężyki mają paski w różnych kolorach i chciałbym się dowiedzieć, którym kolorem, gdzie podłączyć...
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 28 czerwca 2016, 06:07

wielkie dzięki. Musiałeś to rozbierać, czy na wierzchu miałeś? wszystko działa już jak należy. Zamienione miałem dwa wężyki.

Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 28 czerwca 2016, 08:19

Nic nie rozbierałem :) Zdjęcia z nowego zespołu nagrzewnicy.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 03 lipca 2016, 09:20

Na zdjęciu jest wiązka elektrycznych szyb (Caro 1995)
Rozumiem że wolne wtyczki to połączenie tej wiązki z wiązką auta?
Skąd w wiązce w aucie wychodzą kable zasilające które trzeba z tymi wtyczkami połączyć? :)

Obrazek

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 03 lipca 2016, 10:06

tak, podpinasz pod zapalniczkę.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 03 lipca 2016, 10:46

I wszystko jasne :) Dzięki!

Awatar użytkownika
zygmunt
Posty: 264
Rejestracja: 01 grudnia 2007, 22:03
Lokalizacja: SLOUGH,UK.

Post autor: zygmunt » 21 lipca 2016, 22:46

Cześć! Gwiżdżący rozrusznik-problem pojawił sie po zmianie sprzęgła. Wymieniłem na drugi, nowy-tez gwiżdże. Czy ktoś miał moze podobny problem? Jakieś sugestie? Samochód-polonez '90.
Zaczynam sie zastanawiać czy skrzynia dobrze dolega do silnika, czy nie pod katem.
Z góry dzieki.
125p'70-Anglia

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 22 lipca 2016, 05:40

u mnie gwizdał po wymianie tulejek, okazało się, że nie dałem podkładki pomiedzy bendiks a tulejkę, tą pierwszą, która jest od strony skrzyni biegów, póżniej dałem jedną cienką, gwizdał trochę, jak dałem dwie to przestało, chodzi generalnie chyba o to, że jak automat wyrzuca zębatkę do wieńca, to jak bendiks wyjdzie zbyt daleko, to ociera się całą obudową o koło zamachowe i gwizdze, także musisz pokombinować, żeby się zbyt daleko nie wysuwało. Przynajmniej u mnie tak było. Spróbuj, ale trzeba pamietać, że przyczyn może być wiele.

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 22 lipca 2016, 05:42

Pytanie z innej beczki- jakie łożyska są na półosiach w moście jugosłowiańskim? Orientuje sie ktoś?

Awatar użytkownika
zygmunt
Posty: 264
Rejestracja: 01 grudnia 2007, 22:03
Lokalizacja: SLOUGH,UK.

Post autor: zygmunt » 22 lipca 2016, 09:35

Beds cos kombinowal. Dzieki.
125p'70-Anglia

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j » 22 lipca 2016, 20:25

piotrek33 pisze:Pytanie z innej beczki- jakie łożyska są na półosiach w moście jugosłowiańskim? Orientuje sie ktoś?
To samo co w polskim i w ładzie bodaj. Jutro mogę zapodać numerem...

Szymon
Posty: 3304
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 19:54
Lokalizacja: Varsovie

Post autor: Szymon » 22 lipca 2016, 20:44

6306RS. Jedna z niewielu informacji, jakie wyniosłem ze szkolnych warsztatów. :P

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 23 lipca 2016, 15:54

podziękował. Myślałem, że jakieś inne. Wielkie dzięki.

Awatar użytkownika
Bajer@#
Posty: 492
Rejestracja: 11 czerwca 2008, 12:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Bajer@# » 02 sierpnia 2016, 20:50

Jako, że na dniach będę składał silnik z Plusa, a nie chciał bym popełnić błędów jakie mogłem ewentualnie zrobić przy składaniu silnika z Borewicza mam pytanie odnośnie uszczelek:

Uszczelka pod obudowę tylnego simeringu i obudowe rozrządu - dawać dodatkowo silikon? (reinzosil lub dirko) To samo tyczy się uszczelki pod miskę olejową (gumowa jedno częściowa). Jeśli ktoś ma jakieś wskazówki odnośnie uszczelnienia silnika - chęnie wysłucham.
FSO Polonez 1500 LE '86

Kowal
Posty: 87
Rejestracja: 25 czerwca 2007, 23:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Kowal » 02 sierpnia 2016, 22:01

Ja dawałem silikon wszędzie (tzn. pod uszczelki). Miski olejowej nie dokręcaj na chama, bo uszczelka pęknie i tyle będzie z silikonu :P
Ostatnio zmieniony 02 sierpnia 2016, 22:02 przez Kowal, łącznie zmieniany 1 raz.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu - jak by nie patrzeć, życie piękne jest!!! A teraz mam jeszcze Borewicza!!! Marzenie - Caro ojca przerobione na Borka!

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 03 sierpnia 2016, 10:45

Miska:
Sprawdzam czy nie zostałą wcześniej "przeciągnięta" - przy łbach śrub nie ma wybrzuszeń na kołnierzu mocującym. Jak ma to wyrównanie na płaskiej podstawie młotkiem.
Odtłuszczam miskę, odtłuszczam powierzchnię bloku. Nanoszę cienką warstwę DIRKO na blok i potem na uszelkę. Na zasadzie rozsmarowanej palcem "błonki". Zakładam miskę, łapie śrubami. Dokręcam kluczem "śrubokrętowym" z z nasadką 10. Siła - ile dam radę samą dłonią. Jeśli uszczelka wyłazi spod miski przy śrubie to znaczy ze kołnierz miski zaczyna się odkształcać i dokręcone jest za mocno.
Cały bajer jest w tym żeby na odtłuszczone częsci uszczelka się przykleiła. Można to zrobić bez dirko, ale z mam 100% pewnosći.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Bajer@#
Posty: 492
Rejestracja: 11 czerwca 2008, 12:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Bajer@# » 03 sierpnia 2016, 11:26

Wychodzi na to, że ostatnio za mocno dokręcałem miskę, bo uszczelka zaczeła uciekać mi na boki zwłaszcza na rantach przy obudowie rozrządu. Tym razem postaram się zrobić to z wyczuciem.

Druga sprawa przy zakładaniu wału korbowego po szlifie i nowych panewek. Jak rozumiem jeśli wszystko zostało dobrze spasowane to po złożeniu wał powinien obracać się bez większego oporu?
FSO Polonez 1500 LE '86

ODPOWIEDZ