PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9947
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 13 lutego 2015, 09:05

Dzięki.

Oczywiście zamierzam elementem z Poloneza naprawić mazdę. :D
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 13 lutego 2015, 14:04

jacekes pisze:Dzięki.

Oczywiście zamierzam elementem z Poloneza naprawić mazdę. :D
I w ten oto sposób Polacy ulepszyli japońską technologię i poprawini niedoróbki japońskich inzynierów :D


Sorry, nie mogłem się powstrzymać. To prawie tak zabawne jak wtedy, gdy Corsą sholowywałem faceta w Mercedesie E-classe z mostu Grota :D
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9947
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 13 lutego 2015, 14:23

Zapewniam, że do tego wspaniałego japońskiego auta trafi wiele elementów z FSO. :D
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 13 lutego 2015, 14:31

To bonusowo ciekawostka związana z Mazdą, prosto z Muzeum marki w Hiroshimie. Tak wyglądał pierwszy znaczek na pierwszym pojeździe produkowanym przez Mazdzę:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 lutego 2015, 14:32 przez raffi, łącznie zmieniany 1 raz.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9947
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 25 lutego 2015, 20:17

Używa ktoś amortyzatorów KYB w 125p / borewiczu z tyłu? Jak wrażenia? Nadajo się do grzybowej jazdy?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3651
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 25 lutego 2015, 20:25

Mam z przodu. Jest zdecydowanie mniej kanapowo, ale w połączeniu z oponami, a nie wyrobem oponopodobnym, zupełnie przyjemnie trzyma się drogi. Mimo wszystko myślę o nowym Krośnie...
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9947
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 25 lutego 2015, 20:50

Hmm... Ok. Biorąc pod uwagę to, że zaczyna mi pękać buda, też zastanowię się nad Krosnem.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
trucker
Posty: 439
Rejestracja: 31 marca 2013, 19:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: MR89

Post autor: trucker » 25 lutego 2015, 21:43

Chcesz powiedzieć, że Twój rarytaśny Fiat z ujemnym przebiegiem zaczyna się rozlatywać? :566:

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9947
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 25 lutego 2015, 22:01

Jakim tam ujemnym, prawie 50 000 km. Z poniedziałku jest, i tak dużo wytrzymał.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 25 lutego 2015, 23:27

jacekes pisze:Jakim tam ujemnym, prawie 50 000 km. Z poniedziałku jest, i tak dużo wytrzymał.
Auto z poniedziałku brzmi o tyle zabawnie, że jeszcze nie słyszałem, by jakiekolwiek auto w jakielkolwiek fabryce było w stanie przejść cały proces tłocznia->spawalnia->lakiernia->koopranci od podzespołów->montaż w 24 godziny :P
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 26 lutego 2015, 00:26

Spawanie było w poniedziałek ;) bo problem z budą, jak z lakierem to lakierowanie (przy okazji miało czas rdzewieć przez niedzielę, itp.
To ja dowcipas. Salve!

Szymon
Posty: 3305
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 19:54
Lokalizacja: Varsovie

Post autor: Szymon » 26 lutego 2015, 01:14

W tamtym roku założyłem z przodu Krosno i nie mam zastrzeżeń.
Z tyłu to nie wiem co siedzi, oba puszczają soki ale na przeglądzie sprawność po 80%. :D

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9947
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 26 lutego 2015, 10:01

raffi pisze:Auto z poniedziałku brzmi o tyle zabawnie, że jeszcze nie słyszałem, by jakiekolwiek auto w jakielkolwiek fabryce było w stanie przejść cały proces tłocznia->spawalnia->lakiernia->koopranci od podzespołów->montaż w 24 godziny :P
Spawalnia-lakiernia-montaż w 24 h się da.
Od tłoczni to może i kilka miesięcy minąć.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 26 lutego 2015, 15:42

Dać to jasne, że się da w dobę. Ale to raczej się nie zdarzało normalnie. Fabryka ma bufory na każdym możliwym etapie produkcji bo inaczej jedna najmniejsza awaria na którymkolwiek zakładzie natychmiast zatrzymywałaby całą fabrykę. 30 minutek bufora na kilku etapach produkcji zamienia się magicznie w całą zmianę lub kilka zmian po podsumowaniu ;)
Dochodzi też czas transportu. Pomiędzy zakładami jest krótki, ale za to dojazd z montażu na końcówkę przez testy na torze FSO chwilę już trwały.

Poza tym fabryka nie zawsze tłukła auta 24 godziny na dobę. O ile pamiętam, to np. Tłocznia przez większość mojego życia produkowała na dwie zmiany (trzecia była na utrzymanie i przeglądy maszyn), a później to już tylko na jedną zmianę robiono, bo był za mały zbyt by pracować dwuzmianowo. Inne zakłady pewnie też nie produkowały non stop. Spróbuj zmieścić proces w 8h jednej zmiany, zaczynając np. od auta, które wybywa ze spawalni o 11:30, albo tuż przed fajrantem :)

Realnie, z tego co mi wiadomo (a mogę się sromotnie mylić, dobrze znam Tłocznie, resztę zakładów słabiej) czas produkcji auta wynosił około 3 dni. No chyba, że akurat brakowało części (bywały takie lata) - wtedy niekompletne auto mogło stać na placu przy tzw. "końcówce" tygodniami. Bywało też, że auto wracało na jakies poprawki, bo coś wylazło na testach, albo gdzieś po drodze wylosowano je do bardziej wnikliwej kontroli jakości... ale mówimy o tzn. przypadku normalnym.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Magmor12
Posty: 129
Rejestracja: 25 listopada 2014, 17:15
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Magmor12 » 26 lutego 2015, 16:18

Będzie pasował ten wałek do 1.5 GLE? Bo ten opis mi popierniczył w głowie :558:

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 26 lutego 2015, 20:10

jeśli masz elektroniczny zapłon to tak. nie jest identyczny jak w 1.5, ale pasuje.

Magmor12
Posty: 129
Rejestracja: 25 listopada 2014, 17:15
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Magmor12 » 26 lutego 2015, 20:22

A jakoś wpływa to na działanie/osiągi?

Szymon
Posty: 3305
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 19:54
Lokalizacja: Varsovie

Post autor: Szymon » 28 lutego 2015, 01:14

Nie.

Awatar użytkownika
klysek1
Posty: 2831
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klysek1 » 01 marca 2015, 19:48

Będzie to pasować do MR-owych pozycjo-kierunków?
http://allegro.pl/gniazdo-oprawa-zarowk ... 68219.html

kaovietz
Posty: 2859
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz » 01 marca 2015, 20:02

Oborze co tu za piędrolenie się odbywa...Jacek, oczywiście, że KYB! A pękania budy nie powstrzymasz tapczanowatymi, czysto hydraulicznymi, oryginalnie larytaśnymi Krosnami. Krosno, to jest zasadniczo dobre, ale nie do jazdy...
Klysek - nie mam pojęcia, ale jak chcesz to Ci na zlota przytargam całe pozycjo - kierunki i se pan przełożysz te wihajstry.
Друзья познабтся в беде.

Awatar użytkownika
klysek1
Posty: 2831
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klysek1 » 01 marca 2015, 20:05

Kao, w piątek odstawiam oliwkowego do blacharza i muszę mieć lampę do pasowania ;) Mam ładnego chromkierunka, ale ma blaszki w kostce połamane. Zapomniałem go wziąć do domu i nie mam z czym porównać :(

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9947
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 01 marca 2015, 20:08

Kao, dzięki!

Marcin - mogę się mylić, ale nie wygląda mi to na oprawkę z kierunkopozycji od fiata.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
klysek1
Posty: 2831
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klysek1 » 01 marca 2015, 20:17

thx Jacku :)

kaovietz
Posty: 2859
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz » 01 marca 2015, 20:41

Kapuję, ale nie mam już dziś siły leźć do piwnicy. Też mi to "nie wygląda" - bardziej jak do tylnej lampy.
Aaa...Jacek, nawet do grzybojazdy warto mieć fajnie pracujący zawias. Wprawdzie mam jakieś szatańskie Magneti Marelli dedykowane do 132, ale i tak przesiadka na gazówę była miła. Przód się trochę usztywnił, nie nurkuje jak świnia do koryta, mniejsza przepaść z twardym tyłem i ogólnie odczuwalnie lepiej się toto prowadzi.
Jeszcze jedno - to, że w 125p/Polonezie wychodzi na standardowym teście amorów 70-80% to nie znaczy, że mamy dobre amory. Je..ny resor oszukuje, podejrzewam, że bez amorów wynik byłby zbliżony ;)
Друзья познабтся в беде.

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j » 01 marca 2015, 20:53

Nie mogę sobie przypomnieć, ale oprawka może być taka sama w tylnej lampie, w kierunkowskazach. Ale słabo pamiętam. Jutro mogę porównać...

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9947
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 01 marca 2015, 21:12

Czy to:

http://allegro.pl/nagrzewnica-grzejnik- ... 74857.html
http://allegro.pl/grzejnik-nagrzewnicy- ... 91589.html

są nagrzewnice do plusa z klapami sterowanymi podciśnieniowo?
Ostatnio zmieniony 01 marca 2015, 21:12 przez jacekes, łącznie zmieniany 1 raz.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 01 marca 2015, 21:15

nie wiem, ale ta pierwsza, to jest używka. chyba ten sam sprzedający, miał też regenerowane wahacze jako nowe.

kaovietz
Posty: 2859
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz » 01 marca 2015, 21:15

A nie są nagrzewnice identyczne w podciśnieniu/linku - śrubku z dziurku?
Bo nie wiem, ale na logikę chyba tak...
Друзья познабтся в беде.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9947
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 01 marca 2015, 21:20

maciejowski pisze:nie wiem, ale ta pierwsza, to jest używka. chyba ten sam sprzedający, miał też regenerowane wahacze jako nowe.
Zauważyłem, że za ładna.
kaovietz pisze:A nie są nagrzewnice identyczne w podciśnieniu/linku - śrubku z dziurku?
Bo nie wiem, ale na logikę chyba tak...
Nie wiem, możliwe. Chodzi mi bardziej o to, czy będzie pasowała do plusa z podciśnieniem, bo nigdy takiej na oczy nie widziałem.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

OLO
Posty: 9141
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 01 marca 2015, 21:43

Obie są do plusa. Odezwij się na FB.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

ODPOWIEDZ