PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Marcin125p
Posts: 3659
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Jednak Pepsi? :564:
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posts: 9417
Joined: 11 January 2007, 10:59
Location: Lublin

Post by JOZEF_S »

Nic a nic ! :)
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

JOZEF_S, zmiany w muzku są nieodwracalne. :P
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Tak jest. Wiadomo co sie od Coli...
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Na forum 125p jest schemat podłączania obrotomierza kwadratowego w wiązkę okrągłych liczników. Można to zaimplementować w drugą stronę.
To ja dowcipas. Salve!

Tales
Posts: 458
Joined: 18 November 2013, 21:29
Location: Koluszki

Post by Tales »

Jaka jest prawidłowa długość piór wycieraczek do Caro MR93 oraz jakiej firmy pióra polecacie?
FSO Polonez Caro 1.6GLE

jacekes
Administrator
Posts: 9974
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Ja lubię wycieraczki ALCA. Tanie i dobre. Długości pewnie ktoś zaraz poda.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

raffi
Posts: 1370
Joined: 14 July 2013, 15:42
Location: Warszawa

Post by raffi »

Tales wrote:Jaka jest prawidłowa długość piór wycieraczek do Caro MR93
W sumie podchwytliwe pytanie. Przewertowałem Trzeciaka i instrukcję - ani słowa nie ma o tym. Lecę więc z pamięci:

Moim zdaniem fabrycznie było CHYBA 400mm. Ale 450mm też na pewno wchodzą, bo takie właśnie mam zamontowane.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Tales
Posts: 458
Joined: 18 November 2013, 21:29
Location: Koluszki

Post by Tales »

raffi wrote:Przewertowałem Trzeciaka i instrukcję - ani słowa nie ma o tym.
No właśnie. Ja przejrzałem Trzeciaka, Morawskiego, oryginalną instrukcję i nic. Teraz mam założone jedno pióro dłuższe a drugie krótsze i nie wiem jakie powinny być prawidłowe.
Polecacie te wycieraczki płaskie, jednolite takie jak ta: http://allegro.pl/wycieraczki-samochodo ... 88555.html czy lepiej te "tradycyjne"?
Last edited by Tales on 14 January 2015, 21:09, edited 1 time in total.
FSO Polonez Caro 1.6GLE

raffi
Posts: 1370
Joined: 14 July 2013, 15:42
Location: Warszawa

Post by raffi »

Tales wrote:Polecacie te wycieraczki płaskie, jednolite takie jak ta: http://allegro.pl/wycieraczki-samochodo ... 88555.html czy lepiej te "tradycyjne"?
Ja osobiście jeżdżę na tradycyjnych. Auto stare, sprężyny w ramionach wyrobione, to wolę mieć "grubsze" pióro z "pantografem" niż coś cienkiego, czego wypracowana sprężynka nie będzie miała siły odpowiednio dociskać do szyby.

Ale pewnie będą też tacy, co wolą płaskie. W sumie najbardziej to i tak zależy od tego w jakim stanie masz ramiona ze sprężynami. Jak sprężynka nie jest wyciągnięta to powinna dać radę i z cieńszym piórem.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Buton
Członek Stowarzyszenia
Posts: 814
Joined: 09 January 2007, 19:25
Location: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post by Buton »

Caro MR93 miało oba pióra długości 51 cm. Spokojnie mieszczą się 53 cm i jest troszkę więcej szyby przetarte. Tak jak Jacek polecam Alcę. Rewelacyjny stosunek ceny do jakości.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

magneto
Posts: 377
Joined: 14 August 2012, 20:03
Location: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post by magneto »

Jeśli w dowodzie rejestracyjnym w okienku O.1 jest wbite 1000 kg a w okienku O.2 nie ma nic.To znaczy ze nie można tym samochodem ciągnąć przyczepki bez hamulca?

BORYS
Posts: 2670
Joined: 11 September 2007, 18:34
Location: z Luksemburga

Post by BORYS »

magneto wrote:Jeśli w dowodzie rejestracyjnym w okienku O.1 jest wbite 1000 kg a w okienku O.2 nie ma nic.To znaczy ze nie można tym samochodem ciągnąć przyczepki bez hamulca?
Ciekawi mnie odpowiedz na to pytanie.

Moja Montana mimo iz ma (w domysle) hak od nowosci w rubryce o przyczepach nie wpisane nic. Natomiast Passat ma 1600/650 - glupota absolutna ze takim Passatem nie moglbym ciagac przyczepki niehamowanej o DMC 750 kg.
Ura Bura Szef Podwóra

VIGOR_PICTURES
Posts: 95
Joined: 27 May 2014, 09:32
Location: Warszawa

Post by VIGOR_PICTURES »

Dobry, kto mi sprzeda dobry patent na pozbycie się tulei ślizgowych z rozrusznika? (ATU PLUS 1.6 BOSCH) Szczotki wymieniłem, automat wyczyściłem i nasmarowałem bo smar na tłoczku automatu był wyschnięty. Dodatkowo komutator wyszlifowany i wyczyszczony. Zostały mi te pierdzielone tuleje. Je się jakoś wybija?
Pozdrawiam!

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

dobierz śrubę, czy cokolwiek odpowiedniej średnicy i wybij.

jurek_j
Posts: 1477
Joined: 09 January 2007, 20:07
Location: FGW

Post by jurek_j »

Ile blaszek-łapek przypadało na uszczelkę klapy bagażnika w 125p wg wymysłu fabryki?

klysek1
Posts: 2833
Joined: 24 November 2007, 12:11
Location: Warszawa
Auto: Polski Fiat

Post by klysek1 »

Wydaje mi się, że po 2 na krótszy bok i po 4 na dłuższy.

jurek_j
Posts: 1477
Joined: 09 January 2007, 20:07
Location: FGW

Post by jurek_j »

OK. Jakim klejem warto przykleić tą uszczelkę tylnej klapy do budy? Kiedyś próbowałem jakimś szewskim, o zapachu dość zbliżonym do butaprenu, zły nie był, ale szaleństwa też nie odnalazłem, zwłaszcza na rogach.

klysek1
Posts: 2833
Joined: 24 November 2007, 12:11
Location: Warszawa
Auto: Polski Fiat

Post by klysek1 »

Próbowałem butaprenu i kilku innych, ale cały czas się odklejała. Ostatecznie przykleiłem kropelką i trzyma się doskonale :P

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

klysek1 wrote:Próbowałem butaprenu
Ale skończyłeś już z tym ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

klysek1
Posts: 2833
Joined: 24 November 2007, 12:11
Location: Warszawa
Auto: Polski Fiat

Post by klysek1 »

Oczywiście, przecież napisałem w czasie przeszłym ;)

raffi
Posts: 1370
Joined: 14 July 2013, 15:42
Location: Warszawa

Post by raffi »

maciejowski wrote:dobierz śrubę, czy cokolwiek odpowiedniej średnicy i wybij.
Albo lepiej nawet nie wybij, a z pomocą odpowiednich podkładek o różnej średnicy i śruby z nakrętką zrób ściągacz i wykręć.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

OBI
Posts: 494
Joined: 10 April 2007, 20:46
Location: Kraków

Post by OBI »

Jakie parametry mają te rarytaśne i drogie felgi Grand Prix?
O szerokość i ET się rozchodzi.
Oni się wożą a ja jeżdżę.

BORYS
Posts: 2670
Joined: 11 September 2007, 18:34
Location: z Luksemburga

Post by BORYS »

OBI wrote:Jakie parametry mają te rarytaśne i drogie felgi Grand Prix?
O szerokość i ET się rozchodzi.
Te pojawiajace sie u nas to zazwyczaj 5,5 cala szerokosci.

Oprocz tego, wedle wiedzy znajomego, sa rowniez 6 i 7 calowe.

ET nie znam, nie wiem czy odsadzenie jest wybite na feldze, zapytaj Jula.
Ura Bura Szef Podwóra

OBI
Posts: 494
Joined: 10 April 2007, 20:46
Location: Kraków

Post by OBI »

OK dzięki.
Julo wypowiedz się :)
Oni się wożą a ja jeżdżę.

zygmunt
Posts: 264
Joined: 01 December 2007, 22:03
Location: SLOUGH,UK.

Post by zygmunt »

Witajcie! Jaka jest roznica miedzy gaznikiem do silnika 1300 a 1500? Dysze tylko? Da sie je przekrecic i w ten sposob przystosowac gaznik do pracy z silnikiem 1300?
Z gory dzieki!
125p'70-Anglia

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

To ja dowcipas. Salve!

zygmunt
Posts: 264
Joined: 01 December 2007, 22:03
Location: SLOUGH,UK.

Post by zygmunt »

Dzieki Arnold!
125p'70-Anglia

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Gardziele możesz przełożyć. Z reguły można je wybić przez drewniany klocek.
To ja dowcipas. Salve!

zygmunt
Posts: 264
Joined: 01 December 2007, 22:03
Location: SLOUGH,UK.

Post by zygmunt »

Aha, ale nie wiadomo czy podejdzie bo gaźnik ktory chce (chciałem) kupic to oryginalny Weber.
Cena z kosmosu wiec wolałbym miec pewność, ze podejdzie. Napisałem do sprzedającego co by zmierzył gardziele lub doszukał sie jakis dokładniejszych danych.
Tak czy inaczej dzieki.
125p'70-Anglia

Post Reply