PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3647
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 07 stycznia 2015, 16:08

Jednak Pepsi? :564:
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 07 stycznia 2015, 16:44

Nic a nic ! :)
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 07 stycznia 2015, 17:05

JOZEF_S, zmiany w muzku są nieodwracalne. :P
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 07 stycznia 2015, 19:35

Tak jest. Wiadomo co sie od Coli...
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 08 stycznia 2015, 18:51

Na forum 125p jest schemat podłączania obrotomierza kwadratowego w wiązkę okrągłych liczników. Można to zaimplementować w drugą stronę.
To ja dowcipas. Salve!

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 447
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 14 stycznia 2015, 17:37

Jaka jest prawidłowa długość piór wycieraczek do Caro MR93 oraz jakiej firmy pióra polecacie?
FSO Polonez Caro 1.6GLE

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 14 stycznia 2015, 18:15

Ja lubię wycieraczki ALCA. Tanie i dobre. Długości pewnie ktoś zaraz poda.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 14 stycznia 2015, 21:01

Tales pisze:Jaka jest prawidłowa długość piór wycieraczek do Caro MR93
W sumie podchwytliwe pytanie. Przewertowałem Trzeciaka i instrukcję - ani słowa nie ma o tym. Lecę więc z pamięci:

Moim zdaniem fabrycznie było CHYBA 400mm. Ale 450mm też na pewno wchodzą, bo takie właśnie mam zamontowane.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 447
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 14 stycznia 2015, 21:08

raffi pisze:Przewertowałem Trzeciaka i instrukcję - ani słowa nie ma o tym.
No właśnie. Ja przejrzałem Trzeciaka, Morawskiego, oryginalną instrukcję i nic. Teraz mam założone jedno pióro dłuższe a drugie krótsze i nie wiem jakie powinny być prawidłowe.
Polecacie te wycieraczki płaskie, jednolite takie jak ta: http://allegro.pl/wycieraczki-samochodo ... 88555.html czy lepiej te "tradycyjne"?
Ostatnio zmieniony 14 stycznia 2015, 21:09 przez Tales, łącznie zmieniany 1 raz.
FSO Polonez Caro 1.6GLE

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 14 stycznia 2015, 21:13

Tales pisze:Polecacie te wycieraczki płaskie, jednolite takie jak ta: http://allegro.pl/wycieraczki-samochodo ... 88555.html czy lepiej te "tradycyjne"?
Ja osobiście jeżdżę na tradycyjnych. Auto stare, sprężyny w ramionach wyrobione, to wolę mieć "grubsze" pióro z "pantografem" niż coś cienkiego, czego wypracowana sprężynka nie będzie miała siły odpowiednio dociskać do szyby.

Ale pewnie będą też tacy, co wolą płaskie. W sumie najbardziej to i tak zależy od tego w jakim stanie masz ramiona ze sprężynami. Jak sprężynka nie jest wyciągnięta to powinna dać radę i z cieńszym piórem.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
Buton
Członek Stowarzyszenia
Posty: 814
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:25
Lokalizacja: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post autor: Buton » 14 stycznia 2015, 21:42

Caro MR93 miało oba pióra długości 51 cm. Spokojnie mieszczą się 53 cm i jest troszkę więcej szyby przetarte. Tak jak Jacek polecam Alcę. Rewelacyjny stosunek ceny do jakości.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto » 16 stycznia 2015, 09:41

Jeśli w dowodzie rejestracyjnym w okienku O.1 jest wbite 1000 kg a w okienku O.2 nie ma nic.To znaczy ze nie można tym samochodem ciągnąć przyczepki bez hamulca?

BORYS
Posty: 2668
Rejestracja: 11 września 2007, 18:34
Lokalizacja: z Luksemburga

Post autor: BORYS » 16 stycznia 2015, 15:04

magneto pisze:Jeśli w dowodzie rejestracyjnym w okienku O.1 jest wbite 1000 kg a w okienku O.2 nie ma nic.To znaczy ze nie można tym samochodem ciągnąć przyczepki bez hamulca?
Ciekawi mnie odpowiedz na to pytanie.

Moja Montana mimo iz ma (w domysle) hak od nowosci w rubryce o przyczepach nie wpisane nic. Natomiast Passat ma 1600/650 - glupota absolutna ze takim Passatem nie moglbym ciagac przyczepki niehamowanej o DMC 750 kg.
Ura Bura Szef Podwóra

VIGOR_PICTURES
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2014, 09:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VIGOR_PICTURES » 16 stycznia 2015, 19:22

Dobry, kto mi sprzeda dobry patent na pozbycie się tulei ślizgowych z rozrusznika? (ATU PLUS 1.6 BOSCH) Szczotki wymieniłem, automat wyczyściłem i nasmarowałem bo smar na tłoczku automatu był wyschnięty. Dodatkowo komutator wyszlifowany i wyczyszczony. Zostały mi te pierdzielone tuleje. Je się jakoś wybija?
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 16 stycznia 2015, 19:40

dobierz śrubę, czy cokolwiek odpowiedniej średnicy i wybij.

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j » 24 stycznia 2015, 17:50

Ile blaszek-łapek przypadało na uszczelkę klapy bagażnika w 125p wg wymysłu fabryki?

Awatar użytkownika
klysek1
Posty: 2831
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klysek1 » 24 stycznia 2015, 17:53

Wydaje mi się, że po 2 na krótszy bok i po 4 na dłuższy.

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j » 24 stycznia 2015, 18:17

OK. Jakim klejem warto przykleić tą uszczelkę tylnej klapy do budy? Kiedyś próbowałem jakimś szewskim, o zapachu dość zbliżonym do butaprenu, zły nie był, ale szaleństwa też nie odnalazłem, zwłaszcza na rogach.

Awatar użytkownika
klysek1
Posty: 2831
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klysek1 » 24 stycznia 2015, 19:02

Próbowałem butaprenu i kilku innych, ale cały czas się odklejała. Ostatecznie przykleiłem kropelką i trzyma się doskonale :P

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 24 stycznia 2015, 19:07

klysek1 pisze:Próbowałem butaprenu
Ale skończyłeś już z tym ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
klysek1
Posty: 2831
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klysek1 » 24 stycznia 2015, 19:52

Oczywiście, przecież napisałem w czasie przeszłym ;)

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 24 stycznia 2015, 23:05

maciejowski pisze:dobierz śrubę, czy cokolwiek odpowiedniej średnicy i wybij.
Albo lepiej nawet nie wybij, a z pomocą odpowiednich podkładek o różnej średnicy i śruby z nakrętką zrób ściągacz i wykręć.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
OBI
Posty: 494
Rejestracja: 10 kwietnia 2007, 20:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OBI » 29 stycznia 2015, 23:37

Jakie parametry mają te rarytaśne i drogie felgi Grand Prix?
O szerokość i ET się rozchodzi.
Oni się wożą a ja jeżdżę.

BORYS
Posty: 2668
Rejestracja: 11 września 2007, 18:34
Lokalizacja: z Luksemburga

Post autor: BORYS » 30 stycznia 2015, 08:43

OBI pisze:Jakie parametry mają te rarytaśne i drogie felgi Grand Prix?
O szerokość i ET się rozchodzi.
Te pojawiajace sie u nas to zazwyczaj 5,5 cala szerokosci.

Oprocz tego, wedle wiedzy znajomego, sa rowniez 6 i 7 calowe.

ET nie znam, nie wiem czy odsadzenie jest wybite na feldze, zapytaj Jula.
Ura Bura Szef Podwóra

Awatar użytkownika
OBI
Posty: 494
Rejestracja: 10 kwietnia 2007, 20:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OBI » 30 stycznia 2015, 19:35

OK dzięki.
Julo wypowiedz się :)
Oni się wożą a ja jeżdżę.

Awatar użytkownika
zygmunt
Posty: 264
Rejestracja: 01 grudnia 2007, 22:03
Lokalizacja: SLOUGH,UK.

Post autor: zygmunt » 31 stycznia 2015, 23:39

Witajcie! Jaka jest roznica miedzy gaznikiem do silnika 1300 a 1500? Dysze tylko? Da sie je przekrecic i w ten sposob przystosowac gaznik do pracy z silnikiem 1300?
Z gory dzieki!
125p'70-Anglia

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 01 lutego 2015, 11:18

To ja dowcipas. Salve!

Awatar użytkownika
zygmunt
Posty: 264
Rejestracja: 01 grudnia 2007, 22:03
Lokalizacja: SLOUGH,UK.

Post autor: zygmunt » 01 lutego 2015, 11:43

Dzieki Arnold!
125p'70-Anglia

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 01 lutego 2015, 13:21

Gardziele możesz przełożyć. Z reguły można je wybić przez drewniany klocek.
To ja dowcipas. Salve!

Awatar użytkownika
zygmunt
Posty: 264
Rejestracja: 01 grudnia 2007, 22:03
Lokalizacja: SLOUGH,UK.

Post autor: zygmunt » 01 lutego 2015, 15:16

Aha, ale nie wiadomo czy podejdzie bo gaźnik ktory chce (chciałem) kupic to oryginalny Weber.
Cena z kosmosu wiec wolałbym miec pewność, ze podejdzie. Napisałem do sprzedającego co by zmierzył gardziele lub doszukał sie jakis dokładniejszych danych.
Tak czy inaczej dzieki.
125p'70-Anglia

ODPOWIEDZ