PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Jest punkt nawiercony który jest na górze gdy silnik jest ustawiony na znaki. Nie jestem pewien ale śruby też są przestawione tak że inaczej nie przykręcisz.
Last edited by arnold on 18 May 2014, 14:07, edited 1 time in total.
To ja dowcipas. Salve!

Wegorz91
Posts: 349
Joined: 20 January 2008, 16:14
Location: Kraków

Post by Wegorz91 »

Dzięki za pomoc !

Chciałbym się jeszcze zapytać jaka może być żywotność przeszlifowanych dźwigienek zaworowych? Obecnie bez szlifowania nie nadają się do zakładania.

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Efekt utrzymuje się różnie, ale na trwałość nowych nie ma co liczyć.
To ja dowcipas. Salve!

Tales
Posts: 458
Joined: 18 November 2013, 21:29
Location: Koluszki

Post by Tales »

Macie jakiś sprawdzony sposób na to by zmatowiałe plastikowe zderzaki i listwy znów były prawdziwie czarne? Czasami stosuje w tym celu plaka. Efekt jest zadowalający, ale dość krótkotrwały.
FSO Polonez Caro 1.6GLE

Szymon
Posts: 3310
Joined: 07 January 2007, 19:54
Location: Varsovie

Post by Szymon »

Spotkałem się z patentem polegającym na grzaniu plastików opalarką. Sam nie stosowałem, nie wiem jak jest z trwałością "naprawy" i samych elementów tak potraktowanych.
Last edited by Szymon on 24 May 2014, 19:49, edited 1 time in total.

trucker
Posts: 439
Joined: 31 March 2013, 19:44
Location: Kraków
Auto: MR89

Post by trucker »

Potraktować opalarką (nie próbowałem), albo użyć czernidła (rok temu kupiłem takie, kosztowało 7zł, listwy są czarne do dziś), albo spryskać WD40 (po kilku miesiącach listwa zaczęła blaknąć). Do wyboru do koloru.
Last edited by trucker on 24 May 2014, 20:00, edited 2 times in total.

Tales
Posts: 458
Joined: 18 November 2013, 21:29
Location: Koluszki

Post by Tales »

Opalarki raczej nie będę używał gdyż nie chciałbym tych zderzaków zniszczyć. Spróbuję WD40.
FSO Polonez Caro 1.6GLE

hasky
Posts: 58
Joined: 28 September 2011, 19:48
Location: Jeziorno

Post by hasky »

Również polecam zwykłe tanie czernidło w tubce z gąbką.

klysek1
Posts: 2833
Joined: 24 November 2007, 12:11
Location: Warszawa
Auto: Polski Fiat

Post by klysek1 »

Zdaje to egzamin, przy samochodzie trzymanym na dworze, w sąsiedztwie budowy, gdzie się non stop kurzy?

trucker
Posts: 439
Joined: 31 March 2013, 19:44
Location: Kraków
Auto: MR89

Post by trucker »

Zdaje. Moja fura parkuje pod chmurką i kurzy się wręcz dramatycznie, ale plastiki potraktowane tym czernidłem wyglądają OK, mimo, że 'regenerowałem' je blisko rok temu.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Nikt nei każe Ci od razu spalić zderzaka ;)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

raffi
Posts: 1370
Joined: 14 July 2013, 15:42
Location: Warszawa

Post by raffi »

W Caro po dłuższym postoju kierunki migają mi szybciej po wciśnięciu stopu, po puszczeniu pedału wracają do normy. Po dłuższej jeździe też "samo się naprawia" i jest ok. Kiedyś był problem tylko z prawym, teraz (po dłuższym postoju ostatnio) już z oboma. Awaryjne chodzą normalnie. Żarówki są ok (sprawdzone), styki oczyszczone, masa też.

Podejrzewam przerywacz kierunkowskazów. Słusznie?
Gdzie go znaleźć fizycznie w aucie? W książkach o tym ani słowa.
Jaki to model (szerokie Caro z '95r)?
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Jest pod deską, na podszybiu z lewej strony. Wyjmiesz licznik to go znajdziesz.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Grizli
Posts: 1272
Joined: 16 January 2007, 11:13
Location: Częstochowa

Post by Grizli »

Wygląda tak
Image

Tales
Posts: 458
Joined: 18 November 2013, 21:29
Location: Koluszki

Post by Tales »

Mam pytanie może trochę błahe. Jaki powinien wydawać dźwięk w pełni sprawny polonezowski gaźnikowy silnik 1.6? Czy przy dość raptownym przyspieszaniu na pierwszym, drugim biegu silnik powinien wydawać taki jakby gwizd i żadnych innych niepożądanych odgłosów? Czy jak jadę powiedzmy na piątym biegu 80-90 to powinno być słychać silnik, most czy tylko szum powietrza?
FSO Polonez Caro 1.6GLE

vazyl
Posts: 2112
Joined: 07 January 2007, 20:18
Location: Przemyśl

Post by vazyl »

Tak na szybciutko. Zaworek serwa jest wkręcany .... tylko w co?
Kupiłem dzisiaj nowy, ale nie mogę się pozbyć starego.

Taki.
Image

I mimo że kręciłem dobrych kilka minut ten dziad nawet trochę się nie wykręcił/ wysunął. Chodzi oczywiście o stary który siedzi w serwie. Tam jest jeszcze jakaś gumowa uszczelka. niestety mocno sparciała i kręci się razem z zaworkiem.
Co jest grane?
Last edited by vazyl on 26 May 2014, 20:47, edited 1 time in total.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Tales wrote:Czy jak jadę powiedzmy na piątym biegu 80-90 to powinno być słychać silnik, most czy tylko szum powietrza?
W przypadku poloneza powinno być słychać silnik, most i szum powietrza.
Ciężko stwierdzić na odległość.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

raffi
Posts: 1370
Joined: 14 July 2013, 15:42
Location: Warszawa

Post by raffi »

Tales wrote:Czy jak jadę powiedzmy na piątym biegu 80-90 to powinno być słychać silnik, most czy tylko szum powietrza?
Szum powietrza na pewno będzie słychać. Póki pęd powietrza nie próbuje ci trząść autem, wyrywać drzwi (widziałem egzemplarz powypadkowy gdzie przy >130km/h źle spasowane drzwi prawie skakały), ani generalnie robić innych dziwnych rzeczy - jest ok. W razie dziwnego hałasu sprawdź antenę (jej pionowe ustawienie powoduje spory hałas) i opony, które też potrafią pohałasować przy np. za niskim ciśnieniu. Jak nie pomoże szukaj po łożyskach i hamulcach czy wszystko ok.

Silnik też będzie słychać z pewnością. Polonez nie jest tak dobrze wyciszony byś nie słyszał. Oczywiście silnik może brzmieć dobrze, albo źle (np. klepanie zaworów, nierówna praca, dziurawy wydech), ale tego już przez forum nie da się opisać. Nie wiem czy nawet przez nagranie byłbym w stanie to usłyszeć, bo mikrofon nie zawsze wyłapie subtelności, a i głośniki komputerowe są różne.

Mostu teoretycznie nie powinno być słychać w ogóle, ale jeszcze nie jechałem takim
Polonezem, w którym most byłby idealnie cichy. Delikatny gwizd mostu słychać zwłaszcza jak sie wciśnie gaz w okolicy 80-90 właśnie. Gdy most jest uszkodzony to usłyszysz to na pewno, bo ten delikatny gwizd lub buczenie ledwo co słyszalne potrafi się zmienić w konkretne wycie zagłuszające wszystko włącznie z radiem, albo w inne dodatkowe głośne dźwięki. Ja np. uszkodzone łożysko półosi usłyszałem od razu, bo po prostu nie dało się inaczej. W razie wątpliwości co do stanu mostu, spuść z niego olej - jego większa gęstość, mocne zużycie, opiłki metalu pływające w nim i zebrane na korku w dużej ilości mogą świadczyć o problemie. Jeszcze większy problem masz, gdy odkręcisz korek, a olej nie wyleci ;) Jak most jest ok, a słyszysz niepokojące dźwięki, warto sprawdzić też łożyska wału, gumowy łącznik i krzyżak. Jak coś dzwoni na niektórych biegach, to czasem ze skrzyni biegów.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Szymon
Posts: 3310
Joined: 07 January 2007, 19:54
Location: Varsovie

Post by Szymon »

Tales wrote:Czy jak jadę powiedzmy na piątym biegu 80-90 to powinno być słychać silnik, most czy tylko szum powietrza?
Powietrze, silnik i ewentualnie opony.
raffi wrote:Mostu teoretycznie nie powinno być słychać w ogóle, ale jeszcze nie jechałem takim
Polonezem, w którym most byłby idealnie cichy
moim nie jechałeś :P
Last edited by Szymon on 27 May 2014, 00:42, edited 3 times in total.

raffi
Posts: 1370
Joined: 14 July 2013, 15:42
Location: Warszawa

Post by raffi »

Szymon wrote:
raffi wrote:Mostu teoretycznie nie powinno być słychać w ogóle, ale jeszcze nie jechałem takim
Polonezem, w którym most byłby idealnie cichy
moim nie jechałeś :P
To jest propozycja? ;)
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posts: 9417
Joined: 11 January 2007, 10:59
Location: Lublin

Post by JOZEF_S »

Czy ograniczniki drzwi z poloneza, są takie same jak w DFie ?
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

jurek_j
Posts: 1477
Joined: 09 January 2007, 20:07
Location: FGW

Post by jurek_j »

Wizualnie nie. Rozstaw otworów ten sam, długość pręta mniej więcej taka sama (max 5mm różnicy), tyle że fiatowski jest wygięty pod kątem ok. 30st. względem osi, no albo ja takie wynalazki mam w szpargałach. Na upartego zamontuje.

Tales
Posts: 458
Joined: 18 November 2013, 21:29
Location: Koluszki

Post by Tales »

Jeszcze jedno pytanie z mojej strony. Wiecie gdzie można otrzymać tę srebrną matę wygłuszająca która jest umieszczona pomiędzy silnikiem a kabiną? Albo jak to się może inaczej nazywać bo jak wpisuję na allegro "mata wygłuszająca" to nic się nie wyświetla? Niedługo będę miał wyjmowany silnik i chciałbym przy okazji wymienić tę matę bo z oryginalnej niewiele zostało.
FSO Polonez Caro 1.6GLE

VIGOR_PICTURES
Posts: 95
Joined: 27 May 2014, 09:32
Location: Warszawa

Post by VIGOR_PICTURES »

Tales wrote:Jeszcze jedno pytanie z mojej strony. Wiecie gdzie można otrzymać tę srebrną matę wygłuszająca która jest umieszczona pomiędzy silnikiem a kabiną? Albo jak to się może inaczej nazywać bo jak wpisuję na allegro "mata wygłuszająca" to nic się nie wyświetla? Niedługo będę miał wyjmowany silnik i chciałbym przy okazji wymienić tę matę bo z oryginalnej niewiele zostało.
Witaj,
Jeśli zależy Ci na sprawnej, aczkolwiek niekoniecznie nowej macie wygłuszającej to ostatnio kupowałem w Koninie drzwi do swojego Atu Plus. Człowiek ma prywatny szrot i mnóstwo Polonezów. Niektóre miały tą (tę?) matę w stanie wręcz idealnym.
Nie będę rzucał linkami z pewnego portalu aukcyjnego, ale wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "polonez maska drzwi inne" i zaznaczyć lokalizację "konin"
Ewentualnie na PW
Pozdrawiam!
Last edited by VIGOR_PICTURES on 28 May 2014, 13:58, edited 1 time in total.

czeczun
Prezes Zarządu
Posts: 3283
Joined: 07 January 2007, 22:14
Location: Toruń

Post by czeczun »

Tales wrote:Jeszcze jedno pytanie z mojej strony. Wiecie gdzie można otrzymać tę srebrną matę wygłuszająca która jest umieszczona pomiędzy silnikiem a kabiną? Albo jak to się może inaczej nazywać bo jak wpisuję na allegro "mata wygłuszająca" to nic się nie wyświetla? Niedługo będę miał wyjmowany silnik i chciałbym przy okazji wymienić tę matę bo z oryginalnej niewiele zostało.
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... tegory-620

spróbuj kliknąć ten link, tutaj są różne maty.
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

VIGOR_PICTURES
Posts: 95
Joined: 27 May 2014, 09:32
Location: Warszawa

Post by VIGOR_PICTURES »

Witajcie!

Pacjent: Wycieraczki Atu+, 98', BOSCH

Wczoraj prawa wycieraczka stwierdziła, że strajkuje i przestanie pracować na cały etat.
Przy włączeniu któregokolwiek biegu wycieraczka od strony kierowcy pracuje normalnie, a od strony pasażera podniesie się może z 5 cm. W innym temacie wyczytałem, że możliwe poluzowała się nakrętka ramienia wycieraczki. Po tym elaboracie proste pytanie:

Żeby dostać się do mocowania wycieraczek wystarczy odkręcić cztery śruby mocujące pas między szybą przednią a maską? Czy coś jeszcze?

Pozdrawiam!
Last edited by VIGOR_PICTURES on 29 May 2014, 08:47, edited 2 times in total.

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

VIGOR_PICTURES wrote:W innym temacie wyczytałem, że możliwe poluzowała się nakrętka ramienia wycieraczki.
to zacznij od tego, a nie rozkręcaj pół auta. :572:

VIGOR_PICTURES
Posts: 95
Joined: 27 May 2014, 09:32
Location: Warszawa

Post by VIGOR_PICTURES »

Okej...
Empirycznie sprawdziłem czy wystarczy odkręcić tylko te cztery śruby. Niestety nie. Odkręciłem także sześć czarnych śrub w komorze silnika oraz dwie nakrętki poniżej tego plastiku. Teraz całym plastikiem mogę ruszać delikatnie w każdą stronę, ale jego część blokuje się o zbiorniczek pompy hamulcowej.
Trzeba zdemontować całą pompę hamulcową, aby dostać się do mechanizmu wycieraczek - czy tylko ja się za bardzo pieszczę (żeby nic nie urwać/połamać/popsuć)?

Pozdrawiam,
Wiktor


-------------------------------------
maciejowski wrote:to zacznij od tego, a nie rozkręcaj pół auta. :572:
Za późno ;) Zastanawiam się czy w dobrym kierunku idę, bo jak wydedukowałem, od góry nie sposób się dostać do tej nakrętki...
Last edited by VIGOR_PICTURES on 29 May 2014, 10:34, edited 1 time in total.

Maruu8
Posts: 64
Joined: 19 November 2012, 21:51
Location: Lubin

Post by Maruu8 »

Witam.Mam problem.Nie moge wyciągnąć ślimaka od prędkościomierza.Na kanale odchylam skrzynie brechą ale brakuje 1 cm.Wie ktoś jak to zrobić?
PS na lipiec bedzie może jakiś ogólnopolski zlot jak rok temu
karolew?
FSO Polonez Caro plus GSI 1998r 70 tys przebiegu



FSO- Moja Pasja , Moja Duma.

BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1408
Joined: 03 January 2007, 18:25
Location: Warszawa - Wola

Post by BolimA »

Pomysl. Jezeli brakuje 1cm i nie mozesz skrzyni bardziej odchylic to moze po prostu ja wyjmij... albo zluzuj silnik na poduszkach, odkrec wal napedowy - moze zrobi sie troche wiecej miejsca.
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

Post Reply