PROSTE PYTANIA
Moderator: Moderatorzy
Jest punkt nawiercony który jest na górze gdy silnik jest ustawiony na znaki. Nie jestem pewien ale śruby też są przestawione tak że inaczej nie przykręcisz.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2014, 14:07 przez arnold, łącznie zmieniany 1 raz.
To ja dowcipas. Salve!
Spotkałem się z patentem polegającym na grzaniu plastików opalarką. Sam nie stosowałem, nie wiem jak jest z trwałością "naprawy" i samych elementów tak potraktowanych.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2014, 19:49 przez Szymon, łącznie zmieniany 1 raz.
W Caro po dłuższym postoju kierunki migają mi szybciej po wciśnięciu stopu, po puszczeniu pedału wracają do normy. Po dłuższej jeździe też "samo się naprawia" i jest ok. Kiedyś był problem tylko z prawym, teraz (po dłuższym postoju ostatnio) już z oboma. Awaryjne chodzą normalnie. Żarówki są ok (sprawdzone), styki oczyszczone, masa też.
Podejrzewam przerywacz kierunkowskazów. Słusznie?
Gdzie go znaleźć fizycznie w aucie? W książkach o tym ani słowa.
Jaki to model (szerokie Caro z '95r)?
Podejrzewam przerywacz kierunkowskazów. Słusznie?
Gdzie go znaleźć fizycznie w aucie? W książkach o tym ani słowa.
Jaki to model (szerokie Caro z '95r)?
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)
Mam pytanie może trochę błahe. Jaki powinien wydawać dźwięk w pełni sprawny polonezowski gaźnikowy silnik 1.6? Czy przy dość raptownym przyspieszaniu na pierwszym, drugim biegu silnik powinien wydawać taki jakby gwizd i żadnych innych niepożądanych odgłosów? Czy jak jadę powiedzmy na piątym biegu 80-90 to powinno być słychać silnik, most czy tylko szum powietrza?
FSO Polonez Caro 1.6GLE
Tak na szybciutko. Zaworek serwa jest wkręcany .... tylko w co?
Kupiłem dzisiaj nowy, ale nie mogę się pozbyć starego.
Taki.
I mimo że kręciłem dobrych kilka minut ten dziad nawet trochę się nie wykręcił/ wysunął. Chodzi oczywiście o stary który siedzi w serwie. Tam jest jeszcze jakaś gumowa uszczelka. niestety mocno sparciała i kręci się razem z zaworkiem.
Co jest grane?
Kupiłem dzisiaj nowy, ale nie mogę się pozbyć starego.
Taki.
I mimo że kręciłem dobrych kilka minut ten dziad nawet trochę się nie wykręcił/ wysunął. Chodzi oczywiście o stary który siedzi w serwie. Tam jest jeszcze jakaś gumowa uszczelka. niestety mocno sparciała i kręci się razem z zaworkiem.
Co jest grane?
Ostatnio zmieniony 26 maja 2014, 20:47 przez vazyl, łącznie zmieniany 1 raz.
Szum powietrza na pewno będzie słychać. Póki pęd powietrza nie próbuje ci trząść autem, wyrywać drzwi (widziałem egzemplarz powypadkowy gdzie przy >130km/h źle spasowane drzwi prawie skakały), ani generalnie robić innych dziwnych rzeczy - jest ok. W razie dziwnego hałasu sprawdź antenę (jej pionowe ustawienie powoduje spory hałas) i opony, które też potrafią pohałasować przy np. za niskim ciśnieniu. Jak nie pomoże szukaj po łożyskach i hamulcach czy wszystko ok.Tales pisze:Czy jak jadę powiedzmy na piątym biegu 80-90 to powinno być słychać silnik, most czy tylko szum powietrza?
Silnik też będzie słychać z pewnością. Polonez nie jest tak dobrze wyciszony byś nie słyszał. Oczywiście silnik może brzmieć dobrze, albo źle (np. klepanie zaworów, nierówna praca, dziurawy wydech), ale tego już przez forum nie da się opisać. Nie wiem czy nawet przez nagranie byłbym w stanie to usłyszeć, bo mikrofon nie zawsze wyłapie subtelności, a i głośniki komputerowe są różne.
Mostu teoretycznie nie powinno być słychać w ogóle, ale jeszcze nie jechałem takim
Polonezem, w którym most byłby idealnie cichy. Delikatny gwizd mostu słychać zwłaszcza jak sie wciśnie gaz w okolicy 80-90 właśnie. Gdy most jest uszkodzony to usłyszysz to na pewno, bo ten delikatny gwizd lub buczenie ledwo co słyszalne potrafi się zmienić w konkretne wycie zagłuszające wszystko włącznie z radiem, albo w inne dodatkowe głośne dźwięki. Ja np. uszkodzone łożysko półosi usłyszałem od razu, bo po prostu nie dało się inaczej. W razie wątpliwości co do stanu mostu, spuść z niego olej - jego większa gęstość, mocne zużycie, opiłki metalu pływające w nim i zebrane na korku w dużej ilości mogą świadczyć o problemie. Jeszcze większy problem masz, gdy odkręcisz korek, a olej nie wyleci

Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)
Powietrze, silnik i ewentualnie opony.Tales pisze:Czy jak jadę powiedzmy na piątym biegu 80-90 to powinno być słychać silnik, most czy tylko szum powietrza?
moim nie jechałeś :Praffi pisze:Mostu teoretycznie nie powinno być słychać w ogóle, ale jeszcze nie jechałem takim
Polonezem, w którym most byłby idealnie cichy
Ostatnio zmieniony 27 maja 2014, 00:42 przez Szymon, łącznie zmieniany 3 razy.
Czy ograniczniki drzwi z poloneza, są takie same jak w DFie ?
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień 
SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych
Jeszcze jedno pytanie z mojej strony. Wiecie gdzie można otrzymać tę srebrną matę wygłuszająca która jest umieszczona pomiędzy silnikiem a kabiną? Albo jak to się może inaczej nazywać bo jak wpisuję na allegro "mata wygłuszająca" to nic się nie wyświetla? Niedługo będę miał wyjmowany silnik i chciałbym przy okazji wymienić tę matę bo z oryginalnej niewiele zostało.
FSO Polonez Caro 1.6GLE
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 27 maja 2014, 09:32
- Lokalizacja: Warszawa
Witaj,Tales pisze:Jeszcze jedno pytanie z mojej strony. Wiecie gdzie można otrzymać tę srebrną matę wygłuszająca która jest umieszczona pomiędzy silnikiem a kabiną? Albo jak to się może inaczej nazywać bo jak wpisuję na allegro "mata wygłuszająca" to nic się nie wyświetla? Niedługo będę miał wyjmowany silnik i chciałbym przy okazji wymienić tę matę bo z oryginalnej niewiele zostało.
Jeśli zależy Ci na sprawnej, aczkolwiek niekoniecznie nowej macie wygłuszającej to ostatnio kupowałem w Koninie drzwi do swojego Atu Plus. Człowiek ma prywatny szrot i mnóstwo Polonezów. Niektóre miały tą (tę?) matę w stanie wręcz idealnym.
Nie będę rzucał linkami z pewnego portalu aukcyjnego, ale wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "polonez maska drzwi inne" i zaznaczyć lokalizację "konin"
Ewentualnie na PW
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 28 maja 2014, 13:58 przez VIGOR_PICTURES, łącznie zmieniany 1 raz.
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... tegory-620Tales pisze:Jeszcze jedno pytanie z mojej strony. Wiecie gdzie można otrzymać tę srebrną matę wygłuszająca która jest umieszczona pomiędzy silnikiem a kabiną? Albo jak to się może inaczej nazywać bo jak wpisuję na allegro "mata wygłuszająca" to nic się nie wyświetla? Niedługo będę miał wyjmowany silnik i chciałbym przy okazji wymienić tę matę bo z oryginalnej niewiele zostało.
spróbuj kliknąć ten link, tutaj są różne maty.
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 27 maja 2014, 09:32
- Lokalizacja: Warszawa
Witajcie!
Pacjent: Wycieraczki Atu+, 98', BOSCH
Wczoraj prawa wycieraczka stwierdziła, że strajkuje i przestanie pracować na cały etat.
Przy włączeniu któregokolwiek biegu wycieraczka od strony kierowcy pracuje normalnie, a od strony pasażera podniesie się może z 5 cm. W innym temacie wyczytałem, że możliwe poluzowała się nakrętka ramienia wycieraczki. Po tym elaboracie proste pytanie:
Żeby dostać się do mocowania wycieraczek wystarczy odkręcić cztery śruby mocujące pas między szybą przednią a maską? Czy coś jeszcze?
Pozdrawiam!
Pacjent: Wycieraczki Atu+, 98', BOSCH
Wczoraj prawa wycieraczka stwierdziła, że strajkuje i przestanie pracować na cały etat.
Przy włączeniu któregokolwiek biegu wycieraczka od strony kierowcy pracuje normalnie, a od strony pasażera podniesie się może z 5 cm. W innym temacie wyczytałem, że możliwe poluzowała się nakrętka ramienia wycieraczki. Po tym elaboracie proste pytanie:
Żeby dostać się do mocowania wycieraczek wystarczy odkręcić cztery śruby mocujące pas między szybą przednią a maską? Czy coś jeszcze?
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 29 maja 2014, 08:47 przez VIGOR_PICTURES, łącznie zmieniany 2 razy.
- maciejowski
- Posty: 3832
- Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
- Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
- Auto: gromadka gruzów
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 27 maja 2014, 09:32
- Lokalizacja: Warszawa
Okej...
Empirycznie sprawdziłem czy wystarczy odkręcić tylko te cztery śruby. Niestety nie. Odkręciłem także sześć czarnych śrub w komorze silnika oraz dwie nakrętki poniżej tego plastiku. Teraz całym plastikiem mogę ruszać delikatnie w każdą stronę, ale jego część blokuje się o zbiorniczek pompy hamulcowej.
Trzeba zdemontować całą pompę hamulcową, aby dostać się do mechanizmu wycieraczek - czy tylko ja się za bardzo pieszczę (żeby nic nie urwać/połamać/popsuć)?
Pozdrawiam,
Wiktor
-------------------------------------
Zastanawiam się czy w dobrym kierunku idę, bo jak wydedukowałem, od góry nie sposób się dostać do tej nakrętki...
Empirycznie sprawdziłem czy wystarczy odkręcić tylko te cztery śruby. Niestety nie. Odkręciłem także sześć czarnych śrub w komorze silnika oraz dwie nakrętki poniżej tego plastiku. Teraz całym plastikiem mogę ruszać delikatnie w każdą stronę, ale jego część blokuje się o zbiorniczek pompy hamulcowej.
Trzeba zdemontować całą pompę hamulcową, aby dostać się do mechanizmu wycieraczek - czy tylko ja się za bardzo pieszczę (żeby nic nie urwać/połamać/popsuć)?
Pozdrawiam,
Wiktor
-------------------------------------
Za późnomaciejowski pisze:to zacznij od tego, a nie rozkręcaj pół auta.

Ostatnio zmieniony 29 maja 2014, 10:34 przez VIGOR_PICTURES, łącznie zmieniany 1 raz.