PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 447
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 02 maja 2014, 15:30

Czy w Waszych Polonezach (konkretnie mowa o Caro 1.6GLE 94') oświetlenie bagażnika działa tylko wtedy gdy są zapalone światła postojowe?
FSO Polonez Caro 1.6GLE

Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 02 maja 2014, 15:43

Bez świateł działa dopiero w plusach.W minusach muszą być pozycyjne włączone.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2014, 15:43 przez Grizli, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 02 maja 2014, 16:18

Grizli pisze:Bez świateł działa dopiero w plusach.W minusach muszą być pozycyjne włączone.
Dziwne, w GLIzdzie działało.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 447
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 02 maja 2014, 16:58

Wg mnie to jest nieporozumienie jakieś bo jak są już włączone światła postojowe to od samych tych co oświetlają tablice rejestracyjną jest widno w bagażniku. Oświetlenie bagażnika powinno się włączać po jego otwarciu, niezależnie od położenia włącznika świateł mijania.
FSO Polonez Caro 1.6GLE

Szymon
Posty: 3304
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 19:54
Lokalizacja: Varsovie

Post autor: Szymon » 02 maja 2014, 22:32

No bez sensu. Że w Borewiczu też jest taki bajer dowiedziałem się ze dwa lata po zakupie, przy gruntownym sprzątaniu bagażnika.

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 03 maja 2014, 01:39

leon pisze:
Grizli pisze:Bez świateł działa dopiero w plusach.W minusach muszą być pozycyjne włączone.
Dziwne, w GLIzdzie działało.
tzn. że ktoś coś rzeźbił.

fakt, że oryginalne rozwiązanie jest bez sensu, ale było tanie w produkcji. nie wymagało dodatkowego kabla i włącznika.

Awatar użytkownika
benzynawzylach
Posty: 8
Rejestracja: 08 marca 2014, 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: benzynawzylach » 03 maja 2014, 21:17

Czy drzwi z Poloneza Caro, pasują do Caro Plusa?
[center]Obrazek
Zapraszam serdecznie! http://benzynawzylach.blog.pl/[/center]

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 03 maja 2014, 21:26

tak

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 447
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 03 maja 2014, 22:15

Kiedys pewnien blacharz powiedział mi, że w przypadku Poloneza to dane drzwi pasują tylko do tego egzemplarza do którego były założone w fabryce. :-)
FSO Polonez Caro 1.6GLE

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 03 maja 2014, 22:24

Mało kreatywny był ten blacharz. ;)
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto » 04 maja 2014, 09:20

Czy jest w sprzedaży jakiś łącznik do przetartych przewodów hamulcowych?Dotyczy przewodu miedzianego.

Awatar użytkownika
benzynawzylach
Posty: 8
Rejestracja: 08 marca 2014, 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: benzynawzylach » 04 maja 2014, 15:00

I znów podobne pytanie czy zderzaki z Caro podpasują do Plusa zaczepy itd?
http://olx.pl/oferta/zderzak-przedni-zd ... 0cf3c1b666
o takie znalazłem i się zastanawiam nad zakupem
[center]Obrazek
Zapraszam serdecznie! http://benzynawzylach.blog.pl/[/center]

michal939
Posty: 519
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 04 maja 2014, 22:00

benzynawzylach pisze:Czy drzwi z Poloneza Caro, pasują do Caro Plusa?
Musisz wywiercić dziury pod: podłokietniki,cięgiełko do otwierania drzwi od środka,ten trójkącik przy regulacji lusterka.

aty3
Posty: 15
Rejestracja: 05 maja 2014, 08:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: aty3 » 07 maja 2014, 09:00

czy polonezy (mr87) oznaczone literką "C" miały bez wyjątku silnik 115C z DF'a?
kupię caro w gaźniku :)

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 07 maja 2014, 09:07

Polonez, fabrycznie nie posiadał silnika 115C, z DF'a
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 447
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 07 maja 2014, 10:38

A czy były Polonezy z zamontowanym fabrycznie silnikiem Rovera 1.6 16V?
FSO Polonez Caro 1.6GLE

Awatar użytkownika
trucker
Posty: 439
Rejestracja: 31 marca 2013, 19:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: MR89

Post autor: trucker » 07 maja 2014, 11:29

Tak, ponoć kilkanaście sztuk.

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 07 maja 2014, 17:12

10 i 2x 1.8

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 447
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 07 maja 2014, 19:05

Zostały sprzedane? Jak wyglądała sprawa z układem przeniesienia napędu? Dlaczego nie kontynuowano montażu tych silników?
FSO Polonez Caro 1.6GLE

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 07 maja 2014, 20:38

magneto pisze:Czy jest w sprzedaży jakiś łącznik do przetartych przewodów hamulcowych?Dotyczy przewodu miedzianego.
Ja tam u siebie całe przewody wymieniałem. Nie wychodzi to jakoś bardzo drogo, a warto o tyle, że masz nowy, który spokojnie pojeździ kilka lub kilkanaście lat. A na załatanym to na dwoje babka wróżyła jak będzie.

To jednak hamulce - przydają się czasem ;-)
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
Tomek
Posty: 59
Rejestracja: 01 marca 2012, 11:24
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Tomek » 08 maja 2014, 14:02

Jak wlać olej do przekładni kierowniczej? w książce sam naprawiam nie mogę nic znaleźć?

wąski77
Posty: 117
Rejestracja: 17 października 2013, 17:18
Lokalizacja: Tychy

Post autor: wąski77 » 08 maja 2014, 14:27

Tomek pisze:Jak wlać olej do przekładni kierowniczej? w książce sam naprawiam nie mogę nic znaleźć?
w książce do DF-a podają, że taki sam jak do skrzyni i mostu. wtedy to był Hipol.
na stanie:
Fiat 125p 1300, '76
Ford Taunus 1,6 L, '76


Wykonuję ,,białe karty" oraz opinie o szczególnym znaczeniu...

wąski77
Posty: 117
Rejestracja: 17 października 2013, 17:18
Lokalizacja: Tychy

Post autor: wąski77 » 08 maja 2014, 14:29

czy tarcza sprzęgła w DF-ie jest taka sama w przypadku sterowania hydraulicznego i mechanicznego? docisk wiadomo ale tarcza?
i czy pomiędzy silnikiem 1,3 i 1,5 były różnice w tarczy?
na stanie:
Fiat 125p 1300, '76
Ford Taunus 1,6 L, '76


Wykonuję ,,białe karty" oraz opinie o szczególnym znaczeniu...

Awatar użytkownika
Tomek
Posty: 59
Rejestracja: 01 marca 2012, 11:24
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Tomek » 08 maja 2014, 15:08

wąski77 pisze:
Tomek pisze:Jak wlać olej do przekładni kierowniczej? w książce sam naprawiam nie mogę nic znaleźć?
w książce do DF-a podają, że taki sam jak do skrzyni i mostu. wtedy to był Hipol.
To ustaliłem ale fizycznie nie wiem jak go dolać:) zdjąłem właśnie lewe koło, oglądam przekładnie i dalej nie wiem :|

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 08 maja 2014, 15:32

wąski77 pisze:czy tarcza sprzęgła w DF-ie jest taka sama w przypadku sterowania hydraulicznego i mechanicznego? docisk wiadomo ale tarcza?
i czy pomiędzy silnikiem 1,3 i 1,5 były różnice w tarczy?
Mechaniczne sterowanie ma okładziny o większej powierzchni, a tarcze między pojemnościami nie różniły się.
Tomek pisze:Jak wlać olej do przekładni kierowniczej? w książce sam naprawiam nie mogę nic znaleźć?
Na pokrywie przekładni jest kawadratowa śrubka, widać ją od strony komory silnika. Odkręcić (klucz 8) i albo lejek z cienkim wężykiem, albo strzykawa.
To ja dowcipas. Salve!

Awatar użytkownika
Tomek
Posty: 59
Rejestracja: 01 marca 2012, 11:24
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Tomek » 08 maja 2014, 20:33

W końcu jakoś doszukałem się korka ale wszystko w moim poldku jest mega zakonserwowane i było ciężko, dzięki :)

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 12 maja 2014, 09:40

wąski77 pisze:czy tarcza sprzęgła w DF-ie jest taka sama w przypadku sterowania hydraulicznego i mechanicznego? docisk wiadomo ale tarcza?
i czy pomiędzy silnikiem 1,3 i 1,5 były różnice w tarczy?
Jeśli masz docisk słoneczko to nowa tarcza (mówię o obu sloneczkach)
Stara tarcza tylko do sprzegła łapkowego.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

wąski77
Posty: 117
Rejestracja: 17 października 2013, 17:18
Lokalizacja: Tychy

Post autor: wąski77 » 12 maja 2014, 19:30

ale w czym jest różnica pomiędzy starą tarczą a nową? w książce znalazłem tylko info i wymiarach min. okładzin.
powinienem mieć stary docisk ( łapki ) ale na 100% dowiem się na dniach jak zdejmę skrzynię
Ostatnio zmieniony 12 maja 2014, 19:31 przez wąski77, łącznie zmieniany 1 raz.
na stanie:
Fiat 125p 1300, '76
Ford Taunus 1,6 L, '76


Wykonuję ,,białe karty" oraz opinie o szczególnym znaczeniu...

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 12 maja 2014, 23:29

Zawsze możesz zdjąć osłonę łapy i będziesz widział co tam jest.
To ja dowcipas. Salve!

Wegorz91
Posty: 349
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wegorz91 » 17 maja 2014, 21:21

Witam,

Chciałbym się zapytać, gdzie na kole zamachowym w 125p jest znak pozwalający skręcić koło z wałem w odpowiedniej pozycji ? Mam co prawda zaznaczone po swojemu ale z ciekawości chciałbym się upewnić.

Pozdrawiam !

ODPOWIEDZ