PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

jacekes
Administrator
Posty: 9978
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

Jak wydobyć szczotkę elektromagnesu z pompy wody 115C? Odpiąłem sprężynkę, wyciągnąć jej nie mogę, da się ją lekko obracać...
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

Na straty czy do odzysku?
To ja dowcipas. Salve!

jacekes
Administrator
Posty: 9978
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

Na straty, i tak najprawdopodobniej jest ukruszona.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

maciejowski
Posty: 3833
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski »

nie polecam metody siłowej, w ten sposób pękłem obsadę szczotki w korpusie pompy. :570:

zalej wd40/naftą i sukcesywnie zwiększaj amplitudę ruchów. w ostateczności rozwiercanie.
Ostatnio zmieniony 16 kwietnia 2013, 22:04 przez maciejowski, łącznie zmieniany 1 raz.

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

Dokładnie. Możesz też jak do dobrze podejdziesz podważyć ją od strony koła pasowego. Najlepiej coś tam wklinować i obracać aż do skutku.
To ja dowcipas. Salve!

Crocodile
Posty: 92
Rejestracja: 03 czerwca 2012, 20:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Crocodile »

jurek_j pisze:Czyli rozbieracie i składacie od nowa cale auto, co by wszystko było tak, jak powinno być?
Gdybym miała czas, miejsce i fundusze, czemu nie :diabelek: Ile by się człowiek nauczył :520:

Póki co przy aucie robimy to co konieczne i to co nas niepokoi (profilaktyka).
Skoro śruba jest zrobiona z materiału, który ma pewne właściwości, to czemu nie trzymać się tego co mówi podręcznik?
Polonez Atu Plus 1.6GSI
krokodylteam.blogspot.com

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

Bo sama widzisz że podręcznik wprowadza Cię w tym momencie w błąd. Są ważne śruby które muszą być odpowiednimi momentami dokręcane. Ale 38Nm? Lepiej żebyś nie czuła na kluczu ile to jest ;)
To ja dowcipas. Salve!

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j »

3,8kg zawieszone na kluczu mającym ramię długości ~1m... :)

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty »

jurek_j, praktycznie to równe 4kg

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

Zależy od szerokości geograficznej :)
To ja dowcipas. Salve!

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty »

arnold, a to przepraszam - myślałem że to w poznaniu te niutony beda wieszac

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

Haha. W poznaniu musisz trochę więcej powiesić niż u mnie ;)
To ja dowcipas. Salve!

tom16
Posty: 197
Rejestracja: 02 lutego 2012, 21:49
Lokalizacja: Kurów

Post autor: tom16 »

Pod które piny w przekaźniku muszę się wpiąć żebym mógł odpalać wentylator chłodnicy z przełącznika.
Ostatnio zmieniony 20 kwietnia 2013, 14:57 przez tom16, łącznie zmieniany 1 raz.

maciejowski
Posty: 3833
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski »

zwierasz nóżkę 85 do masy.

tom16
Posty: 197
Rejestracja: 02 lutego 2012, 21:49
Lokalizacja: Kurów

Post autor: tom16 »

Dzięki :564:

Crocodile
Posty: 92
Rejestracja: 03 czerwca 2012, 20:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Crocodile »

qdlaty pisze:arnold, a to przepraszam - myślałem że to w poznaniu te niutony beda wieszac
Jedni wieszają niutony.. a my na bogato ;) korzystamy z klucza dynamometrycznego, a nawet dwóch (o dwóch różnych zakresach) :diabel2:

Jakieś uzasadnienie dla zakupu musi być :D ;)
Polonez Atu Plus 1.6GSI
krokodylteam.blogspot.com

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer »

Mam jakiś problem z czujnikiem temperatury w chłodnicy, albo wskaźnikiem temperatury w zegarach, wentylator załącza się dopiero jak wskazówka dochodzi mniej więcej w połowę drogi pomiędzy 90 a 110 stopni. Podmieniłem kilka czujników i nadal jest to samo. Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić, czy licznik nie oszukuje, warsztaty czy stacje diagnostyczne mogą w jakiś sposób zmierzyć faktyczną temperaturę płynu w układzie?
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

jacekes
Administrator
Posty: 9978
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

Jak odpowietrzyć rovera?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

OLO
Posty: 9161
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Wlać płyn, zakręcić korek, odpalić, poczekać jak sie termostat otworzy. W między czasie mozęsz popompować wężami żeby powietrze skuteczniej opuściło układ. Potem gasisz silnik i dolewasz płynu - najlepiej na zimnym.
Jak w fabryce :)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

jacekes
Administrator
Posty: 9978
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

No to by się zgadzało. Generalnie mam podejrzenie, że ciągle zapowietrzona jest nagrzewnica - mimo mocno zagrzanego silnika i włączającego się wiatraka chłodnicy węże do nagrzewnicy są zimne... HGF? :D
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

jose
Posty: 4344
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose »

Jak odpowietrzyć rovera?
Nie da rady. Tłoki dbają o ciągłe zaopatrywanie w powietrze układu wodnego :D

jacekes
Administrator
Posty: 9978
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

No, młodzi gniewni roverzyści specjaliści - jakieś porady macie dla mnie? Nagrzewnica jest drożna.
Jak nie pomożecie, to wypierdalam HGF-series i montuję gaźnikowe OHV od fiata.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

Zadrzyj przód do góry, może powietrze posłucha się fizyki ;)
To ja dowcipas. Salve!

OLO
Posty: 9161
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Eee. Jak układ jest drożny to się sam odpowietrza. Pompa naprawde to wymusza.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

jacekes
Administrator
Posty: 9978
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

Odpowietrzył się.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Bajer@#
Posty: 492
Rejestracja: 11 czerwca 2008, 12:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Bajer@# »

Wie ktoś jak rozebrać plastikowe lusterko Cromodora do Borewicza bez demolowania szkła? Na dole są dwie śrubki, ale co dalej?

Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 kwietnia 2013, 22:13 przez Bajer@#, łącznie zmieniany 2 razy.
FSO Polonez 1500 LE '86

leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon »

Bajer@# pisze:Wie ktoś jak rozebrać plastikowe lusterko Cromodora do Borewicza bez demolowania szkła? Na dole są dwie śrubki, ale co dalej?

[url=http://imageshack.us/a/img819/6104/jjhkhkhkh.th.jpg]Obrazek[/URL]
Bierzesz dwie tyrtytki i wyciągasz.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer »

Wygląda podobnie jak w Caro, więc tak jak pisze Leon, pozostaje je wyciągnąć do przodu. Możesz tam napryskać czegoś w rodzaju wd40.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli »

Ja wyciągam szkło z mechanizmem za pomocą uchwytu do nawigacji.Przyssawka mocno trzyma i całość wychodzi bezproblemowo bez obawy, że pęknie szkło.

Bajer@#
Posty: 492
Rejestracja: 11 czerwca 2008, 12:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Bajer@# »

Udało się, dzięki Panowie!
FSO Polonez 1500 LE '86

ODPOWIEDZ