PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber »

No to pytanie: Czy po miesiącu stania w garażu hamulce typu hebel mają prawo się zapiec?

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S »

tak.
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Marcin125p
Posty: 3662
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p »

Ależ owszem, czemu nie :)
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber »

Ano właśnie. A Lucasa(przynajmniej u mnie) nie paca nic. Plus stał swego czasu ponad miesiąc w miejscu i nie chwyciły.

jacekes
Administrator
Posty: 9988
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

Jak są chuxowo zrobione, to się zapieką. U mnie się nic nie zapieka, a fiat stoi bez ruchu dłuższe okresy czasu, niż miesiąc.
Ostatnio zmieniony 08 marca 2012, 14:48 przez jacekes, łącznie zmieniany 1 raz.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Marcin125p
Posty: 3662
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p »

Ja tam mam od dwóch lat spokój. Ale jak Fiata kupiłem to faktycznie po miesiącu stania były na dębowo. Dzięki poradom imć Sosenki mam spokój :)
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber »

Dobra, to może rzeczywiście coś nie tak zrobiłem i się zapiekają. Macie sugestie co do regeneracji? Co warto wymienić? Gumki i tłoczki czy coś jeszcze?

OLO
Posty: 9169
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Pilnikiem przejechać miejsca gdzie kolek styka siez jarzmem, nasmarować te miejsca żeby nie rdzewiały. Oczyścić prowadniki zacisku (płytki) i takzę nasmarować. Albo miedziany a nawet mozę być smar do tłoczków.
Oczywiscie tłoczki okryte szczelnymi gumkami chodzą gładko w zacisku. Cylinder zacisku jest gładki.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Tomek
Posty: 59
Rejestracja: 01 marca 2012, 11:24
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Tomek »

Mi poldek stoi całą zimę zobaczymy co będzie z hamulczykami :581:

clk
Posty: 333
Rejestracja: 17 sierpnia 2008, 17:10
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: clk »

mój też przestał i wczoraj na spacer wariata wyprowadziłem i elegancko hamowały więc twoje też powinny
caro+

Tomek
Posty: 59
Rejestracja: 01 marca 2012, 11:24
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Tomek »

clk pisze:mój też przestał i wczoraj na spacer wariata wyprowadziłem i elegancko hamowały więc twoje też powinny
pocieszające :564:

strowger
Posty: 188
Rejestracja: 14 lutego 2007, 13:15
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: strowger »

Bomber pisze:No to pytanie: Czy po miesiącu stania w garażu hamulce typu hebel mają prawo się zapiec?
Mój GSI w zeszłym roku stał 4 miesiące na dworze (zima) i się nic nie zapiekło. Przez chwilę za to nie miałem hamulców ;).
Polonez Caro Plus 1.6GSI '99 - 410kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/69918
Polonez Caro Plus 1.6GSI '01/02 - 140kkm
Chevrolet Nubira '07, 77kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79/ - Polonez daje radę ;)

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Czy ktoś z Was może wie jak głębokie są oryginalne dziury w bloku od mocowania pompy wspomagania?

OLO
Posty: 9169
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Na przelot
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK »

pumex pisze:Czy ktoś z Was może wie jak głębokie są oryginalne dziury w bloku od mocowania pompy wspomagania?

Daj takie 200mm i wkręć do oporu :547: :zdziw: :027: :643:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

A poważnie? W moim bloku są tylko nadlewy i chciałbym wywiercić otwory.

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK »

Poważnie teraz. Wiercisz praktycznie na przelot, gwintujesz i wklejasz szpilki na specjalny klej do gwintów jaki jednocześnie uszczelni. Problem jest z opiłkami jakie mogą dostać się do środka, dlatego najlepiej jest to robić ze zdjęta miską olejową i kontrolować sytuację od wewnątrz.

Szpilki do wkręcania kupisz w specjalistycznym sklepie ze śrubami. Muszą mieć z jednej strony takie zgrubienie i mniej gwintu aby wkręcic tylko do tego miejsca, bo tak to by ci cała szpilka wlazła w otwór. Klej do gwintów musi być odporny na wysoką temperaturę ( co najmniej 180 stopni) .
Ostatnio zmieniony 10 marca 2012, 12:13 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Dzięki :)
Kurcze, właśnie założyłem miskę na nowej uszczelce... no nic, trzeba będzie pruć ;)

Herr_Flick
Posty: 316
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:55
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Herr_Flick »

Czy w Plusach był sygnał dźwiękowy informujący o włączonych światłach gdy otworzy się drzwi kierowcy i od którego roku? Mój jest z 97r i albo jest uszkodzone albo jeszcze za wczesny model.
Ostatnio zmieniony 10 marca 2012, 17:35 przez Herr_Flick, łącznie zmieniany 1 raz.
MatrixMetal
Jeśli znajdzie się maniak układów scalonych to chętnie udostępnię swojego zapasowego kompa do boscha na testy w celu zmiany mapy zapłonów

jacekes
Administrator
Posty: 9988
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

W 1997 nie było.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty »

a byl w ogole? i po co, skoro bez stacyjki gasna?

jacekes
Administrator
Posty: 9988
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

Ja się nie spotkałem, ale na plusach się nie znam.

A u moich rodziców w roverze powodem nie działania czasówki wycieraczek był uszkodzony pająk. Już jest wymieniony na nowy.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Herr_Flick
Posty: 316
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:55
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Herr_Flick »

Znalazłem filmiki w których po przekręceniu stacyjki jest taki dźwięk stąd moje pytanie. Chyba, że to ten sam polonez w którym właściciel samemu sobie takie coś zamontował.
1:27-1:33
http://www.youtube.com/watch?v=gYCAezLgnfc
oraz
1:25-1:30
http://www.youtube.com/watch?v=vfBOekw9 ... re=related
MatrixMetal
Jeśli znajdzie się maniak układów scalonych to chętnie udostępnię swojego zapasowego kompa do boscha na testy w celu zmiany mapy zapłonów

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty »

możliwe te toto jest podpiete pod pasy - lanos ma identyczny dzwiek, zarowno od niezapietych pasow, jak i od pozostawionych wlaczonych swiatel

Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli »

qdlaty pisze:możliwe te toto jest podpiete pod pasy - lanos ma identyczny dzwiek, zarowno od niezapietych pasow, jak i od pozostawionych wlaczonych swiatel
http://allegro.pl/przekaznik-brzeczyk-s ... 53462.html

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty »

Grizli, zgadza się, z tym że jest to też pod pasy podpięte, niezapięty pas powoduje też zadziałanie

Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli »

qdlaty, Wiem bo taki mam:)

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty »

a ja odpiąłem bo mnie wkurzało, bo pas zapinam po ruszeniu dopiero :P

michal77
Posty: 73
Rejestracja: 26 grudnia 2008, 14:27
Lokalizacja: Gorzyce k.Wodzisławia Śl.

Post autor: michal77 »

qdlaty pisze:a byl w ogole? i po co, skoro bez stacyjki gasna?
Myślę że nie było, bo tak jak mówisz jest to nie potrzebne.
Ja tam wogóle świateł nie wyłączam, nie trzeba montować auto świateł. Ciekawe czemu w innych autach nie jest to tak rozwiązane.
Ostatnio zmieniony 10 marca 2012, 22:09 przez michal77, łącznie zmieniany 2 razy.
Truck 1.6 LB
Obrazek

leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon »

michal77 pisze:Ciekawe czemu w innych autach nie jest to tak rozwiązane.
W niektórych jest. :-)
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

ODPOWIEDZ