PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

jacekes
Administrator
Posty: 9988
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

Gibał się na poduszkach przód-tył.

Się nie przejmować bym radził.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Nigdy nie wyciągałem silnika z Poldka, ale wydaje mi się, że jeśli wyjmie się skrzynię, to nie będzie on stabilny przód-tył? I że trzeba w tym celu albo podwiesić go od góry, albo czymś podeprzeć?

Dodane:
jacekes pisze:Się nie przejmować bym radził.
Czyli on będzie się tylko lekko telepał, ale nie na tyle żeby uszkodzić poduszki, albo żeby cokolwiek innego się stało?
Ostatnio zmieniony 15 lutego 2012, 22:35 przez pumex, łącznie zmieniany 1 raz.

Endi
Posty: 204
Rejestracja: 04 listopada 2007, 17:25
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Endi »

Nic mu nie będzie spokojnie możesz wyjąc skrzynie nic się nie stanie.
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Dzięki :)

Magyster
Posty: 261
Rejestracja: 16 lipca 2008, 13:15
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: Magyster »

otóż to, utrzyma się na samych poduszkach, także spokojnie wyciągaj skrzynie

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Cykające pomimo ustawienia zawory = wytarte krzywki na wałku rozrządu, czy może to być co innego?

maciejowski
Posty: 3833
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski »

po pierwsze, ohv-ka zawsze chodzi jak sieczkarnia.
po drugie, możesz mieć wyklepane koniki i ustawianie luzu szczelinomierzem jest niemiarodajne.

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

Jak dźwigienki są mocno wybite, to luz ustawić jest trudno.
To ja dowcipas. Salve!

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK »

A szczegółowo to jest tak że w miejscu styku dźwigienek z tymi trzonkami od zaworów, wyklepuje się wgłębienie i szczelinomierz pomija to wgłębienie jak go wsuniesz.

Ja zawsze ustawiałem na wyczucie i nigdy nie było problemu zarówno z podwieszonym zaworem jakimś lub z klepaniem. Delikatne cykanie jest wręcz muzyką dla uszu :) Tylko delikatne, bo nie wiemy co u ciebie się kryje pod słowem cykanie :551: Być może jest to napier w bęben, a być może uderzanie pałeczką w trójkąt :)

Nawiązuję do sprzętu muzycznego :564:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

Ja z czuciem reguluję na 0,15 i 0,20. Nie wiem czy dobrze tak ciasno, ale dźwigienki mam mocno wyklepane.
Ostatnio zmieniony 17 lutego 2012, 17:00 przez arnold, łącznie zmieniany 1 raz.
To ja dowcipas. Salve!

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Nakręcę jutro filmik, to ocenicie :) Faktem jest że nie słuchałem silników zbyt wielu Poldków i Fiatów, więc może jestem przewrażliwiony. Ja też ustawiam na 0,15 i 0,20. Silnik ma spory przelot - 200 000, i to w dodatku na kijowym oleju (Lubro 15w40), ale jak rozbierałem go, to panewki i pierścienie nie były mocno zużyte.

clk
Posty: 333
Rejestracja: 17 sierpnia 2008, 17:10
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: clk »

jakim kluczem dokręca się szpilki w polonezie 17 czy 19?
Ostatnio zmieniony 17 lutego 2012, 17:52 przez clk, łącznie zmieniany 1 raz.
caro+

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

19

OLO
Posty: 9169
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Po co wam wyklepane dźwigienki? Na szlifierkę i wszystko działa.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

http://dl.dropbox.com/u/2804265/video_2 ... _24_21.avi -> to jak, chodzi w normie, czy takie cykanie to już przegięcie?

leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon »

pumex pisze:http://dl.dropbox.com/u/2804265/video_2 ... _24_21.avi -> to jak, chodzi w normie, czy takie cykanie to już przegięcie?
Młockarnia.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Czyli co? Spróbować, tak jak mówi Olo, wyszlifować klawiaturę (z tego co pamiętam, to jest trochę wybita), a jak nie pomoże, to wałek do wymiany?

leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon »

Najlepiej kupić nowe, tylko nigdzie nie ma. Później szlifować, niestety szybciej się wybijają ponownie.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

No właśnie już szukałem, ale nowych nie znalazłem niestety. Trudno, spróbuję wyszlifować, dzięki za pomoc :)

danielewicz
Posty: 766
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 18:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: danielewicz »

Faktycznie, klepie jak diabli.
Zrób jak radzi Olo.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

OLO
Posty: 9169
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Ja zawsze szlifowanie kończyłem na równo z wybiciem. Jeśli coś się tam zdołało uklepać, powinno i tak trzymać lepiej
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

jose
Posty: 4345
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose »

Utwardzenie przez zgniot... Maja i jej wykłady :D

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Zdjąłem i przeszlifowałem - nie wiem jak mocno one mogą być wyklepane, ale u mnie były to wgłębienia dość mocno wyczuwalne pod paznokciem. Przy okazji dociągnąłem głowicę po 500 km, jutro założę klawiaturę (bo dzisiaj już ciemno), i zobaczymy :)
Ostatnio zmieniony 18 lutego 2012, 19:14 przez pumex, łącznie zmieniany 1 raz.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Panowie - WIELKIE dzięki :) Silnik chodzi o niebo lepiej w porównaniu do tego co było. Jakieś cyk cyk oczywiście słychać, ale to chyba nie do uniknięcia w OHVce :) Ale jest naprawdę super.

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

No to jest jedyna metoda poza wymianą, ale niestety zdejmuje się tą hartowaną warstwę.
Ostatnio zmieniony 19 lutego 2012, 21:37 przez arnold, łącznie zmieniany 1 raz.
To ja dowcipas. Salve!

Marcin125p
Posty: 3662
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p »

Pozostaje warstwa ubita ;)
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex »

Jak gdzieś kiedyś dorwę nówkę za normalne pieniądze, to przygarnę, ale niestety ciężko już o to ;)

Marcin125p
Posty: 3662
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p »

Dostałem kiedyś ofertę sprzedaży m.in. kompletnej klawiatury za 50PLN od starszego pana prowadzącego kiedyś sklep motoryzacyjny. Jak przyszło co do czego zostałem poinformowany że toto ma kosztować 300PLN, bo pan alledrogo odkrył :570:
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

OLO
Posty: 9169
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Nowa. Niby można, ale ja bym sie nie bawił. W życiu nie miałem konieczności wymiany. Szlif i tak wystarczy do końca życia samochodu.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

Gorsze są poprzeciągane śruby...
To ja dowcipas. Salve!

ODPOWIEDZ