PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

czym grozi jazda z urwaną gumą krotkiego drążka kierowniczego?

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

maciejowski wrote:w jakiejś starej książce radzili, wypiłować trzy rowki w gwincie starej świecy, nałożyć smaru, wkręcić i wykręcić. teoretycznie brud ma się przykleić do smaru.
hmmmm, trzeba przemyśleć.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Masztal
Posts: 2002
Joined: 02 May 2007, 10:29
Location: Grodzisk Mazowiecki

Post by Masztal »

qdlaty wrote:czym grozi jazda z urwaną gumą krotkiego drążka kierowniczego?
przyśpieszonym zużyciem drążka
WGM - Wiejska Grupa Manewrowa Image

www.klikart.pl

Masztal
Posts: 2002
Joined: 02 May 2007, 10:29
Location: Grodzisk Mazowiecki

Post by Masztal »

Ile łożysk jest w alternatorze od zwykłego Poloneza?
WGM - Wiejska Grupa Manewrowa Image

www.klikart.pl

Szymon
Posts: 3310
Joined: 07 January 2007, 19:54
Location: Varsovie

Post by Szymon »

dwa

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

Po kiego grzyba fabryka dawała aż tyle modułów ? teraz tylko problem :)
Nr 1 2 3 4 5 6

Oryginalnie mam 5 zamontowaną, czy jest sens i czy można zamontować inny do 1.6 gaźnikowca ?
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

jacekes
Administrator
Posts: 9973
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Wszystko oprócz 4 to jedno i to samo urządzenie, tylko różni producenci. Ja bym szukał unitry GL-118 (czyli numer 5).
4 to moduł zdaje się do kaszla stykowca.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

pumex
Posts: 172
Joined: 13 August 2011, 11:52
Location: Gdańsk
Contact:

Post by pumex »

jacekes wrote:4 to moduł zdaje się do kaszla stykowca.
Dokładnie tak, ale nie montowany fabrycznie, tylko ewentualnie dodatkowo, eliminujący częste awarie przerywacza i kondensatora :)
Last edited by pumex on 03 December 2011, 21:56, edited 1 time in total.

jacekes
Administrator
Posts: 9973
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Jak w plusie zdemontować konsolę środkową?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Serocki
Posts: 2016
Joined: 15 April 2007, 16:27
Location: Elbląg

Post by Serocki »

Wyciągasz przycisk awaryjnych, wyciągasz zegarek i odkręcasz 2 śrubki. Następnie dla ułatwienia wyciągasz radio. Jak wyciągniesz radio to przez powstała dziurę odpinasz zawleczkę od pokrętła regulacji nawiewu i wyciągasz panel. Następnie wyciągasz ten środek. Jeśli chcesz całość odkręcić to musisz zdemontować schowek, osłonę ręcznego i ewentualnie luzujesz plastik pod kolumną kierownicy.

jacekes
Administrator
Posts: 9973
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Jakie to szczęście, że nie ja będę to robił.
Dzięki.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

O kurwa. Najgorsze to wyjęcie włącznika z lewej i zegarka - pod nimi są blachowkręty. Ciegno jak napisał Ser. Ciągniesz płytę od góry i po kolei puszczają boczne zaczepy.
Potem lepiej nie wkręcaćblachowkrętów aby osczędzić sobie stresów. Nie pomyl kostek od właczników. Tylne pmg uruchamiałem 15 min zanim spojrzałem na kolory przewodów.
Last edited by OLO on 07 December 2011, 19:17, edited 1 time in total.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Serocki
Posts: 2016
Joined: 15 April 2007, 16:27
Location: Elbląg

Post by Serocki »

Nie jest źle. Tylko powiedz ojcu, że jak będzie składał, żeby nie zapomniał o tym zatrzasku do panelu ogrzewania bo nie będzie miał ogrzewania.
O to chodzi:
http://imageshack.us/f/825/1282264516.jpg
Image
Last edited by Serocki on 07 December 2011, 19:23, edited 2 times in total.

jacekes
Administrator
Posts: 9973
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Hehe, wyczepione cięgno przerabiałem jako pierwszą usterkę w c+, jak przez krótki czas był w moich rękach. Ojciec na bank coś spierniczy, połamie, rozwali.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

efendi
Posts: 71
Joined: 07 November 2009, 13:06
Location: Wrocław

Post by efendi »

Serocki wrote:żeby nie zapomniał o tym zatrzasku do panelu ogrzewania
nie zgodzę się z tym w 100%, u mnie czy ten zatrzask jest zapięty czy też nie ogrzewanie śmiga jak ta lala, jak chce zimne to normalnie nastawiam na zimne i leci zimne. U mnie zatrzaśnięty zatrzask powoduje to że podczas przekręcania do końca na zimne nie dojeżdża. A jak zatrzask jest odpięty to ciepło/zimno płynnie do końca. Może linkę mam za krótką ?
OLO wrote:O kurwa. Najgorsze to wyjęcie włącznika z lewej i zegarka
jak już mowa o tematach konsolopochodnych to "o kurwa" przydało by się do wymiany siłownika nagrzewnicy bez jej ściągania tylko teraz już nie pamiętam czy górnego czy dolnego :D to jest dopiero hardcore :) oczywiście kiedy ściągniemy już konsole :D
Last edited by efendi on 07 December 2011, 20:09, edited 1 time in total.
__________________________________
BMW E34 525i Touring '92 Lazurblau
Polonez Atu Plus 1.6 GLi 1998 -był
YZF 1000R Thunderace

Image

jacekes
Administrator
Posts: 9973
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Nie wiem, u mnie jak zatrzask był odpięty, to prawie w ogóle nie grzało.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Serocki
Posts: 2016
Joined: 15 April 2007, 16:27
Location: Elbląg

Post by Serocki »

Jeszcze się nie spotkałem, żeby odpięte dawało ciepło. Jadać do wawy na 60 lecie przez 30km mieliśmy zimno w aucie, po szybkiej akcji serwisowej grzało pięknie. Głupi zatrzask a ile daje. Przedtem piździło

SeBa
Moderator - Technika
Posts: 3740
Joined: 10 January 2007, 21:20
Location: Kozienice

Post by SeBa »

ja pierw wyciągam radio, potem wypinam panel nagrzewnicy i pozniej dopiero wypycham palcami od spodu zegarek i przełaczniki (w których mozna sobie podpiłować trochę mocowania żeby później ładnie wychodziły same) dzięki temu unika się śladów ingerencji śrubokrętem i wygląda należycie po złożeniu do kupy. Ramka konsoli siedzi na zatrzaskach- wystarczy szarpnąć lewo-prawo do siebie mocniej i wyskoczy, robota prosta ale za pierwszym razem może być ciężkawo jak nie bylo demontowane od nowości :)
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Najgorszy jest pierwszy demontaż włączników.
Ja ostatnio wymieniłem nagrzewnicę na takaz drobnym radiatorem - wstążką. Owszem - daje ciepłym, ale jak klapka się domknie to nasępuje wyraźne pogorszenie przepływu. Pytanie - u was teżtak jest? Wcześniej miałem nagrzewnicę typu plaster miodu i chyba nie było takiego hopsztosa. Aczkolwiek nie jest powiedziane że klapka sie domykała.
Ale przy okazji zalożyłem filtr przeciwpyłkowy ;) Fotexy wkrótce.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

do zablokowania zatrzasku linki nagrzewnicy swietnie pasuje bezpiecznik wcisniety na gore :)
OLO, z ciekawosci - gdzie go wsadziles?

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Jest fajne miejsce pomiędzy wentylatorem a parownikiem klimy. Obcięty filtr od astry II. Teraz astra nie ma filtra - musze kupić ;)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

miejsce jest, a jak kwestia wymiany bez wytargania obudowy wentylatora?

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

pomidor...
Trzeba wyciac obudowę, zrobić klapkę a w środku prowadnice ustalające filtr w obudowie.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

pumex
Posts: 172
Joined: 13 August 2011, 11:52
Location: Gdańsk
Contact:

Post by pumex »

Mam w swoim poldku na Abimexie instalację gazową 1 generacji, tzn nie korzysta z sondy lambda, jest regulowana śrubami, a przy przełączeniu na gaz odcina zasilanie wtrysku.
Przy jeździe na gazie zapala się kontrolka check engine (zwykle wtedy, gdy stoję w korku, albo podczas długiej jazdy ze stałą prędkością). Ktoś mi chyba kiedyś mówił, że ten objaw jest normalny, bo komputer głupieje ze względu na odcięcie wtrysku. Moglibyście mi wytłumaczyć, dlaczego dzieje się to przy stałej prędkości, i powiedzieć co się wtedy dzieje? Mam wrażenie, że w takich momentach silnik na biegu jałowym zaczyna trochę nierówno chodzić (może to subiektywne odczucie, ale mam wrażenie, że lewarek zmiany biegów zaczyna wtedy bardziej drgać). Co się zmienia po zapaleniu tej kontrolki? Przechodzi w tryb awaryjny i zmienia się zasilanie krokowca? Czy można z tym coś zrobić?

jose
Posts: 4344
Joined: 08 January 2007, 18:20
Location: Warszawa

Post by jose »

Brak (lub niewłaściwa jesli jest) emulacji sondy lambda. Abimex nie sprawdza obecności wtrysku.

pumex
Posts: 172
Joined: 13 August 2011, 11:52
Location: Gdańsk
Contact:

Post by pumex »

Emulacji nie ma (bo nie może być, jeśli nie ma żadnego komputera, prawda?) Instalacja najprostsza z możliwych.
Czy to że ta kontrolka się zapala cokolwiek zmienia (dawkowanie powietrza?)
Jeśli tak, to czy można temu jakoś prostym sposobem zapobiec (dokupić jakiś emulator? jak to wygląda?)
Last edited by pumex on 08 December 2011, 19:16, edited 1 time in total.

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

OLO, zgadza się, przy przeróbce obudowy mozna tak:)
Niestety przy montażu zapomnialem spojrzeć na czesc obudowy przy grodzi, a potem juz nie wyciagalem - nie mam oryginalnych punktow mocowan, wiec jest u mnie rzeźba. Zastanawialem się, czy daloby się odkręcac dół długim wkrętakiem bez demontażu

2 sprawa:
czy rozrusznik od początku poloneza jest taki sam (IMHO tak), ew. czy DF miał taki sam?

Marcin125p
Posts: 3658
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

DF ze 115C ma inny rozrusznik
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

dzieki:)

dodam 2 pytanie - gdzie jest plecionka masowa silnika?

Marcin125p
Posts: 3658
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

W moim Fiacie plecionka jest zamocowana od strony rozrusznika.
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

Post Reply