PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 03 grudnia 2011, 13:52

czym grozi jazda z urwaną gumą krotkiego drążka kierowniczego?

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 03 grudnia 2011, 14:13

maciejowski pisze:w jakiejś starej książce radzili, wypiłować trzy rowki w gwincie starej świecy, nałożyć smaru, wkręcić i wykręcić. teoretycznie brud ma się przykleić do smaru.
hmmmm, trzeba przemyśleć.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Masztal
Posty: 2002
Rejestracja: 02 maja 2007, 10:29
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Masztal » 03 grudnia 2011, 14:20

qdlaty pisze:czym grozi jazda z urwaną gumą krotkiego drążka kierowniczego?
przyśpieszonym zużyciem drążka
WGM - Wiejska Grupa Manewrowa Obrazek

www.klikart.pl

Masztal
Posty: 2002
Rejestracja: 02 maja 2007, 10:29
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Masztal » 03 grudnia 2011, 17:20

Ile łożysk jest w alternatorze od zwykłego Poloneza?
WGM - Wiejska Grupa Manewrowa Obrazek

www.klikart.pl

Szymon
Posty: 3304
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 19:54
Lokalizacja: Varsovie

Post autor: Szymon » 03 grudnia 2011, 17:25

dwa

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 03 grudnia 2011, 18:38

Po kiego grzyba fabryka dawała aż tyle modułów ? teraz tylko problem :)
Nr 1 2 3 4 5 6

Oryginalnie mam 5 zamontowaną, czy jest sens i czy można zamontować inny do 1.6 gaźnikowca ?
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 03 grudnia 2011, 18:42

Wszystko oprócz 4 to jedno i to samo urządzenie, tylko różni producenci. Ja bym szukał unitry GL-118 (czyli numer 5).
4 to moduł zdaje się do kaszla stykowca.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 03 grudnia 2011, 21:56

jacekes pisze:4 to moduł zdaje się do kaszla stykowca.
Dokładnie tak, ale nie montowany fabrycznie, tylko ewentualnie dodatkowo, eliminujący częste awarie przerywacza i kondensatora :)
Ostatnio zmieniony 03 grudnia 2011, 21:56 przez pumex, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 07 grudnia 2011, 17:56

Jak w plusie zdemontować konsolę środkową?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki » 07 grudnia 2011, 18:33

Wyciągasz przycisk awaryjnych, wyciągasz zegarek i odkręcasz 2 śrubki. Następnie dla ułatwienia wyciągasz radio. Jak wyciągniesz radio to przez powstała dziurę odpinasz zawleczkę od pokrętła regulacji nawiewu i wyciągasz panel. Następnie wyciągasz ten środek. Jeśli chcesz całość odkręcić to musisz zdemontować schowek, osłonę ręcznego i ewentualnie luzujesz plastik pod kolumną kierownicy.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 07 grudnia 2011, 18:45

Jakie to szczęście, że nie ja będę to robił.
Dzięki.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 07 grudnia 2011, 19:15

O kurwa. Najgorsze to wyjęcie włącznika z lewej i zegarka - pod nimi są blachowkręty. Ciegno jak napisał Ser. Ciągniesz płytę od góry i po kolei puszczają boczne zaczepy.
Potem lepiej nie wkręcaćblachowkrętów aby osczędzić sobie stresów. Nie pomyl kostek od właczników. Tylne pmg uruchamiałem 15 min zanim spojrzałem na kolory przewodów.
Ostatnio zmieniony 07 grudnia 2011, 19:17 przez OLO, łącznie zmieniany 1 raz.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki » 07 grudnia 2011, 19:21

Nie jest źle. Tylko powiedz ojcu, że jak będzie składał, żeby nie zapomniał o tym zatrzasku do panelu ogrzewania bo nie będzie miał ogrzewania.
O to chodzi:
http://imageshack.us/f/825/1282264516.jpg
Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 grudnia 2011, 19:23 przez Serocki, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 07 grudnia 2011, 19:52

Hehe, wyczepione cięgno przerabiałem jako pierwszą usterkę w c+, jak przez krótki czas był w moich rękach. Ojciec na bank coś spierniczy, połamie, rozwali.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
efendi
Posty: 71
Rejestracja: 07 listopada 2009, 13:06
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: efendi » 07 grudnia 2011, 20:05

Serocki pisze:żeby nie zapomniał o tym zatrzasku do panelu ogrzewania
nie zgodzę się z tym w 100%, u mnie czy ten zatrzask jest zapięty czy też nie ogrzewanie śmiga jak ta lala, jak chce zimne to normalnie nastawiam na zimne i leci zimne. U mnie zatrzaśnięty zatrzask powoduje to że podczas przekręcania do końca na zimne nie dojeżdża. A jak zatrzask jest odpięty to ciepło/zimno płynnie do końca. Może linkę mam za krótką ?
OLO pisze:O kurwa. Najgorsze to wyjęcie włącznika z lewej i zegarka
jak już mowa o tematach konsolopochodnych to "o kurwa" przydało by się do wymiany siłownika nagrzewnicy bez jej ściągania tylko teraz już nie pamiętam czy górnego czy dolnego :D to jest dopiero hardcore :) oczywiście kiedy ściągniemy już konsole :D
Ostatnio zmieniony 07 grudnia 2011, 20:09 przez efendi, łącznie zmieniany 1 raz.
__________________________________
BMW E34 525i Touring '92 Lazurblau
Polonez Atu Plus 1.6 GLi 1998 -był
YZF 1000R Thunderace

Obrazek

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 07 grudnia 2011, 20:08

Nie wiem, u mnie jak zatrzask był odpięty, to prawie w ogóle nie grzało.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki » 07 grudnia 2011, 20:12

Jeszcze się nie spotkałem, żeby odpięte dawało ciepło. Jadać do wawy na 60 lecie przez 30km mieliśmy zimno w aucie, po szybkiej akcji serwisowej grzało pięknie. Głupi zatrzask a ile daje. Przedtem piździło

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 07 grudnia 2011, 20:13

ja pierw wyciągam radio, potem wypinam panel nagrzewnicy i pozniej dopiero wypycham palcami od spodu zegarek i przełaczniki (w których mozna sobie podpiłować trochę mocowania żeby później ładnie wychodziły same) dzięki temu unika się śladów ingerencji śrubokrętem i wygląda należycie po złożeniu do kupy. Ramka konsoli siedzi na zatrzaskach- wystarczy szarpnąć lewo-prawo do siebie mocniej i wyskoczy, robota prosta ale za pierwszym razem może być ciężkawo jak nie bylo demontowane od nowości :)
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 07 grudnia 2011, 21:38

Najgorszy jest pierwszy demontaż włączników.
Ja ostatnio wymieniłem nagrzewnicę na takaz drobnym radiatorem - wstążką. Owszem - daje ciepłym, ale jak klapka się domknie to nasępuje wyraźne pogorszenie przepływu. Pytanie - u was teżtak jest? Wcześniej miałem nagrzewnicę typu plaster miodu i chyba nie było takiego hopsztosa. Aczkolwiek nie jest powiedziane że klapka sie domykała.
Ale przy okazji zalożyłem filtr przeciwpyłkowy ;) Fotexy wkrótce.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 07 grudnia 2011, 21:53

do zablokowania zatrzasku linki nagrzewnicy swietnie pasuje bezpiecznik wcisniety na gore :)
OLO, z ciekawosci - gdzie go wsadziles?

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 08 grudnia 2011, 09:09

Jest fajne miejsce pomiędzy wentylatorem a parownikiem klimy. Obcięty filtr od astry II. Teraz astra nie ma filtra - musze kupić ;)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 08 grudnia 2011, 13:11

miejsce jest, a jak kwestia wymiany bez wytargania obudowy wentylatora?

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 08 grudnia 2011, 13:41

pomidor...
Trzeba wyciac obudowę, zrobić klapkę a w środku prowadnice ustalające filtr w obudowie.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 08 grudnia 2011, 19:07

Mam w swoim poldku na Abimexie instalację gazową 1 generacji, tzn nie korzysta z sondy lambda, jest regulowana śrubami, a przy przełączeniu na gaz odcina zasilanie wtrysku.
Przy jeździe na gazie zapala się kontrolka check engine (zwykle wtedy, gdy stoję w korku, albo podczas długiej jazdy ze stałą prędkością). Ktoś mi chyba kiedyś mówił, że ten objaw jest normalny, bo komputer głupieje ze względu na odcięcie wtrysku. Moglibyście mi wytłumaczyć, dlaczego dzieje się to przy stałej prędkości, i powiedzieć co się wtedy dzieje? Mam wrażenie, że w takich momentach silnik na biegu jałowym zaczyna trochę nierówno chodzić (może to subiektywne odczucie, ale mam wrażenie, że lewarek zmiany biegów zaczyna wtedy bardziej drgać). Co się zmienia po zapaleniu tej kontrolki? Przechodzi w tryb awaryjny i zmienia się zasilanie krokowca? Czy można z tym coś zrobić?

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 08 grudnia 2011, 19:14

Brak (lub niewłaściwa jesli jest) emulacji sondy lambda. Abimex nie sprawdza obecności wtrysku.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 08 grudnia 2011, 19:16

Emulacji nie ma (bo nie może być, jeśli nie ma żadnego komputera, prawda?) Instalacja najprostsza z możliwych.
Czy to że ta kontrolka się zapala cokolwiek zmienia (dawkowanie powietrza?)
Jeśli tak, to czy można temu jakoś prostym sposobem zapobiec (dokupić jakiś emulator? jak to wygląda?)
Ostatnio zmieniony 08 grudnia 2011, 19:16 przez pumex, łącznie zmieniany 1 raz.

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 08 grudnia 2011, 19:21

OLO, zgadza się, przy przeróbce obudowy mozna tak:)
Niestety przy montażu zapomnialem spojrzeć na czesc obudowy przy grodzi, a potem juz nie wyciagalem - nie mam oryginalnych punktow mocowan, wiec jest u mnie rzeźba. Zastanawialem się, czy daloby się odkręcac dół długim wkrętakiem bez demontażu

2 sprawa:
czy rozrusznik od początku poloneza jest taki sam (IMHO tak), ew. czy DF miał taki sam?

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3647
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 08 grudnia 2011, 20:06

DF ze 115C ma inny rozrusznik
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 08 grudnia 2011, 20:37

dzieki:)

dodam 2 pytanie - gdzie jest plecionka masowa silnika?

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3647
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 08 grudnia 2011, 20:41

W moim Fiacie plecionka jest zamocowana od strony rozrusznika.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

ODPOWIEDZ