PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 25 listopada 2011, 22:11

I w ogóle czy na nagrzanym jest przeplyw przez chłodnicę.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 27 listopada 2011, 21:43

1) czy rączki nad drzwiami (PN) są zamienne przod-tyl?
2) jak wyglada podsufitka kombi - brak wyciecia na lusterko (montowane jest do szyby)? lamka atu czy stara po srodku?

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 28 listopada 2011, 16:03

1. Są.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 28 listopada 2011, 17:29

Wymieniłem pokrzywione tarcze-hamuje ok. Gorzej że znów zaczęło stukać w prawym kole. Tym razem trochę inaczej i ciszej. Zakładając tarczę zauważyłem że "chodzi" ona na boki. To stąd ten stukot? Możliwie żeby łożyska wysrały się od zdjęcia piasty, wymiany smaru i ponownego założenia?

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 28 listopada 2011, 19:31

qdlaty pisze:2) jak wyglada podsufitka kombi - brak wyciecia na lusterko (montowane jest do szyby)? lamka atu czy stara po srodku?
nie ma wyciecia ,jest zamontowane do szyby
2 x lampka z Caro
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 28 listopada 2011, 20:01

SeBa89, mozesz rozwinąć? 1 lampka po srodku, 2 w bagazniku na podsufitce?
szkoda, bo kombinowalem zeby uciac sobie do trucka podsufitke bez wyciec na lampke caro i lusterko, a z lampka atu

Benny126p
Posty: 9
Rejestracja: 15 listopada 2011, 18:10
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Benny126p » 28 listopada 2011, 21:25

Maurer, wentylator działa :) poluzowała się wtyczka od czujnika :)

Dzięki za pomoc :)
FSO 1.5SLE 1987

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 28 listopada 2011, 23:26

Możliwie żeby łożyska wysrały się od zdjęcia piasty, wymiany smaru i ponownego założenia?
Możłiwe. A po cholerę to ruszałeś?
1) Mógł sie tam dostać jakis syfek. Ziarnko piasku przeszkadza tam bardziej niż w prezerwatywie. Smar się uzupełnia w dekielku i tyle.
2) Sprawdź luz na łożysku.
3) Sprzawdż dokręcenie koła.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 28 listopada 2011, 23:43

Ruszałem, bo wydłubywanie smaru z tego łożyska to zajebista zabawa, lepsza niż dłubanie w kichawie. Polecam wszystkim. A poza tym w środku było naprawdę mało smaru. Luz na łożysku ok, koła też dokręcone. Przy hamowaniu przestaje stukać. Dużo jest roboty z nabiciem nowych łożysk?

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 01 grudnia 2011, 18:02

Myślę że to co napiszę poniżej, może się komuś przydać i znacznie obniżyć koszty naprawy.

Tu sytuacja dotyczyła PEUGEOT 306 1,6 BENZYNA 99 ' 8 ZAWOROWY.

Silnik po osiągnięciu właściwej temperatury płynu, zaczynał głupieć na wolnych obrotach. Zazwyczaj było 900 - 950 ale obroty same z siebie rosły do 1300 by za chwilę znów było 950 Działo się to tylko i wyłącznie po osiągnięciu prawidłowej temperatury pracy to jest 85 stopni i więcej.

Przyczyną był uszkodzony czujnik temperatury płynu, jaki daje sygnał do ECU. Czujnik ten jest wkręcony w obudowę termostatu, i po jego wykręceniu wycieka płyn.

Jest też drugi czujnik identyczny z zewnątrz, niebieski, ale zdecydowanie innego kształtu jeśli chodzi o rdzeń i gwint i jest on umieszczony w głowicy silnika poniżej czujnika w termostacie, patrząc z przodu samochodu to pod kątem 45 stopni w kierunku tyłu silnika i tez jest koloru niebieskiego. Po wykręceniu tego czujnika nie wycieknie nam płyn i ten czujnik podaje sygnał do kontrolki i wskaźnika temperatury.

W znacznej większosci samochodów francuskich z tego rocznika i okolicy, taka konfiguracja czujników występuje.

KOSZT NAPRAWY 28 ZŁ :D
Ostatnio zmieniony 01 grudnia 2011, 18:04 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 3 razy.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 01 grudnia 2011, 18:44

tak na szybko .... przy wymianie baku z gaźnikowego na wtryskowy (pełniącego funkcję dla gaźnikowca). Brak oznak życia wskaźnika paliwa to kwestia źle podłączonych przewodów na baku ?
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 01 grudnia 2011, 18:50

Prawdopodobnie tak. Pewnie zamieniłeś sygnał rezerwy z sygnałem wskaźnika.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 01 grudnia 2011, 19:01

Jest jakiś dobry patent jak wyczyścić gwint świecy w głowicy nie nasypując syfu do cylindra?
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 01 grudnia 2011, 19:50

HOMZIK, bardzo duzo samochodow tak ma, ze sa 2 czujniki temp. na deske i do ECU (nawet polonez tak ma)

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 01 grudnia 2011, 21:56

Krasik pisze:Jest jakiś dobry patent jak wyczyścić gwint świecy w głowicy nie nasypując syfu do cylindra?
Odkurzacz. Tylko i wyłącznie :) Zasysasz jakąś wąską rurką, przed odkręceniem świec, ale uprzednio musisz czymś ten brud ruszyć i proponował bym drutem pomerdać w koło świec przed wyssaniem.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 01 grudnia 2011, 22:07

Krasikowi chodzilo raczej o sam gwint, nie o okolice świecy

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 01 grudnia 2011, 22:12

Tak samo. Zasysasz jednocześnie czyszcząc. Co do czujników to ja bardzo dobrze wiem ile ich siedzi. Zrobiłem to sam, bo jak usłyszałem cuda wianki od pseudo mechaników co to nie trzeba wymienić to mi kopara opadła z wrażenia :)

Jeden to powiedział że trzeba głowicę dać do roboty bo łapie lewe powietrze przez zawory i obroty rosną :570: :D
Ostatnio zmieniony 01 grudnia 2011, 22:14 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 02 grudnia 2011, 01:17

Krasik pisze:Jest jakiś dobry patent jak wyczyścić gwint świecy w głowicy nie nasypując syfu do cylindra?
w jakiejś starej książce radzili, wypiłować trzy rowki w gwincie starej świecy, nałożyć smaru, wkręcić i wykręcić. teoretycznie brud ma się przykleić do smaru.

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 02 grudnia 2011, 06:55

Wczoraj wymiana dziurawego baku (pod gaźnik) na bak od wtryskowca (przerobiony pod gaźnikowy). Po zalaniu wczoraj baku 20 L benzyny, dziś w środku czuć było benzynę, na trasie 13 km wskaźnik ciśnienia oleju z normalnego ciśnienia przeniósł wskazówkę na 0, na biegu jałowym na rozgrzanym silniku silnik gaśnie, olej na miarce jest jasny i dość płynny (stan sprawdzony tuz po zgaszeniu silnika, rozgrzanego), pompa paliwa mokra. Silnik CB. Wczoraj auto zachowywało się normalnie, ciśnienie oleju w normie, nie sprawiało żadnych psikusów.
Jakieś propozycję co może być winowajcą ?

edit:

już mam winowajcę, pompa paliwa a dokładniej membrana puszcza, benzyna tez dostała się do obiegu oleju.
Ostatnio zmieniony 02 grudnia 2011, 08:13 przez Pavel, łącznie zmieniany 1 raz.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 02 grudnia 2011, 08:53

maciejowski pisze:w jakiejś starej książce radzili, wypiłować trzy rowki w gwincie starej świecy, nałożyć smaru, wkręcić i wykręcić. teoretycznie brud ma się przykleić do smaru.
Przyznam że pomysł bardzo dobry :564:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 02 grudnia 2011, 08:55

Pavel pisze:już mam winowajcę, pompa paliwa a dokładniej membrana puszcza, benzyna tez dostała się do obiegu oleju.

WYMIEŃ OLEJ I TO SZYBKO !!!
JA BYM PROPONOWAŁ KUPIĆ NAJTAŃSZEGO LOTOSA, SPUŚCIĆ TAMTEN OLEJ NA RAZIE BEZ WYMIANY FILTRA, ZALAĆ LOTOSA, PRZEJECHAĆ 20 KILOMETRÓW, SPUŚCIĆ, WYMIENIĆ FILTR I ZALAĆ JUŻ WŁAŚCIWY OLEJ.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 02 grudnia 2011, 08:57

HOMZIK pisze:I TO SZYBKO
Cicho, nie strasz z rana !
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

BORYS
Posty: 2668
Rejestracja: 11 września 2007, 18:34
Lokalizacja: z Luksemburga

Post autor: BORYS » 02 grudnia 2011, 10:16

A czemu szybko ?
Ura Bura Szef Podwóra

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 02 grudnia 2011, 16:13

BORYS pisze:A czemu szybko ?
Bo olej z benzyną jest do dupy.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 02 grudnia 2011, 16:17

HOMZIK pisze:WYMIEŃ OLEJ I TO SZYBKO !!! JA BYM PROPONOWAŁ KUPIĆ NAJTAŃSZEGO LOTOSA, SPUŚCIĆ TAMTEN OLEJ NA RAZIE BEZ WYMIANY FILTRA, ZALAĆ LOTOSA, PRZEJECHAĆ 20 KILOMETRÓW, SPUŚCIĆ, WYMIENIĆ FILTR I ZALAĆ JUŻ WŁAŚCIWY OLEJ.
*

Jak się już zorientowałem o co chodzi to go nie paliłem, znajomy mnie podrzucił do domu.
2 lata temu przerabiałem temat benzyny w misce olejowej i wiem o co chodzi, tylko że wtedy lało się przez padnięty pływak w gaźniku a dziś przez membranę na pompie paliwa.

*Homz i nie krzycz ;)

Borys, szybko nie szybko, grunt żeby silnika nie odpalać.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 02 grudnia 2011, 17:09

leon pisze:Bo olej z benzyną jest do dupy.
Zalezy w jakich proporcjach :)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 02 grudnia 2011, 18:01

OLO pisze:
leon pisze:Bo olej z benzyną jest do dupy.
Zalezy w jakich proporcjach :)
Lekkie fakcje odparują po czasie :D
To ja dowcipas. Salve!

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 03 grudnia 2011, 13:04

Czy cieknąca lekko miska w tym półkolu od strony skrzyni biegów może spowodować zachlapanie sprzęgła olejem, czy jeśli z tym trochę pojeżdżę to nic się nie stanie?

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 03 grudnia 2011, 13:34

IMHO nic sie nie stanie, procz plam pod samochodem. Chyba ze cieknie tak ze plam nie ma to potraktuj to jako normalny objaw

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 03 grudnia 2011, 13:36

Mała plamka jest. Tym że cieknie się nie przejmuję, tyle że wolałbym to zrobić jak mi się zachce, albo przy wymianie oleju - o ile nie zachlapie sprzęgła, bo to by mnie wkurzyło :P

Dzięki za odpowiedź ;)

ODPOWIEDZ