PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 18 sierpnia 2011, 20:04

teraz jak to rozkręcilem to chyba nic tam nie bylo, a sklepowe są z kartonu... to może być taki zwykły najzwyklejszy kartonik?
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 18 sierpnia 2011, 20:48

Przy starej chłodnicy jak kominek idzie lekko w górę jest mocowanie na 3 śruby. Do szerokiej chłodnicy - kominek poziom - na dwie. W podkach nigdy nie stosowałem uszczelki - uszczelnia guma na obrzeżu termostatu.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 19 sierpnia 2011, 11:35

szybkie pytanie, jak rozkleić sprzęgło z dociskiem starego typu, w 125p bez wyjmowania skrzyni/silnika?

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 19 sierpnia 2011, 12:01

Przyda sie dobry reczny. Mialem cos takiego w malaku dawno temu. Odpalalem (troche ciezko przy sklejonym sprzegle, przyda sie ktos do popchniecia w razie czego), rozpedzalem sie, po czym wciskalem sprzeglo i szarpalem za reczny z calej sily. Gdy juz tracilem nadzieje, puscilo bodaj za piatym razem. Idea polega na tym, zeby silnik mial wysokie obroty, a od strony napedu nagle sie skonczyly - wtedy sprzeglo powinno sie rozkleic. Dobry reczny da rade, natomiast nozny zbyt szybko zahamuje samochod, ale moze i w ten sposob Ci sie uda...
Ostatnio zmieniony 19 sierpnia 2011, 12:03 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Magic
Posty: 756
Rejestracja: 10 lutego 2008, 21:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Magic » 20 sierpnia 2011, 22:20

Czy po odłączeniu kostki od czujnika położenia przepustnicy obroty powinny pozostać bez zmian ? Po odłączeniu - ok 900 obr/min, po ponownym podłączeniu ok 1150 obr/min
Był: Caro 1,6 GLE- 329 343 km
Był: Caro 1,5 GLI- 64 325 km

Wegorz91
Posty: 349
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wegorz91 » 21 sierpnia 2011, 13:45

Witam,

Ktoś może wie jaki numer lakieru tego fiata :

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Zdjęcie znalazłem na googlach.

Pozdrawiam.

Szymon
Posty: 3304
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 19:54
Lokalizacja: Varsovie

Post autor: Szymon » 21 sierpnia 2011, 13:46

F-419?

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 21 sierpnia 2011, 15:13

błękit turecki chyba się zwie katalogowo :)
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Wegorz91
Posty: 349
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wegorz91 » 21 sierpnia 2011, 20:33

Dzięki, dokładnie tak jak mówicie jest to F419-błękit turecki.

Bo ten fiat : http://fiat125p.pl/prod.3.jpg to już chyba będzie inny kolor ? F625?

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 23 sierpnia 2011, 19:46

Czy jest jakiś patent na skrzynię biegów, która nie chce wyjść z silnika? Czy poprostu szarpać i po którejśset kurwie wyjdzie?
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 23 sierpnia 2011, 19:47

Większy młotek ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3647
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 23 sierpnia 2011, 20:05

Łomik pomiędzy skrzynię i silnik i dajesz ;)
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki » 23 sierpnia 2011, 20:08

Ale najpierw sprawdź czy wszystkie śruby odkręciłeś :D

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 23 sierpnia 2011, 20:11

Flexa na wszelki wypadek przyniosłem... jakiegoś łoma przeba będzie zorganizować...
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3647
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 23 sierpnia 2011, 20:13

Duża łyżka do opon wystarczy. Lub coś w ten deseń. I miarowymi ruchami na przemian z dwu stron.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 24 sierpnia 2011, 07:30

4 śruby dzwon, 3 śruby rozrusznik i musi pójść.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 24 sierpnia 2011, 07:47

Silnik + skrzynia siedzą w aucie, czy są wyjęte?

Bo jeśli siedzą, to warto czymś przechylić silnik ku tyłowi.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Herr_Flick
Posty: 316
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:55
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Herr_Flick » 24 sierpnia 2011, 13:19

2-3 dni jeżdżę bez problemu, kręci normalnie, następnego dnia aku padnięty. Odpalę z pychu znów pojeżdżę 2-3 dni i znów z pychu trzeba odpalać. Włącznik świateł na noc wyłączony radia nie mam, nawiew wyłączony, rozłączyłem nawet światło sufitowe. Akumulator czy jednak coś pobiera prąd? Jak sprawdzić pobór prądu?
MatrixMetal
Jeśli znajdzie się maniak układów scalonych to chętnie udostępnię swojego zapasowego kompa do boscha na testy w celu zmiany mapy zapłonów

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 24 sierpnia 2011, 14:12

Czy padniety akumulator - sprawdzisz, odlaczajac na te 3 dni klemy. A co do sprawdzania uplywow pradu - bylo wiele razy na tym forum, sam tez pisalem.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 24 sierpnia 2011, 16:05

Względnie wariujace ladowanie, regulator na przyklad, kontrolka nie zawsze pokazuje ze jest nie tak.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 24 sierpnia 2011, 18:41

czy kule podcisnienia podlacza sie do krocca ktory jest obok wezyka do obudowy filtra powietrza (bosch)?

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 24 sierpnia 2011, 20:17

Wymieniajac chlodnice, wyłamalem króciec na wężyk łączący chłodnicę ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Pytanie zatem, czy cały plastikowy bok chłodnicy da się zdjąć, podmienić z innej, nie będzie ciekło itp? Ewentualnie czy da się puścić ten nadmiar płynu prosto z grubego węża termostat-chłodnica, robiąc w nim wyjście do zbiorniczka?

Inna sprawa, jest jakiś patent na odkręcenie bocznych śrub mocujących wiatrak na chłodnicy, jeśli nakrętki obracają się w plastiku który powinien je trzymać?
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 24 sierpnia 2011, 21:19

Patent - odpiłować piłką do metalu. Stracisz troche plastiku, ale przykręcisz z powrotem.
A wężyk - mozę da sie dobrać jakis wkręcany króciec - taki jak np w LPG 1 GEN był wkręcany w kolektor ssacy.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 24 sierpnia 2011, 23:03

Dzięki Ci po dwakroć:)
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 25 sierpnia 2011, 10:48

Tak tylko... tarcza sprzęgła do starego docisku i do Polonezowego docisku jest inna?
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 25 sierpnia 2011, 11:10

tak. ale nie uniemożliwia montażu
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Herr_Flick
Posty: 316
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:55
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Herr_Flick » 25 sierpnia 2011, 14:41

qdlaty pisze:czy kule podcisnienia podlacza sie do krocca ktory jest obok wezyka do obudowy filtra powietrza (bosch)?
Wydaje mi się, że bardziej do samego wtrysku niż obudowy. Z tych 3 poniżej obstawiałbym dłuższą strzałkę.

Obrazek
MatrixMetal
Jeśli znajdzie się maniak układów scalonych to chętnie udostępnię swojego zapasowego kompa do boscha na testy w celu zmiany mapy zapłonów

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 26 sierpnia 2011, 22:56

Czy wał napędowy jest taki sam dla 1.4 i GSI?

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 27 sierpnia 2011, 05:25

i to mi chodzilo, ze srodkowego krocca idzie wezyk do obudowy filtra powietrza wlasnie

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 27 sierpnia 2011, 05:59

Bomber pisze:Czy wał napędowy jest taki sam dla 1.4 i GSI?
tak
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

ODPOWIEDZ