PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

Bez uszkodzenia, odpięcie z ramion na zaciskach. Chodzi mi o jakiś efektywny sposób.
To ja dowcipas. Salve!

Marcin125p
Posty: 3662
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p »

Najpierw zdejmij linkę z dźwigni ręcznego. Dalej samo idzie :)
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

clk
Posty: 333
Rejestracja: 17 sierpnia 2008, 17:10
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: clk »

czy alternator od fiata 125 będzie pasował do poloneza?
caro+

Marcin125p
Posty: 3662
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p »

Tak, pod warunkiem że we fiacie jest silnik poloneza. Jak fiatowy to nie :)
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

Marcin125p pisze:Najpierw zdejmij linkę z dźwigni ręcznego. Dalej samo idzie :)
Dzięki :)
To ja dowcipas. Salve!

clk
Posty: 333
Rejestracja: 17 sierpnia 2008, 17:10
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: clk »

Marcin125p pisze:Tak, pod warunkiem że we fiacie jest silnik poloneza. Jak fiatowy to nie :)
inne ma mocowania?
caro+

arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold »

clk pisze:
Marcin125p pisze:Tak, pod warunkiem że we fiacie jest silnik poloneza. Jak fiatowy to nie :)
inne ma mocowania?
Tak. Polonez od spodu ma 2 ucha, a od góry jedno, fiat ma jedno na dole, górne jest owalne dla regulacji naciągu.
To ja dowcipas. Salve!

clk
Posty: 333
Rejestracja: 17 sierpnia 2008, 17:10
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: clk »

dzieki
caro+

Ronaldo
Posty: 489
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 14:03
Lokalizacja: Dopiewiec/Poznań
Kontakt:

Post autor: Ronaldo »

Jaki obecnie produkowany olej można stosować zamiast oleju Lux10?
Stałem się mniej lub bardziej szczęśliwym posiadaczem silnika stacjonarnego.. i tam zalecają używanie właśnie takiego oleju... Ktoś pomoże?
Radość to FSO w idealnym stanie!

Daewoo-FSO Atu+ 1.4 GTI 16V
Mercedes-Benz W169 A180
Skoda Fabia 1.4 TDI PD
Junak 123

perek
Posty: 129
Rejestracja: 05 maja 2009, 08:55
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: perek »

Ronaldo pisze:Jaki obecnie produkowany olej można stosować zamiast oleju Lux10?
Stałem się mniej lub bardziej szczęśliwym posiadaczem silnika stacjonarnego.. i tam zalecają używanie właśnie takiego oleju... Ktoś pomoże?
To jest 2T czy 4T ?

gringo
Posty: 1405
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 20:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gringo »

Bo jeśli 2t to spokojnie Mixol do mieszanki. Chociaż osobiście polecam Texaco Motex 2T, cena podobna a duzo lepszy olej.
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

Ronaldo
Posty: 489
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 14:03
Lokalizacja: Dopiewiec/Poznań
Kontakt:

Post autor: Ronaldo »

Sory, zapomniałem doprecyzować.
Zdecydowanie 4T :)
Chodzi konkretnie o silnik S101M.
Ostatnio zmieniony 24 lipca 2011, 17:25 przez Ronaldo, łącznie zmieniany 1 raz.
Radość to FSO w idealnym stanie!

Daewoo-FSO Atu+ 1.4 GTI 16V
Mercedes-Benz W169 A180
Skoda Fabia 1.4 TDI PD
Junak 123

GeorgeS207
Posty: 8
Rejestracja: 25 października 2009, 16:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: GeorgeS207 »

Przymierzam się do wymiany uszczelniaczy z przodu silnika. W jaki sposób unieruchomić koło zębate wałka rozrządu podczas wykręcania jego śruby?

OLO
Posty: 9169
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Paskiem i wałem korbowym.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

perek
Posty: 129
Rejestracja: 05 maja 2009, 08:55
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: perek »

Ronaldo pisze:Sory, zapomniałem doprecyzować.
Zdecydowanie 4T :)
Chodzi konkretnie o silnik S101M.
Jakikolwiek mineralny będzie aż za nadto.

Ronaldo
Posty: 489
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 14:03
Lokalizacja: Dopiewiec/Poznań
Kontakt:

Post autor: Ronaldo »

perek pisze:
Ronaldo pisze:Sory, zapomniałem doprecyzować.
Zdecydowanie 4T :)
Chodzi konkretnie o silnik S101M.
Jakikolwiek mineralny będzie aż za nadto.
Tak się właśnie zastanawiałem nad jakimś Lotosem 15w-40.
Dzięki.
Radość to FSO w idealnym stanie!

Daewoo-FSO Atu+ 1.4 GTI 16V
Mercedes-Benz W169 A180
Skoda Fabia 1.4 TDI PD
Junak 123

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty »

orlen ostatnio tańszy ;)

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer »

Do wymiany dolnego zawiasu lewych przednich drzwi trzeba zdjąc je całe? Czy jest jakiś inny patent na dojście do śrub zawias-słupek?

I drugie, gdzie szukać kabelka odpowiadającego za przeskok instalacji gazowej na gaz, po przekroczeniu określonych obrotów?
Ostatnio zmieniony 25 lipca 2011, 14:26 przez Maurer, łącznie zmieniany 1 raz.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

philips
Posty: 960
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:07
Lokalizacja: Mikołów, k. Katowic
Kontakt:

Post autor: philips »

Oświetlenie pod maską w kancie powinno się zapalać po otwarciu maski, czy potrzebne jest dodatkowo włączenie świateł postojowych?
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S »

Maurer, całe.
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Marcin125p
Posty: 3662
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p »

philips, postojówki muszą świecić.
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

maciejowski
Posty: 3833
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski »

do mr75 nie muszą, lampki są po stacyjce, później były pod postojówkami.

danielewicz
Posty: 766
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 18:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: danielewicz »

Maurer pisze:
I drugie, gdzie szukać kabelka odpowiadającego za przeskok instalacji gazowej na gaz, po przekroczeniu określonych obrotów?
Poszukaj kabelka nawiniętego na któryś przewód WN.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer »

Takiego na pewno nie miałem, o tyle dziwna sprawa ze wczoraj nie chciał się przełączyć, a dzis się samo naprawilo...
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Janusz
Posty: 160
Rejestracja: 27 listopada 2009, 20:39
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Janusz »

pod cewke zapłonową

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber »

Czy koło 1:
http://www.zebatki.com.pl/index.php?zad ... s_zk&id=27

i koło 2:
http://www.zebatki.com.pl/index.php?zad ... s_zk&id=45

napędzane paskiem zębatym będą się obracać 1:1?

leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon »

Bomber pisze:Czy koło 1:
http://www.zebatki.com.pl/index.php?zad ... s_zk&id=27

i koło 2:
http://www.zebatki.com.pl/index.php?zad ... s_zk&id=45

napędzane paskiem zębatym będą się obracać 1:1?
Nie, są na 2 różne paski.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber »

Szerokość paska nie ma tu znaczenia. W drugim kole nie będzie po prostu zajmował całej bieżni.

leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon »

A zauważyłeś różną podziałkę pasków ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber »

Tak. Myślałem że szersza podziałka w kole 2 zrównoważy jego większy rozmiar i w rezultacie będzie 1:1

EDIT:
Dobra, zatrybiłem. Dzięki
Ostatnio zmieniony 26 lipca 2011, 18:32 przez Bomber, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ