PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Śruba 6 nagwintowana do końca, przeciw nakrętka i dobrze wycięte podkładki z grubej blachy. Jedna taka żeby weszła w otwór i po obróceniu się zablokowała. Może być przypawana do główki. Zakładasz drugą podkładkę i skręcasz. Na to zakładasz obudowę.
To ja dowcipas. Salve!

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Wpadłem na to. Dziękuję.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Na korku chłodnicy czasem jest naklejka z oznaczeniem typu, np. "Typ C". Różnica podobno jest w ciśnieniach otwarcia zaworów w korku. Który typ powinien być w 125p 115C?
Last edited by jacekes on 01 January 1970, 01:00, edited 1 time in total.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Maurer
Posts: 849
Joined: 09 January 2007, 23:39
Location: Szczecin

Post by Maurer »

Podobna okolica, czy do wymiany czujnika temperatury załączającego wiatrak na chłodnicy trzeba spuscic z niej plyn?
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Berek
Posts: 2168
Joined: 09 January 2007, 20:04
Location: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post by Berek »

Maurer wrote:Podobna okolica, czy do wymiany czujnika temperatury załączającego wiatrak na chłodnicy trzeba spuscic z niej plyn?
Tak, ale po co, jak można spiąć na stałe :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :D
Last edited by Berek on 23 June 2011, 12:02, edited 1 time in total.

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Maurer, jak nie spuścisz płynu, to przynajmniej jego część wyleci sama podczas wymiany czujnika. ;)

Spinać na stałe elektrowiatraka nie polecam. Niedogrzanie murowane, poza tym można spalić silnik wentylatora.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

jak szybki jesteś, to nie trzeba. Ze dwa razy już tak czujnik wymieniałem - straty płynu minimalne (w granicach rozsądku)
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Janisz
Posts: 2968
Joined: 10 January 2007, 14:41
Location: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post by Janisz »

A jak jesteś bardzo szybki, to nawet możesz to robić na gorącym silniku ;)

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posts: 9417
Joined: 11 January 2007, 10:59
Location: Lublin

Post by JOZEF_S »

Ha :!: W tamtym roku wymieniałem, podczas drogi na zlot do Łodzi, czujnik na ciepłym silniku :D
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

jak się ma rękawiczki jakieś takie lepsiejsze. Ja jednak osobiście wolę na zimnym wymieniać czujnik. Cenię sobie swoją skórę, zbyt dużo mam znajomych poparzonych z brzydkimi bliznami.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Maurer
Posts: 849
Joined: 09 January 2007, 23:39
Location: Szczecin

Post by Maurer »

No, prawie całe wiaderko spłyneło:) jakby nie mogli tuż przy tym czujniku dać w chlodnicy cienkiej ścianki.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

sem
Posts: 128
Joined: 29 June 2008, 07:28
Location: Warszawa Praga Płd

Post by sem »

Czy pompa paliwa w 115c jest inna niż w silniku polonezowskim?
Patrzę i milczę, to wystarczy za komentarz.

jose
Posts: 4344
Joined: 08 January 2007, 18:20
Location: Warszawa

Post by jose »

Taka sama.

sem
Posts: 128
Joined: 29 June 2008, 07:28
Location: Warszawa Praga Płd

Post by sem »

Dzięki :) Pokazywałem tacie pompę z Poldka i twierdził, że we fiacie miał inną. Ale fiata miał ponad 20 lat temu i miłośnikiem nie był, więc mógł coś pokręcić ;)
Patrzę i milczę, to wystarczy za komentarz.

Serocki
Posts: 2016
Joined: 15 April 2007, 16:27
Location: Elbląg

Post by Serocki »

Może miał pompę z łady. Z ręcznym pod pompowaniem. Bardzo dobra rzecz taka pompka.

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Mogła się różnić lokalizacją wejścia/wyjścia.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Wegorz91
Posts: 349
Joined: 20 January 2008, 16:14
Location: Kraków

Post by Wegorz91 »

Witam, montuje sprężyny we fiacie i tak mnie coś zdziwiło . Czy we fiacie nie ma fabrycznie podkładek metalowych między sprężyną a gumą przy gnieździe w karoserii ?

Mam w garażu zawieszenie z poloneza i tam są metalowe podkładki. Czy to u mnie we fiacie brakowało czy nie było normalnie ?
Last edited by Wegorz91 on 28 June 2011, 15:57, edited 2 times in total.

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

jakieś sugestie dlaczego płyn chłodzący szybko się grzeje (dot. Trucka); w Caro zanim płyn się nagrzeje minie z jakieś 15 km, w Trucku jest to po 3-4km.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

sprawny termostat?

Slawek
Posts: 46
Joined: 23 June 2011, 22:26
Location: Biłgoraj

Post by Slawek »

Panowie, co ten Pold tak ryczy? Hydro,panewki?? http://www.youtube.com/watch?v=7JdgcxsqVh0

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

maciejowski wrote:sprawny termostat?
W sensie który jest dobry, ten w którym płyn grzeje się szybciej czy wolniej ?
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Marcin125p
Posts: 3659
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Jasne że szybciej, byle trzymał właściwą temperaturę i nie gotował.
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

od czego to może być przewód masowy ? Leżał tam gdzie zwykle staje Truckiem.
Image
dla porównania wielkości - obok spryskiwacz ;)
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

jeśli w ogóle to jest z samochodu, to obstawiam gazownię, bo fabrycznie nie było przewodów w takim kolorze.

jose
Posts: 4344
Joined: 08 January 2007, 18:20
Location: Warszawa

Post by jose »

Od poloneza :D

Marcin125p
Posts: 3659
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Od elementu który nie działa ;)
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

duza fotka sie nie otwiera, a z miniatury sadze ze to umasienie reduktora albo elektrozaworu

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

Marcin125p, niekoniecznie, np. idac zaproponowanym przeze mnie tropem to parownik bez masy bedzie chodzic, elektrozawor tez moze, zalezy jak jest zamontowany

Marcin125p
Posts: 3659
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

No dobra, to od elementu od którego odpadł kabel :D
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

Maurer
Posts: 849
Joined: 09 January 2007, 23:39
Location: Szczecin

Post by Maurer »

Z tym czy masowy to bym nie przesądzał, ta koncówka nizej na zdjeciu to nie jest taka jak w skrzynce bezpieczników?
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Post Reply