PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Senkju.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

staszek
Posts: 34
Joined: 11 February 2010, 23:43
Location: Kraków, Poland
Contact:

Post by staszek »

Mam pytanie.... czy energiczna (w 2 osoby) próba ściągnięcia kierownicy (po dobroci nie chce zejść) nie uszkodzi elementów układu kierowniczego? :zly:
FSO Polonez Kombi '99 1.6MPI

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Uszkodzisz co najwyżej kierownicę.
Ale z reguły da się ją ściągnąć w 1 osobę - po dobroci nigdy nie chce zejść, trzeba nawalać naprzemiennie po przeciwnych stronach średnicy koła.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

staszek
Posts: 34
Joined: 11 February 2010, 23:43
Location: Kraków, Poland
Contact:

Post by staszek »

ok dzięki za poradę :one:
FSO Polonez Kombi '99 1.6MPI

Grizli
Posts: 1272
Joined: 16 January 2007, 11:13
Location: Częstochowa

Post by Grizli »

Łapiesz porządnie koło kierownicy i szarpiesz raz z lewej raz z prawej i musi zejść.

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Możesz wziąć punktak co pasuje do tego stożka na wale i jak ktoś ciągnie za kierę lekko stuknąć w wał. Tak żeby broń boże go nie rozklepać. Powinna zejść.

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

staszek wrote:Mam pytanie.... czy energiczna (w 2 osoby) próba ściągnięcia kierownicy (po dobroci nie chce zejść) nie uszkodzi elementów układu kierowniczego? :zly:
Mam kolegę jaki metodą na szarpaka i silnie zapieranie się, przypierd.... sobie kierownicą tak mocno że interwencja lekarza była bardzo mocno potrzebna.

Puściła dość gwałtownie, a że się nachylił to dostał po ryju :056:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Grizli
Posts: 1272
Joined: 16 January 2007, 11:13
Location: Częstochowa

Post by Grizli »

Najtrudniejszy pierwszy raz;)Jak delikatnie ruszasz to kierownica delikatnie zejdzie:)A jak szarpiesz jak szalony to dostaniesz kierownicą w ryj.

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

Ja tam zawsze pięścią w koło kierownicy raz z prawej, raz z lewej i nie ma bata żeby nie zlazła ;) - tylko z umiarem tą pięścią.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Janisz
Posts: 2968
Joined: 10 January 2007, 14:41
Location: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post by Janisz »

Kiedyś się dorobiłem eleganckiej piz*dy pod okiem jak wyciągałem z czegoś kierownicę. Radzę uważać :D

Maurer
Posts: 849
Joined: 09 January 2007, 23:39
Location: Szczecin

Post by Maurer »

Nie prosciej poluzować tylko nakrętkę, zamiast zdejmować ją całkiem?
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Marcin125p
Posts: 3659
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Słuszna uwaga :)
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

Janisz
Posts: 2968
Joined: 10 January 2007, 14:41
Location: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post by Janisz »

Prościej, ale trzeba być człowiekiem myślącym do tego :P

Janusz
Posts: 160
Joined: 27 November 2009, 20:39
Location: Dębica

Post by Janusz »

Witam. Czy przy wymianie simeringu(od strony wału) mostu należy wymienić tuleje rozprężną ?
dodam że most(lucas) nie wyje

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

teoretycznie tak, w praktyce ja nie wymieniałem
Image
Image

HARNAŚ
Posts: 214
Joined: 26 February 2009, 21:44
Location: Kalisz (PK)

Post by HARNAŚ »

Pytanie z serii zasada dzialania podciśnieniowego regulatora ciśnienia paliwa w MPI ;)
Czy jak zdejme przewód podciśnieniowy z kolektora do regulatora, to powrót do baku zostanie calkiem zablokowany? Pytam bo chcialem zwiększyć w jakiś sposób ciśnienie na listwie wtryskowej, by sprawdzić czy to zbyt mala wydajnośc pompy paliwa jest powodem mula w roverze, a nie chce zbyt wysokim ciśnieniem czegoś rozdupcyć, np wtrysków.

Janusz
Posts: 160
Joined: 27 November 2009, 20:39
Location: Dębica

Post by Janusz »

LifeGuard wrote:teoretycznie tak, w praktyce ja nie wymieniałem
aha czyli można,ale nie trzeba

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Do czego przykręca się dolne lewe mocowanie wspornika elektrowentylatora chłodnicy we fiacie z chłodnicą z wlewem na rurce? Moja chłodnica nie ma żadnego mocowania w tym miejscu, nadwozie jest za stare, żeby miało jakieś mocowania do elektrowentylatora.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Do mocowań chłodnicy.
To ja dowcipas. Salve!

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Łał, naprawdę? :549:

O dolne lewe mocowanie mi chodzi. Chłodnica nie jest w tym miejscu mocowana do nadwozia.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Nie masz już 4 mocowań na pasie przednim? Bo rozumiem że chłodnice masz z dwoma uchwytami.
To ja dowcipas. Salve!

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Chłodnica jest z 2 uszami.
Jak już pisałem, nadwozie nie ma żadnego mocowania pasującego pod dolne lewe ucho wspornika wentylatora.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Moja odpowiedz. Albo nie przejmowałby się, albo coś wymyśliłbym jakieś mocowanie żeby tego nie telepało.
To ja dowcipas. Salve!

BORYS
Posts: 2670
Joined: 11 September 2007, 18:34
Location: z Luksemburga

Post by BORYS »

proste pytanie - prosta odpowiedz
Ura Bura Szef Podwóra

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Dobra, zapytam inaczej. Fabrycznie to jest mocowane do jakiegoś ucha w chłodnicy, którego m brakuje, czy brakuje mi raczej jakiegoś mocowania we wzmocnieniu czołowym?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Koval_STM
Posts: 1793
Joined: 10 January 2007, 18:34
Location: Warszawa - Wesoła

Post by Koval_STM »

Mocowanie jest we wzmocnieniu czołowym.
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

W moim wzmocnieniu produkcji rzemieślniczej nie ma mocowania. Sprawa jasna. Dzięki.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Wegorz91
Posts: 349
Joined: 20 January 2008, 16:14
Location: Kraków

Post by Wegorz91 »

Mam pytanie czy jest jakiś dobry sposób wyciągnięcia odbojów przedniej belki ? Urwałem już 2 odboje i to najgorsze że te stożkowe i nigdzie ich kupić nie mogę. Ostały mi sie jescze 2 w starej belce i musze je bez rowalenia przełozyć do nowej belki.

Bardzo prosze o pomoc.

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

jacekes wrote:W moim wzmocnieniu produkcji rzemieślniczej nie ma mocowania. Sprawa jasna. Dzięki.
Nawierć sobie dziury i przykręć, bo w fabrycznych wystają wkręty.
To ja dowcipas. Salve!

jacekes
Administrator
Posts: 9975
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Nie nada. W tym miejscu jest jajowate wycięcie w profilu. Jakoś sobie poradzę, dziękuję.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Post Reply