PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Marcin125p
Posts: 3658
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

To znowu ja :D
Szklanki/popychacze fiatowe i polonezowe, oczywiście nie hydrauliczne, to to samo?
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

jose
Posts: 4344
Joined: 08 January 2007, 18:20
Location: Warszawa

Post by jose »

Jo.

Marcin125p
Posts: 3658
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Dzięki! :564:
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Chodzi mi o szybkość rozgrzewania w zimiei zdolność odbierania ciepła w lecie.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posts: 9417
Joined: 11 January 2007, 10:59
Location: Lublin

Post by JOZEF_S »

Czy wahacz dolny w borasie i plusie jest taki sam ?
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

gringo
Posts: 1405
Joined: 12 August 2009, 20:34
Location: Lublin

Post by gringo »

Jeśli to coś pomoże to przy -15 st. C 115C u mnie potrzebował ok 3 minut żeby się dostatecznie do jazdy rozgrzać.
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

jose
Posts: 4344
Joined: 08 January 2007, 18:20
Location: Warszawa

Post by jose »

JOZEF_STALIN wrote:Czy wahacz dolny w borasie i plusie jest taki sam ?
Jo.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

wahacze są zamienne.
gringo, A mierzyłeś kiedyś temperaturę oleju?
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

gringo
Posts: 1405
Joined: 12 August 2009, 20:34
Location: Lublin

Post by gringo »

OLO, niestety nie, u mnie wskazówka przy nawet dłuższej jeździe nie przekraczała połowy skali, a w tym czasie nagrzewała podnosiła się do 1/8 moze 1/6 skali.

tak na marginesie właśnie od pewnego czasu zastanawiam się nad montażem jakiegoś małego miernika temperatury oleju jeśli to możliwe.
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

gringo wrote:OLO, niestety nie, u mnie wskazówka...
Wskazówka czego ? Temperatury płynu chłodniczego ? Olej zagrzewa się ciut dłużej.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

gringo
Posts: 1405
Joined: 12 August 2009, 20:34
Location: Lublin

Post by gringo »

No fakt namotałem... :603:
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

A jak sie rozgrzeje to nawet ciut bardziej. 10-30 st w zaleznosci od obciażenia. Bez turbo
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Do pomiaru temperatury oleju podobno nadaje się zwyczajny czujnik do płynu z siników fso. Widziałem kiedyś artykuł o maluchu z licznikami CC Sporting. A co do twojej temperatury płynu Gringo to sprawdź kiedyś termostat.

gringo
Posts: 1405
Joined: 12 August 2009, 20:34
Location: Lublin

Post by gringo »

arnold, a co moze z nim być nie tak? Byłem święcie przekonany że jest ok, ale widać się myliłem.
Kolegi 125p zachowuje sie tak samo jeśli chodzi o ten wskaźnik, ale ale zaraz sie okaże że mamy obaj problem :P
Last edited by gringo on 07 May 2011, 19:47, edited 2 times in total.
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

z jakiego samochodu pochodzą przyciski konsoli środkowej plusa - pewnie fiat, podobnie jak zegarek i popielniczka, tylko jaki?

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Stary termostat może Ci się szybko otwierać. Mojemu zrobiłem test i otwierał się w 56 stopniach, a powinien w 80. W lato wskazówka dochodziła do połowy teraz jest w 3/4. Gotowałem go w wodzie z termometrem z odpowiednią skalą. Mam silnik 115C.
Last edited by arnold on 07 May 2011, 19:55, edited 1 time in total.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

arnold wrote:Do pomiaru temperatury oleju podobno nadaje się zwyczajny czujnik do płynu z siników fso.
Owszem. Całą rodzina fiata - przynajmniej do końca XX wieku miałą taka samą charakterystykę czujnika temp.
Ja miałem zegar z Łady i czujnik przegwintowany na gwint M14x1,5 - wkręcony w podstawę filtra oleju.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

czym rozruszać zapieczone pierścienie bez rozbierania silnika? zalać cylindry naftą, nitro, czymś innym?

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

naftą
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Maurer
Posts: 849
Joined: 09 January 2007, 23:39
Location: Szczecin

Post by Maurer »

Mam do wymiany dolny sworzeń zwrotnicy (fabryczny, w ktorym trzeba rozwiercić nity), i dodatkowo coś mi makabrycznie piszczy na każdej, nawet niewielkiej nierówności. Podejrzewam że to gumy wahacza. W takiej sytuacji prościej będzie wymienic sworzeń i gumy, czy od razu cały dolny wahacz?
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

jose
Posts: 4344
Joined: 08 January 2007, 18:20
Location: Warszawa

Post by jose »

Maurer wrote:coś mi makabrycznie piszczy na każdej, nawet niewielkiej nierówności
Sworzeń, to dość charakterystyczny dźwięk, taki trzeszczący, jak stary tapczan na którym puka się piętnastolatki.

Maurer
Posts: 849
Joined: 09 January 2007, 23:39
Location: Szczecin

Post by Maurer »

Ciekawe porownanie...:) Sworzeń to mi polecil wymienić diagnosta, a co do tego piszczenia to wlasnie bardziej obstawiam tuleje gumowe wahacza, je sie ciezko wymienia? Trzeba je wybijać czy cos w tym stylu?
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Weź strzykawkę z igłą, wstrzyknij pod tą gumę tego sworznia olej jakiś rzadki lub WD 40 najlepiej. Jak przestanie piszczeć po niedługim czasie to wiesz co piszczało. Tuleje metalowo gumowe praktycznie się nie spotkałem aby gdziekolwiek komukolwiek piszczały. Zazwyczaj pukanie jest słyszalne jak już guma się wytarła
POZA TYM JAK SĄ LUZY GDZIEKOLWIEK TO NAPRAWIĆ, WYMIENIĆ ITP !!! No chyba że lubisz mieć adrenalinę jak ci koło z piastą rozpierduchę zrobi przy 100 km/h
Last edited by HOMZIK on 09 May 2011, 18:38, edited 4 times in total.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Maurer
Posts: 849
Joined: 09 January 2007, 23:39
Location: Szczecin

Post by Maurer »

Mowisz, ze te tuleje nie piszcza raczej? Moj tata twierdzi ze to moga byc wlasnie one. Tak czy inaczej, dzięki za podpowiedz.

Takiej adrenaliny zdecydowanie wole nie miec, tylko zastanawiam sie, czy jak mam caly dzien rozwiercac nity sworznia, a drugi dzien wybijac tuleję z wahacza, to moze lepiej wymienić calość od razu.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

jose
Posts: 4344
Joined: 08 January 2007, 18:20
Location: Warszawa

Post by jose »

Sworzeń na 200% i to przeważnie górny.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Mi zawsze leciały dolne.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Marcin125p
Posts: 3658
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Uszczelkę pomiędzy pompą wody a blokiem szukać nową, wciąć z kartonu czy czerwonym silikonem zrobić?
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Jak dorwiesz nową to dobrze, a jak chcesz się bawić to też ładną zrobisz, a silikon to druciarstwo ;) Na siłę też można.

Marcin125p
Posts: 3658
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Dzięki! Akurat w tym przypadku dopuszczam odrobinę druciarstwa ;)
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

silikon to nie druciarstwo - ja kupiłem usczelkę kartonową i tak dla pewności przesmarowałem ją silikonem - na samym kartonie bym nie uszczelniał

Post Reply