PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

philips
Posty: 960
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:07
Lokalizacja: Mikołów, k. Katowic
Kontakt:

Post autor: philips » 04 maja 2011, 20:36

Zdjąć zawleczke, albo mocno szarpnąć :]
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

sta1416
Posty: 135
Rejestracja: 08 marca 2011, 17:31
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: sta1416 » 04 maja 2011, 20:38

Aha,a jak można się dobrać do tej zawleczki?

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 04 maja 2011, 20:40

śrubokrętem albo takim fajnym specjalnym narzędziem. Zawleczka jest pod korbką (taki drucik w kształcie litery "omega")

edit:
na początku swojej przygody z FSO też nic nie wiedziałem ;)
http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtopic.php?t=2879
Ostatnio zmieniony 04 maja 2011, 20:42 przez Pavel, łącznie zmieniany 1 raz.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

sta1416
Posty: 135
Rejestracja: 08 marca 2011, 17:31
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: sta1416 » 04 maja 2011, 20:59

Dzięki za linka, doznałem olśnienia :)

macius409
Posty: 5
Rejestracja: 11 marca 2011, 22:39
Lokalizacja: Będzin

Post autor: macius409 » 04 maja 2011, 21:09

mam małe pytanko a mianowicie bo robię sobie dokładki do zderzaka z żywicy i formy mam z gipsu ale czasem one pękają przy wyciaganiu i czym można zastąpić gips. pozdrawiam

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 04 maja 2011, 21:09

Marcin125p pisze:Mój 78 jest zielony (po zdjęciu gruubej warstwy olejowo-błotnej mazi)
philips pisze:Taki jak mój (przed malowaniem żeby nie było )
Fajnie. :D
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Awatar użytkownika
Tony
Członek Stowarzyszenia
Posty: 630
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 21:22
Lokalizacja: Poznań
Auto: szwedzkie

Post autor: Tony » 05 maja 2011, 20:35

Heloł!

Rozbieram licznik 125p - stary typ, "kreska śmierci". Jak zdjąć pokrętło do kasowania przebiegu dziennego ? Chcę zdjąć przedni paneł żeby wymienić wskaźnik temperatury silnika. Mam drugi licznik, którego mi mniej szkoda i metoda "kombinerki w łapę i ciągniemy na siłę" nie dała efektu.
ZRX1100 '97, V90 D5 '18, XC70 D5 '09
Halo ?! Robimy dzisiaj co ?!

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9947
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 05 maja 2011, 20:44

Kręć przeciwnie do wskazówek zegara.

Pokrętłem w sensie.

A co jest z tym wskaźnikiem? Kiedyś zdarzało mu się przestać działać, o ile dobrze pamiętam...
Ostatnio zmieniony 05 maja 2011, 20:46 przez jacekes, łącznie zmieniany 2 razy.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Tony
Członek Stowarzyszenia
Posty: 630
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 21:22
Lokalizacja: Poznań
Auto: szwedzkie

Post autor: Tony » 05 maja 2011, 21:12

Kuref, na to nie wpadłem. A wskaźnik przestał działać zupełnie. Zanim zacząłem rwać kable i wymieniać co raz to kolejne czujniki, wsadziłem "na sztukę" inny licznik i wskaźnik działa. Ba, w końcu pokazuje właściwą temperaturę. Ten stary nawet jeśli działał, to zaniżał.
ZRX1100 '97, V90 D5 '18, XC70 D5 '09
Halo ?! Robimy dzisiaj co ?!

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9947
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 05 maja 2011, 21:17

No to teraz klucz 4 lub 5 do ręki i do dzieła. Tylko podkładek nie pogub. ;)
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Tony
Członek Stowarzyszenia
Posty: 630
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 21:22
Lokalizacja: Poznań
Auto: szwedzkie

Post autor: Tony » 05 maja 2011, 22:25

5, niestety akurat tej nasadki nie mam, 5,5 daje radę od bidy.
ZRX1100 '97, V90 D5 '18, XC70 D5 '09
Halo ?! Robimy dzisiaj co ?!

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3651
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 05 maja 2011, 22:57

Głupie pytanie, właściwie upewnienie się. Jeżeli rura wydechowa jest z początku zagięta w chińskie osiem to na pewno jest do 115C?
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

czeczun
Prezes Zarządu
Posty: 3283
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:14
Lokalizacja: Toruń

Post autor: czeczun » 05 maja 2011, 23:37

tak
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3651
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 06 maja 2011, 10:46

Dzięki! :564:
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

szela81
Posty: 296
Rejestracja: 01 marca 2011, 11:44
Lokalizacja: Katowice

Post autor: szela81 » 06 maja 2011, 11:40

proste pytanie:
ile oleju jest między min a max na bagnecie w polonezie 1,5 AB?
driftin' ain't easy

Awatar użytkownika
adam.o
Posty: 343
Rejestracja: 18 kwietnia 2008, 11:19
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław

Post autor: adam.o » 06 maja 2011, 11:42

Co to może być, że jeśli przy 3 tys. obrotów czuć dziwne wibracje na pedale sprzęgła? Dziwne, bo występuje tylko dokładnie przy 3krpm, 100 obrotów mniej albo więcej i już nie ma, drgania nie przenoszą się na budę, ani nic innego, tylko na pedał sprzęgła, słychać wtedy też niewielkie rzężenie. Sprzęgło hydrauliczne, fiacior '74.

OLO
Posty: 9141
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 06 maja 2011, 12:18

litr pomędzy znakami
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 06 maja 2011, 19:38

Jest jakiś minimalny wymagany poziom oleju - wiem że jest na miarce, ale czy jest coś jeszcze niżej ?
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
KinioPP
Posty: 602
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:41
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Post autor: KinioPP » 06 maja 2011, 19:48

Pavel pisze:Jest jakiś minimalny wymagany poziom oleju - wiem że jest na miarce, ale czy jest coś jeszcze niżej ?
Poniżej jest za mało.

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 06 maja 2011, 20:03

Pavel pisze:Jest jakiś minimalny wymagany poziom oleju - wiem że jest na miarce, ale czy jest coś jeszcze niżej ?
To już pod kaucjonerstwo podpada... ;)
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9947
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 06 maja 2011, 20:07

Jak jest za mało, to trzeba rozwodnić. ;)
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3651
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 06 maja 2011, 20:07

Jak masz dyszla z DPF to się sam rozwadnia :D
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9947
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 06 maja 2011, 20:09

Jak masz padniętą UPG to też. ;)
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 06 maja 2011, 20:09

jak kupilem trucka to mial suchy bagnet, nie swiecila kontrolka, na ostrym zakrecie jak po olej jechalem to mrugnela na chwile.
Teoretycznie przy glebokiej misce i silniku wzdluznie umieszczonym mozna zejsc bezpiecznie ponizej minimum, ale pogarsza sie chlodzenie (przy zalozeniu ze pompa daje dobre cisnienie)

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 06 maja 2011, 20:11

nie no tak się pytam, bo i tak wymienić muszę ale ten tydzień odpada więc ciekaw jestem jakie minimum silnik wytrzyma do zatarcia się :D


nic tam, nie ma się co rozwodzić. Jutro rano zrywka i wymiana oleju na jakiś szybki na 1 tydzień - a co, jak się bawić to sie bawić ;)
Ostatnio zmieniony 06 maja 2011, 20:24 przez Pavel, łącznie zmieniany 1 raz.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

philips
Posty: 960
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:07
Lokalizacja: Mikołów, k. Katowic
Kontakt:

Post autor: philips » 06 maja 2011, 20:24

Co ciekawe ilość oleju ma wpływ na pracę silnika, osobiście zauważyłem, że jest znacznie mocniejszy jeżeli trzyma się wartości przy min, natomiast chwile później po dolaniu pod max zachowuje się zupełnie jak inny silnik. Min to minimalna wartość z jaką można bezpiecznie używać silnika, można jeździć poniżej ale pojawiają się problemy z zakrętami, jak się wejdzie za mocno panewki same o tym powiedzą.
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

OLO
Posty: 9141
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 06 maja 2011, 21:16

Ja na lato utrzymuję górę.
W zimie poniżej połowy.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 06 maja 2011, 21:19

jakieś racjonalne uzasadnienie ?
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 06 maja 2011, 21:27

Jak naleje do pełna w lecie, to do zimy zostaje mu pół :D
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 07 maja 2011, 06:46

jak jest blisko max przy zuzytym silniku to wiecej oleju pali (pierscienie), ale olej nieco lepiej chlodzi

co do mocy - hmm, to chyba autosugestia, chociaż ja osobiście wiem kiedy mam min - silnik zaczyta metalicznie szczebiotać :D

ODPOWIEDZ