PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Herr_Flick
Posty: 316
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:55
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Herr_Flick » 04 marca 2011, 22:00

Jaka jest żywotność pomp: 1-olejowej 2-wody
MatrixMetal
Jeśli znajdzie się maniak układów scalonych to chętnie udostępnię swojego zapasowego kompa do boscha na testy w celu zmiany mapy zapłonów

OLO
Posty: 9121
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 04 marca 2011, 23:11

olej - do końca silnika, wody do końca łożyska/uszczelniacza
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Herr_Flick
Posty: 316
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:55
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Herr_Flick » 04 marca 2011, 23:34

Było gdzieś napisane, że po zgaszeniu silnika i przekręceniu stacyjki liczy się czas pojawienia się lampki "olej" im dłużej tym lepiej u mnie czas to 0sek, kilka razy przetarłem o nierówność osłoną a może nawet samą miską co mogło wpłynąć na smoka, dodatkowo na zimnym stuka przez dłuższą chwilę dlatego pytam.
Co do pompy wody to z ciekawości bo akurat tą mam w zapasie.
MatrixMetal
Jeśli znajdzie się maniak układów scalonych to chętnie udostępnię swojego zapasowego kompa do boscha na testy w celu zmiany mapy zapłonów

Awatar użytkownika
HARNAŚ
Posty: 214
Rejestracja: 26 lutego 2009, 21:44
Lokalizacja: Kalisz (PK)

Post autor: HARNAŚ » 07 marca 2011, 03:40

Ile dokładnie wchodzi płynu chłodzącego do Rovera i czy jest jakaś dodatkowa śruba, np. w bloku, do spuszczenia płynu?

OLO
Posty: 9121
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 07 marca 2011, 07:27

Chyba 4,5l
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 07 marca 2011, 17:09

Czy do przeszczepu zacisków lucas na miejsce st. typu potrzeba coś jeszcze oprócz samych zacisków, jarzm i płyt mocujących?

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 07 marca 2011, 17:22

O ile mi wiadomo, to inne gwinty były na baryłkach w ST i Lucasie, także zdaje się, że bez kombinacji z przewodami się nie obejdzie.

OLO
Posty: 9121
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 08 marca 2011, 08:06

Najlepiej zarobić drobne końcówki z jednej strony na sztywnym. Do zrobienia w warsztatach.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 09 marca 2011, 23:46

Czy ktoś wie jaką długość mają dolne śruby łączące skrzynię z silnikiem DOHC?

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 09 marca 2011, 23:47

Bodaj 10 cm, ale głowy nie dam
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Awatar użytkownika
HARNAŚ
Posty: 214
Rejestracja: 26 lutego 2009, 21:44
Lokalizacja: Kalisz (PK)

Post autor: HARNAŚ » 10 marca 2011, 01:26

Czy taka uszczelka przypasi, do połączenia rury kolektorowej (nie kolektora wydechowego) z tłumikiem początkowym (montowanym w miejsce kata przed 95), mowa o Roverze.

http://allegro.pl/uszczelka-tlumika-pol ... 78374.html

OLO
Posty: 9121
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 10 marca 2011, 09:54

Śruby chyba są inne niże OHV. Wydaje mi sie ze krótsze.
A uszczelka - pytaj o takado rovera. W sklepach FSOwskich powinni mieć. Ew Zmeirz średnice wewn otworu i rozstaw otworów pod śruby mocujace i cośdobierzesz. Generalnie ta sama uszczeka co pod katalizator.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
HARNAŚ
Posty: 214
Rejestracja: 26 lutego 2009, 21:44
Lokalizacja: Kalisz (PK)

Post autor: HARNAŚ » 10 marca 2011, 20:37

Ok dzięki, będę szukał pod Rovera.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 11 marca 2011, 15:59

Cytat z FPMu:
Posiadam Fiata 125p rocznik 74 i mój problem jest następujący:
gdy samochód jest "zimny" tzn nie jest uruchomiony silnik Fiata można pchać do przodu,do tyłu bez większych problemów natomiast jeśli silnik troszkę popracuje blokują się hamulce.Dodam że Fiat był już dwa razy odpowietrzany do tego były wymienione przewody gumowe,pompa hamulca,serwo,płyn hamulcowy nowy,rozbierane wszystkie zaciski,przeczyszczone tłoczki,wymienione uszczelki gumowe.
Dobrze kojarzę, że takie są efekty za ciasno skręconej dźwigni pośredniej serwa?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

OLO
Posty: 9121
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 11 marca 2011, 16:50

Dobrze.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3641
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 11 marca 2011, 23:38

Jak zdemontować zawory z głowicy nie posiadając przyrządu do ściskania sprężyn zaworowych A.60194, ani nic podobnego?
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 11 marca 2011, 23:52

Widze, ze w sieci sciągacze kosztuja chore pieniadze, a za ten moj to bym pieciu dych nie dal. Naprawde nie masz gdzie kupic albo pozyczyc? Mozna walczyc bez, ale do tego najlepiej miec 2-3 pary rak... Trzeba przycisnac/przymocowac glowice na stole/na ziemi, podlozywszy cos uprzednio pod zawory od strony cylindra. Potem trzeba scisnac rownomiernie talerz sprezyn (to sie w Morawskim nazywa miseczka) i wyjac zamki, o ile same nie wypadna. Teoretycznie da sie zrobic, a w praktyce, jak sie ma do czynienia z zalepiona starym olejem glowica, to jest droga przez meke. Kup sobie ten przyrzad, albo zrob... A pomoc drugiej osoby i tak sie przyda, zeby nie poharatac glowicy.
Ostatnio zmieniony 11 marca 2011, 23:56 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 2 razy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3641
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 12 marca 2011, 00:08

Dzięki, tak myślałem że będzie kiepsko. Wniosek chyba taki że najtaniej, najbezpieczniej i najlogiczniej zanieść do warsztatu i poprosić o zdjęcie zaworów. Przecież to nie może kosztować majątku ;)
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 12 marca 2011, 00:52

Zdjac to jeszcze w miare latwo, gorzej potem zalozyc. Nawet z przyrzadem wsadzanie zamkow jest irytujace :)
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 12 marca 2011, 18:01

CZy uszczelka miski olejowej w 115C jest taka sama jak w PN?

OLO
Posty: 9121
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 12 marca 2011, 23:25

W zasadzie nie, ale są 100% zmaienne.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 13 marca 2011, 22:23

ok dzieki :)

Awatar użytkownika
Ronaldo
Posty: 489
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 14:03
Lokalizacja: Dopiewiec/Poznań
Kontakt:

Post autor: Ronaldo » 14 marca 2011, 08:13

Czy możliwe aby któraś z końcówek drążków kierowniczych miała luz, mimo, że podczas sprawdzania luzu nie czuję?
Nie wiem, czy jasno się wyraziłem...
Od pewnego czasu mam wrażenie, że auto z „opóźnieniem” reaguje na ruchy kierownicą, oraz podczas zmiany pasa, przejeżdżając po koleinach mogę skręcić kierownicą to w jedną to w drugą stronę, a nic się nie dzieje.. Trochę to niepokojące...
Radość to FSO w idealnym stanie!

Daewoo-FSO Atu+ 1.4 GTI 16V
Mercedes-Benz W169 A180
Skoda Fabia 1.4 TDI PD
Junak 123

OLO
Posty: 9121
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 14 marca 2011, 10:51

Ronaldo pisze:Od pewnego czasu mam wrażenie, że auto z „opóźnieniem” reaguje na ruchy kierownicą, oraz podczas zmiany pasa, przejeżdżając po koleinach mogę skręcić kierownicą to w jedną to w drugą stronę, a nic się nie dzieje.. Trochę to niepokojące...
Moze ci ktoś13" założył?
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Ronaldo
Posty: 489
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 14:03
Lokalizacja: Dopiewiec/Poznań
Kontakt:

Post autor: Ronaldo » 14 marca 2011, 11:08

13" mam cały czas...
Czyli to przez zimówki... oraz odzwyczajenie od... jazdy Polonezem ??
Radość to FSO w idealnym stanie!

Daewoo-FSO Atu+ 1.4 GTI 16V
Mercedes-Benz W169 A180
Skoda Fabia 1.4 TDI PD
Junak 123

Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 14 marca 2011, 11:25

Sprężyna zawieszenia oznaczona brązowym i zielonym paskiem do czego będzie?

clk
Posty: 333
Rejestracja: 17 sierpnia 2008, 17:10
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: clk » 14 marca 2011, 16:47

Mam pytanko. Do jarzma zakłada się zacisk hamulcowy (stary typ) który jest podtrzymywany przez niewielkie blaszki (żeby nie latał) i tu się rodzi moje pytanie czy te blaszki są takie same jak w starym i nowym typie czy różni się ich wielkość ?
caro+

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 14 marca 2011, 21:15

W nowym typie wogóle nie ma tych blaszek. Jesli myslę o tym o Ty.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

clk
Posty: 333
Rejestracja: 17 sierpnia 2008, 17:10
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: clk » 14 marca 2011, 22:03

to są o ile się nie mylę blaszki ślizgowe ( nakłada się na nie takie zawleczki) oczywiście mówimy o przodzie poloneza
caro+

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 14 marca 2011, 22:40

No no, o tym samym mówimy. Tak jest tylko w starym typie.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

ODPOWIEDZ