PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 04 lutego 2011, 17:09

drive by wire.

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 04 lutego 2011, 18:23

drive by wire.
Throttle by wire. Czyli wprowadzenie laga do układu (patrz: gnojożłopy)

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 04 lutego 2011, 18:30

jose pisze:
drive by wire.
Throttle
Znalazłeś moje throttle body ? Czekam nadal na zdjęcie. :)

Nie ma takich, które będą pasować plug&play...
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 04 lutego 2011, 19:41

Po prostu mam pewien projekt, który chcę zrealizować, a w konfiguracji z linką jest to utrudnione.
Wątpię w istnienie analogicznych pedałów z potencjometrem, więc trzeba będzie przeprosić się z linką :)

Nie będę robił zbędnej rzeźby, podłączę się pod przepustnicę. Chcę zbudować (od podstaw) tempomat, nie chcę dopasowywać żadnego. Po prostu łatwiej byłoby wejść z samą elektroniką, montaż nowych linek etc. jest bardziej problematyczny i może być bardziej zawodny.
Jakby było przekazanie wychylenia pedału gazu na silnik krokowy na podstawie odczytanego położenia suwaka potencjometru, wystarczyłoby podbić napięcie, tak żeby zasymulować wciśnięcie gazu. W obecnej sytacji trzeba się podpiąć z drugą linką do przepustnicy

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 04 lutego 2011, 22:13

Tempomat z wczesnych Fiatów dostosuj ;)
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 05 lutego 2011, 09:17

Krasik, tylko że to nie tempomat, tylko stały gaz ;)

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 05 lutego 2011, 23:24

Jak dobrze tymczasowo zabezpieczyć dziurę w podłużnicy tylnej? :P
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 05 lutego 2011, 23:24

cortaninem

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 05 lutego 2011, 23:28

A coś, żeby syf do środka nie leciał?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 05 lutego 2011, 23:28

cortaninem x2

możesz ew owinąć folią bąbelkową ale nie wiem na ile to poskutkuje :P
Ostatnio zmieniony 05 lutego 2011, 23:29 przez Berek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 05 lutego 2011, 23:46

zaklej srebrną taśmą. :one:

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 05 lutego 2011, 23:50

Srebrnej nie mam. Mam papierową malarską. Nada się?

:P
Ostatnio zmieniony 05 lutego 2011, 23:51 przez jacekes, łącznie zmieniany 1 raz.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 06 lutego 2011, 00:08

w sumie... zaklej taśmą, pociągnij bitexem i będzie jak nówka. :570:

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 06 lutego 2011, 07:57

Tymczasowo, do wafla. Na okres 2-3 miesięcy, czyli jakichś 3 wyjazdów z garażu po 100km każdy.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 06 lutego 2011, 10:32

Śrubami kawałek blachy przykręć i zabezpecz gazetą. Sprawdzona, trawała metoda. ;)
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j » 06 lutego 2011, 10:43

Nitownica, blacha cynkowana, bitex. Z takimi rzeczami świat można odkrywać...

W sumie... Jakieś coś antykorozyjnego do wewnątrz podłużnicy nasikać, a potem to blachę choćby na gumę do żucia przykleić.

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3641
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 06 lutego 2011, 10:59

Czy są jakieś inne, lepsze ustawienia geometrii przedniego zawiasu w 125p niż fabryczne? Oczywiście w grę wchodzi wyłącznie regulacja, żadnych przeróbek.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 06 lutego 2011, 11:06

Negatyw :D

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3641
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 06 lutego 2011, 11:09

Oj Jose, Jose
Marcin125p pisze:Oczywiście w grę wchodzi wyłącznie regulacja, żadnych przeróbek
:D :D :D
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 06 lutego 2011, 11:44

OLO pisze:Co to jest potencjometr na pedale...
Obrazek

nie wiem może o to chodziło?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 06 lutego 2011, 12:16

LifeGuard pisze:
OLO pisze:Co to jest potencjometr na pedale...
Obrazek

nie wiem może o to chodziło?
Kurwa Lajf! Śniadanie jadłem :563:

Jacek, zapaćkaj rudą cortaninem, z zewnątrz oklej gazetami i zamaluj bitexem.

OLO
Posty: 9123
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 06 lutego 2011, 13:09

Lajf. To nie wątek na osobiste zdjecia. Wklej w sie chcwale, alebo załóż osobny.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 06 lutego 2011, 18:13

Ja pierd..., poszczam się zaraz. :546: POTENCJOMETR NA PEDALE :570:
łOOOOOOO QURWA :585: :585: :585: :585:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 07 lutego 2011, 20:49

Czy uniwersalna sonda lambda jednoprzewodowa może być zastosowana do GSI ? Sonda NGK z czarnym przewodem.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

OLO
Posty: 9123
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 07 lutego 2011, 21:25

Tak
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 09 lutego 2011, 20:31

pytanie dotyczy blotników przednich i plastikowego podszybia.
Na górze błotników jest rynienka (pod krawędzią maski). W miejscu, gdzie łączy się ona (rynienka błotnika) z metalową częścią podszybia (przy zawiasie maski) - rynienka błotnika powinna wchodzić pod podszybie (metalową cześć)?
pytam bo mam wątpliwości czy blacharz dobrze złożył błotniki

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 09 lutego 2011, 20:56

qdlaty pisze:rynienka błotnika powinna wchodzić pod podszybie (metalową cześć)
Pamiętam, że błotnik i podszybie nie miało nic ze sobą wspólnego... więc chyba nie powinna.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 09 lutego 2011, 21:21

mam padniete baterie w aparacie, wiec korzystajac z fotki z allegro pokazuje o co mi chodzi:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Ja w tej chwili mam tak samo jak na fotce - blotnik nachodzi na podszybie.

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 09 lutego 2011, 21:33

Błotnik nie podchodzi pod plastikowe podszybie. Nie widzę nic dziwnego na tym zdjęciu.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 09 lutego 2011, 22:27

no przeciez napisalem na poczatku, ze z metalowa czescia podszybia - jak zdejmiesz plastik, to jest metal. i na fotce na tym metalu lezy rynienka blotnika. czy tak ma byc, czy ma ona byc wsunieta pod spod?

ODPOWIEDZ