PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 29 stycznia 2011, 19:07

Wiem Piotruś, już doczytałem szczegóły na PTK :diabel2: jutro biorę się za rozbiórkę.

edit:
tfu cóż za wtopa z ortem
Ostatnio zmieniony 29 stycznia 2011, 20:51 przez Pavel, łącznie zmieniany 2 razy.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 29 stycznia 2011, 21:26

- Firestone WINTERHAWK 195/65 R15 - 216zł
Dobre w kopnym śniegu i jak na zimówki to nawet znośne w normalnych warunkach. Jedyny minus - szybko giną. Ale u mnie wszystkie szybko giną :D

Magyster
Posty: 261
Rejestracja: 16 lipca 2008, 13:15
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: Magyster » 29 stycznia 2011, 21:55

LifeGuard pisze:jakie opony wybrać?

- Kleber KRISALP HP 2 195/65 R15 91 T - 225zł
- Dayton DW510 195/65 R15 91 T - 232zł
- General ALTIMAX WINTER 195/65 R15 - 192zł
- Infinity INF 049 195/65 R15 - 203zł
- Firestone WINTERHAWK 195/65 R15 - 216zł
- Dębica Frigo 2 195/65 R15 - 218zł

zawsze chwaliłem sobie Dębice sam mam dwa komplety do poldka Frigo 1 i Frigo 2
zdecydowanie polecam krisalpy, nie zawiodły mnie tej zimy i świetnie spisywały się podczas wyjeżdżania z zasp czy też podczas jazdy na śliskiej/mokrej nawierzchni
Ostatnio zmieniony 29 stycznia 2011, 21:58 przez Magyster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 29 stycznia 2011, 22:59

zeszłego sezonu kupiłem siorce firestony i sa gitesowe. Matula ma w Polo bridgestone i są chyba z plastiku

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 30 stycznia 2011, 16:11

Wracając do problemu w Trucku - brak prądu a właściwie jego nie domiar, coś gdzieś nie łączy. Po włączeniu awaryjnych żarówki nie mrugają za to kontrolka ledwo się żarzy, trza się mocna wpatrywać co by coś dostrzec. Kostka stacyjki działa bez zarzutu.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 30 stycznia 2011, 16:12

bezpieczniki ,przekazniki wszystkie ok ?
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 30 stycznia 2011, 16:53

bezpieczniki tak, przekaźniki też raczej ok. Seba ja przejechałem nim 350km i prawie bez zarzutu przejechał całą trasę. Mały problem pojawił się jak miałem postój na autobanie. Taki objaw jak teraz. Poszedłem na stacje i z gościem podpieliśmy prostownik z rozruchem. Ale nie zdążyliśmy go włączyć co prądu, wszystko wróciło do normy kiedy założyliśmy kleszcze od prostownika.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 30 stycznia 2011, 17:23

A drugi koniec kabla plusowego jak się ma? Na rozruszniku oczkowa końcówka, w jakim stanie jest?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 30 stycznia 2011, 17:42

Jaką średnicę ma zaślepka dziury po korbie przy elektrycznych szybach?

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 30 stycznia 2011, 17:45

jacekes pisze:A drugi koniec kabla plusowego jak się ma? Na rozruszniku oczkowa końcówka, w jakim stanie jest?
No właśnie jeszcze nie wiem. I to może być to, czyli winowajca nr 3 jakiego brałem na początku całego tego bajzlu.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 30 stycznia 2011, 17:47

Grizli pisze:Jaką średnicę ma zaślepka dziury po korbie przy elektrycznych szybach?
42mm.
Ostatnio zmieniony 30 stycznia 2011, 17:47 przez Multec, łącznie zmieniany 1 raz.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 30 stycznia 2011, 19:33

Multec pisze: 42mm.
Dzięki

Awatar użytkownika
Cendra
Posty: 1937
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 21:31
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra » 02 lutego 2011, 10:39

W roku 1986 DF miały tylko silniki polonezowe, czy ewentualnie jest szansa na fiatowski :?:
Wersja 1.5C, ewentualnie jak wychwycić wizualnie kluczowe różnice :?:
jest:
Obrazek
Obrazek
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 02 lutego 2011, 10:57

1.5C przeważnie miało 115C

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 02 lutego 2011, 12:28

1.5C w roku 86 niczym sie nie wyróżniał od innych wersji.
nie wiem w którym roku weszły okragłe zegary, ale w C klasach nie było obrotka.

Dodać trzeba, że wersja C miała TYLKO silnik 115C.
A wersja MC posiadała silnik polonezowski :)
Ostatnio zmieniony 02 lutego 2011, 13:03 przez JOZEF_S, łącznie zmieniany 1 raz.
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 02 lutego 2011, 14:55

Cendra pisze:ewentualnie jak wychwycić wizualnie kluczowe różnice
nie zaglądając pod maskę zobacz jak idzie wydech i gdzie jest filtr oleju.

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 02 lutego 2011, 15:00

To za trudne dla niego :D
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 02 lutego 2011, 15:36

maciejowski pisze:nie zaglądając pod maskę zobacz jak idzie wydech
Jak nie wiedzieć czemu dwururka znajduje się w prawym nadkolu, to 115c.

Awatar użytkownika
Cendra
Posty: 1937
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 21:31
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra » 02 lutego 2011, 16:51

Dzięki, w weekend się obluka.
JOZEF_STALIN pisze:To za trudne dla niego :D
:fuckyou2: :fuckyou2: :fuckyou2: :fuckyou2:
jest:
Obrazek
Obrazek
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 02 lutego 2011, 16:54

Jak tam sprawa z alternatorem ? :)
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 02 lutego 2011, 19:58

Cendra pisze:Dzięki, w weekend się obluka.
JOZEF_STALIN pisze:To za trudne dla niego :D
:fuckyou2: :fuckyou2: :fuckyou2: :fuckyou2:
115C szły resztkowo do 88 roku. Podstawowa różnica dla laika to wentylator chłodnicy napędzany paskiem klinowym. Polonezowki silnik miał napędzany elektrycznym silnikiem

Awatar użytkownika
Cendra
Posty: 1937
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 21:31
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra » 02 lutego 2011, 22:27

JOZEF_STALIN pisze:Jak tam sprawa z alternatorem ? :)
Tak jak Ci kiedyś pisałem, ten od Ciebie niestety niesprawny, ale dzięki temu mój został sprawdzony na stole u elektromechanika i jest sprawny. Niestety ładowanie dalej jest problemem, na wiosnę trzeba szukać gdzie jest zwarcie...
jest:
Obrazek
Obrazek
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 02 lutego 2011, 22:51

czym najlepiej odnowic znaczek Polski Fiat z klasyka zeby wygladal jak ustawa przewiduje ?
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 02 lutego 2011, 23:09

farbą :D
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 02 lutego 2011, 23:25

SeBa89 pisze:czym najlepiej odnowic znaczek Polski Fiat z klasyka zeby wygladal jak ustawa przewiduje ?
Kretem, czerwoną farbką z małym pędzelkiem i chromem z szpreju. Z daleka prawie dobrze... A jakby coś mieć co rzeczywiście chrom przypomina to byłoby całkiem spoko.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 04 lutego 2011, 07:57

Czy w Amimexie i GSI była też linka gazu, czy potencjometr? Ponieważ podejrzewam, że tez była linka więc od razu drugie pytanie. Zestaw pedałów jest inny niż stary, gaźnikowy - to wyrób konkretnie FSO czy pasuje od jakiegoś np. Fiata, najlepiej z potencjometrem zamist linki?

OLO
Posty: 9121
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 04 lutego 2011, 11:39

Zawsze była linka. A w każdym wtrysku w FSO abył też potencjometr położenia przepustnicy.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 04 lutego 2011, 12:45

Czy można kłaść podkład reaktywny na miejsca narażone na ciepło(np. na rury chłodzenia)?

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 04 lutego 2011, 15:48

OLO, wiem ze potencjometry sa wszedzie.
Wobec tego inne pytanie - czy sa jakies inne pedaly plug and play do poloneza, z potencjometrem na pedale?

OLO
Posty: 9121
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 04 lutego 2011, 16:51

Co to jest potencjometr na pedale. Zapytam bo mam wrazenie że sie nie rozumiemy
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

ODPOWIEDZ