PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
mati_lecha
Posty: 1115
Rejestracja: 28 stycznia 2007, 02:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mati_lecha » 11 września 2010, 11:35

Ja miałem kiedyś coś podobnego we Fiacie 125p i przyczyną była (chyba) pęknięta podłużnica. To było na początku jak miałem prawko i nie pamiętam dokładnie już jak to było... Wiem, że potem jechałem do blacharza na spawanie podłużnicy chyba.

Magic
Posty: 756
Rejestracja: 10 lutego 2008, 21:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Magic » 11 września 2010, 12:06

Witam.
Mam szybkie i proste pytanie. Chodzi mi o "zestaw naprawczy piasty koła" tył do Caro, (z tyłu mam tarcze). Konkretniej chodzi mi o pierścień zaciskowy. Wiem, że na półosi jest taki kołnierz szerszy, i tam zakłada się ten pierścień. W jaki sposób go założyć. Czy trzeba go gotować w oleju w celu nagrzania? Czy w jakiś inny sposób ? Jakieś wskazówki ? Wypróbowane sposoby ? Raz wymieniłem ten pierścień i po miesiącu poluzował się, odkręciłem nagrzałem w oleju jeszcze raz, założyłem i po kilku dniach znowu to samo. Skutkiem było ocieranie tarczy hamulcowej o jarzmo hamulców. Wczoraj patrzyłem, to tarcza z pół centymetra jarzma wytarła, a opiłki osiadły na alufeldze, pokropił deszcz i cała felga jest pokryta grubą warstwą rdzy.
Aha, a dziś kupiłem nowy zestaw i chce zamontować. Najpierw jednak chcę się dowiedzieć co i jak. Pozdrawiam.
Był: Caro 1,6 GLE- 329 343 km
Był: Caro 1,5 GLI- 64 325 km

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 11 września 2010, 16:34

po pierwsze, za niska temperatura, książka napraw podaje 300 stopni.
po drugie, skoro sytuacja się powtarza, to pewnie półoś już zajechana.

Awatar użytkownika
HARNAŚ
Posty: 214
Rejestracja: 26 lutego 2009, 21:44
Lokalizacja: Kalisz (PK)

Post autor: HARNAŚ » 11 września 2010, 20:25

http://img168.imageshack.us/img168/527/c1511360710.jpg

Co to jest to co zaznaczyłem? Czy to nie ma czegoś wspólnego z hamulcami? :P

OLO
Posty: 9139
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 11 września 2010, 20:30

Ja grzeje do momentu aż zacznie sie robić czerwony. Aż zacznie, nie aż zrobi!
Można na grillu, w kominku albo nad gazem. Mam tez kawał rury aby go dobić. Ale na zawsze wpadał do samego łożyska.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 11 września 2010, 20:45

HARNAŚ pisze:http://img168.imageshack.us/img168/527/c1511360710.jpg

Co to jest to co zaznaczyłem? Czy to nie ma czegoś wspólnego z hamulcami? :P
ma coś wspólnego. to jest korektor hamowania tylnej osi.

Awatar użytkownika
HARNAŚ
Posty: 214
Rejestracja: 26 lutego 2009, 21:44
Lokalizacja: Kalisz (PK)

Post autor: HARNAŚ » 11 września 2010, 22:47

Ok, dzięki serdeczne za odp.

staszek
Posty: 34
Rejestracja: 11 lutego 2010, 23:43
Lokalizacja: Kraków, Poland
Kontakt:

Post autor: staszek » 12 września 2010, 21:34

Czy do Polda Kombi wchodzą koła 14"? :551:
Ostatnio zmieniony 12 września 2010, 21:35 przez staszek, łącznie zmieniany 1 raz.
FSO Polonez Kombi '99 1.6MPI

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 12 września 2010, 21:38

Na pewno wejdzie ich więcej niż do normalnego, także spoko...

staszek
Posty: 34
Rejestracja: 11 lutego 2010, 23:43
Lokalizacja: Kraków, Poland
Kontakt:

Post autor: staszek » 12 września 2010, 21:42

Dzięki, będę próbować :diabelek:
FSO Polonez Kombi '99 1.6MPI

Awatar użytkownika
Cendra
Posty: 1937
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 21:31
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra » 13 września 2010, 10:25

Chyba pałąk sterowania - wycieraczki, kierunki i długie, robi mi zwarcie, pytanie czy na podmiankę (dla sprawdzenia) podejdzie mi taki z maluszka 126el :?:
Jak sobie chcę spryskać szybę na biegu 0 to przygasają światła... na 1 i 2 biegu wycieraczek jest git :570:
jest:
Obrazek
Obrazek
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

philips
Posty: 960
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:07
Lokalizacja: Mikołów, k. Katowic
Kontakt:

Post autor: philips » 13 września 2010, 11:06

Sprawa wygląda następująco: plus od ojca (GSI, 71kkm) bierze ok. 0,7l płynu chłodniczego na 1000km. Przewody uszczelnione, wymieniona chłodnica. Bulka sobie w zbiorniczku trochę, przy jeździe w korku grzeje się bardzo mocno. Robiłem pomiar kompresji, po 11 na wszystkich garach, świece dziwnie białe(wszystkie).

Na pierwszy rzut oka UPG, ale dziwi mnie trochę, że kompresja jest ok. Poproszę o jakieś sugestie.
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 13 września 2010, 11:28

Cendra, weź schemat, weź kabelek i zwieraj odpowiednie piny symulując pracę pająka. Trochę upierdliwe... ;) ale można coś zdiagnozować.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 13 września 2010, 21:57

Czym różni się rozdzielacz iskry(np. Tipo 1.6 DOHC) od klasycznego aparatu zapłonowego?

Koval_STM
Posty: 1793
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 13 września 2010, 22:05

philips pisze:Sprawa wygląda następująco: plus od ojca (GSI, 71kkm) bierze ok. 0,7l płynu chłodniczego na 1000km. Przewody uszczelnione, wymieniona chłodnica. Bulka sobie w zbiorniczku trochę, przy jeździe w korku grzeje się bardzo mocno. Robiłem pomiar kompresji, po 11 na wszystkich garach, świece dziwnie białe(wszystkie).

Na pierwszy rzut oka UPG, ale dziwi mnie trochę, że kompresja jest ok. Poproszę o jakieś sugestie.
Uszczelka pod głowicą w/z.
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 13 września 2010, 23:13

Bomber pisze:Czym różni się rozdzielacz iskry(np. Tipo 1.6 DOHC) od klasycznego aparatu zapłonowego?
brakiem przerywacza?

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 14 września 2010, 01:06

Plus GSI. Czy pod obudowę termostatu(fragment przykręcany do głowicy) wystarczy dać samą uszczelkę czy jeszcze zabaździć to silikonem?

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5372
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 14 września 2010, 01:09

Wystarczy sama uszczelka.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
HARNAŚ
Posty: 214
Rejestracja: 26 lutego 2009, 21:44
Lokalizacja: Kalisz (PK)

Post autor: HARNAŚ » 14 września 2010, 20:04

http://img826.imageshack.us/img826/382/14092010313h.jpg
Czy to będą gumy łączników staba do PN? Na zdjęciu są 4 takie same, tylko różnymi stronami położone.

Awatar użytkownika
adam.o
Posty: 343
Rejestracja: 18 kwietnia 2008, 11:19
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław

Post autor: adam.o » 14 września 2010, 22:38

Mi to raczej wygląda na dolne gumki tylnych amorków.

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5372
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 15 września 2010, 00:02

HARNAŚ pisze:http://img826.imageshack.us/img826/382/14092010313h.jpg
Czy to będą gumy łączników staba do PN? Na zdjęciu są 4 takie same, tylko różnymi stronami położone.
Tak to wygląda, tam jeszcze metalowa tulejka wewnątrz powinna być.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
HARNAŚ
Posty: 214
Rejestracja: 26 lutego 2009, 21:44
Lokalizacja: Kalisz (PK)

Post autor: HARNAŚ » 15 września 2010, 00:20

Nie ma tulejki żadnej, same gumki ;)

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3651
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 15 września 2010, 15:23

Ma ktoś może patenta na skrzynię V z prostym drążkiem?
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9947
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 15 września 2010, 16:01

Nie ma dobrego rozwiązania tego zagadnienia.
Mała pięciobiegowa pionowa skrzynia była na przykład we fiatach 124 niektórych i 125 S i Special. Ale i tak wymaga nieładnej rzeźby w tunelu 125p.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

jureczek
Posty: 170
Rejestracja: 26 listopada 2009, 19:49
Lokalizacja: Przemyśl - Kraków
Kontakt:

Post autor: jureczek » 15 września 2010, 19:17

Czy gumy stabilizatorów są takie same (zamienne) z gumami amortyzatorów przednich
Ostatnio zmieniony 15 września 2010, 19:17 przez jureczek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5372
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 15 września 2010, 19:18

jureczek pisze:Czy gumy stabilizatorów są takie same (zamienne) z gumami amortyzatorów przednich
Ke ??
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

jureczek
Posty: 170
Rejestracja: 26 listopada 2009, 19:49
Lokalizacja: Przemyśl - Kraków
Kontakt:

Post autor: jureczek » 15 września 2010, 19:33

http://img11.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1216075977 mój błąd źle się określiłem. Chodzi mi o poduszki gumowe stabilizatora Fiat 125p czy pasują do amortyzatora
Ostatnio zmieniony 15 września 2010, 19:38 przez jureczek, łącznie zmieniany 1 raz.

OLO
Posty: 9139
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 15 września 2010, 20:01

Marcin125p pisze:Ma ktoś może patenta na skrzynię V z prostym drążkiem?
ja założę most od diesla. Przyśpieszenia pogorszą sie o 10%, ale cóż.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3651
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 15 września 2010, 21:57

OLO pisze:Marcin125p napisał/a:
Ma ktoś może patenta na skrzynię V z prostym drążkiem?

ja założę most od diesla. Przyśpieszenia pogorszą sie o 10%, ale cóż.
Pomysł niegłupi, też mi chodził po głowie, tylko skąd wytrzepać dobry, wąski most od diesla
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 15 września 2010, 22:51

:diabel:
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

ODPOWIEDZ