PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 29 sierpnia 2010, 19:41

Ciśnienie w kole ulega zmianom pod wpływem temp. no i przy ew. nieszczelnościach.

Przy założeniu koła odkształca się opona przy kontakcie z podłożem. Powietrze w zasadzie nigdzie się nie przemieszcza czyt. zmienia ciśnienie - zmienia się tylko opór na ścianki opony nie związanej z podłożem - no bo tam gdzie się odkształciło, powietrze musiało gdzieś indziej znaleźć więcej miejsca. ( :570: głupio to brzmi )
No chyba że się napompuje do oporu (czyt. max. ciśnienie zalecane przez producenta) wówczas zbytnio nie ma odkształceń.

Sprostujcie mnie jeśli się mylę.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 29 sierpnia 2010, 20:04

Maurer pisze:Czy pompując na stacji koło zapasowe ustawiacie takie samo cisnienie jak dla kół, na których stoi auto, czy bierzecie jakas poprawke ze cisnienie wzrosnie po załozeniu takiego koła zapasowego?
Zastanow sie a sam sobie odpowiesz. :) Opona na kole to nie tlok w cylindrze. Jak ja przydusisz ciezarem samochodu, to cisnienie rozepchnie jej scianki i pozostanie na tym samym poziomie. Jedyna roznica bedzie zmiana ksztaltu opony. To wlasnie dlatego nalezy dopompowac powietrza przy przewozeniu wiekszych ciezarow, zeby opona nie odksztalcala sie zbytnio, co moze skutkowac - tak samo jak przy zbyt niskim cisnieniu - odksztalceniem oplotu oraz pogorszeniem wlasciwosci jezdnych auta.

Co do praktyki - male przypomnienie:

1. Normalnie na stacji nie pompuje sie kol, bo sa rozgrzane w roznym stopniu, wiec nie ma jak precyzyjnie ustawic cisnienia takiego jak w instrukcji. Dlatego mierzy sie je na zimnych kolach. Z moich pomiarow wynika, ze w PN roznica miedzy zimnymi a rozgrzanymi kolami to przyrost ok. 0,3 atmosfery, zaleznie od stylu jazdy i warunkow pogodowych.

2. W praktyce ile nalezy napompowac, zalezy od twardosci danego typu opony, pory roku czyli temperatury i ciezaru wozonych rzeczy. Do tego warto dopompowac 0,1 - 0,3 atm w celu oszczedniejszej jazdy (mniejsze opory). Przykladowo u mnie w PNie rownowaga miedzy komfortem, oszczednoscia a zuzyciem opon to jakies 2,1 atm z przodu a 2,2 z tylu - mam dosc miekke Klebery Viaxer i z reguly jezdze sam a waze niecala setke.

3. W zwiazku z powyzszym oraz biorac pod uwage, ze nawet przy regularnie zmienianych wentylach cisnienie powoli spada w funkcji czasu, na zapasie daje ok. 2,5 atm i dzieki temu wystarczy jego kontrola raz na pol roku. W razie czego spuszcze troche nadmiaru - wiec warto miec ze soba w aucie dobry (nie supermarketowy) cisnieniomierz.
Ostatnio zmieniony 29 sierpnia 2010, 20:19 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 4 razy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

jureczek
Posty: 170
Rejestracja: 26 listopada 2009, 19:49
Lokalizacja: Przemyśl - Kraków
Kontakt:

Post autor: jureczek » 29 sierpnia 2010, 21:15

Przekaźniki na wnęce błotnika 125p, który od czego licząc od lewej strony 1-2-3-4-5 ?
Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 sierpnia 2010, 21:17 przez jureczek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 29 sierpnia 2010, 21:27

A to trudno bylo sprawdzic samemu wlaczajac urzadzenia po kolei? :) Mozna uslyszec i wyczuc pstrykniecie danego przekaznika przy wlaczeniu. Jak nie ma kogos do nasluchu to sprawdzamy wyciagajac je po kolei i patrzac co nie dziala...

Cytat ze schematu - kolejno od lewej/przodu:

16 - przekaznik lampki sygnalizacyjnej ladowania akumulatora
20 - przekaznik reflektorow drogowych
23 - przekaznik sygnalow dzwiekowych
33 - przekaznik reflektorow mijania
36 - przekaznik tylnej szyby ogrzewanej
Ostatnio zmieniony 29 sierpnia 2010, 21:31 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 4 razy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

OLO
Posty: 9141
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 30 sierpnia 2010, 08:45

Weź markera i opisz sobie kostki.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

jureczek
Posty: 170
Rejestracja: 26 listopada 2009, 19:49
Lokalizacja: Przemyśl - Kraków
Kontakt:

Post autor: jureczek » 30 sierpnia 2010, 19:34

już zapisuje... markerem dziekuje

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 30 sierpnia 2010, 22:58

Markerem nie dziękuj :D
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 31 sierpnia 2010, 21:37

Czym się różni krótki moduł od długiego ?? Dla porównania wizualnego ;)
http://allegro.pl/modul-zaplonu-hybryd- ... 46166.html
http://allegro.pl/modul-zaplonowy-polon ... 21143.html

oraz

Czy panel sterujący nawiewem w + steruje elektronicznie (wymagany komputer) czy też cięgnami jak w minusach ?? Pytanie może głupie ale nie miałem z + do czynienia na co dzień - stąd moje pytanie
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 31 sierpnia 2010, 23:34

Pavel pisze:Czy panel sterujący nawiewem w + steruje elektronicznie (wymagany komputer) czy też cięgnami jak w minusach ??
podciśnieniem, magiczna zielona kula pod maską, wężyki podciśnieniowe itp. wg. mojej skromnej wiedzy, zero elektroniki.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9949
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 02 września 2010, 14:40

Muszę wymienić w roverze sondę lambda. Potrzebuję jakiś konkretny typ, model? Kompletnie nie wiem, czego szukać...
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 02 września 2010, 14:43

Czy na przeglądzie technicznym mogą się dopierdzielić o brak kanapy?

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9949
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 02 września 2010, 14:47

Mogą. W aucie ma być tyle miejsc siedzących, na ile jest zarejestrowane.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5373
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 02 września 2010, 14:49

A co ma kanapa do miejsc siedzących ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

centurion
Posty: 59
Rejestracja: 27 października 2009, 20:49
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: centurion » 03 września 2010, 09:34

A ja miałem VWT4 na 9 osób a miałem tylko fotele przód, i tak pojechałem bna przegląd po czym po sprawdzeniu papierków gośc powiedział ze mogę teraz jechać założyć siedzenia bo dokumenty mu sie nie zgadzają z autem. W papierach ilość miejsc siedzących - 9, a w aucie 2. Próbowałem z jajem, że teraz nawet 20 wejdzie i bedzie siedzieć, to sie spytał czy chcę teraz zapłacić za przeglad i go nie przejsć i przyjechać znowu czy pojadę po resztę foteli.
Odbudowa Polonez Caro 1,6 GLE 95r. Wyposażyć we wszystkie dodatki jakie były w jego latach dostępne więc proszę o sugestie.
Kim jestem? - mówia ze nienormalny żeby picować poldka za 1000pln, wkładając części wielokrotnie przewyższające jego wartosć.

Koval_STM
Posty: 1793
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 03 września 2010, 09:58

jacekes pisze:Muszę wymienić w roverze sondę lambda. Potrzebuję jakiś konkretny typ, model? Kompletnie nie wiem, czego szukać...
Sonda lambda Polonez 1.4 / Rover 200 BOSCH nr. 0 258 003 193
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

Awatar użytkownika
HARNAŚ
Posty: 214
Rejestracja: 26 lutego 2009, 21:44
Lokalizacja: Kalisz (PK)

Post autor: HARNAŚ » 04 września 2010, 01:13

Czy jak wyjmę przedni fotel pasażera to wmieszcze silnik GSI bez skrzyni oczywiście? :P

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 04 września 2010, 01:43

Przestan denerwowac ludzi, wez miarke i idz do garazu. :P Za leniwi sie niektorzy robia...
Ostatnio zmieniony 04 września 2010, 01:47 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3652
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 04 września 2010, 09:29

HARNAŚ pisze: Czy jak wyjmę przedni fotel pasażera to wmieszcze silnik GSI bez skrzyni oczywiście?
Przyzwyczajenia z kaszlaka? :D
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 04 września 2010, 09:30

Silniki to się w gabażniku wozi.

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 04 września 2010, 09:53

tudzież ew. po rozłożeniu kanapy z tyłu ;)
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
HARNAŚ
Posty: 214
Rejestracja: 26 lutego 2009, 21:44
Lokalizacja: Kalisz (PK)

Post autor: HARNAŚ » 04 września 2010, 17:14

W gabażniku owszem, ale jak dziada zmieścić razem z butlą, a kombi nie mam ;) Do tyłu bym go załadował, ale nie wiem czy mi przez wrota wejdzie, a silnika jeszcze nie wyjąłem, tylko planuję przyszłość ;)
Może inaczej, pytanie kieruję tylko do tych co przewozili OHV w któryś ze sposobów Polonezem, nie chcę żeby ktoś za mnie mierzył :)

clk
Posty: 333
Rejestracja: 17 sierpnia 2008, 17:10
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: clk » 05 września 2010, 15:47

mam pytanko czy w borewiczu wersji z prostokątnymi lampami da się zmienić atrapę na taką z 4 okrągłymi lampami bez ingerencji w pas przedni ?
caro+

Trool
Posty: 1463
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 23:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trool » 05 września 2010, 21:39

da się
wizjoner-bajkopisarz żyjący w odrealnieniu i wyglądający non stop jakby przyćpał (Stal-Krakers) i 16letni fanatyk poloneza, sex-u w cyberprzestrzeni i frytek w McDonaldzie byli w stanie swoim podniecaniem się cokolwiek zmienić.

clk
Posty: 333
Rejestracja: 17 sierpnia 2008, 17:10
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: clk » 06 września 2010, 09:28

danke :D
caro+

Dimmu
Posty: 185
Rejestracja: 13 stycznia 2007, 09:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Dimmu » 06 września 2010, 18:52

HARNAŚ pisze:W gabażniku owszem, ale jak dziada zmieścić razem z butlą, a kombi nie mam ;) Do tyłu bym go załadował, ale nie wiem czy mi przez wrota wejdzie, a silnika jeszcze nie wyjąłem, tylko planuję przyszłość ;)
Może inaczej, pytanie kieruję tylko do tych co przewozili OHV w któryś ze sposobów Polonezem, nie chcę żeby ktoś za mnie mierzył :)
Ja wiozłem rovera z kolektorami w bagażniku przy walcu 60ciolitrowym. Potrzebny jest kocyk pod szybę i jakaś linka do uwiązania klapy. Silnik ma sie lepiej niż na palecie w dostawczaku.
Szukam do borka:
Dwururki do DOHC,
Klapy tylniej bez spojlera w stanie bdb.

CzyszczenieAuta.pl - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa

Awatar użytkownika
HARNAŚ
Posty: 214
Rejestracja: 26 lutego 2009, 21:44
Lokalizacja: Kalisz (PK)

Post autor: HARNAŚ » 06 września 2010, 21:41

Ok czyli jest do wykonalne, dzieki ;)

Awatar użytkownika
Cendra
Posty: 1937
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 21:31
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra » 07 września 2010, 11:57

Uszczelki pod kolektor wydechowy i miedzy kolektorem a dwururką były takie same do wszystkich silników :?: Chcę przy okazji zmienić, a nie będę osobiście kupował tylko inna osoba i nie chce, żeby była wtopa przy montażu w sobotę wieczorem...
Ostatnio zmieniony 07 września 2010, 11:57 przez Cendra, łącznie zmieniany 1 raz.
jest:
Obrazek
Obrazek
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 07 września 2010, 12:05

Pod kolektor ta, do dwururki w 115c były inne.

Awatar użytkownika
Cendra
Posty: 1937
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 21:31
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra » 07 września 2010, 12:24

Dzięki :)
Przy wymianie zastosować jakąś pastę uszczelniającą czy bez sensu przy nowych uszczelkach :?:
Ostatnio zmieniony 07 września 2010, 12:24 przez Cendra, łącznie zmieniany 1 raz.
jest:
Obrazek
Obrazek
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 10 września 2010, 17:19

Czy komuś kiedykolwiek zblokowały się przednie koła przy silnym skręcie czy to w prawo czy to w lewo.
Wyjeżdżałem tyłem z działki i silnie skręciłem koła w prawo, chcąc koła wyprostować poczułem że się zblokowały - koło kierownicy dało się kręcić minimalnie, podobnie koła. Co by powrócić do normalnej pozycji kół potrzebne było użycie sporej siły na kierownicy - po powrocie pojawił się luz na końcówce drążka kierowniczego (prawym)

Ma ktoś jakiś pomysł co mogło być przyczyną ??
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

ODPOWIEDZ