PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 16 sierpnia 2010, 19:17

eh, te 10%
ale uszczelka jest na 100% inna :P więc obstawiałem, że nie podejdzie.

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 16 sierpnia 2010, 20:04

Która uszelka?
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 16 sierpnia 2010, 20:24

między pąpą ( :D ) a blokiem.

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 16 sierpnia 2010, 22:03

Trzeba będzie jakoś bardziej temat zgłębić. Jeszcze jedno pytanie:
Czy do pedałów z Fiata z tempomatem można podczepić linkę od gazu z Poloneza? Czy trzeba wymieć pedalierę? Tzn. czy tymi pedałami da się sterować przepustnicą w gaźniku nie ważne czy Fiata czy Poloneza ale z pokrywą zaworów z Poloneza?
Ostatnio zmieniony 16 sierpnia 2010, 22:05 przez Krasik, łącznie zmieniany 1 raz.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 16 sierpnia 2010, 22:07

Jeśli wkładasz gaźnikowca to lepiej zostawić fiatowskie dźwigienki a na kapie zaworów w polonezie umieścić tylko ośkę z kapy ze 115C.

Widzę, że wziąłeś se do serca opinie o twoim silniku :D

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 16 sierpnia 2010, 22:14

No wziąłem, wziąłem. Tzn. już od pewnego czasu zbieram części na jego remont ale, że nie mogę tego remontu zrobić teraz to nie wiem, czy silnik dożyje... pozatym już tak olej leci, że robi plamę jak się na czerwonym świetle stanie. Na zlocie wyleciało z niego około 2,5l oleju. Ale wypłyneło a nie został spalony.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 17 sierpnia 2010, 21:45

Krasik pisze:Ale wypłyneło a nie został spalony.
Wszystko spieprza w glebe dołem, to i nie ma się co jarać :P

Trool
Posty: 1463
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 23:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trool » 18 sierpnia 2010, 00:09

Janisz chcesz powiedzieć, że jest silnik bardziej cieknący od moich byłych panewek ??
wizjoner-bajkopisarz żyjący w odrealnieniu i wyglądający non stop jakby przyćpał (Stal-Krakers) i 16letni fanatyk poloneza, sex-u w cyberprzestrzeni i frytek w McDonaldzie byli w stanie swoim podniecaniem się cokolwiek zmienić.

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 18 sierpnia 2010, 10:56

Śruby kół do 125p to M12x1,25, tak? Jakiej długości wint powinien być przy alusach, zakładając że nie będzie mega dystansu (co najwyżej 10mm) i że felga nie jest na maksa gruba? 28mm (taki standart z tego co widze) to chyba za krotkie bedzie, nie?
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Awatar użytkownika
klysek1
Posty: 2831
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klysek1 » 18 sierpnia 2010, 14:53

Niech to chu...

125p

Hamulec zaczął mi łapać zbyt późno. Sprawdziłem poziom płynu hamulcowego -> mało :/
Zaobserwowałem wyciek przy tylnym prawym kole. Zacisk hamulcowy od dołu jest mokry.
Teraz kwestia, czy może lecieć z zacisku, czy tylko z przewodu hamulcowego?
Jeżeli, to zacisk, to czy można dostać jakiś zestaw naprawczy, czy muszę kupić nowy?
Najważniejsza sprawa, czy dam radę zdjąć i założyć zacisk bez kanału? Kobyłkę sobie jakąś załatwię.

[edit]
Miesiąc temu wszystkie zaciski były rozbierane i nasmarowane, bo tłoczki były zapieczone.
Ostatnio zmieniony 18 sierpnia 2010, 14:54 przez klysek1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 18 sierpnia 2010, 15:02

klysek1 pisze:czy może lecieć z zacisku, czy tylko z przewodu hamulcowego?
może, przez tylną lub przednią uszczelkę, albo łączenie z przewodem.
naprawisz/wymienisz bez kanału.
klysek1, nie spodziewałem się po tobie takich pytań :P

BORYS
Posty: 2669
Rejestracja: 11 września 2007, 18:34
Lokalizacja: z Luksemburga

Post autor: BORYS » 18 sierpnia 2010, 15:03

Wlasnie to ze byly rozbierane moglo spowodowac ze zacisk sie rozszczelnil. Np zakladajac gumke uszczelniajaca, wciskajac tloczek uszkodziles ja bo byla kiepskiej jakosci.

Zdjecie zacisku bez kanalu to pestka. Podnosisz auto zaba , sciagasz kolo i masz pelen dostep do zacisku
Ura Bura Szef Podwóra

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 18 sierpnia 2010, 15:20

Kłyysek, weź ludzi nie załamuj.
Jak chcesz to wjeżdżaj do mnie wieczorem dzisiaj, to się zrobi dziada :)
Ostatnio zmieniony 18 sierpnia 2010, 15:20 przez Janisz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
klysek1
Posty: 2831
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klysek1 » 18 sierpnia 2010, 15:23

Kto pyta nie błądzi :P
Janisz, zaraz zadzwonię ;)

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 18 sierpnia 2010, 15:45

klysek1 pisze:Kto pyta nie błądzi
kto pyta, ten jest pyta :570:

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 19 sierpnia 2010, 08:15

BORYS pisze:Np zakladajac gumke
Pamiętaj aby robić to przy pełnym wzwodzie :556: Inaczej gumka uszczelniająca może nie zadziałać prawidłowo :556:

A i podczas wkładania tłoka też potrafi pękać :D ;)
Ostatnio zmieniony 19 sierpnia 2010, 08:28 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
Cendra
Posty: 1937
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 21:31
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra » 20 sierpnia 2010, 12:52

Pany znajdę gdzieś manual jak najszybciej wymienić altek w fiatowskim silniku :?: Jutro będę się za to zabierał, a nawet nie mam DF pod nosem, żeby obejrzeć co i jak...
jest:
Obrazek
Obrazek
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 20 sierpnia 2010, 13:09

W 115C bez wyjęcia chłodnicy nie wyjedzie, poza tym dwie śruby, do czego tu manual?

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9947
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 20 sierpnia 2010, 13:13

jose pisze:W 115C bez wyjęcia chłodnicy nie wyjedzie
Hmmm... No dobra, może mam kłopoty z pamięcią.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Cendra
Posty: 1937
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 21:31
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra » 20 sierpnia 2010, 13:26

jose pisze:W 115C bez wyjęcia chłodnicy nie wyjedzie,
Sam wiatrak da się ściągnąć no i czy to coś ułatwi, żeby nie zwalać chłodnicy :?:
Zaznaczam ze nie widziałem dawno fiata pod maską :P
jest:
Obrazek
Obrazek
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 20 sierpnia 2010, 13:34

jacekes, wychodzi że ja też mam kłopoty z pamięcią.....
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 21 sierpnia 2010, 19:37

Widać Jose miał walona prawa podluznice i dospawali ja za blisko silnika :P
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

patras
Posty: 277
Rejestracja: 25 sierpnia 2007, 16:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: patras » 22 sierpnia 2010, 09:52

ostatnio wyjmowalem alternator, lepiej wykrecic kolektor wydechowy - warto ruszyć te śruby a potem miejsca ogromna ilosć na wyjmowanie alternatora i odkrecenie przewodow
Ostatnio zmieniony 22 sierpnia 2010, 09:52 przez patras, łącznie zmieniany 1 raz.

patras
Posty: 277
Rejestracja: 25 sierpnia 2007, 16:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: patras » 27 sierpnia 2010, 19:24

panowie mam pytanie??
czy jest możliwa wymiana tej gumy uszczelniającej lewarek zmiany biegów bez wyjmowania skrzyni?? mam na myśli dostęp od góry z kabiny

czeczun
Prezes Zarządu
Posty: 3283
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:14
Lokalizacja: Toruń

Post autor: czeczun » 28 sierpnia 2010, 00:24

to jest niemożliwe.
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 28 sierpnia 2010, 02:55

jesteś pewien? przecież jak się zdejmie osłonę z tunelu, to jest taka dziura, że prawie wsiadać przez nią można.

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 28 sierpnia 2010, 13:30

W jakich proporcjach mieszać podkład reaktywny i utwardzacz Novol'a?

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 28 sierpnia 2010, 14:53

http://www.novol.pl/strony/1/i/1136.php w karcie technicznej jak byk stoi.

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 29 sierpnia 2010, 17:58

Czy pompując na stacji koło zapasowe ustawiacie takie samo cisnienie jak dla kół, na których stoi auto, czy bierzecie jakas poprawke ze cisnienie wzrosnie po załozeniu takiego koła zapasowego?
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

BORYS
Posty: 2669
Rejestracja: 11 września 2007, 18:34
Lokalizacja: z Luksemburga

Post autor: BORYS » 29 sierpnia 2010, 19:29

odpowiadajac bezposrednio na pytanie : NIE

A teraz moje pytanie , czy jak napompuje 2 atmosfery do kola zapasowego i jak go zaloze pozniej na auto to czy cisnienie w kole ulegnie zmianie ?

Bo mi sie wydawa ze nie ale ja zawsze bylem noga z fizyki i tym podobnych...
Ura Bura Szef Podwóra

ODPOWIEDZ