PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

PROSTE PYTANIA

Post autor: Krasik » 05 marca 2010, 13:34

Pozwolę sobie na taką samowolkę budowlaną w tematach, ale może się taki temat jeszcze przyda. Czasem jednak ktoś pyta o coś prostego na co nie warto zakładać tematu a na nudzie pytanie potrafi zginąć w innej gorącej dyskusji...

Pierwsze żenujące pytanie: Czy przegub elastyczny skrzyni biegów od Poloneza i Fiata można montować zamiennie bez problemu?
Ostatnio zmieniony 05 marca 2010, 13:52 przez Krasik, łącznie zmieniany 1 raz.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9881
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 05 marca 2010, 13:53

Kiedyś było coś takiego, nazywało się "krótkie pytanie - krótka odpowiedź'. Pozwoliłem sobie przykleić temat.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

DF
Posty: 246
Rejestracja: 19 stycznia 2007, 22:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DF » 05 marca 2010, 15:32

W kwestii przegubów elastycznych to ten od 125p miał cieńsze śruby łączące. Kołnierz przy skrzyni biegów 125p jest inny niż w polonezie - na cieńsze śruby. Chcąc założyć przegub fiata na skrzynię poloneza trzeba przełożyć też ten kołnierz.

OLO
Posty: 9087
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 05 marca 2010, 18:58

Do dziś myślałem że wiem co to jest kołnierz.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

DF
Posty: 246
Rejestracja: 19 stycznia 2007, 22:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DF » 05 marca 2010, 19:32

A tam czepiasz się...
Pan Trzeciak nazwał to kołnierzem w swoim dziele, pan Kaim - końcówka wałka głównego skrzynki biegów a pan Kowal obawiając się nazwać to ograniczył się skromnie do końcówki tylko. Więc niech będzie końcówka. Nazwa super uniwersalna dla niemal wszystkiego.
Teraz podaj swoją...

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 05 marca 2010, 22:02

no to teraz ja wyskoczę z głupim pytaniem.
kto ma na sprzedaż lub może zakupić żarówki do podświetlenia zapalniczki w plusie?
u mnie w sklepach nie mają, a nie będę kupował kolejnej zapalniczki na allegro dla żarówki:)

Jogurt
Posty: 74
Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jogurt » 06 marca 2010, 11:03

A jak one wyglądają? Bo może jeszcze gdzieś mam, a jak nie mam, to wiem gdzie kupić.
FSO Polonez 1500 C 1983r.

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 06 marca 2010, 11:13

http://www.allegro.pl/item868248443_zap ... _nowa.html
nie mam zarowki na wzor niestety. mase bierze z korpusu zapalniczki, jest pojedynczy konektor plusowy w oprawce

OLO
Posty: 9087
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 08 marca 2010, 07:40

Słuchaj pana Kaima.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Koval_STM
Posty: 1792
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 08 marca 2010, 11:28

qdlaty pisze:no to teraz ja wyskoczę z głupim pytaniem.
kto ma na sprzedaż lub może zakupić żarówki do podświetlenia zapalniczki w plusie?
u mnie w sklepach nie mają, a nie będę kupował kolejnej zapalniczki na allegro dla żarówki:)
Tam jest zastosowana żarówka 3W bez cokołowa.

http://allegro.pl/item940380743_zarowka ... klana.html

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 marca 2010, 11:30 przez Koval_STM, łącznie zmieniany 1 raz.
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 08 marca 2010, 11:29

niestety nie, wieczorem zrobie zdjecie zapalniczki

Koval_STM
Posty: 1792
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 08 marca 2010, 11:33

A to ciekawe, bo mam w ręku taką oprawę zapalniczki.
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 08 marca 2010, 11:35

widocznie byly 2 rodzaje - ja mam taka jak na aukcji ktora podalem, do podswietlenia idzie pojedynczy konektor, mase zarowka bierze z korpusu zapalniczki

Koval_STM
Posty: 1792
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 08 marca 2010, 11:47

FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 08 marca 2010, 16:44

Teraz niech mi ktoś wytłumaczy:

- jaka logika finansowa jest w zamawianiu takiej żaróweczki z alegro ?

Nawet jakbym 10 sztuk kupił to ja tu sensu logistyczno-finansowego nie widzę :551:

:570:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 08 marca 2010, 16:54

Zależy po ile możesz je mieć u siebie, ile kosztuje wysylka, ile Ci pali auto itp:) Ja czasem taniej wychodze kupujac cos na allegro z mojego miasta, i wybierajac wysyłkę zamiast odbiór osobisty. Zreszta facet ma duzo roznych rzeczy, moze takie drobiazgi jak zarowki ludzie biorą przy okazji.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 11 marca 2010, 22:38

Może głupie pytanie ale... czy są jacyś lepsi lub gorsi producenci panewek?
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 11 marca 2010, 23:07

Słyszałem, że ktoś kiedyś polował na panewki co je Bimet zrobił, bo niby takie dobre. Tyle mogę powiedzieć, ale myślę, że w dzisiejszych czasach wszystko jest porównywalnym szajsem.

Areo
Posty: 151
Rejestracja: 03 lutego 2009, 21:18
Lokalizacja: łódź

Post autor: Areo » 12 marca 2010, 22:49

Ostatnio spotkałem się z felgami które wyglądają jak polonezowskie ale mają 5 cali a nie 5.5 cala kto wie od czego one mogą być?? a może myle sie co do szerokości felg od poldka
FSO WARSZAWA 125P 1.5 C 1986 było
FIAT 131 Supermirafiori 2000/TC 1978 było
FSO Polonez Caro 1,6 GLI 1994 jest

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 12 marca 2010, 23:16

Polonezowskie miały 5"

Areo
Posty: 151
Rejestracja: 03 lutego 2009, 21:18
Lokalizacja: łódź

Post autor: Areo » 12 marca 2010, 23:24

Dziękować za wyprowadzenie z błędu
FSO WARSZAWA 125P 1.5 C 1986 było
FIAT 131 Supermirafiori 2000/TC 1978 było
FSO Polonez Caro 1,6 GLI 1994 jest

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 12 marca 2010, 23:30

Areo, poka te 5,5 cala
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Awatar użytkownika
adam.o
Posty: 343
Rejestracja: 18 kwietnia 2008, 11:19
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław

Post autor: adam.o » 13 marca 2010, 11:40

Krasik pisze:Może głupie pytanie ale... czy są jacyś lepsi lub gorsi producenci panewek?
A robił je kiedyś ktoś inny niż Bimet?

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 13 marca 2010, 14:13

np. Glyco Federal Modul. Na Furiatach piszą, że tej firmy są do dupy... a w każdym razie nie do DOHCa.
Ostatnio zmieniony 13 marca 2010, 14:14 przez Krasik, łącznie zmieniany 1 raz.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Awatar użytkownika
adam.o
Posty: 343
Rejestracja: 18 kwietnia 2008, 11:19
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław

Post autor: adam.o » 14 marca 2010, 00:06

Krasik pisze:np. Glyco Federal Modul. Na Furiatach piszą, że tej firmy są do dupy... a w każdym razie nie do DOHCa.
Ale przecież po prostu Bimet tak się teraz nazywa, to ta sama fabryka.

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 14 marca 2010, 00:18

Acha, czyli jedno licho.
Ostatnio zmieniony 14 marca 2010, 00:19 przez Krasik, łącznie zmieniany 1 raz.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5356
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 19 marca 2010, 15:44

Mały problem ze wskaźnikiem temp. wody od Łady. Są 4 kabelki, z dwoma mam ten mały problem. Pomarańczowy "C" i zielony "V". Do jednego musi iść +12V, do drugiego sygnał z czujnika, mam pewien domysł, ale muszę być pewien.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
marck1
Posty: 1199
Rejestracja: 01 maja 2007, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marck1 » 19 marca 2010, 15:48

Teoretycznie na logikę - V zasilanie, C czujnik, ale to ruskie to może być i odwrotnie.
Fiat 125p 1300 1974r.

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 19 marca 2010, 16:14

tylko ze C w bukfach to Z :D

nie wiem jak dokladnie jest w ladach, ale zakladam ze tam jest normalnie - wskaznik to woltomierz ilorazowy - ma 2 cewki, wskazuje stosunek 2 napiec do siebie. poniewaz zostaly ci 2 kable, zakladam ze pozostale 2 przewody to masa. stad masz metode prob i bledow - nic sie nie stanie jak odwrtonie (nie na stale oczywiscie) podlaczysz. sprawdz najlepiej zasilaczem - podlacz plus do jednej cewki, a potem mase i plus do drugiej, jak sie na jakiejs pozycji wskazowka przekreci na koniec zakresu - powino byc ok
Ostatnio zmieniony 19 marca 2010, 16:18 przez qdlaty, łącznie zmieniany 1 raz.

Szymon
Posty: 3272
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 19:54
Lokalizacja: Varsovie

Post autor: Szymon » 19 marca 2010, 16:19

qdlaty pisze:C w bukfach to Z
S jak już :P
Ostatnio zmieniony 19 marca 2010, 16:19 przez Szymon, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ