Klimatyzacja w Plusie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 18 czerwca 2010, 06:40

może ten zamiennik jest źle dobrany? ja słyszałem, że przy zamienniku mogą puszczać uszczelnienia i może nie pasować temp/ciśnienie pracy.
wiem, że zamiennikiem dla R12 jest R409A, ale jakie parametry pracy ma, czy zbliżone tylko do R12 czy identyczne, to nie wiem, musiałbym poczytać, ale może w tym tkwi problem też.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 19 czerwca 2010, 09:28

kolejny update, źródło prosto z Daewoo-FSO

dotyczy sprężarki SAE J 639
ilość czynnika w/g fabryki to 800g+/-20g
napełniacz: R-134a
olej syntetyczny PAG 265ml

w załączeniu fragment projektu nalepki informacyjnej AC do Poloneza
Obrazek

myślę, że to mocny dowód i nie raczej nie do podważenia
Ostatnio zmieniony 19 czerwca 2010, 09:29 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 20 czerwca 2010, 12:39

Tualatin, napisalem juz ze wiem po co daje sie diody przy przekaznikach, tylko co po tej diodzie jak przy pozostalych i tak nie tych diod i sieją szpilkami po instalacji rowno

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 20 czerwca 2010, 14:28

nie sieją, ponieważ np.: wentylatory skraplacza mają bardzo małą indukcyjność, a elektromagnes ma bardzo dużą indukcyjność. Poza tym po między stykami zasilania cewki przekaźnika są wlutowane fabrycznie rezystory, które niwelują te śladowe "sianie"

Największym zmartwieniem jest elektromagnes. A skoro fabryka tak robiła, to znaczy że było dobrze i działało bez problemowo. Ja przynajmniej nic z tym nie będę robił, dam tylko diodę we wtyczce do zasilania elektromagnesu sprężarki, jak na schemacie.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 20 czerwca 2010, 16:07

ja mowie o pozostalych przekaznikach, bo chodzi o indukcyjnosc przekaznika a nie to co on zasila.
pozostale przekazniki w instalacji diodek nie maja.
a to ze fabryka tak zrobila, to akurat przy instalacji w plusie slabiutki argument:P

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 20 czerwca 2010, 17:19

a zepsuło się komuś coś od przekaźnika? ja nie znam takiego przypadku.
Od któregoś roku do przekaźników wprowadzono na stałe rezystory i zamiennie diody (w zależności od modelu) w układ cewki przekaźnika, wbudowane już w środku.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

TranceEternity1
Posty: 299
Rejestracja: 06 lipca 2009, 23:47
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Post autor: TranceEternity1 » 23 czerwca 2010, 23:46

Koleś mi dopełnił i juz lepiej chłodzi, na kratkach wylotu powietrza w kabinie jest 12 stopni :)
Poldorover 1.6 ORCIARI
Mercedes w124 250 TD

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 24 czerwca 2010, 06:20

TranceEternity1 pisze:Koleś mi dopełnił i juz lepiej chłodzi, na kratkach wylotu powietrza w kabinie jest 12 stopni :)
no to zajefajnie. miejmy nadzieję, że nie będzie ubywać :)
a ja jeszcze nie skończyłem, jakoś nie było czasu, ale upałów nie ma na razie
dzisiaj podłubię elektrykę do końca, jutro dokończę robić ten napinacz kompresora i w sobotę nabiję.
Ostatnio zmieniony 24 czerwca 2010, 06:21 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 01 lipca 2010, 09:06

montaż klimatyzacji zakończyłem kilka dni temu:
Obrazek
pozostało tylko nabić czynnikiem i się cieszyć, może dzisiaj mi się uda.

jedyna denerwująca rzecz, to drgania paska między kołem pasowym silnika a kołem pasowym sprężarki, tam jest największa odległość między punktami oparcia paska i niestety ze względu na dużą długość wpada w drgania w pewnym zakresie obrotów (2300-3000). Trzeba go mocno naciągnąć, ponieważ te drgania przenoszą się po wężach na parownik i w kabinie słychać drżenie.

Pasek niestety ze względu na swoją długość mocno się będzie wyciągał i konieczne będzie na początku częste podregulowywanie go, ale już wymyśliłem montaż dodatkowej rolki od zewnętrznej strony paska, coś na styl napinacza paska rozrządu, żeby lekko dociskała pasek do wewnątrz.
Ostatnio zmieniony 01 lipca 2010, 09:09 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 01 lipca 2010, 10:13

Tualatin pisze:montaż dodatkowej rolki od zewnętrznej strony paska
Słuszna koncepcja.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 01 lipca 2010, 19:21

Klimatyzacja nabita, 800g według informacji producenta z projektu tabliczki znamionowej.

Działa rewelacyjnie :D

jak ochłonę, to będzie foto i film :D
Ostatnio zmieniony 01 lipca 2010, 19:22 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 01 lipca 2010, 20:43

zrób film jak powietrze wylatuje z kratek :P
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 01 lipca 2010, 20:56

LifeGuard pisze:zrób film jak powietrze wylatuje z kratek :P
oki, ale jak mi się uda zdobyć ten dym co na dyskotekach mają, to wtedy będzie efekt :D
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 01 lipca 2010, 22:03

OLO pisze:Tualatin napisał/a:
montaż dodatkowej rolki od zewnętrznej strony paska

Słuszna koncepcja.
Koniecznie czarny :564:

Ja na drugi rok zdecydowałem kategorycznie o zainstalowaniu klimatyzacji :564: AMEN Itak być musi :564:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 01 lipca 2010, 22:54

Tualatin pisze:Działa rewelacyjnie
A odbiera dużo mocy?
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 02 lipca 2010, 07:36

HOMZIK pisze:OLO napisał/a:
Tualatin napisał/a:
montaż dodatkowej rolki od zewnętrznej strony paska

Słuszna koncepcja.


Koniecznie czarny :564:
coś nie teges chyba dobrze przeczytałeś...
HOMZIK pisze:Ja na drugi rok zdecydowałem kategorycznie o zainstalowaniu klimatyzacji
a dostaniesz wtedy części? teraz jest już problem, chyba, że używane...

Krasik pisze:A odbiera dużo mocy?
w niskich obrotach jakbyś miał 1,5 osoby więcej, a powyżej 2000 to jakby żadnej różnicy nie było, przynajmniej ja nie odczułem, jedyne co poczułem, to że wczoraj zmarzłem podczas testów :D
Ostatnio zmieniony 02 lipca 2010, 07:42 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
Cendra
Posty: 1937
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 21:31
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra » 02 lipca 2010, 08:50

żebyś się nie rozchorował :P
jest:
Obrazek
Obrazek
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 02 lipca 2010, 09:27

Cendra pisze:żebyś się nie rozchorował :P
nie, no co ty, wszystko z umiarem... oprócz testów :D

klimę nabijałem wczoraj około 19-ej, więc za ciepło już nie było, ale dzisiaj decydujące starcie z pogodą, auto stoi pod pracą na słońcu, temp w cieniu jakieś 27st. C, na słońcu... wolę nie wiedzieć, ale o 15-ej gdy będę wychodził z pracy będzie więcej.

Mam nadzieję jeszcze znaleźć finanse na przyciemniane szyby, żeby ograniczyć ilość promieni słonecznych docierających do wnętrza auta, co przyczynia się tez do podwyższenia wydajności układu klimatyzacji i daje możliwość używania klimy na mniejszych obrotach dmuchawy.

Znalazłem gdzieś testy, było porównanie temp. we wnętrzu auta z przyciemnianymi szybami i bez, różnica po godzinie była znacząca - 6st. C...
Ostatnio zmieniony 02 lipca 2010, 09:43 przez Tualatin, łącznie zmieniany 2 razy.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 02 lipca 2010, 10:00

Fajny pomysł. Musze wykombinować drugą oliwkę i zrobić porównanie.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Cendra
Posty: 1937
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 21:31
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra » 02 lipca 2010, 11:20

Podobno kolor auta też ma znaczenie, m.in dlatego Subaru Impreza startująca w fabrycznych barwach w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata miała duża powierzchnię dachu malowaną na biało, żeby nie nagrzewał się tak mocno samochód...
jest:
Obrazek
Obrazek
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 02 lipca 2010, 12:14

Kiedys w jakims czasopismie bylo porownanie, mierzyli temperature w kilku miejscach auta i powietrza w srodku. Srednio roznica wynosila kilka stopni, punktowo nawet kilkanascie. W przypadku upalnego klimatu to jest jednak wazne.
Ostatnio zmieniony 02 lipca 2010, 12:16 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 02 lipca 2010, 16:29

kolejna fajna rzeczy, jaką odkryłem.
komputer silnika przy mocnym i gwałtownym wciśnięciu pedału gazu wyłącza sprężarkę, np.: podczas wyprzedzania. Nie wiem, czy to jest uzależnione od podciśnienia w kolektorze dolotowym, czy od poziomu wciśnięcia pedału gazu. Ale obadam co i jak.
Oczywiście po chwili, gdy już nie potrzebujemy mieć wciśniętego gazu prawie na maksa, komputer załącza sprężarkę automatycznie.
Ostatnio zmieniony 02 lipca 2010, 16:31 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

TranceEternity1
Posty: 299
Rejestracja: 06 lipca 2009, 23:47
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Post autor: TranceEternity1 » 02 lipca 2010, 20:09

jak jeszcze możesz to jak klima chodzi kilka minut włóż termometr byle jaki w kratkę wylotu powietrza, w ten sposób sprawdzić temp na wyjściu :)

Jestem ciekaw ile będziesz miał :)

jak był ok 23 stopnie to ja miałem u mnie 12 stopni :)
Poldorover 1.6 ORCIARI
Mercedes w124 250 TD

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 10 lipca 2010, 12:02

3,5 - 4 st. Celsiusza w kratce środkowej nawiewu przy zamkniętym obiegu wewnętrznym powietrza... temperatura na zewnątrz jakieś 32st. w cieniu, na słońcu nie wiem, ale pewnie około 45 st. C
cały układ działa zajefajnie, nie mam żadnych zastrzeżeń. uważam, że wszystko jest ok
ale auto mogło by mieć lekko przyciemnione szyby, żeby od słońca się mniej wnętrze nagrzewało.

tak jest wszystko ok.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 10 lipca 2010, 13:13

Przekonałęś mnie.
Kupię klimę.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 05 września 2010, 10:08

jakby ktoś szukał do montażu koła pasowego na 3 bieżnie do plusa, to jest na allegro - 2 sztuki znalazłem:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1217427940
(to nie jest moja aukcja, tylko znalazłem)
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

centurion
Posty: 59
Rejestracja: 27 października 2009, 20:49
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: centurion » 23 stycznia 2011, 18:52

Odgrzeje kotleta.
Szukam wszelkich informacji i zdjęć jak zamontowana jest klima w CARO minusie z 1.6 GLE. Czy ktoś ma może luzem napinacz sprężarki (ta łapa) i rolkę ze wspornikiem ?
Ostatnio zmieniony 23 stycznia 2011, 19:22 przez centurion, łącznie zmieniany 1 raz.
Odbudowa Polonez Caro 1,6 GLE 95r. Wyposażyć we wszystkie dodatki jakie były w jego latach dostępne więc proszę o sugestie.
Kim jestem? - mówia ze nienormalny żeby picować poldka za 1000pln, wkładając części wielokrotnie przewyższające jego wartosć.

TranceEternity1
Posty: 299
Rejestracja: 06 lipca 2009, 23:47
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Post autor: TranceEternity1 » 01 lutego 2011, 01:02

Poldorover 1.6 ORCIARI
Mercedes w124 250 TD

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 01 lutego 2011, 07:18

TranceEternity1 pisze:Zapytaj gościa czy Ci sprzeda

http://allegro.pl/show_item.php?item=1418078599
Wszystko fajnie, ale ta klima nie jest tak wydajna jak plusowa, poza tym jest na R12 - problemy z nabiciem już będą.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 01 lutego 2011, 23:34

W przypadku instalacji na R12 (tzw. "freon") istnieją 2 sposoby ich utrzymania w ruchu:

1. Przezbrajanie (ang. retrofit) - czyli operacja polegająca na modyfikacji konstrukcji istniejącej instalacji i przystosowaniu jej do pracy z nowym ziębnikiem. Operacja ta, poza wymianą ziębnika, obejmuje najczęściej wymianę oleju oraz niektórych elementów instalacji, np. filtra odwadniacza, zaworu rozprężnego, elementów uszczelniających, etc.

2. Zastępowanie (ang. drop-in) - operacja polegająca na wymianie w działających już urządzeniach tylko ziębnika, bez jakichkolwiek modyfikacji instalacji. Alternatywny ziębnik musi być więc obojętny wobec zastosowanych w urządzeniu materiałów konstrukcyjnych oraz kompatybilny z zastosowanym środkiem smarnym.

Czynniki które mozemy stosować jako zamienniki w klimatyzacjach to:

R134a
Zamiennik R12 (retrofit).
Zła tolerancja materiałowa niektórych tworzyw sztucznych, a także cynku, magnezu i ołowiu.

R401A (MP39)
Zamiennik R12 (retrofit)

R406A
Zamiennik R12 (drop-in)
Dopuszczony do stosowania do 2030 roku.

R409A
Zamiennik R12 (drop-in)
Przeznaczony urządzeń skonstruowanych na R12 umożliwiającym łatwe zastąpienie R 12 bez wymiany oleju.
Nie jest przeznaczony do napełniania nowych urządzeń. Zgodnie z Protokołem Montrealskim dopuszczony do stosowania do 2030 roku (w krajach Unii Europejskiej do 2015 roku). jedna z nazw handlowych to np FORANE FX56

R413A
Zamiennik R12 (drop-in)
DuPont ISCEON MO49 - klimatyzacja samochodowa, AGD - wymiana czynnika bez ingerencji w układ, bez wymiany oleju

Najlepiej jednak użyć tego, do czego system był zbudowany przez producenta, czyli czynnika R12
Ostatnio zmieniony 01 lutego 2011, 23:36 przez Grizli, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ