Klimatyzacja w Plusie

Moderator: Moderatorzy

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 31 sierpnia 2009, 20:15

Tuturutu, jaki całkowity koszt jest zamontowania takiej klimy ?
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 31 sierpnia 2009, 20:56

JOZEF_STALIN pisze:jaki całkowity koszt jest zamontowania takiej klimy ?
już nie liczę, żeby nie zrezygnować, liczy się cel, a cel uświęca środki :D

zestaw (bez skraplacza) + koło pasowe i wspornik sprężarki - 760+200+45=1005
skraplacz oryginalny - 230zł
wentylatory i napinacz - 250zł
wspornik pośredni, wtyczki do kompa - 50zł

1535zł bez kosztów transportu... :D

+ przekaźniki, przewody, wtyczki, będzie już 1600zł z frachtem:D

omg, mogłem nie liczyć... z resztą wy....ne mam, ma być komfortowo :D
Ostatnio zmieniony 31 sierpnia 2009, 20:57 przez Tualatin, łącznie zmieniany 2 razy.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 01 września 2009, 15:05

W 125 jest fajne miejsce na klimę. Trzeba nasypać do pełna lodu w rynne tam gdzie jest wlot powietrza do nagrzewnicy.
Sprawdzałem na ślubie Rysia w sierpniu 2008. Nawiewów nie szroni, ale w upał leciało chłodne powietrze. Kwestia gdzie lód "tankować" Bo ok 5l na raz sieta wsypie. Oczywiście z dodatkowymi ściankami - po co chłodzić silniczek od wycieraczek.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki » 01 września 2009, 15:30

OLO pisze:Kwestia gdzie lód "tankować" Bo ok 5l na raz sieta wsypie
Podjeżdżasz do Mc Donalda i mówisz, ze chcesz lód. Dadzą Ci

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 04 września 2009, 21:53

No i dotarł do mnie wspornik pośredni:
Obrazek

po z zmontowaniu z wspornikiem głównym - widok z przodu:
Obrazek
Obrazek

widok z tyłu:
Obrazek

Ja temat odkładam na wiosnę, a sprawa elektryki zostanie inaczej rozwiązana - zmontuję całość, nabiję klimę do odpowiedniego ciśnienia, odpalę na krótko, żeby sprawdzić czy działa (na przekaźnikach, ale z pominięciem panelu i komputera) i wtedy posprawdzam przejścia na czujniku ciśnienia i podpięcia do komputera i dokończę elektrykę - dla mnie tak będzie najprościej.
Ostatnio zmieniony 04 września 2009, 21:54 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

gjack_
Posty: 6
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 11:57
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: gjack_ » 05 września 2009, 08:46

Ja ten wspornik dorabiałem 2 tygodnie temu - z pasowaniem pół soboty zeszło, ale już mam założony. Szkoda, że nie miałeś go wcześniej to może bym odrysował od Twojego, a tak musiałem się męczyć.
Dzisiaj idę dorabiać mocowanie rolki - samą rolkę z łożyskiem kupiłem.

Nie poddawaj się Tualatin, ja też nie za bardzo mam czas, więc robię ile mogę - co sobotę kawałek ale do zimy chcę to uruchomić.
Co do elektryki ja mam taki sam pomysł jak Ty - podłączę bez kompa i sprawdzę. Przewody już sobie wyprowadziłem w jedno miejsce (koło osuszacza) tam dam przekaźniki i bezpiecznik. Nie wiem jeszcze czy będa miał takie styki do kostki kompa, jakbym miał problem to liczę, że może odsprzedasz ze dwa styki ze swoich zakupionyh kostek? :570:

FM - dzięki za wymiary - na pewno pomogą.

No a teraz do roboty!

Mgacek
Posty: 163
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 20:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mgacek » 05 września 2009, 11:17

Też powoli brnę w klimę. Zmienił się tylko pacjent ponieważ w międzyczasie kupiłem sobie fajnego plusika. W poniedziałek odbieram wspornik do napinacza, niestety bez rolki, ale to nie problem. Jakby Ktoś potrzebował, to coś mogę pomierzyć.

Mam wielka prośbę do Tualatina, możesz zdradzić gdzie znalazłeś ten wspornik pośredni do mocowania sprężarki :?: Brakuje mi tego dziada, więc może coś pomożesz.

Studiowałem schemat FM i z moich sznurków wynika tak samo. Niestety nie mogę pomierzyć co wychodzi z kompa, bo tej części instalki nie mam.
Polonez CARO PLUS GSI.

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 05 września 2009, 16:20

gjack_ pisze:, jakbym miał problem to liczę, że może odsprzedasz ze dwa styki ze swoich zakupionyh kostek? :570:
odsprzedam - tak samo jeśli Mgacek będzie potrzebował.

wspornik mogę pomierzyć, ale rysunku technicznego w autocadzie czy coś nie zrobię - mogę odrysować profil i wysłać kartkę realowego odrysu pocztą :D
Mgacek pisze:Mam wielka prośbę do Tualatina, możesz zdradzić gdzie znalazłeś ten wspornik pośredni do mocowania sprężarki :?: Brakuje mi tego dziada, więc może coś pomożesz.
wiadomość na priv z telefonem wysłałem Tobie
Dzisiaj idę dorabiać mocowanie rolki
mogę odrysować profil, jeśli potrzebny
gjack_ pisze:Nie poddawaj się Tualatin, ja też nie za bardzo mam czas, więc robię ile mogę - co sobotę kawałek ale do zimy chcę to uruchomić.
nie poddaję się, po prostu nie chcę montować części do auta na zimę, żeby się brudziły nie używane

ja mam jeszcze jedną nie wiadomą - jaka grubość podkładek dystansowych między pokrywą rozrządu, a mocowaniem rolki "napinacza" - chciałbym dobrze zrobić liniowość paska
Ostatnio zmieniony 05 września 2009, 16:22 przez Tualatin, łącznie zmieniany 2 razy.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

DJP
Posty: 49
Rejestracja: 15 lutego 2007, 19:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: DJP » 05 września 2009, 19:15

Witam mam na zbyciu wspornik sprężarki, wspornik pośredni, wspornik osuszacza, osuszacz

Mgacek
Posty: 163
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 20:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mgacek » 05 września 2009, 20:16

Tualatin pisze: ja mam jeszcze jedną nie wiadomą - jaka grubość podkładek dystansowych między pokrywą rozrządu, a mocowaniem rolki "napinacza" - chciałbym dobrze zrobić liniowość paska
Tak sobie głośno myślę, że chyba trzeba będzie dojść metodą prób i błędów. Nie mam jeszcze napinacza w rękach, ale tak się mnie wydaje.

BTW. Tualatin dzięki za info :!:
Polonez CARO PLUS GSI.

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 05 września 2009, 21:16

DJP pisze:Witam mam na zbyciu wspornik sprężarki, wspornik pośredni, wspornik osuszacza, osuszacz
Ile za komplet ?
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

gjack_
Posty: 6
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 11:57
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: gjack_ » 05 września 2009, 21:29

No... dorobiłem dziś tę blachę stanowiącą bazę mocowania rolki. Jako dystanse dam nakrętki M8.
Tualatin pisze:mogę odrysować profil, jeśli potrzebny
Dzięki Tualatin za szczere chęci, ale akurat z tym elementem nie ma problemu odrysowałem kształt od pokrywy paska rozrządu - poszło łatwo, tylko trochę cięcia i piłowania. Teraz tylko dotoczyć wałek (tu musze ruszyć do jakiegoś tokarza) i pospawać to do kupy.
Ale jeśli moge prosić to zmierzyłbyś suwmiarką odległość brzegu rolki od blachy - wiem, że moje nakrętki i tak dadzą inny dystans, ale jakies odniesienie by się przydało.
Poza tym mógłbym dorzucić np po podkładce...

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 06 września 2009, 19:19

wspornik rolki - wymiary:
grubość blachy - 6mm
odległość od wewn. powierzchni blachy do brzegu rolki po wewn. - 37,3mm
odległość od wewn. powierzchni blachy do brzegu rolki po zewn. - 56,4mm
grubość rolki - 18,9mm
średnica rolki - 78mm

wspornik pośredni:
grubość - 6mm
i o tyle trzeba dać dłuższe śruby od obudowy termostatu

mam też dorobione tulejki dystansowe na szpilki kolektora do mocowania głównego wspornika sprężarki, ale nie jestem dokładnie pewien dystansu od powierzchni kolektora, więc najwyżej będę skracał tulejki - moje mają 28mm, dorabiane na życzenie, jak spasuję wspornik główny z pośrednim na otworach na śruby, to wtedy będę tulejki dystansowe poprawiał kątówką, jakby za długie były, jak za krótkie, to podkładki dam
Ostatnio zmieniony 06 września 2009, 19:30 przez Tualatin, łącznie zmieniany 2 razy.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

DJP
Posty: 49
Rejestracja: 15 lutego 2007, 19:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: DJP » 07 września 2009, 17:11

Witam cena za wsporniki 150zł

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 07 września 2009, 18:03

DJP pisze:Witam cena za wsporniki 150zł
jak z osuszaczem, to brać - cena dobra moim zdaniem, dokupić:

skraplacz
http://www.allegro.pl/item730145059_chl ... ginal.html

sprężarka
http://www.allegro.pl/item726056769_spr ... ginal.html

przewody - tylko 2, ale można szukać pozostałych
http://www.allegro.pl/item733257019_now ... _plus.html
http://www.allegro.pl/item733259353_now ... _plus.html

tu koleś ma jeszcze parownik z dmuchawą
http://www.allegro.pl/item733254659_now ... zacja.html

a tutaj używane części klimy - od tego usera brałem wentylatory, wspornik pośredni i kostki do GSI
http://www.allegro.pl/item728498467_esp ... lonez.html
można się z nim dogadać, jak trzeba to wymontuje z auta, ma pozostałe przewody które ja kupiłem od usera, który ma klimatyzator (Fox-Rzeszów)
ma sprężarkę, wspornik główny, skraplacz chyba też i inne, jak komuś zależy, to 1 - 2 komplety jeszcze da się zmajstrować z tego wszystkiego - parownik chyba też jeszcze ma z zaworem rozprężnym w obudowie z dmuchawą
Ostatnio zmieniony 07 września 2009, 18:46 przez Tualatin, łącznie zmieniany 4 razy.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

gjack_
Posty: 6
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 11:57
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: gjack_ » 15 września 2009, 07:21

Mgacek pisze:W poniedziałek odbieram wspornik do napinacza, niestety bez rolki, ale to nie problem.
Jak kupiłem samą rolkę w sklepie w salonie Daewoo za niecałe 40 zł.

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 15 września 2009, 13:18

gjack_ pisze:Jak kupiłem samą rolkę w sklepie w salonie Daewoo za niecałe 40 zł.
z łożyskiem czy bez?
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

gjack_
Posty: 6
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 11:57
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: gjack_ » 15 września 2009, 15:39

... z łożyskiem.

Aktualnie już mam wytoczony wałeczek i wyciętą blachę - teraz tylko pospawać.
Brakuje jeszcze górnego mocowania sprężarki (napinacza) no i koniec z dorabianiem części.
Jeszcze tylko te wentylatory - ten gość co się wystawia na Allegro z częściami już nie ma - patrzyłem za nowymi - minimum 330 zł za sztukę DROGO!!! Jeszcze poczekam, a jak nie to montuję drugi wentylator standardowy od wewnątrz.

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 16 września 2009, 07:24

ja nie mam tylko napinacza sprężarki - tego górnego, ale to już pikuś - mam napinacz od alternatora (górne mocowanie alternatora), on ma profil po łuku, więc dodać jakąś półośkę, nakrętki i będzie napinacz sprężarki :)
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 09 kwietnia 2010, 12:49

Update poproszę, czy ktoś kto ma fabryczną klimę, mógłby poszukać tabliczki znamionowej od klimy w swoim aucie? Chodzi o ilość czynnika, ponieważ samo nabijanie na podstawie ciśnienia nie jest na tyle dokładne, co na podstawie informacji dotyczących wagi czynnika, później się go co najwyżej już dopełnia na podstawie czynnika...
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 10 czerwca 2010, 08:28

Update już nie potrzebny, doczekać i tak się nie można... sam załatwiłem update...

A nikt z was nie wpadł na pomysł, żeby zadzwonić w sprawie czynnika i oleju do jednej ze spółek Daewoo-FSO, która się zajmowała układami klimatyzacji dla FSO... ??
http://www.fso-sa.com.pl/firma/dwfso_spolki.html

informacje zdobyłem od firmy Auto-Start Sp. z o.o., która zajmowała się napełnianiem i montażem klimatyzacji dla Daewoo-FSO oraz dla FSO przed połączeniem z Daewoo

a więc do konkretów:
czynnik - R134a
ilość czynnika - około 700g

olej - PAG 150, ewentualnie PAG 100
ilość oleju - 265 ml (na cały układ, wlewany do sprężarki przed zamontowaniem)

ciśnienie po napełnieniu układu i ustabilizowaniu pracy:
układ wysokiego ciśnienia - 10-12 barów
układ niskiego ciśnienia - około 3 bary

Myślę, że temat prawie wyczerpany i załatwiony. Niestety nie mieli informacji na temat schematu, ale myślę, że jakbym ich pomęczył to by zaczęli szukać.

Życzę przyjemnego napełniania klimatyzacji :D

A teraz ciekawostka, przy okazji tej rozmowy dowiedziałem się, że kiedyś Pawlak czy ktoś tam zamawiał 10 Polonezów Caro minus z silnikiem Rovera, które miały i wspomaganie i klimatyzację, ale koleś mówił, że się z tym namęczyli, to był ewenement. Ponadto chłodnica klimatyzacji (skraplacz) nie miała własnego wentylatora, ale za jej chłodzenie odpowiadał wentylator na chłodnicy silnika, który załączał się na 1 bieg (były 2 biegi tego wentyla zrobione :shock: ) żeby chłodzić skraplacz. :D
Ostatnio zmieniony 10 czerwca 2010, 09:08 przez Tualatin, łącznie zmieniany 2 razy.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 16 czerwca 2010, 17:32

no dobra, prawdziwa rewolucja, dostałem schemat od FSO...

opis schematu: (cyt. e-mail)
"Schemat jest opcyjny, czyli dopinany do wiązki przygotowanej pod klimę (2 złączki pod maską przy mocowaniu amortyzatora). I tak:
- złącze z wiązką 1.75.212 <9> - tu przychodzi 12V po wciśnięciu wyłącznika "AC" w module nagrzewnicy (oczywiście, gdy wentylator nagrzewnicy pracuje). 12V przechodzi przez wyłącznik podwójny <8> (styk jest zwarty, gdy w układzie AC jest ciśnienie) i wprowadzany jest na złącze z wiązką 1.75.216 <13>. Stąd przechodzi do ECM na pin A8 (Delphi) lub pin 22 (Bosch).
Drugi przewód w złączu z wiązką 1.75.216 jest przewodem sterującym przekaźnikiem kompresora - z pinu A15 (Delphi) lub pinu 30 (Bosch).
Dioda jest dla eliminacji prądów wirowych przy rozłączaniu sprzęgła kompresora (bez diody sprzęgło potrafi ze trzy razy kłapnąć zanim się rozłączy)."

poniżej schemat, który dostałem od FSO-SA:
Obrazek

tutaj link do oryginalnego PDF'a, który dostałem:
http://student.pwsz.elblag.pl/~tualatin ... mat_AC.pdf

generalnie schemat zgadza się z mniej więcej z tym, co zostało do tej pory opracowane przez ludzi na forum za wyjątkiem diody, która należy dodać. Nie wiem, na jaki prąd diodę, ale się dowiem więcej. Brakuje tez legendy do kolorów, ale to już generalnie nie jest problem, ale załatwię to w między czasie.

Dolne kierownic powietrza (067755 i 067756)
Obrazek

Mam nadzieję, że schemat rozwieje ewentualne wątpliwości...
Ostatnio zmieniony 16 czerwca 2010, 17:33 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 17 czerwca 2010, 05:58

tylko jaki sens ma ta dioda? uprzedzam ze wiem po co daje sie diody gasikowe przy przekaznikach, po prostu przy innych przekaznikach i tak ich nie ma, wiec ta tez niewiele zmieni

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 17 czerwca 2010, 06:21

Mozę na tej samej zasadzie co we wskaźnkach? Przepięcia "idą na masę"
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 17 czerwca 2010, 06:37

tylko jaki sens ma ta dioda? uprzedzam ze wiem po co daje sie diody gasikowe przy przekaznikach, po prostu przy innych przekaznikach i tak ich nie ma, wiec ta tez niewiele zmieni
a więc dioda jest potrzebna, żeby zatrzymać prąd wsteczny powstający w układzie w momencie rozłączenia przekaźnika
OLO pisze:Mozę na tej samej zasadzie co we wskaźnkach?
we wskaźnikach masz, żeby niektóre światełka ostrzegawcze zapalały się z innymi, ale nie zapalały pozostałych, które również zapalają pewne wspólne ostrzegawcze lampki, np. jak zaciągasz ręczny zapala się też (i), jak zaświeci się kontrolka od zbyt niskiego poziomu płynu chłodniczego - u mnie była podłączona w Caro minus do przekaźnika wentylatora chłodnicy i zaświecała się, gdy ten pracował, ale żeby (i) się nie zaświecało, to ją akurat trzeba było wywalić.
OLO pisze:Przepięcia "idą na masę
mniej więcej o to chodzi, a precyzując o tzw. prąd wsteczny, żeby go zatrzymać, tak jak koleś mi napisał, bez diody sprzęgło potrafi klapnąć ze 3x przy rozłączaniu

muszę zdobyć tylko info, na jaki prąd ma być ta dioda i czy ma być tzw. "szybka" czy wystarczy zwykła
Ostatnio zmieniony 17 czerwca 2010, 06:39 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 17 czerwca 2010, 10:32

Nie pisałem o kontrolkach tylko o wskaźnikach. Resztę napisałeś
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 17 czerwca 2010, 15:01

Dioda AC: zwykła prostownicza, przewodzenie - Vf<1.0V, If=1.5A, wstecznie - Vr=1000V, Ir<5A
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

TranceEternity1
Posty: 299
Rejestracja: 06 lipca 2009, 23:47
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Post autor: TranceEternity1 » 17 czerwca 2010, 15:07

Tualatin pisze:Pawlak czy ktoś tam zamawiał 10 Polonezów Caro minus z silnikiem Rovera, które miały i wspomaganie i klimatyzację
Widać ze ten AUTO START to porządna firma

Rover i klima :D

Ciekawe czy jeszcze istnieją te Polonezy :)

Dzięki za informacje Tualatin w moim 1.6 GLI słabo chłodzi klima, może się przyda adres :)
Ostatnio zmieniony 17 czerwca 2010, 15:08 przez TranceEternity1, łącznie zmieniany 1 raz.
Poldorover 1.6 ORCIARI
Mercedes w124 250 TD

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 17 czerwca 2010, 15:11

TranceEternity1 pisze:Dzięki za informacje Tualatin w moim 1.6 GLI słabo chłodzi klima, może się przyda adres :)
może czynnika już ubyło trochę, musiałbyś dopełnić, ponieważ zawsze będzie uciekał. Pojedź gdzieś, gdzie Ci pomierzą ciśnienia na niskim i wysokim układzie. Prawdopodobnie w tym tkwi problem, ewentualnie masz skraplacz syfem nabity, tzn. muchy i inne owady między żeberkami.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

TranceEternity1
Posty: 299
Rejestracja: 06 lipca 2009, 23:47
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Post autor: TranceEternity1 » 17 czerwca 2010, 15:31

Nabijałem 3 tygodnie temu. Ciśnienie było ok. Potem zauważyłem że tylko 1 wentylator od chłodnicy klimatyzacji chodzi i sprężarka jest lekko mokra od od oleju. Okazało się że nie chodzi drugi wentylator ponieważ z czujnika ciśnienia skraplacza nie idzie sygnał na drugi przekaźnik od wentylatora. Zmostkowałem tak że na 1 przekaźniku chodzą 2 wentylatory ale dalej słabo chłodzi. Za parę minut jadę do magika co mi napełniał. Zobaczę co powie :)

Wiesz ja mam Abimexa i r-12 powinno być ale nie mogę dostać i jest zamiennik, Ty masz łatwiej bo masz R134 i łatwiej części do klimatyzacji dostać :)
Poldorover 1.6 ORCIARI
Mercedes w124 250 TD

ODPOWIEDZ