Klimatyzacja w Plusie

Moderator: Moderatorzy

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 06 lipca 2009, 14:21

Hmm to u mnie jest jeden kabel czerwony i drugi czerwony z CZARNYM paskiem. Obok nich jest też wtyczka (hermetyczna) z jednym kablem niebieskim z czarnym paskiem... O co chodzi ;| ? :551:
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 06 lipca 2009, 18:00

Multec pisze:Hmm to u mnie jest jeden kabel czerwony i drugi czerwony z CZARNYM paskiem. Obok nich jest też wtyczka (hermetyczna) z jednym kablem niebieskim z czarnym paskiem... O co chodzi ;| ? :551:
czyli chodzi mi o te same przewody, nie mam ich wcale z moim C+
Obrazek

u mnie wypatrzyłem coś takiego za schowkiem, nie mam pojęcia, do czego służy. wchodzi 1 przewód do kostki i z niego na pozostałe piny zmostkowane :570:
Obrazek
może to do podpięcia wiązki klimy?
Ostatnio zmieniony 06 lipca 2009, 18:31 przez Tualatin, łącznie zmieniany 3 razy.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 06 lipca 2009, 18:34

Nie to wyjście +12V. ;D
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 06 lipca 2009, 18:41

Multec pisze:Nie to wyjście +12V. ;D
już wiem, znalazłem na schemacie - złacze nr 4 opisane jako: ZŁĄCZE ZASILANIA Z ALTERNATORA

no to nie mam pewnych złączek potrzebnych do klimy, być może to związane z faktem posiadania 1-go wentylatora chłodnicy, bo jak patrzę na schemat kolegi FM, to tak mi się wydaję to być ze sobą jakoś powiązane...

trzeba będzie samemu wiązkę robić... całą, a nie prawie całą
Ostatnio zmieniony 06 lipca 2009, 20:05 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 06 lipca 2009, 20:14

Ja nie wiem jak będzie w przypadku nagrzewnicy Calsonic... chyba wiązkę całą kupię...
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 06 lipca 2009, 21:08

a ja nie wiem, czy zrealizuję plan - kobieta finanse tnie, a lewusów nie mam...

# autowidol, jak tam postępy w montażu klimy?
Ostatnio zmieniony 06 lipca 2009, 21:11 przez Tualatin, łącznie zmieniany 2 razy.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 06 lipca 2009, 21:42

Tualatin pisze:a ja nie wiem, czy zrealizuję plan - kobieta finanse tnie, a lewusów nie mam...

# autowidol, jak tam postępy w montażu klimy?
Może artykuł by dało rade zrobić ? ;)
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 08 lipca 2009, 08:06

Multec pisze:Może artykuł by dało rade zrobić ? ;)
czyli raczej trudno wykonalne? czy co? bo nie za bardzo kumam...
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 08 lipca 2009, 13:22

a jednak kupiłem... :D wiązkę sam zrobię pod elementy klimy :D zdjęcia z montażu będą, ale dopiero pewnie na początku sierpnia będę montował - wyjeżdżam na urlop, ale jadę w nocy, więc bez klimy da radę :)

nie mam tylko napinacza, ale mam tutaj takiego jednego, co mi to zrobi bez problemu. teoretycznie można się bez niego obejść, ale biorąc pod uwagę jego długość lepiej by było mieć napinacz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
FM
Posty: 119
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:40
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: FM » 17 lipca 2009, 09:02

Jako że dotarło do mnie na Priv parę pytań, wklejam tu fotki i mały opis do nich ;)

Osuszacz jest podłączony przez wtyczkę

Obrazek

dlatego schemat kończy się na wtyczce ;) , przewody przechodzą jedne w drugie w następujący sposób (pierwszy ten ze schematu - drugi ten z osuszacza):

Czarny - Niebieskoczerwony
Czerwonoszary - Białoczerwony
Żółty - Niebieskobiały
Niebieskoczarny - Czarnobiały

Podłączone są do czujnika w ten sposób, trochę mało widać, ale myślę ze można się zorientować gdzie ma być konkretny przewód podłączony ;)

Obrazek

Wentylatory wyglądają następująco:

Obrazek

Bardzo marny jest dostęp bo chłodnica od klimy jest przed chłodnicą wody, a wentylatory są od strony zderzaka.

A tu jeszcze dwie poglądowe fotki:

Obrazek

Obrazek

Mam nadzieje że trochę rozjaśniłem ;)
Polonez Caro Plus 1.6 GSI srebrna strzała ;-)
Polonez Caro 1.6 GLI Abimex Orciari

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 17 lipca 2009, 09:52

teraz to będzie łatwiej... :D
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 10 sierpnia 2009, 11:43

miałby ktoś jakiś sprytny pomysł na podpięcie się do tych 2-ch styków komputera? szukałem na złomowisku wiązki od GSI, żeby wyciągnąć z wtyczki dowolne 2 styki, ażeby podczepić do nich 2 przewody i dodać te styki do wtyczek, ale nie było...

może ktoś ma jakieś przewody z wtyczkami do kompa do GSI?
Ostatnio zmieniony 10 sierpnia 2009, 11:53 przez Tualatin, łącznie zmieniany 2 razy.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 11 sierpnia 2009, 19:38

widzę, że ludzi ogarnęła znieczulica...
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
FM
Posty: 119
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:40
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: FM » 21 sierpnia 2009, 13:57

Pojawiły się kolejne pytania, a więc są i odpowiedzi ;).

- A więc tak, napinacz paska wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Niestety mam braki sprzętowe nie jestem poki co wyposażony w suwmiarkę :(, zresztą jest dość ciasno i podejrzewam że suwmiarki już się tam nie wciśnie ;), koło napinacza ma 78mm średnicy, "tulejka" która odsuwa koło jest średnicy 25mm i koło odsunięte jest o 36mm, blacha ta która dokręcona jest do bloku ma grubość ok. 5mm i o tyle samo cały napinacz jest odsunięty od bloku. Nie wiem co jeszcze można "domowym" sposobem pomierzyć ;), jak macie jakieś pomysły to piszcie.

- Osuszacz z czujnikiem wygląda tak:

Obrazek

Na fotce widać sposób zamontowania (IN OUT) i troszkę widać sposób przejścia przez gródź silnika bo i takie pytania się pojawiły.

- Jako że wymieniałem chłodnicę (była przygięta i się rozszczelniła) zrobiłem dokładne fotki wentylatorów:

Obrazek

Obrazek

Po włączeniu klimatyzacji włącza się tylko jeden wentylator, tak jak zauważył kolega Tualatin drugi sterowany prawdopodobnie jest przez czujnik ciśnienia, jednak nie zauważyłem żeby się ten drugi kiedykolwiek włączył, albo nie mam szczęścia, albo włącza się w jakiś ekstremalnych warunkach ;). Nie zauważyłem żeby w jakikolwiek sposób były wentylatory powiązane z wentylatorami na chłodnicy "wody"


- I ostatnia odpowiedź na pytanie, w fabrycznej instalacji nie da się włączyć klimatyzacji bez włączania nawiewu (dmuchawy).
Polonez Caro Plus 1.6 GSI srebrna strzała ;-)
Polonez Caro 1.6 GLI Abimex Orciari

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 21 sierpnia 2009, 17:18

FM pisze:- I ostatnia odpowiedź na pytanie, w fabrycznej instalacji nie da się włączyć klimatyzacji bez włączania nawiewu (dmuchawy).
to zauważyłem, jak panel podmieniłem już :))

Informacje są pomocne, mi się udało zdobyć napinacz oryginalny z wentylatorami oryginalnymi. Ale innym może się to przydać zapewne podczas konstruowania rolki zmieniającej przebieg paska.

Ja nadal nie mogę zdobyć styków do wtyczki komputera, ale może znajomemu zabiorę, bo on klimy nie będzie montował, a ma te styki z przewodami wyprowadzone do podpięcia klimy.
Ostatnio zmieniony 21 sierpnia 2009, 17:20 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

gjack_
Posty: 6
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 11:57
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: gjack_ » 24 sierpnia 2009, 06:53

Witam wszystkich na forum!

Ja również jestem na etapie montażu klimy w swoim poddku. W sobote zainstalowałem mocowanie sprężarki (niestety musze dorabiać niektóre części).

Obserwuję to forum już od dłuższego czasu. Równolegle toczy się dyskusja również na forum FSO-POLONEZ TUNING KLUB (Klimatyzacja w Polonezie). Zamieściłem tam analizę schematu przedstawionego przez FM i zauważyłem tam mały problem. Otórz wg schematu z wyłącznika na panelu powinien wychodzić '-', a z panelu sterowania ewidentnie wychodzi '+'. - cos mi tu nie gra, bo wg mnie '-' z wyłącznika powinien przechodzić przez czujnik ciśnienia i sterować ECU oraz cewkami przekaźników wentylatorów.
Powtórzę więc prośbę z tamtego formum: Może ktoś sprawdzić sprawdzić co pojawia się na kostce czujnika ciśnienia na przewodzie dochodzącym z wyłącznika po włączeniu przełącznika A/C ? (NiebieskoCzarny-CzarnoBiały)?
Ostatnio zmieniony 24 sierpnia 2009, 06:58 przez gjack_, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 27 sierpnia 2009, 13:34

analizując budowę czujnika ciśnienia, stwierdzam co poniżej:
jeśli czujnik dostanie "+" to wypuści "+"
jeśli czujnik dostanie "-" to wypuści "-"

to czy wypuści sygnał zależy tylko od ciśnienia w układzie.
żaden z wchodzących przewodów nie jest połączony z masą czujnika, nawet po załączeniu obwodu.
Reasumując:
jeśli z włącznika A/C na panelu wychodzi "+", to "+" przejdzie przez czujnik przy odpowiednim ciśnieniu i wejdzie jako "+" do komputera do styku A8 (przewód czerwono-szary).
jeśli to działa u kogoś, więc z A15 musi wychodzić "-" jak na schemacie, ponieważ cewkę w tym układzie musi załączyć "-", ponieważ tylko "+" są na bezpiecznikach i są na stałe podane do cewek przekaźników.

Tyle, ale ktoś mógłby to na wszelki wypadek pomierzyć...
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 29 sierpnia 2009, 14:27

No, oryginalne wentylatory SPAL przyjechały, zostały wyczyszczone i przykręcone do skraplacza:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

do przykręcenia potrzebne 8 sztuk blachowkrętów:
- średnica gwintu: 3,5 - 4,0 mm
- długość gwintu: około 15 mm
- średnica łepka blachowkrętu: nie mniejsza niż 11 mm (średnica otworu na blachowkręty w obudowach wentylatorów około 8 mm) - wiadomo, można dać z mniejsza średnicą, ale wtedy jakaś podkładka.

UWAŻAĆ przy wkręcaniu blachowkrętów, lubią się wkręcać po skosie i można uszkodzić rdzeń skraplacza i wtedy straci szczelność.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 29 sierpnia 2009, 15:05

To co jest na zdjeciu, to chyba chłodnica od klimy a nie skraplacz. Skraplacz jest wewnatrz auta razem z wymiennikiem ciepła jaki schładza powietrze przelatujące przez niego. hmm... chyba sie nie mylę, a jesli tak to prosze o sprostowanie mojej wypowiedzi :570:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 29 sierpnia 2009, 20:40

HOMZIK pisze:To co jest na zdjeciu, to chyba chłodnica od klimy a nie skraplacz. Skraplacz jest wewnatrz auta razem z wymiennikiem ciepła jaki schładza powietrze przelatujące przez niego. hmm... chyba sie nie mylę, a jesli tak to prosze o sprostowanie mojej wypowiedzi :570:
więc prostując Twoją wypowiedź, to jest skraplacz, a to w aucie jest parownik z zaworem rozprężnym.

tu jest ogólny schemat klimy:
http://student.pwsz.elblag.pl/~tualatin ... golem.jpeg
w przypadku Poloneza, zawór rozprężny jest w jednej obudowie z parownikiem

i możesz się z tym zapoznać:
http://www.wega.net.pl/pomoc.html

wszystko mam mocno obcykane
Ostatnio zmieniony 29 sierpnia 2009, 20:41 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

gjack_
Posty: 6
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 11:57
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: gjack_ » 31 sierpnia 2009, 06:35

Tualatin - gdzie nabyłeś te wentylatory i ile Cię kosztowały. Ja jakoś nic nie mogę znaleźć !

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 31 sierpnia 2009, 08:10

hmm... woda zawsze kapie z osuszacza? Czy ze skraplacza? A może z tego co znajduje się w kabinie i schładza powietrze?

A jakby tak małą lodówkę wybebeszyć i przerobić to tak aby robiło za schładzacz powietrza wlatującego do kabiny? Chyba da się to zrobić, ale trzeba troszeczke poprzerabiać i pokombinować, no i o ile taniej będzie :551:
Ostatnio zmieniony 31 sierpnia 2009, 08:11 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki » 31 sierpnia 2009, 08:16

Ja tam myślałem o małej lodówce w podłokietniku. To był by bajer i te zimne napoje latem ;) Homzik pomyśl o tym ;) i serio mówię o tym
Ostatnio zmieniony 31 sierpnia 2009, 08:16 przez Serocki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 31 sierpnia 2009, 08:34

gjack_ pisze:Tualatin - gdzie nabyłeś te wentylatory i ile Cię kosztowały. Ja jakoś nic nie mogę znaleźć !
na allegro od jednego typa, ostatnie 2 wentylatory wyrwałem, oba używane, ale oczyściłem - działają rewelacyjnie, koszt 150zł za 2 sztuki, napinacz kosztował 100zł, tez ostatni...
HOMZIK pisze:hmm... woda zawsze kapie z osuszacza? Czy ze skraplacza? A może z tego co znajduje się w kabinie i schładza powietrze?
kłania się fizyka... ze sprężarki gaz pod wysokim ciśnieniem jest tłoczony do skraplacza - tam się schładza i zmienia swój stan na ciekły, ale nadal jest pod wysokim ciśnieniem. następnie podczas przechodzenia przez zawór rozprężny następuje zmniejszenie ciśnienia, co podpierając się fizyką obniża temperaturę. tak schłodzony płyn pod niskim ciśnieniem przepływa przez parownik - w tym momencie płyn ma temperaturę około 2-3 st. Celsjusza. To właśnie powoduje skraplanie się wody zawartej w powietrzu na parowniku, która spływa na dół i wylatuje pod autem przez rurkę odprowadzająca wodę z obudowy parownika.
płyn pod niskim ciśnieniem jest ogrzewany przez powietrze przechodzące przez parownik i wychodząc z niego wychodzi w postaci gazu pod niskim ciśnieniem - znowu fizyka - płyn ogrzewając się zmienia swój stan w gazowy. no i dalej do sprężarki i a piać od nowa to samo.

fizyka, odwrotnie nie może być

Osuszacz jest w połowie drogi płynu/gazu między skraplaczem, a parownikiem i z niego nigdy nie kapie woda.
Ostatnio zmieniony 31 sierpnia 2009, 08:36 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

DF
Posty: 246
Rejestracja: 19 stycznia 2007, 22:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DF » 31 sierpnia 2009, 10:54

HOMZIK pisze: A jakby tak małą lodówkę wybebeszyć i przerobić to tak aby robiło za schładzacz powietrza wlatującego do kabiny? Chyba da się to zrobić, ale trzeba troszeczke poprzerabiać i pokombinować, no i o ile taniej będzie :551:
No skoro już poruszyłeś ten temat...
Można by wykorzystać ogniwa Peltiera, które właśnie są w chłodziarkach turystycznych i zbudować jakieś doprowadzenia i odprowadzenia powietrza ciepłego i zimnego. Tylko te ogniwa ponoć mają małą wydajność... A z drugiej strony to jak dużo i często w naszym klimacie tego chłodzenia potrzebujemy. Jak z + 40 zeszli byśmy do + 25... no 30 to już by był sukces... Urządzenie mogło by być przenośne. Np w bagażniku lub pomiędzy fotelami w podłokietniku właśnie... :570:

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 31 sierpnia 2009, 12:19

DF pisze:Można by wykorzystać ogniwa Peltiera
za mało wydajne i nie sprawdzi się w aucie, temat milion razy przerabiany na różnych forach...

można cały czas wozić najwyżej turystyczną lodówkę i bagażniku...
Ostatnio zmieniony 31 sierpnia 2009, 12:20 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 31 sierpnia 2009, 13:27

A może tak ? :D
Obrazek
Obrazek
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 31 sierpnia 2009, 15:22

Ty sie smiejesz ale auto z workiem lodu w srodku to autentyczny ruski patent :) Z tego co pamietam, to wlasnie GAZ-13 Czajka mial takie cus - w bagazniku byl termicznie izolowany kufer z suchym lodem, powietrze oplywalo go, a potem szlo do srodka :) A z innych ciekawszych patentow to z kolei z MIM w Krakowie pamietam minilodowke szwedzka z lat 30tych napedzana gazem... Wiec po malej przerobce w moich Poldkach tez by dzialala :)
Ostatnio zmieniony 31 sierpnia 2009, 15:22 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 31 sierpnia 2009, 15:46

a ja wrócę do wątku - czy któryś z kolegów posiadających klimę mógłby pomierzyć sygnał wchodzący do i wychodzący z kompa? chodzi o "+" i "-" ...
Ostatnio zmieniony 31 sierpnia 2009, 15:47 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 31 sierpnia 2009, 20:13

no i fotki wspornika koła pośredniego (napinacz)
Obrazek
Obrazek

w drodze też wtyczki do kompa do GSI ze stykami oraz wspornik pośredni przykręcany z obudową termostatu do głowicy :D
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

ODPOWIEDZ