Klimatyzacja w Plusie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 02 lutego 2011, 07:27

Grizli pisze:Czynniki które mozemy stosować jako zamienniki w klimatyzacjach to:

R134a
Zamiennik R12 (retrofit).
Zła tolerancja materiałowa niektórych tworzyw sztucznych, a także cynku, magnezu i ołowiu.

R401A (MP39)
Zamiennik R12 (retrofit)

R406A
Zamiennik R12 (drop-in)
Dopuszczony do stosowania do 2030 roku.

R409A
Zamiennik R12 (drop-in)
Przeznaczony urządzeń skonstruowanych na R12 umożliwiającym łatwe zastąpienie R 12 bez wymiany oleju.
Nie jest przeznaczony do napełniania nowych urządzeń. Zgodnie z Protokołem Montrealskim dopuszczony do stosowania do 2030 roku (w krajach Unii Europejskiej do 2015 roku). jedna z nazw handlowych to np FORANE FX56

R413A
Zamiennik R12 (drop-in)
DuPont ISCEON MO49 - klimatyzacja samochodowa, AGD - wymiana czynnika bez ingerencji w układ, bez wymiany oleju
Podmianka czynnika na inny to nie wszystko, ponieważ każdy z tych czynników i zamienników ma inne ciśnienie robocze i spoczynku w układzie (o czym pisałem we wcześniejszych postach).
Aby układ prawidłowo działał należy też wymienić czujnik ciśnienia w układzie, ponieważ on odpowiada za umożliwienie włączenia układu klimatyzacji.
Ciśnienie układu jest też związane z temperaturą zewnętrzną, np. przy temp 0st. C po włączeniu klimatyzacji elektromagnes nie załącza sprężarki oraz wentylatorów, ponieważ ciśnienie przy tej temperaturze jest zbyt niskie, żeby załączyć pierwszy obwód na czujniku ciśnienia - przez ten obwód jest puszczony sygnał z włącznika do przekaźnika...

ale róbta jak chceta...
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 02 lutego 2011, 09:38

Tualatin pisze:
Podmianka czynnika na inny to nie wszystko, ponieważ każdy z tych czynników i zamienników ma inne ciśnienie robocze i spoczynku w układzie (o czym pisałem we wcześniejszych postach).
Aby układ prawidłowo działał należy też wymienić czujnik ciśnienia w układzie, ponieważ on odpowiada za umożliwienie włączenia układu klimatyzacji.
Ciśnienie układu jest też związane z temperaturą zewnętrzną, np. przy temp 0st. C po włączeniu klimatyzacji elektromagnes nie załącza sprężarki oraz wentylatorów, ponieważ ciśnienie przy tej temperaturze jest zbyt niskie, żeby załączyć pierwszy obwód na czujniku ciśnienia - przez ten obwód jest puszczony sygnał z włącznika do przekaźnika...

ale róbta jak chceta...
Jest o tym napisane w moim poście pkt 1 i pkt 2

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 02 lutego 2011, 09:43

Grizli pisze:Jest o tym napisane w moim poście pkt 1 i pkt 2
o czujniku ciśnienia nic nie widzę :)
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 02 lutego 2011, 10:05

W przypadku instalacji na R12 (tzw. "freon") istnieją 2 sposoby ich utrzymania w ruchu:

1. Przezbrajanie (ang. retrofit) - czyli operacja polegająca na modyfikacji konstrukcji istniejącej instalacji i przystosowaniu jej do pracy z nowym ziębnikiem. Operacja ta, poza wymianą ziębnika, obejmuje najczęściej wymianę oleju oraz niektórych elementów instalacji, np. filtra odwadniacza, zaworu rozprężnego, elementów uszczelniających, etc...

centurion
Posty: 59
Rejestracja: 27 października 2009, 20:49
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: centurion » 03 lutego 2011, 16:26

Ok narazie to musze połapać te mocowanie i rolkę czekam na odpowiedź juz w tej sprawie, być może będzie nowy oryginalny nieinstalowany. Co do tamtego PNa z aukcji to watpie czy gośc ją rozkompletuje tym bardziej dla mnie z różnych powodów dziwnej treści.

Dostałem dziś listę czesci z numerami FSO jeśli chodzi o przednią część do klimy co wchodzi w skład owego wspornika. Dodatkowo dostałem schemat klimy tej co mam pod Gaźnik.
Wklejam może się przyda.
Obrazek

Co do nabicia klimy. Niechcę za dużo modów robić wiec czym mam ja nabić wkońcu? Chyba że gdzieś ktoś ma freony ze starych zapasów.
Odbudowa Polonez Caro 1,6 GLE 95r. Wyposażyć we wszystkie dodatki jakie były w jego latach dostępne więc proszę o sugestie.
Kim jestem? - mówia ze nienormalny żeby picować poldka za 1000pln, wkładając części wielokrotnie przewyższające jego wartosć.

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 13 lutego 2011, 11:36

ja odświeżę temat informując kolegów, że pracuję już nad manualem montażu klimy, tak jak obiecałem na zlocie i chyba tez na forum gdzieś :)
powinien być gotowy za jakiś miesiąc max +/- 2 tygodnie :)
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

TranceEternity1
Posty: 299
Rejestracja: 06 lipca 2009, 23:47
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Post autor: TranceEternity1 » 06 kwietnia 2011, 22:58

Tualatin pisze:A nikt z was nie wpadł na pomysł, żeby zadzwonić w sprawie czynnika i oleju do jednej ze spółek Daewoo-FSO, która się zajmowała układami klimatyzacji dla FSO... ??
http://www.fso-sa.com.pl/firma/dwfso_spolki.html

informacje zdobyłem od firmy Auto-Start Sp. z o.o., która zajmowała się napełnianiem i montażem klimatyzacji dla Daewoo-FSO oraz dla FSO przed połączeniem z Daewoo
Chyba nie ma już informacji :( bo stronę zmienili

Czy nie mogę znaleźć ?
Poldorover 1.6 ORCIARI
Mercedes w124 250 TD

Dominique
Posty: 2
Rejestracja: 21 stycznia 2011, 20:37
Lokalizacja: k/Mińska Mazowieckiego

Post autor: Dominique » 11 lipca 2011, 22:18

centurion czy mógłbyś jeszcze raz wkleić schemat instalacji pod gaźnik? Z góry dzięki

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 11 lipca 2011, 22:24

Obrazek
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Dominique
Posty: 2
Rejestracja: 21 stycznia 2011, 20:37
Lokalizacja: k/Mińska Mazowieckiego

Post autor: Dominique » 15 lipca 2011, 11:54

# SeBa89 Wielkie dzięki :)

borekL
Posty: 100
Rejestracja: 18 czerwca 2011, 11:36
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: borekL » 03 września 2011, 12:47

Tualatin pisze:ja odświeżę temat informując kolegów, że pracuję już nad manualem montażu klimy, tak jak obiecałem na zlocie i chyba tez na forum gdzieś :)
powinien być gotowy za jakiś miesiąc max +/- 2 tygodnie :)

Czy jest jeszcze szansa na manual montażu klimy w Plusie?

adamdn
Posty: 1382
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 00:10
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: adamdn » 13 kwietnia 2012, 09:28

Zaczynam montować klimę w swoim roverowym PN+ 1997. Ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że pudło nie ma otworów na wyprowadzenie przewodów z parownika. Na ścianie grodziowej można się domyśleć gdzie powinien być otwór (w pobliżu filtra paliwa, który chyba trzeba będzie przemocować). Ale którędy ma wychodzić przez podłogę gumowy przewód na odprowadzenie skroplin, na który otworu też nie widzę? Może ktoś ma fotki albo szkic z wymiarami lub może udzielić innych wskazówek?
Byl: Atu Plus 1.4 Dark Turquoise Mica
FSO Polonez Caro 1.4 Design Orciari
Fiat Marea Weekend 1.9 TD100 ELX
FIAT Marea Weekend 2.0 155_20v HLX

Jest: Volvo S80 2.0T Momentum
DAEWOO-FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 13 kwietnia 2012, 10:38

fabrycznie otwór w ścianie grodziowej na kroćce parownika i przewód odprowadający skropliny miały tylko egzemplarze, które miały fabrycznie montowaną klimatyzację
przy dokładaniu trzeba samemu robić

z miejscem na otwór do odprowadzenia skroplin jest mniej problemu, bo jak odchylisz wykładzinę, to masz styropian a w nim otwór na przejście rurki i tam robić otwór.

z otworem na parownik, to się pomęczyć trzeba

popatrz tutaj, może coś Ci pomoże:
http://student.pwsz.elblag.pl/~tualatin ... dodatkowe/
Ostatnio zmieniony 13 kwietnia 2012, 10:44 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Kowal
Posty: 87
Rejestracja: 25 czerwca 2007, 23:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Kowal » 29 listopada 2012, 20:48

Jaką macie opinię nt takiego zestawu?

http://allegro.pl/kompletna-klimatyzacj ... 47586.html
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu - jak by nie patrzeć, życie piękne jest!!! A teraz mam jeszcze Borewicza!!! Marzenie - Caro ojca przerobione na Borka!

SilverArrow
Posty: 15
Rejestracja: 20 października 2012, 21:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: SilverArrow » 29 listopada 2012, 21:04

nie pasuje to do poloneza bez sporej rzeźby, mialem kupować ten zestaw do swojego plusa, ale zrezygnowałem.

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 29 listopada 2012, 21:05

Przepraszam - przeczytałeś opis aukcji?
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 02 grudnia 2012, 16:43

Kowal pisze:Jaką macie opinię nt takiego zestawu?

http://allegro.pl/kompletna-klimatyzacj ... 47586.html
Że to ściema i na hasło polonez koleś chce zarobić wciskając części z kia które normalnie sa dużo tańsze.Np to:
http://allegro.pl/osuszacz-filtr-klimat ... 70159.html

osuszacz z kia który kosztuje normalnie około 60-70zł no ale dodał że polonez i cena w górę...

SilverArrow
Posty: 15
Rejestracja: 20 października 2012, 21:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: SilverArrow » 02 grudnia 2012, 20:08


Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 03 grudnia 2012, 01:17

SilverArrow pisze:2x taniej nawet niż 70zł:P
http://allegro.pl/osuszacz-kia-sportage ... 93071.html
Tylko że ten jest zupełnie inny.
Taki ma być
http://autolech.net/Start.asp?WCU=~TVdE ... g1KktJQQ==

michal77
Posty: 73
Rejestracja: 26 grudnia 2008, 14:27
Lokalizacja: Gorzyce k.Wodzisławia Śl.

Post autor: michal77 » 28 października 2013, 19:25

Udało mi się dostać kompletną klimę ( właściwie jestem na etapie wymontowywania jej z Atu +).

Tylko że ona jest z wielopunktowego wtrysku (chyba GSI, rocznik 2000), pytanie czy zamontuje ją do mojego Trucka + z jednopunktowym wtryskiem Boscha.

Właściwie wszystkie elementy powinny pasować, ale zastanawia mnie dolne mocowanie sprężarki, które wchodzi gdzieś koło kolektora wydechowego, termostat filtra powietrza chyba też przeszkadza?


Z tego opisu wynika że problem podłączenia pod komputer mam z głowy?
Tualatin pisze:Stąd przechodzi do ECM na pin A8 (Delphi) lub pin 22 (Bosch).
Drugi przewód w złączu z wiązką 1.75.216 jest przewodem sterującym przekaźnikiem kompresora - z pinu A15 (Delphi) lub pinu 30 (Bosch).
P.S. Przy okazji się zapytam, czy jest możliwość i sens przełożenia całego wtrysku?
Ostatnio zmieniony 28 października 2013, 19:33 przez michal77, łącznie zmieniany 3 razy.
Truck 1.6 LB
Obrazek

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 28 października 2013, 23:25

michal77 pisze:Właściwie wszystkie elementy powinny pasować, ale zastanawia mnie dolne mocowanie sprężarki, które wchodzi gdzieś koło kolektora wydechowego, termostat filtra powietrza chyba też przeszkadza?
tam są 2 dłuższe szpilki kolektora wydechowego, chyba tuleje dystansowe (bierz wszystko), nie ma konfliktu z termostatem filtra powietrza.

dodatkowe mocowanie sprężarki (wspornik pośredni łączący się z głownym) pod obudową termostatu - 2 śruby sa dłuższe chyba o 1cm od tych bez klimy (też weź)

nie wiem, jak z wiązką elektryczną, czy podpinana czy zintegrowana, w sumie można wyjąć całą i wypruć z niej co trzeba.
michal77 pisze:P.S. Przy okazji się zapytam, czy jest możliwość i sens przełożenia całego wtrysku?
musiałbyś zmieniać z głowicą, przewodem paliwa zasilającym, kolektor ssący, sonda (w bosch masz 3 przewodową z grzaniem, w delphi masz 1 przewód (jak opel)), pompa paliwa (większe ciśnienie potrzebne, wiązki są inaczej rozprowadzone po aucie, inny komp, ciężko by było, tym bardziej, że masz trucka (a może łatwiej - nie wszystko musisz podpinać, ale część podłączeń by ci nie pasowała)

masz zwykłą nagrzewnicę sterowaną podciśnieniowo czy calsonic?
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

michal77
Posty: 73
Rejestracja: 26 grudnia 2008, 14:27
Lokalizacja: Gorzyce k.Wodzisławia Śl.

Post autor: michal77 » 29 października 2013, 00:04

Tualatin pisze:tam są 2 dłuższe szpilki kolektora wydechowego, chyba tuleje dystansowe (bierz wszystko)
"szpilki" tzn. dłuższe śruby? Brat mi to rozkręcał więc muszę zapytać.
Tualatin pisze:dodatkowe mocowanie sprężarki (wspornik pośredni łączący się z głownym) pod obudową termostatu - 2 śruby sa dłuższe chyba o 1cm od tych bez klimy (też weź)
Śruby - jedna się urwała, a druga mocno zniszczona (zjechany gwint czy cuś), ale to chyba jakieś dopasuję (mam tą zjechaną na wzór). Chyba tam jeszcze dwie uszczelki papierowe są między tym wspornikiem, ale to kosztuje grosze.
Tualatin pisze:nie wiem, jak z wiązką elektryczną, czy podpinana czy zintegrowana, w sumie można wyjąć całą i wypruć z niej co trzeba.
Biorę całą, potem będę kombinował, dodatkowo wziąłem chłodnicę z dwoma wentylatorami (teraz mam z jednym), to i do tego wiązka się przyda.
Tualatin pisze:masz zwykłą nagrzewnicę sterowaną podciśnieniowo czy calsonic?
podciśnieniowa
Tualatin pisze:michal77 napisał/a:
P.S. Przy okazji się zapytam, czy jest możliwość i sens przełożenia całego wtrysku?


musiałbyś zmieniać z głowicą, przewodem paliwa zasilającym, kolektor ssący, sonda (w bosch masz 3 przewodową z grzaniem, w delphi masz 1 przewód (jak opel)), pompa paliwa (większe ciśnienie potrzebne, wiązki są inaczej rozprowadzone po aucie, inny komp, ciężko by było, tym bardziej, że masz trucka (a może łatwiej - nie wszystko musisz podpinać, ale część podłączeń by ci nie pasowała)
To już chyba lepiej cały silnik wsiąść (nie wiem w jakim jest stanie, 184k przejechane), tym bardziej że w moim coś zaczyna stukać jak jest pod dużym obciążeniem.

Duża jest różnica w spalaniu pomiędzy MPI a SPI?
Truck 1.6 LB
Obrazek

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 29 października 2013, 09:22

michal77 pisze:To już chyba lepiej cały silnik wsiąść (nie wiem w jakim jest stanie, 184k przejechane), tym bardziej że w moim coś zaczyna stukać jak jest pod dużym obciążeniem.
to i tak musisz przełożyć pompę paliwa, elektrykę od MPI, ma w innych punktach podpięcia do elektryki kabiny, dużo roboty, ale uważam, że można to zrobić (o ile masz czas i jesteś ogarnięty w elektryce), część wiązki jest inaczej poukładana, a w trucku część będziesz musiał pominąć, odłączyć itd.

ze spalaniem nie pomogę, miałem tylko MPI i GLI (Abimex) w Caro Minusie, musisz poszukać/popytać jeszcze

to stukanie przy obciążeniu w Trucku to bardziej może być od skrzyni/wału/mostu - jak wiadomo to najbardziej obrywa w Trucku, ale zawsze mogę się mylić...
Ostatnio zmieniony 29 października 2013, 09:22 przez Tualatin, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

michal77
Posty: 73
Rejestracja: 26 grudnia 2008, 14:27
Lokalizacja: Gorzyce k.Wodzisławia Śl.

Post autor: michal77 » 29 października 2013, 19:32

Z silnikiem odpuszczę - za dużo roboty, a nie wiem w jakim jest stanie.

Wracając do tematu dzisiaj robiłem małą przymiarkę mocowania sprężarki, Mocowanie przy kolektorze wylotowym nawet pasuje, nic nie przeszkadza, jednak dolot filtra powietrza przeszkadza (mam okrągły filtr), jakoś trzeba będzie inaczej pociągnąć.
Tualatin pisze:tam są 2 dłuższe szpilki kolektora wydechowego, chyba tuleje dystansowe (bierz wszystko),
Zauważyłem tylko jedną dłuższą szpilkę tylną z tulejką, którą wykręciłem i oczywiście zapomniałem zabrać. To była śruba na klucz 17, którą bez problemu wykręciłem, ale u mnie wystają same 4 szpilki-gwinty (mocowanie kolektora), i są za krótkie żeby zamontować wspornik, czy można je wykręcić z silnika nakrętką kontrującą ? Nie chciałem próbować, żeby przypadkiem nie urwać.
Truck 1.6 LB
Obrazek

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 29 października 2013, 22:52

michal77 pisze:Tualatin napisał/a:
tam są 2 dłuższe szpilki kolektora wydechowego, chyba tuleje dystansowe (bierz wszystko),
Zauważyłem tylko jedną dłuższą szpilkę tylną z tulejką, którą wykręciłem i oczywiście zapomniałem zabrać. To była śruba na klucz 17, którą bez problemu wykręciłem, ale u mnie wystają same 4 szpilki-gwinty (mocowanie kolektora), i są za krótkie żeby zamontować wspornik, czy można je wykręcić z silnika nakrętką kontrującą ? Nie chciałem próbować, żeby przypadkiem nie urwać.
http://student.pwsz.elblag.pl/~k.adamki ... matyzacja/

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 października 2013, 22:54 przez Tualatin, łącznie zmieniany 2 razy.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

michal77
Posty: 73
Rejestracja: 26 grudnia 2008, 14:27
Lokalizacja: Gorzyce k.Wodzisławia Śl.

Post autor: michal77 » 01 listopada 2013, 09:41

Dzięki za fotki :)

Witać że są tulejki, widocznie można wykręcić szpilki i dać dłuższe.

Mam jeszcze jedną wątpliwość, kiedy pokręcę kołem pasowym w sprężarce słychać lekkie tarcie między kołem a sprzęgłem. W aucie nie było paska klinowego od sprężarki, możliwe że ktoś zdjął bo huczało przy wyłączonej klimie.
Mógłby ktoś sprawdzić czy sprzęgło obraca się bezszelestnie? (wydaje mi się że tak powinno być).
Ostatnio zmieniony 01 listopada 2013, 09:44 przez michal77, łącznie zmieniany 1 raz.
Truck 1.6 LB
Obrazek

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 01 listopada 2013, 12:45

michal77 pisze:Mam jeszcze jedną wątpliwość, kiedy pokręcę kołem pasowym w sprężarce słychać lekkie tarcie między kołem a sprzęgłem. W aucie nie było paska klinowego od sprężarki, możliwe że ktoś zdjął bo huczało przy wyłączonej klimie.
Mógłby ktoś sprawdzić czy sprzęgło obraca się bezszelestnie? (wydaje mi się że tak powinno być).
pewnie nalot rdzy na kole pasowym przy sprzęgle elektromagnetycznym - po uruchomieniu wytrze się migiem i będzie cisza.
ja jak swoim poldkiem nie jeździłem przez kilka tygodni to podobnie było - chwilę po uruchomieniu była cisza

Przypomnę, że na układ oryginalny z Plusa dajemy 800g +/-20g czynnika R134a, oleju w całym układzie powinno być 265ml (w przypadku nowych części olej był zalany w sprężarce (sprawdzałem ilość zlewając go i ponownie zalewając) i nie było konieczności podawania go podczas pierwszego nabicia układu.

Jako, że przekładasz układ używany, to możesz ewentualnie przedmuchać same węże sprężonym powietrzem, żeby pozbyć się starego oleju, ze sprężarki też większość idzie zlać, parownika bym nie ruszał, osuszacz nowy kup, bo ten już się nie nadaje.

Ewentualnie w sprawie oleju popytaj w warsztacie klimatyzacji. Niech się wypowiedzą.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
strowger
Posty: 186
Rejestracja: 14 lutego 2007, 13:15
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: strowger » 28 kwietnia 2014, 12:12

Odgrzebuję temat: potrzebuję czegoś co zwie się "Kołek 16x26 spręzysty" (z trzeciego rysunku na górze, część numer 12). Czy ktoś wie gdzie tego szukać?
Polonez Caro Plus 1.6GSI '99 - 410kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/69918
Polonez Caro Plus 1.6GSI '01/02 - 140kkm
Chevrolet Nubira '07, 77kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79/ - Polonez daje radę ;)

Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 28 kwietnia 2014, 13:14


michal77
Posty: 73
Rejestracja: 26 grudnia 2008, 14:27
Lokalizacja: Gorzyce k.Wodzisławia Śl.

Post autor: michal77 » 19 października 2014, 07:38

Mam kompletną instalację klimy i chciałbym ją sprzedać, ogłoszenie chciałem dać w dziale Giełda, tylko kompletnie nie wiem ile takie coś jet warte?
Truck 1.6 LB
Obrazek

ODPOWIEDZ