Klimatyzacja w Plusie

Moderator: Moderatorzy

autowidol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1650
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:27
Lokalizacja: Czapelki, gm. Świecie
Kontakt:

Klimatyzacja w Plusie

Post autor: autowidol » 19 czerwca 2009, 17:15

Szukam wszelkich informacji na temat montażu klimatyzacji w Plusie GSi. Wszystko, dosłownie. Sposób prowadzenia przewodów, własne spostrzezenia, wszystko. Zapłakałem po przejrzeniu motoniusa i tego forum. Nic!

Sam zapewniam relację z montażu. Pomocy.....

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 19 czerwca 2009, 17:52

Sposób prowadzenia przewodów zobaczysz jak już będziesz je miał w ręku.
Wykonanie instalacji w sposób, jak to było robione w fabryce graniczy z cudem bo nikt nie ma schematu tej instalacji.
Co do napędu i samej sprężarki. Musisz zdobyć koło pasowe trójbieżniowe, mocowanie sprężarki, mocowanie napinacza paska. Sprawdź w wiązce po prawej stronie w komorze silnika (obok poduszki amortyzatora) czy są odpowiednie złącza. Z tego co pamiętam jedno jest jednopinowe oraz dwa przewody czerwone z wtyczkami żeńskimi.
Klimatyzacja w plusie jest powiązana z którymś pinem w komputerze, podwyższa on obroty biegu jałowego przy uruchomionej sprężarce.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Klimatyzacja w Plusie

Post autor: LifeGuard » 19 czerwca 2009, 17:59

autowidol pisze:Szukam wszelkich informacji na temat montażu klimatyzacji w Plusie GSi. Wszystko, dosłownie. Sposób prowadzenia przewodów, własne spostrzezenia, wszystko. Zapłakałem po przejrzeniu motoniusa i tego forum. Nic!

Sam zapewniam relację z montażu. Pomocy.....
a nie wierzył że zestawu nie kupi ... Polonez (dobry stan) + klima :P

pewnie widziałeś
Obrazek
Obrazek

autowidol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1650
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:27
Lokalizacja: Czapelki, gm. Świecie
Kontakt:

Re: Klimatyzacja w Plusie

Post autor: autowidol » 19 czerwca 2009, 18:09

LifeGuard pisze:
autowidol pisze:Szukam wszelkich informacji na temat montażu klimatyzacji w Plusie GSi. Wszystko, dosłownie. Sposób prowadzenia przewodów, własne spostrzezenia, wszystko. Zapłakałem po przejrzeniu motoniusa i tego forum. Nic!

Sam zapewniam relację z montażu. Pomocy.....
a nie wierzył że zestawu nie kupi ... Polonez (dobry stan) + klima :P

pewnie widziałeś
Widziałem, zestaw + brakujące elementy już w drodze.

Czekam na dalsze rady, uwagi.

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 8918
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 22:22
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Stefan » 19 czerwca 2009, 18:18

Jędrzej co do koła pasowego trójbieżniowego, to Łosiu nabył takowe ode mnie. Nówka sztuka, ale mówił mi później, że nie wie czy jemu się przyda, więc może jest do wzięcia ?
Wytarta skóra, import z Afryki ! Polonez Caro prosto z fabryki ! :D :D :D

!!! Zdecydowanie kupię wszelkie nowe i używane części do OSY M52 !!!

autowidol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1650
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:27
Lokalizacja: Czapelki, gm. Świecie
Kontakt:

Post autor: autowidol » 19 czerwca 2009, 18:43

Stefan1983 pisze:Jędrzej co do koła pasowego trójbieżniowego, to Łosiu nabył takowe ode mnie. Nówka sztuka, ale mówił mi później, że nie wie czy jemu się przyda, więc może jest do wzięcia ?
Kółko zamówione, także będę miał.

Porady, porady....

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 19 czerwca 2009, 19:06

autowidol pisze:
Kółko zamówione, także będę miał.
Jaki koszt ? I gdzie można takowe nabyć oprócz allegro...
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

autowidol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1650
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:27
Lokalizacja: Czapelki, gm. Świecie
Kontakt:

Post autor: autowidol » 19 czerwca 2009, 19:34

Multec pisze:
autowidol pisze:
Kółko zamówione, także będę miał.
Jaki koszt ? I gdzie można takowe nabyć oprócz allegro...
Niestety alledrogo.pl. Po rabatach 150 zł, nowe.

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 19 czerwca 2009, 19:45

Zreszta klimę i tak najwcześniej to w roverze będę zakładał także wszystko jedno. W każdym razie na Czerniewicach o ile pokaże się kolega z Łowicza obadam klimatyzację dokładniej.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Mgacek
Posty: 163
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 20:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mgacek » 19 czerwca 2009, 20:31

Jutro wkleję fotki wiązki plusa z klimą. Udało mi się kiedyś kupić całą z puszką bezpieczników. Może coś pomoże.

A jak rozwiązać problem mocnieszego altka???

BTW. Możesz wrzucić sznurek do gościa z allegro, od którego kupiłeś koło?
Polonez CARO PLUS GSI.

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 19 czerwca 2009, 20:38

Jak możesz to zrób schemat wiązki klimatyzacji, będzie o wiele łatwiej. Zdjęcia również mile widziane, choćby złącz i puszki bezpieczników.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

autowidol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1650
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:27
Lokalizacja: Czapelki, gm. Świecie
Kontakt:

Post autor: autowidol » 19 czerwca 2009, 20:44

Mgacek pisze:Jutro wkleję fotki wiązki plusa z klimą. Udało mi się kiedyś kupić całą z puszką bezpieczników. Może coś pomoże.

A jak rozwiązać problem mocnieszego altka???

BTW. Możesz wrzucić sznurek do gościa z allegro, od którego kupiłeś koło?
http://www.allegro.pl/item657421748_now ... _plus.html

Nie chwali się, ale ma. Wspornik sprężarki też ma, a i potargować się można.

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 19 czerwca 2009, 22:38

autowidol pisze:
Nie chwali się, ale ma. Wspornik sprężarki też ma, a i potargować się można.
Jeden ? :P
Ostatnio zmieniony 19 czerwca 2009, 22:38 przez Multec, łącznie zmieniany 1 raz.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Awatar użytkownika
BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1408
Rejestracja: 03 stycznia 2007, 18:25
Lokalizacja: Warszawa - Wola

Post autor: BolimA » 20 czerwca 2009, 00:07

A co ma do tego altek? Czemu musi byc mocniejszy? Czy klima powoduje dodatkowe obciazenie alternatora? Zawsze mi sie wydawalo, ze pompa jest mechaniczna, nie elektryczna...
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

autowidol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1650
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:27
Lokalizacja: Czapelki, gm. Świecie
Kontakt:

Post autor: autowidol » 20 czerwca 2009, 08:34

Rozmawiałem z róznymi ludźmi na ten temat i po rozmowach wniosek mam jeden - zostaje stary alternator 70 A.

Awatar użytkownika
BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1408
Rejestracja: 03 stycznia 2007, 18:25
Lokalizacja: Warszawa - Wola

Post autor: BolimA » 20 czerwca 2009, 11:54

Oczywiscie, ze tak.

Jeszcze jedna sprawa - powinienes zadbac o dodatkowy wentylator do chlodnicy klimy, ktory bedzie sie wlaczal razem ze sprezarka. Skraplacz strasznie sie grzeje i potrzebuje dodatkowego chlodzenia.
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 20 czerwca 2009, 13:30

Większy alternator mógł być nieco na wyrost - żeby lepiej radzić sobie z zasilaniem tego dodatkowego wentylatora chłodnicy klimy, no i pewnie bardziej prądożernego nawiewu, bo chyba był inny w wersji z klimą.
Ale nie sądzę, żeby to był bardzo istotny problem.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Mgacek
Posty: 163
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 20:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mgacek » 22 czerwca 2009, 18:16

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wiem, że te fotki niewiele wyjaśniają, ale jakby Ktoś napisał mi dokładnie jak dla debila co konkretnie mam obfocić, to się bardziej postaram.
Polonez CARO PLUS GSI.

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 22 czerwca 2009, 18:45

Dałbyś rade zrobić z tego schemat ? :P
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Mgacek
Posty: 163
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 20:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mgacek » 22 czerwca 2009, 19:21

Multec pisze:Dałbyś rade zrobić z tego schemat ? :P
Mam wolną środę. Spróbuję wziąć schemat z książki i może coś wymodzę.
Polonez CARO PLUS GSI.

philips
Posty: 960
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:07
Lokalizacja: Mikołów, k. Katowic
Kontakt:

Post autor: philips » 22 czerwca 2009, 20:05

kółka trzyrzędowe najczęściej w zestawach ze wspoma sa
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 22 czerwca 2009, 21:20

Do Plusa akurat nie. W Plusach są dwubieżniowe.
Ostatnio zmieniony 22 czerwca 2009, 21:24 przez Multec, łącznie zmieniany 1 raz.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Awatar użytkownika
BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1408
Rejestracja: 03 stycznia 2007, 18:25
Lokalizacja: Warszawa - Wola

Post autor: BolimA » 22 czerwca 2009, 23:19

Ale kolko juz przeciez zamowione. Ogolnie jak na to patrze to gdybym dalej jezdzil roverkiem w plusie to tez bym taki zestawik zakupil. Toz to prawie p&p jest. Kazdy slusaz dorobi wspornik pod pompe, a reszta to tylko kwestia wolnego czasu i podstawowych umiejetnosci mechanicznych.
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 23 czerwca 2009, 09:26

z mojego archiwum
Obrazek
Obrazek
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Awatar użytkownika
FM
Posty: 119
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:40
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: FM » 23 czerwca 2009, 10:08

Zabierałem się od jakiegoś roku do zrobienia schematu klimatyzacji, zdopingowaliście mnie i oto on :D , dobrze by było żeby Mgacek skonfrontował ten mój schemat ze swoimi wybebeszonymi "sznurkami", bo robiłem go na szybko i nie wiem czy wszystko jest OK ;)

Obrazek
Polonez Caro Plus 1.6 GSI srebrna strzała ;-)
Polonez Caro 1.6 GLI Abimex Orciari

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 23 czerwca 2009, 12:23

Dałbyś rade zerknąć, które piny ecu odpowiadają za klime ?
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Awatar użytkownika
FM
Posty: 119
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:40
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: FM » 25 czerwca 2009, 19:12

Multec pisze:Dałbyś rade zerknąć, które piny ecu odpowiadają za klime ?
A więc tak:
Niebiesko-czarny przewód, od przekaźnika, pin 15, wtyczka czerwona - rząd górny (przy "większym" zaczepie)

Czerwono-szary przewód, od czujnika ciśnienia, pin 8, tez wtyczka czerwona - górny rząd.

P.S.
Mam nadzieje że jasno to wyjaśniłem, we wtyczkach oba rzędy numerowane są od 1 do 16 :/
Polonez Caro Plus 1.6 GSI srebrna strzała ;-)
Polonez Caro 1.6 GLI Abimex Orciari

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 06 lipca 2009, 07:34

FM pisze:Niebiesko-czarny przewód, od przekaźnika, pin 15, wtyczka czerwona - rząd górny (przy "większym" zaczepie)

Czerwono-szary przewód, od czujnika ciśnienia, pin 8, tez wtyczka czerwona - górny rząd.

P.S.
Mam nadzieje że jasno to wyjaśniłem, we wtyczkach oba rzędy numerowane są od 1 do 16
złącza w ECU:
złącze J2, pin A15
złącze J2, pin A8

z obu tych pinów przewody prowadza do wtyczki 2-pinowej opisanej A/C umieszczonej po prawej stronie komory silnika przy mocowaniu amortyzatora.

2 wtyczki do ECU, jedna J1, druga J2. Piny opisane na złączce rzędami - rząd pinów przy zatrzasku zabezpieczającym A, rząd pinów z drugiej strony B. numeracja jak się patrzy na piny wypiętej złączki (z zatrzaskiem zabezpieczającym do góry) od prawej 1 do lewej 16.

P.S. 1. daj namiary na brakujące elementy, user allegro czy coś w tym stylu. Przymierzam się zakupić ten zestaw z allegro, ale byłoby łatwiej dokompletować elementy.

P.S. 2. mam Caro Plusa z kwietnia 1998 roku, GSI. Ale jest problem. w wiązce nie mam złączek do podłączenia klimy umieszczonych po prawej stronie komory silnika przy mocowaniu amortyzatora. Czy to jest w tej wiązce, co kupiłeś? Dziwi mnie, że nie mam tych złączek, u Serockiego jest, u każdego znajomego jest, a u mnie niema?
Ostatnio zmieniony 06 lipca 2009, 07:37 przez Tualatin, łącznie zmieniany 3 razy.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 06 lipca 2009, 12:54

Masz na myśli jednopinową złączkę i dwa czerwone przewody ?
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 06 lipca 2009, 13:12

Multec pisze:Masz na myśli jednopinową złączkę i dwa czerwone przewody ?
na moim schemacie do Plusa złączka A/C, której przewody idą do ECU mają oznaczenia kolorów następujące:

złączka A/C 21 - 2 przewody:
- pin 1, kolor "k" leci do J2-A15
- pin 2, kolor "kl" leci do J2-A8

i tego właśnie nie mam, szukałem i nic. żeby nawet schowany gdzieś był - nic. Mój C+ GSI jest z kwietnia 1998, a znajomy ma C+ GSI z sierpnia 1998 i ma taką złączkę przy gnieździe amortyzatora. teraz pytanie, czy u mnie da się to jakoś obejść bezproblemowo?
różnica jest też w ilości wentylatorów na chłodnicy, ja mam 1 po prawej stronie, znajomy w aucie z sierpnia ma 2...
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

ODPOWIEDZ