kupno nowego silnika

Moderator: Moderatorzy

Artur.

kupno nowego silnika

Post autor: Artur. » 24 października 2007, 17:31

na początek sie przywitam jestem tu nowy i mam pytanie czy da sie jeszcze gdzies kupic nowy silnik do poloneza???? dzieki za odpowiec

Awatar użytkownika
KinioPP
Posty: 602
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:41
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Post autor: KinioPP » 24 października 2007, 18:06

Kiedyś na Allegro był, więc pewnie się da.
Obrazek

MARCIN STEGNY

Post autor: MARCIN STEGNY » 24 października 2007, 19:06

nie glupie pytanie czy jeszcze istnieje taka mozliwosc kupna nowego serca do poldka i jakie pojemnosci

HEMIGTX
Posty: 254
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 20:48
Lokalizacja: Większyce

Post autor: HEMIGTX » 24 października 2007, 19:55

W sklepach są kompletne zestawy naprawcze z tulejami,tłokami,walem itp,itd więc jeśli ktoś się uprze to będzie mieć cały nowy silnik poza blokiem;)

Blok można oddać do piaskowania i lakierowania więc z zewn. będzie wyglądać jak NOWY
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r

Kriss
Posty: 2654
Rejestracja: 13 kwietnia 2007, 22:10
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kriss » 25 października 2007, 06:26

Na wiosne widziałem na złomie wywalony nowy blok do poloneza :546: Ale nie miałem jak go zabrać :572:
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 25 października 2007, 16:35

Były jakos na wiosnę na allegro nowe silniki 1500, zdjae się, ze po 1 lub 1,5 kzł. O ile pamietam pojawiały się także same doły, bez głowicy i tego co wyzej. jakieś 500-600 chyba. Mysle, że na 1,6 tez przyjdzie pora na allegro, tylko na razie nikt jeszcze nie czyści z tego magazynów...

Artur.

Post autor: Artur. » 25 października 2007, 16:47

a jakby na zeraniu zapytac moze maja jeszcze jakies w magazynach 1,6 na wielopunkcie czy jedno punktowym

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 25 października 2007, 17:43

kto pyta nie błądzi... ale czy oplaca sie inwestowac w OHV czy chcesz zrobic jakas replike itp ?
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Artur.

Post autor: Artur. » 25 października 2007, 19:07

szykuje swojego poldka do remontu a to ze silnik juz zaczyna sie zegnac z tym swiatem to chcialem kupic nowy bez zadnych remontow lub uzywanych z zekomo malym przebiegiem

lukasz1987
Posty: 204
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 16:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lukasz1987 » 25 października 2007, 19:22

Artur. pisze:silnik juz zaczyna sie zegnac z tym swiatem to chcialem kupic nowy
mysle ze to gra nie watra swieczki chyba ze jest to samochod historyczny, badz zabytkowy, jezeli to zwykly "dupowoz" to moze lepiej rozejrzec sie za jakim innym motorkiem np. roverkiem czy cus ;-) za cene nowego OHV-jakby nie patrzec silnika srednio udanego po kazdym wzgledem- mozesz miec rovera w db/bdb stanie i odrazu Twoj samochod odmieni sie nie do poznania...
Ostatnio zmieniony 25 października 2007, 19:23 przez lukasz1987, łącznie zmieniany 1 raz.
POLONEZ CARO '93/97 2.0 DOHC- R.I.P.

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 25 października 2007, 19:23

A tso to za polonez??

Artur.

Post autor: Artur. » 26 października 2007, 18:03

zwykle caro z 95r silnik ma obecnie 350tys i juz zaczyna pomalu sie ze mna zegnac chce go wyremontowac zeby wygladal jak by fabryke opuscil chce miec wszystko lub prawie wszstko w nim nowe

Kriss
Posty: 2654
Rejestracja: 13 kwietnia 2007, 22:10
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kriss » 26 października 2007, 20:03

To poszukaj lepiej jakiegoś niskoprzebiegowca (tak 30tys km) i będziesz mieć to za mniejsze pieniądze. To tylko zwykłe Caro żadna klasyka jeszcze. Elegancki egzemplarz możesz kupić za jakieś + / - 2000zł a remont wyniesie o wiele więcej nie mówiąc o pracy a i tak nie będzie to samo.
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

e_gregor

Post autor: e_gregor » 26 października 2007, 20:55

Kriss pisze:Elegancki egzemplarz możesz kupić za jakieś + / - 2000zł a remont wyniesie o wiele więcej nie mówiąc o pracy a i tak nie będzie to samo.
2000 to starczy na przygotowania do remontu. Niestety. Na prawde lepiej kupić coś ładnego

Artur.

Post autor: Artur. » 06 listopada 2007, 20:24

tydzien temu trafila sie okazja i kupilem poldka z 96 r ma 96tys bez gazu silnik jak nowka

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 07 listopada 2007, 08:57

Ale wspomy nie masz :)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Artur.

Post autor: Artur. » 07 listopada 2007, 17:51

no nie mam nie stety niema

pezo1980
Posty: 36
Rejestracja: 24 stycznia 2007, 10:55
Lokalizacja: plonsk

Post autor: pezo1980 » 18 listopada 2007, 19:00

Jakis nie caly rok temu w takim salonie daewoo z czesciami widzialem nowy silnik do poloneza,z ciekawosci zapytalem ile kosztuje,pani powiedziala,ze 2500.Silnik byl kompletny z glowica.

fenderson
Posty: 15
Rejestracja: 28 listopada 2011, 16:16
Lokalizacja: Rzeszów

Nowy silnik do POloneza 1500

Post autor: fenderson » 28 listopada 2011, 18:34

Witam wszystkich !
Odświeżam temat bo to praktycznie jedyny taki jaki udało mi się znaleźć w internecie.
Złożyło się tak że poszukując części do mojego ( dziadkowego ) Borewicza przez co znalazłem dojście do takich nowych silników 1500 ; kompletnych bez osprzętu . Cena za takowy silnik max 2000 brutto .... Myślicie czy warto ??
Silnik z pokrywami , pompą oleju i oczywiście kompletna głowicą . Jedynie prawdopodobnie popychacze zostały zamontowane na hydraulicznych popychaczach ale dla upartego można wrócić szybko do oryginału choć hydro ma swoje plusy .
Niestety silniki to nie oryginały z taśmy a złożone lata tamu z oryginalnych fabrycznych części . Jednakże człowiek ten daje na nie gwarancję.

Napiszcie co o tym myślicie ?? Bo zastanawiam się i czy nawet by nie kupić 2 sztuki celem "zbicia kapitału " :P

Awatar użytkownika
klysek1
Posty: 2831
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klysek1 » 28 listopada 2011, 18:44

Polecam przeczytanie pierwszego postu -> http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtopic.php?t=2991
Ostatnio zmieniony 28 listopada 2011, 18:45 przez klysek1, łącznie zmieniany 2 razy.

fenderson
Posty: 15
Rejestracja: 28 listopada 2011, 16:16
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: fenderson » 28 listopada 2011, 18:55

Przeczytałem i ??? Nie bardzo Cię rozumie ??
Może tak na temat :)

Awatar użytkownika
klysek1
Posty: 2831
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klysek1 » 28 listopada 2011, 19:09

nie miałeś podanego wieku...
nie rżnij głupa...
EOT

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 28 listopada 2011, 19:16

Napisałeś 2000? No nie żartuj :P za takie pieniądze sam złożysz na pewno nowy silnik.
To ja dowcipas. Salve!

fenderson
Posty: 15
Rejestracja: 28 listopada 2011, 16:16
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: fenderson » 28 listopada 2011, 19:37

Masz rację że za 2 tyś być może udało by się złożyć nowy silnik ale to po bardzo okazyjnych cenach trzeba by szukać poszczególnych części nie wspominając o konieczności trafienia np. w grupy selekcyjne jakie nas interesują więc od tak nie można zamówić kompletu części w celu ich późniejszego zamontowania ?? Uważasz więc że cena jest wygórowana ?? Ile wg. Ciebie warty jest taki silnik ??

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 28 listopada 2011, 19:50

Jak na prawdę jest złożony z takich nowych części ( I właśnie wszystkie grupy selekcyjne nie są źle dobrane) to nie więcej jak 1500, nawet mniej. Można zacząć liczyć ile sumarycznie wyjdą wszystkie części.
Aha i te hydropopychacze? Przecież tam jest trochę inny obieg oleju niż w starym systemie. Niech mnie ktoś oświeci.
To ja dowcipas. Salve!

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 28 listopada 2011, 19:50

arnold pisze:Aha i te hydropopychacze? Przecież tam jest trochę inny obieg oleju niż w starym systemie. Niech mnie ktoś oświeci.
Trochę blok inny jest. I na pewno nie 1500.
Ostatnio zmieniony 28 listopada 2011, 19:51 przez leon, łącznie zmieniany 1 raz.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 28 listopada 2011, 20:01

No właśnie ( abstrahuję od pojemności). Dlatego ta oferta jest dla mnie dziwna.
To ja dowcipas. Salve!

fenderson
Posty: 15
Rejestracja: 28 listopada 2011, 16:16
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: fenderson » 28 listopada 2011, 20:10

Macie racje z tym blokiem , ale się okazuje że to jednak stary typ " mechaniczny "
Temat rozchodzi się o nowe serce starego poloneza ( w moim przypadku 81 r.) a większość z was domyślam się ze ma pojęcie jakie ceny takowe teraz osiągają w przyzwoitym stanie... Jak od około 2 lat śledzę aukcje to nie widziałem takiego samochodu z "nowym silnikiem"
Ustalając ceny na najniższym możliwym do kupienia poziomie kwota 1500 staje się mało realna ; oczywiście nowe nominalne i fabryczne :
Miska olejowa 100 zł ??
Pompa olejowa 150 zł
Wał nominał 250 zł
Panewki 2x 70 zł
Korbowody 150 zł
Tłoki 100 zł
Nowy blok 500 zł ??
Szklanki popychaczy 200 zł
Wałek rozrządu 80 zł
Laski 100 zł
koniki 70 zł
zawory 70 zł
Nowa głowica ( ciężka sprawa ) 250 zł ?
Wsporniki klawiatury 80 zł
Pokrywa zaworów 50 zł
Pokrywy wału z uszczelniaczami 100 zł
Do tego dochodzi jeszcze sporo części , uszczelniaczy i dystansów których nawet nie wymieniłem a to = 2390 zł

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 28 listopada 2011, 20:26

A ceny u kogo takie? Jak się postarasz to kupisz taniej. Nie wiem po co wszystkie części mają być nowe. Wał, tłoki, rozrząd oczywiście. Do tego pompa oleju też. Miska? Odmalowałbym. Laski popychaczy nowe? No klawiatura musiałby być też nowa. No i głowica to jednak koszt. Te 2000 złoty to za silnik z głowicą tak?
To ja dowcipas. Salve!

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 28 listopada 2011, 20:28

Zakładając, że silniki są złożone dobrze oraz pamiętając o tym, że czas to pieniądz i nie trzeba przez rok szukać okazyjnych aukcji to może to chyba nie być taka zła oferta... nie znam się.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

ODPOWIEDZ