kupno nowego silnika

Moderator: Moderatorzy

Artur.

kupno nowego silnika

Post by Artur. »

na początek sie przywitam jestem tu nowy i mam pytanie czy da sie jeszcze gdzies kupic nowy silnik do poloneza???? dzieki za odpowiec

KinioPP
Posts: 602
Joined: 09 January 2007, 21:41
Location: Szczecinek
Contact:

Post by KinioPP »

Kiedyś na Allegro był, więc pewnie się da.
Image

MARCIN STEGNY

Post by MARCIN STEGNY »

nie glupie pytanie czy jeszcze istnieje taka mozliwosc kupna nowego serca do poldka i jakie pojemnosci

HEMIGTX
Posts: 254
Joined: 12 January 2007, 20:48
Location: Większyce

Post by HEMIGTX »

W sklepach są kompletne zestawy naprawcze z tulejami,tłokami,walem itp,itd więc jeśli ktoś się uprze to będzie mieć cały nowy silnik poza blokiem;)

Blok można oddać do piaskowania i lakierowania więc z zewn. będzie wyglądać jak NOWY
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r

Kriss
Posts: 2654
Joined: 13 April 2007, 22:10
Location: Chełm

Post by Kriss »

Na wiosne widziałem na złomie wywalony nowy blok do poloneza :546: Ale nie miałem jak go zabrać :572:
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

Janisz
Posts: 2968
Joined: 10 January 2007, 14:41
Location: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post by Janisz »

Były jakos na wiosnę na allegro nowe silniki 1500, zdjae się, ze po 1 lub 1,5 kzł. O ile pamietam pojawiały się także same doły, bez głowicy i tego co wyzej. jakieś 500-600 chyba. Mysle, że na 1,6 tez przyjdzie pora na allegro, tylko na razie nikt jeszcze nie czyści z tego magazynów...

Artur.

Post by Artur. »

a jakby na zeraniu zapytac moze maja jeszcze jakies w magazynach 1,6 na wielopunkcie czy jedno punktowym

SeBa
Moderator - Technika
Posts: 3740
Joined: 10 January 2007, 21:20
Location: Kozienice

Post by SeBa »

kto pyta nie błądzi... ale czy oplaca sie inwestowac w OHV czy chcesz zrobic jakas replike itp ?
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Artur.

Post by Artur. »

szykuje swojego poldka do remontu a to ze silnik juz zaczyna sie zegnac z tym swiatem to chcialem kupic nowy bez zadnych remontow lub uzywanych z zekomo malym przebiegiem

lukasz1987
Posts: 204
Joined: 10 January 2007, 16:26
Location: Gdańsk

Post by lukasz1987 »

Artur. wrote:silnik juz zaczyna sie zegnac z tym swiatem to chcialem kupic nowy
mysle ze to gra nie watra swieczki chyba ze jest to samochod historyczny, badz zabytkowy, jezeli to zwykly "dupowoz" to moze lepiej rozejrzec sie za jakim innym motorkiem np. roverkiem czy cus ;-) za cene nowego OHV-jakby nie patrzec silnika srednio udanego po kazdym wzgledem- mozesz miec rovera w db/bdb stanie i odrazu Twoj samochod odmieni sie nie do poznania...
Last edited by lukasz1987 on 25 October 2007, 19:23, edited 1 time in total.
POLONEZ CARO '93/97 2.0 DOHC- R.I.P.

Janisz
Posts: 2968
Joined: 10 January 2007, 14:41
Location: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post by Janisz »

A tso to za polonez??

Artur.

Post by Artur. »

zwykle caro z 95r silnik ma obecnie 350tys i juz zaczyna pomalu sie ze mna zegnac chce go wyremontowac zeby wygladal jak by fabryke opuscil chce miec wszystko lub prawie wszstko w nim nowe

Kriss
Posts: 2654
Joined: 13 April 2007, 22:10
Location: Chełm

Post by Kriss »

To poszukaj lepiej jakiegoś niskoprzebiegowca (tak 30tys km) i będziesz mieć to za mniejsze pieniądze. To tylko zwykłe Caro żadna klasyka jeszcze. Elegancki egzemplarz możesz kupić za jakieś + / - 2000zł a remont wyniesie o wiele więcej nie mówiąc o pracy a i tak nie będzie to samo.
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

e_gregor

Post by e_gregor »

Kriss wrote:Elegancki egzemplarz możesz kupić za jakieś + / - 2000zł a remont wyniesie o wiele więcej nie mówiąc o pracy a i tak nie będzie to samo.
2000 to starczy na przygotowania do remontu. Niestety. Na prawde lepiej kupić coś ładnego

Artur.

Post by Artur. »

tydzien temu trafila sie okazja i kupilem poldka z 96 r ma 96tys bez gazu silnik jak nowka

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Ale wspomy nie masz :)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Artur.

Post by Artur. »

no nie mam nie stety niema

pezo1980
Posts: 36
Joined: 24 January 2007, 10:55
Location: plonsk

Post by pezo1980 »

Jakis nie caly rok temu w takim salonie daewoo z czesciami widzialem nowy silnik do poloneza,z ciekawosci zapytalem ile kosztuje,pani powiedziala,ze 2500.Silnik byl kompletny z glowica.

fenderson
Posts: 15
Joined: 28 November 2011, 16:16
Location: Rzeszów

Nowy silnik do POloneza 1500

Post by fenderson »

Witam wszystkich !
Odświeżam temat bo to praktycznie jedyny taki jaki udało mi się znaleźć w internecie.
Złożyło się tak że poszukując części do mojego ( dziadkowego ) Borewicza przez co znalazłem dojście do takich nowych silników 1500 ; kompletnych bez osprzętu . Cena za takowy silnik max 2000 brutto .... Myślicie czy warto ??
Silnik z pokrywami , pompą oleju i oczywiście kompletna głowicą . Jedynie prawdopodobnie popychacze zostały zamontowane na hydraulicznych popychaczach ale dla upartego można wrócić szybko do oryginału choć hydro ma swoje plusy .
Niestety silniki to nie oryginały z taśmy a złożone lata tamu z oryginalnych fabrycznych części . Jednakże człowiek ten daje na nie gwarancję.

Napiszcie co o tym myślicie ?? Bo zastanawiam się i czy nawet by nie kupić 2 sztuki celem "zbicia kapitału " :P

klysek1
Posts: 2833
Joined: 24 November 2007, 12:11
Location: Warszawa
Auto: Polski Fiat

Post by klysek1 »

Polecam przeczytanie pierwszego postu -> http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtopic.php?t=2991
Last edited by klysek1 on 28 November 2011, 18:45, edited 2 times in total.

fenderson
Posts: 15
Joined: 28 November 2011, 16:16
Location: Rzeszów

Post by fenderson »

Przeczytałem i ??? Nie bardzo Cię rozumie ??
Może tak na temat :)

klysek1
Posts: 2833
Joined: 24 November 2007, 12:11
Location: Warszawa
Auto: Polski Fiat

Post by klysek1 »

nie miałeś podanego wieku...
nie rżnij głupa...
EOT

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Napisałeś 2000? No nie żartuj :P za takie pieniądze sam złożysz na pewno nowy silnik.
To ja dowcipas. Salve!

fenderson
Posts: 15
Joined: 28 November 2011, 16:16
Location: Rzeszów

Post by fenderson »

Masz rację że za 2 tyś być może udało by się złożyć nowy silnik ale to po bardzo okazyjnych cenach trzeba by szukać poszczególnych części nie wspominając o konieczności trafienia np. w grupy selekcyjne jakie nas interesują więc od tak nie można zamówić kompletu części w celu ich późniejszego zamontowania ?? Uważasz więc że cena jest wygórowana ?? Ile wg. Ciebie warty jest taki silnik ??

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Jak na prawdę jest złożony z takich nowych części ( I właśnie wszystkie grupy selekcyjne nie są źle dobrane) to nie więcej jak 1500, nawet mniej. Można zacząć liczyć ile sumarycznie wyjdą wszystkie części.
Aha i te hydropopychacze? Przecież tam jest trochę inny obieg oleju niż w starym systemie. Niech mnie ktoś oświeci.
To ja dowcipas. Salve!

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

arnold wrote:Aha i te hydropopychacze? Przecież tam jest trochę inny obieg oleju niż w starym systemie. Niech mnie ktoś oświeci.
Trochę blok inny jest. I na pewno nie 1500.
Last edited by leon on 28 November 2011, 19:51, edited 1 time in total.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

No właśnie ( abstrahuję od pojemności). Dlatego ta oferta jest dla mnie dziwna.
To ja dowcipas. Salve!

fenderson
Posts: 15
Joined: 28 November 2011, 16:16
Location: Rzeszów

Post by fenderson »

Macie racje z tym blokiem , ale się okazuje że to jednak stary typ " mechaniczny "
Temat rozchodzi się o nowe serce starego poloneza ( w moim przypadku 81 r.) a większość z was domyślam się ze ma pojęcie jakie ceny takowe teraz osiągają w przyzwoitym stanie... Jak od około 2 lat śledzę aukcje to nie widziałem takiego samochodu z "nowym silnikiem"
Ustalając ceny na najniższym możliwym do kupienia poziomie kwota 1500 staje się mało realna ; oczywiście nowe nominalne i fabryczne :
Miska olejowa 100 zł ??
Pompa olejowa 150 zł
Wał nominał 250 zł
Panewki 2x 70 zł
Korbowody 150 zł
Tłoki 100 zł
Nowy blok 500 zł ??
Szklanki popychaczy 200 zł
Wałek rozrządu 80 zł
Laski 100 zł
koniki 70 zł
zawory 70 zł
Nowa głowica ( ciężka sprawa ) 250 zł ?
Wsporniki klawiatury 80 zł
Pokrywa zaworów 50 zł
Pokrywy wału z uszczelniaczami 100 zł
Do tego dochodzi jeszcze sporo części , uszczelniaczy i dystansów których nawet nie wymieniłem a to = 2390 zł

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

A ceny u kogo takie? Jak się postarasz to kupisz taniej. Nie wiem po co wszystkie części mają być nowe. Wał, tłoki, rozrząd oczywiście. Do tego pompa oleju też. Miska? Odmalowałbym. Laski popychaczy nowe? No klawiatura musiałby być też nowa. No i głowica to jednak koszt. Te 2000 złoty to za silnik z głowicą tak?
To ja dowcipas. Salve!

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

Zakładając, że silniki są złożone dobrze oraz pamiętając o tym, że czas to pieniądz i nie trzeba przez rok szukać okazyjnych aukcji to może to chyba nie być taka zła oferta... nie znam się.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Post Reply